RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3983
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#121 Příspěvek od Lukasino » 08 črc 2012 22:04

Tak jsem se konečně dokopal udělat spaní, pojmul jsem to tedy úplně jinak, napevno s úložným prostorem, tak uvidím jak se osvědčí :)

Štěrbina je na zasunutí desky přes zadní sedačky, bordel prosím omluvte

Obrázek

Vnitřek ve fázi vývoje, čas ukáže zda ho nechat volně, nebo nadělat příčky.
Obrázek

Usazené a přidělané v autě, použil jsem takové minišeklíky z hornbachu
Obrázek

Upozorním, kdyby to někdo plánoval dělat jako já, pozor na délku, neměřte to podle spodních dveří, ale horních, ten plast dost vyčumuje Obrázek Obrázek
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3983
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#122 Příspěvek od Lukasino » 16 črc 2012 10:39

Zeptám se, o víkendu jsme byli cca od 17h kempu, takže otvírání, svícení, ráno jsem si nabíjel telefon, atd. a cca v 10h dopoledne odjezd. Po nastartování mi začalo svítit HDC Inactive a Air. susp. inactive. Předpokládám, že to bylo díky podpětí na baterce a co jsem vygooglil, tak se to potvrzuje...

Chyby jsem smazal resetem, v tom problém není. Baterka by měla být zánovní, ale možná už je načatá, přecijen si myslím, že jsme moc nesvítili a hodina nabíjení telefonu to vybít snad také nemůže.

Ale můj dotaz zní, celou noc se v různých intervalech ozývalo něco, co je v zadním levém blatníku, cca nad zadním kolem, možná trochu dál směrem k zádi auta. Zvuk to byl nepopsatelný, přišlo mi to trochu jako kdyby se CD mechanika snažila zasouvat/vysouvat CD :lol: Koukal jsem samozřejmě na jednotku navi, ale ta byla uspaná a šlo to spíše od míst nad kolem, než takhle zezadu.

Poradíte co to je? Je to normální (to je hlavně otázka na spáče v RR, protože jindy jsem si toho nevšiml)? Nemohlo tohle mi částečně vybít baterii?

Jinak přes noc nic nejelo, žádné světlo, nabíječka, topení, ani nic podobného, jediný rozdíl oproti jiným nocím, že byl deaktivovaný alarm.

Moc díky Obrázek

Jinak spaní OK, délka super, šířka tak tak :lol:
Přílohy
Resize of IMG_8797.JPG
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

DDT
Příspěvky: 331
Registrován: 16 črc 2012 22:52
auto: Defender Td5
Bydliště: Krnov

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#123 Příspěvek od DDT » 16 črc 2012 23:21

Mám dotaz ohledně nezávyslého topení. U BMW X5 bylo běžné že nezávyslé topení určené jen pro příhřev motoru šlo přes diagnostiku překodovat na normální nezávyslé topení s ohřevem kabiny. Jde to i u RR Vogue?

Dále mám dotaz na servis, krom převodovky s čím počítat že odejde + cena opravy(cca). Měchy? Motor? Nějaké další nákladné věci? Mluvím o voze z cca 2002-2003.
Děkuji všem za rady.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3983
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#124 Příspěvek od Lukasino » 17 črc 2012 07:12

Teď úplně nechápu dotaz, ale já u TD6 (3.0d) mám v menu možnost nastavení kdy auto má chladit/zapnout webasto ;)

Jinak klasické závady se tu na fóru dočteš, jsou to hlavně:

Měchy, přední cca 10-20tis./ks, zadní odchází méně a stojí cca 3500,-Kč/ks
U TD6 motoru to jsou automatické převodovky (prý u V8 benzínu vydrží více), repase netuším, předpokládám klasika 40-50tis.
Pak u TD6 motoru klasika typu vstřiky, turbo, atd.


Jinak klasické závady L322 jsou:
Praskají vodní chladiče
Odchází motory nastavování volantu
Odchází koncové spínače ve zpětných zrcátkách, takže nefunguje sklápení
Objevuje se rozsypaný čaj u displaye na budíkách
Jsou problémy s kabeláží u věcí v nárazníkách (čidla, mlhovky)
EDIT: Ještě jsem si vzpomněl, na prvních ročníkách rádi odchází navigační jednotky

A hlavně si při koupi zkontrolovat, zda už byl měněný přední kardan na svolávačku za jiný typ, dle VIN Ti to řekne LR, nebo nechat zkontrolovat servisem který ví, jak to má vypadat

Snad jsem na nic důležitého nezapomněl
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

DDT
Příspěvky: 331
Registrován: 16 črc 2012 22:52
auto: Defender Td5
Bydliště: Krnov

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#125 Příspěvek od DDT » 17 črc 2012 10:00

Ahoj, díky za rychlé info.

Některé X5 mají WEBASTO jen na ohřev motoru, tzn netopí do kabiny. Je to jen příhřev motoru, ale jde to před diagnostiku přepnout na plnohodnotné nezávyslé topení. Ze strany BMW to je trik jak z lidí vytáhnout více peněz při koupi nového, aby jsi si připlatil chápej. Někdo má plnohodnotné webasto protože si při koupi připlatil, někdo ho nemá vůbec a někdo ho má jen na ohřev motoru. To na ohřev motoru je plnohodnotné jen je SW omezené. Snad jsem to vysvětlil lépe.

Co se týká těch závad, tak děkuji. To jsem přesně potřeboval takhle vidět, jasně stručně a polopaticky. Můžeš hodit i cenovku k opravám jednotlivých věcí ať mám představu. Takhle nevím jestli se bavíme o tisícovkách, desítkách nebo stovkách tis. Prostě pro představu. Měchy, převodovka a motor jsou věci o kterých vím. To je standart.

Z dieselu mám trochu obavy, turbo a vstřiky s kvalitní naftou vydrží docela dlouho a ikdyž to přijde tak je zas na dlouho klid. Spíše úspora oproti benzínu už není nijak dramatická. Pokud se nepletu tak kombinovaná spotřeba u 3.0D je tak 12-13 l ne?!

S tím kardanem, jde to stále na tu svolávačku uplatnit nebo už je po? Pokud to provedeno není tak cca částka opravy?

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3983
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#126 Příspěvek od Lukasino » 17 črc 2012 10:35

S tím webastem to řeknu jinak, neviděl jsem zatím RR s TD6 bez možnosti ovládání webasta na palubáku ;) S problémy u BMW vím, kamarád u e39 řešil to samé a nechával si doprogramovávat :lol:

Spotřeba je dost různá, po chipu a s kvalitní naftou jsem se teď dostal mimo město při plynulý jízdě v limitech na nějakých 7,5l/100km, na druhou stranu ve městě (vyloženě postrky po Praze) není problém jet za 20l. Můj celkový průměr je 13l a to hlavně díky Praze, jinak venku se dá jet při normální jízdě do 10l v pohodě.

Ceny hodím od boku, nevím teď přesně:

Kardan 15tis, svolávačka už prý skončila, ale je to zastoupení od zastoupení, každý to řeší jinak...

Praskají vodní chladiče - cca 10tis
Odchází motory nastavování volantu - cca 7tis
Odchází koncové spínače ve zpětných zrcátkách, takže nefunguje sklápění - zde to nevím přesně, buď se povede opravit, což moc lidí nedělá, Kokešek říkal že se to občas povede, nebo nová komplet zrcátka, jedno stojí asi 10tis
Objevuje se rozsypaný čaj u displaye na budíkách - opravit se dá, umí to zde Kokešek, ceny bývají kolem 2-3tis.
Jsou problémy s kabeláží u věcí v nárazníkách (čidla, mlhovky) - většinou jen opravit uhnilý kabel, pokud opravuješ a neměníš svazek, tak materiál téměř nula + práce
Ještě jsem si vzpomněl, na prvních ročníkách rádi odchází navigační jednotky - tohle je průšvih, nová netuším, ale jsou dvě možnosti, buď tam vrátit mkIII (jestli si dobře vzpomínám, tj. CD verzi), ta stojí cca 4-6tis. použitá a nikdy nevíš, kdy odejde, nebo koupit mkIV na DVD, ta stojí kolem 6-9tis., lepší (i 3D) mapy, rychlejší, ale sehnat z LR bude porod, takže můžeš dát z BMW, ale přijdeš o LR customizaci...

To jsou tak věci co si vzpomínám, snad jsem nenapsal nějakou úplně kravinu Obrázek

Jinak spotřebák mile překvapil, ceny úplně v pohodě Obrázek
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

pan klobouk
Příspěvky: 298
Registrován: 21 lis 2009 17:04
auto: RR L322 TD6
Bydliště: Brno

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#127 Příspěvek od pan klobouk » 17 črc 2012 11:06

Ahoj,já přidám taky trochu do mlýna... Já nemám Vogue,mám jen takovou "sociální" verzi,to znamená ,že nemám navigaci a velkej displej a tudíž nic neovládám z palubáku. Mám jen ten "dohřev" motoru který se automaticky zapíná od tří stupňů níže,přesně jak u bmw,jak píše DDT
Jinak vše popsal Lukasino,jen spotřebu mám kolem10,5 dlouhodobě.Já si pečlivě hlídám tlak v pneumatikách,protože jsem zjistil,že při podhuštěných kolech zvýšit průměr o litr není problém.

DDT
Příspěvky: 331
Registrován: 16 črc 2012 22:52
auto: Defender Td5
Bydliště: Krnov

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#128 Příspěvek od DDT » 18 črc 2012 12:22

pan klobouk píše:Mám jen ten "dohřev" motoru který se automaticky zapíná od tří stupňů níže,přesně jak u bmw,jak píše DDT
U BMW je to tak že na board computeru jde nastavit čas větrání, nikoliv ohřevu. Tzn. v autě sice máte webasto ale to ohřívá jen motor, zapnuté větrání pustí v uvedený čas a na uvedený čas jen větrák, tzn. k ničemu. Nicméně jde to přes diagnostiku "odblokovat" a v nabídce přibude možnost nezávyslého topení. Jde pak nastavit čas od kdy do kdy má auto topit. A můj předpoklad je že to jde i zde, vzhledem ke společnému vzniku v BMW. Nezkoušel to nikdo?

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#129 Příspěvek od Kokesek » 18 črc 2012 12:41

DDT píše:
pan klobouk píše:Mám jen ten "dohřev" motoru který se automaticky zapíná od tří stupňů níže,přesně jak u bmw,jak píše DDT
U BMW je to tak že na board computeru jde nastavit čas větrání, nikoliv ohřevu. Tzn. v autě sice máte webasto ale to ohřívá jen motor, zapnuté větrání pustí v uvedený čas a na uvedený čas jen větrák, tzn. k ničemu. Nicméně jde to přes diagnostiku "odblokovat" a v nabídce přibude možnost nezávyslého topení. Jde pak nastavit čas od kdy do kdy má auto topit. A můj předpoklad je že to jde i zde, vzhledem ke společnému vzniku v BMW. Nezkoušel to nikdo?

na L322 co jsem mel bylo webasto mozno aktivovat na navigaci ve dvou casech. Topilo to primo do auta. a cyklus byl aktivni na 24 hod. Pokud je v nadrzi mene paliva nez je pozadovano webasto se nezapne. Nektere zeme (markety) ze sve legislativy neumoznuji pouzivani webasta z duvodu ekologie.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

DDT
Příspěvky: 331
Registrován: 16 črc 2012 22:52
auto: Defender Td5
Bydliště: Krnov

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#130 Příspěvek od DDT » 19 črc 2012 08:39

Ok to znamená že to tady zřejmě nikdo neřešil. Prostě jste se každý smířili s tím co máte, pokud jen ohřev motoru tak je to ohřev motoru. Zkusím zjistit u někoho kdo dělá X5 jestli to nezkoušel na RR. Podle mně to musí jít stejně, tam bude podobný nebo stejný SW. Co jsem slyšel tak se na diagnostice RR hlásí jako X5. Uvidíme.

Ještě se chci zeptat na další věci, takže předem děkuji všem za rady na mnohdy laické dotazy.
Jak je to u L322 s korozí? Co si pohlídat? Které zahraniční forum je na L322 nejobsáhlejší? Něco si už pročítám ale přeci jen si nechám poradit i od Vás. Nejlépe něco s DYI fotonávody. například co koukám po inzerátech tak skoro všechny auta mají ošoupané plasty u sedaček, z nastupování a vystupopvání. Auto už má řetěz nebo ještě normální rozvody? Běžný ponákupní servis je klasika? Tzn. olej, filtry, svíčky a kontrola brzd? Nebo je tady ještě něco speciálního navíc?

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3983
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#131 Příspěvek od Lukasino » 19 črc 2012 10:39

Ona je otázka, zda je vůbec webasto bez "navi" nějak ovladatelné... Obrázek

TD6 má řetěz, u V8 netuším.

Jinak s korozí by to mělo být víceméně OK, část auta je "hliník". Třeba já mám problém na dvou místech, zadní vnitřní lemy, jak se barva otrýská kamínkama z kol, ale není to vykvetlé, jen prostě ty "otevřené rány". Horší problém mám u zadního horního víka, na spodku v pravém rohu se to už lehce podebírá :( Nevím zda je to klasika u L322 nebo to moje bylo třeba opravované...

Jinak diagnostika na LR je horší, moc lidí to neumí (samozřejmě kromě autorizovaných LR servisů, Eliotta, DEF TECu, atd.).

Ty plasty u sedaček jsou bída, tomu se asi neubráníš :(
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

DDT
Příspěvky: 331
Registrován: 16 črc 2012 22:52
auto: Defender Td5
Bydliště: Krnov

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#132 Příspěvek od DDT » 19 črc 2012 10:56

Mluvím samozřejmě o voze s navi, auto bez velké navi bych nechtěl. I přesto že pochybuji o použitelnosti té navi tak nejde jen o tu navi co to umí. Rozdíl mezi aktivním webastem a ohřevem motoru je právě v tom že na navi nemáš možnost časovat ohřev ale jen větrání, nevím ani jestli to větrání RR má, ono to sice k ničemu není ale pokud tam ta možnost je tak je pravděpodobné že to bude stejný SW.

Vše jde renovovat, takže pokud jakýkoliv ošahaný, ošoupaný díl jde dát dolů tak jde zrenovovat do původní podoby a zas to nějakých 100tkm vydrží například. To samé přešít ošahaný volant, řadící páky atp. Jde jen o to jestli to jde sundat normálně nebo rozebíráš půl auta :lol:

Co se týká té koroze tak to je dobrá zpráva, většina jiných značek těchto ročníků už vesele kvere, a kor u tohohle auta kdy nějaká nezpevněná cesta bude projeta s radostí majitele RR a odlétavající bordel udělá svoje.

S tou diag zjistím u známého co dělá BMW v Praze, je dost šikovný a jezdí k němu i jiné značky, vím že říkal že mu jednou RR načetla diagnostika jako X5.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3983
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#133 Příspěvek od Lukasino » 19 črc 2012 11:06

Asi se stále nechápeme, podle mne všechny RR s "navi" mají i ovládané webasto (alespoň jsem kombinaci navi a bez ovládání webasta neviděl).

Jinak větrání má RR samozřejmě také.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

DDT
Příspěvky: 331
Registrován: 16 črc 2012 22:52
auto: Defender Td5
Bydliště: Krnov

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#134 Příspěvek od DDT » 19 črc 2012 13:13

Rozumím, já jsem reagoval částečně na pana klobouka který psal že nemá navi ale má dohřev motoru. Ten opravdu nebude mít zřejmě šanci to nějak ovládat.

DDT
Příspěvky: 331
Registrován: 16 črc 2012 22:52
auto: Defender Td5
Bydliště: Krnov

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#135 Příspěvek od DDT » 20 črc 2012 10:31

Mám ještě takový obecný dotaz, jak jsou na tom se spolehlivostí auta s benzínem RR od rv03?
Pokud pominu závady které se často vyskytnou a už jsme si je tady probrali, tak jaký je další každodenní život s tímto autem?
Plánuji ho na denní provoz, čekají mně vždy jednou měsíčně dlouhé cesty (2tkm) pak přes měsíc denní dojíždění (10-20km).
Je mi jasné že na tohle auto je drahá pojistka, žere to i trávu kolem cesty (20l apod), žere to gumy díky váze a 4x4, brzdy asi taky. S tím vším počítám a mám to v podstatě už u svého auta,ale co dál? Je to kasička kdy musíte být srdcař aby jste to živili neustálými opravami? Právě jsem se vrátil z STK se svým stávajícím vozem u kterého problémy se přiznám neznám a to má najeto skoro 400tkm. A tam mně při dotazu co si hodlám pořídit jako další vůz, RR vymlouvali hned 3 technici. Takže se chci zeptat ještě tady.
Auto nechci jako offroad, na autě nejsem schopen provádět sám opravy, jsem jen uživatel. Chci bezpečný, prostorný a pohodlný vůz. Chci auto s 4x4 které nebude mít problém když pojedu na lyže, když pojedu na ryby apod. Auto chci především proto že se mi líbí vše co nabízí i jak vypadá.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3983
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#136 Příspěvek od Lukasino » 20 črc 2012 12:10

Tak obecně by benzín měl být méně problémový, není tam turbo ani vstřiky a co jsem slyšel, tak i převodovka u benzínu vydrží více + je tam samozřejmě vyšší komfort díky silnějšímu motoru, žádným vibracím dieslu, atd. Obrázek

Třeba na TD6 se origo dávali pouze 18", protože s 19-20" koly se přenášejí do kabiny vibrace :lol:

Já mám auto chvilku, za ten cca čtvrtrok jsem na něm udělal jen běžný spotřebák (přední měchy, zadní tlumiče, přední ramena + čepy, stabíky, komplet filtry, náplně, napínací kladky + řemeny pomocného rozvodu, oprava park pilota + jedno čidlo, stěrače, gufero u předního diffu, geometrie, atd.)

Víc si možná počteš tady:
Merlinova V8 http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =8&t=11448" onclick="window.open(this.href);return false;
nebo Hanzova TD6 http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =8&t=11468" onclick="window.open(this.href);return false;
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

DDT
Příspěvky: 331
Registrován: 16 črc 2012 22:52
auto: Defender Td5
Bydliště: Krnov

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#137 Příspěvek od DDT » 20 črc 2012 13:23

díky za trpělivost se mnou :-)

Samozřejmě že co jde tady mám už načteno, nyní jsem ve fázi čtení zahraničních fór.
Jinak za čtvrt roku je toho u tebe opravdu hodně, buď se o to tedy nestaral předchozí majitel nebo je to standartem, myslím hlavně podvozek a měchy.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3983
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#138 Příspěvek od Lukasino » 20 črc 2012 13:34

NZ Obrázek No víceméně to byl po-nákupní servis, majitel se o auto staral, dost věcí při jízdě nebylo vůbec patrné, našlo se to až při celkové kontrole v servisu. Zase díly na L322 jsou za pohodové peníze, takže to žádnou raketu nestálo. Zatím jsem na servise na cca 40tis. za to všechno co jsem vypsal (práce i materiál).

Měchy jsem čekal, že rupnou, akorát odešly dříve, než jsem doufal :lol: Na druhou stranu nebýt offroad režimu, asi by jezdili doteď :lol:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11533
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#139 Příspěvek od eliott » 21 črc 2012 21:30

DDT píše:Mám ještě takový obecný dotaz, jak jsou na tom se spolehlivostí auta s benzínem RR od rv03?
Pokud pominu závady které se často vyskytnou a už jsme si je tady probrali, tak jaký je další každodenní život s tímto autem?
Plánuji ho na denní provoz, čekají mně vždy jednou měsíčně dlouhé cesty (2tkm) pak přes měsíc denní dojíždění (10-20km).
Je mi jasné že na tohle auto je drahá pojistka, žere to i trávu kolem cesty (20l apod), žere to gumy díky váze a 4x4, brzdy asi taky. S tím vším počítám a mám to v podstatě už u svého auta,ale co dál? Je to kasička kdy musíte být srdcař aby jste to živili neustálými opravami? Právě jsem se vrátil z STK se svým stávajícím vozem u kterého problémy se přiznám neznám a to má najeto skoro 400tkm. A tam mně při dotazu co si hodlám pořídit jako další vůz, RR vymlouvali hned 3 technici. Takže se chci zeptat ještě tady.
Auto nechci jako offroad, na autě nejsem schopen provádět sám opravy, jsem jen uživatel. Chci bezpečný, prostorný a pohodlný vůz. Chci auto s 4x4 které nebude mít problém když pojedu na lyže, když pojedu na ryby apod. Auto chci především proto že se mi líbí vše co nabízí i jak vypadá.
Podle mne motor 4.4 od BMW je nejlepší, co kdy v kterém RR byl. Jednoduchý, spolehlivý, výkonný, úsporný. Mám auto s tímto motorem, průměrná spotřeba 17l (jezdím hodně dlouhé cesty) , na dálku se dá jet okolo 13l, zanedlouho překročím hranici 300000 najetých km a pořád nic nechce...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

DDT
Příspěvky: 331
Registrován: 16 črc 2012 22:52
auto: Defender Td5
Bydliště: Krnov

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#140 Příspěvek od DDT » 23 črc 2012 08:02

Tak mám další dotaz kolik km najedete na:
- letní gumy
- zímní gumy
- desky
- kotouče

Stačí orientačně na destíky tkm. Ptám se proto že jsem nikdy neměl auto 4x4 a tak těžký vůz, takže vůbec nevím co od toho čekat. Slyšel jsem plno polopravd tak si chci udělat jasno u lidí co s tím jezdí. Mluvím samozřejmě o silničním provozu.

Díky

Odpovědět