Mas na vyber...ocelove stoji asi menej...i ked kvalitne asi o vela menej ani nie.Lukasino píše: Stále mi ale je nějak proti srsti dávat 4tis. jen za lano
Moj nazor do plena...(vseobecne - nenarazam na nikoho konkretneho)
Ked sa ale niekto chce zverit do ruk nejake sracke za par korun, len aby usetril "tisicovku", tak budis...ja rozhodne nechcem stat v dosahu kotulajuceho auta ked sa roztrhne lano na ktorom to visi...
Prehnal som to zamerne, aby som zdoraznil dosledky setrenia na nespravnych miestach. Nepatrim medzi zastancov kupovania iba najdrahsich veci a uznavam "optimalizaciu", ale 8mm synteticke lano by som si nedal ani na stresny navijak (pokial mi nebude vyrobca garantovat silu nasobne prevysujucu silu navijaku - ktovie mozno aj take o nejaky cas vyvinu, technologie sa neustale zdokonaluju)! Ono Vas to moze vytiahnut z nejakej bahnovej jamky kde mozno staci auto iba potlacit, ale seriozne zapadnutie si tym iba skomplikujete ked sa to lano roztrhne (zvysok lana zarezany v bubne, kotevne body niekde hlboko pod naraznikom v natlacenom bahne a pod...). Ked niekto argumentuje, ze skor mu zastavi navijak ako roztrhne 8mm lanko, tak je ten navijak slaby (podla devonackeho webu: Plasma12 - 9.5mm (3/8"") Diameter - 17500 lbs Nomimal Strength, Dynapull - 8mm - 5,830 kilos (breaking load) ). Tym nechcem povedat, ze navijak ma byt schopny rotrhnut lano...to vobec nie, ale 8mm syntetika (sucasne, ktore poznam) je na seriozne navijakovnie zufalo malo...Ako to bolo niekde spravne poznamenane, tieto snurky treba cistit a starat sa o ne. Ale ci sa to niekomu paci alebo nie...casom sa oslabuju akokolvek sa o ne clovek stara (ratam s tym, ze lano sa pouziva a nieje to iba "sperk" v narazniku). Takze slabe lano, ktore nema ziadnu pevnostnu rezervu je skratka v prdeli. Kdezto silnejsie s nejako rezervou este chvilu sluzit bude...