Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
Moderátor: Acon
Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
nevíte o někom kdo umí Repas nezávislého horkovzdušného topení naftoového? bylo dlouhá léta v autě a nepoužívalo se a není ktomu čerpadlo. tak nevím
je to Ateso breeze 12v
díky za info
je to Ateso breeze 12v
díky za info
300TDI---The Legend begins
- victom
- Příspěvky: 539
- Registrován: 07 bře 2016 21:41
- tel.: 00421905467739
- auto: Defender puma 110 SW
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
Zdravim.
Dufam,ze nebude vadit, ked sa pridam do tohto vlakna s problemom nezavisleho kúrenia.
Ja mam tak isto problém z nez.kúrením.
Po cca 10 - 15 minútach mi blikajucou kontrolkou, oznámy, ze je prehriate.
Jedna sa o Webasto airtop ST 2000 nafta. Ovladanie je vypinac a male koliesko na reguláciu teploty.
Dufam,ze nebude vadit, ked sa pridam do tohto vlakna s problemom nezavisleho kúrenia.
Ja mam tak isto problém z nez.kúrením.
Po cca 10 - 15 minútach mi blikajucou kontrolkou, oznámy, ze je prehriate.
Jedna sa o Webasto airtop ST 2000 nafta. Ovladanie je vypinac a male koliesko na reguláciu teploty.
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
takže potřebujeme dva lidi servis topení :-D
300TDI---The Legend begins
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
Zdravím
Mohu nabídnout repas topení Ateso Breeze, i značek Webasto a Eberspächer. Topení můžete poslat poštou. Mám veškerou potřebnou diagnostiku a servisní nástroje, měřidla, náhradní díly.
Tel: 604 928 602
info@michalhejduk.cz
Mohu nabídnout repas topení Ateso Breeze, i značek Webasto a Eberspächer. Topení můžete poslat poštou. Mám veškerou potřebnou diagnostiku a servisní nástroje, měřidla, náhradní díly.
Tel: 604 928 602
info@michalhejduk.cz
- victom
- Příspěvky: 539
- Registrován: 07 bře 2016 21:41
- tel.: 00421905467739
- auto: Defender puma 110 SW
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
Takze ja mam Webasto opravené... Iniciatívne som na stranu sania natiahol silonku, ktora znížila prietok vzduchu na tolko, ze dochádzalo k prehrievaniu.
Touto cestou sa chcem podakovat Marekovi, za odsteanenie poruchy cez telefon.
Pokial by niekto chcel nezavisle kurenie aj iních znaciek, poslem kontakt.
Touto cestou sa chcem podakovat Marekovi, za odsteanenie poruchy cez telefon.
Pokial by niekto chcel nezavisle kurenie aj iních znaciek, poslem kontakt.
- manjana
- Příspěvky: 399
- Registrován: 26 říj 2014 12:43
- tel.: 737807393
- auto: DI, DII, DIII
- Bydliště: Mělník
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
zdravíme, pokud potřebujete vyřešit jakýkoliv problém dejte vědět, máme na to taky machra
Land Rover servis
737 807 393
Be strong, be happy, be merry land rover
merrylandrover@gmail.com
Diagnostika LYNX, Hawkeye Pro, Delphi
737 807 393
Be strong, be happy, be merry land rover
merrylandrover@gmail.com
Diagnostika LYNX, Hawkeye Pro, Delphi
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
ahoj. já se sem teda taky přidám. mám teplovodní webasto a tento problém: topení jede, hučí, vše se tváří normálně. ale ani po hodině provozu nejde do kabiny přes ventilátory teplý vzduch. je opravdu jen malinko ohřátý, ale spíš skoro vůbec. předtím to topilo v pohodě. vím, že teplovodní není primárně na ohřev kabiny, ale... přitom samotné webasto je po hodině provozu horké, že se na něj nedá šáhnout. po nastartování mně ani moc nepřijde, že by byl zahřátý motor, pro který je to primárně určeno. normální topení v defíku mně funguje perfektně. kde by mohl být problém? není tam třeba nějaké čerpadélko, které má tu ohřátou vodu rozvádět po okruhu a to mně nefunguje? nebo zavzdušněné? ale to by asi zase netopilo ani normální topení. nebo?
asi s tím budu stejně muset někam zajet (brno a okolí, takže asi Skulínek), ale jen mě zajímá, co by to třeba mohlo být díkec!
asi s tím budu stejně muset někam zajet (brno a okolí, takže asi Skulínek), ale jen mě zajímá, co by to třeba mohlo být díkec!
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- kodl80
- Příspěvky: 968
- Registrován: 15 črc 2013 22:15
- tel.: 722948212
- auto: Def a RR L322 4,4 V8
- Bydliště: Liberecky kraj
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
Tak mam stejny problem jako Adam. Vse se tvari jako ok, po zapnuti je slyset ventilator a pak i cvakani (to je asi jak davkuje naftu). Po chvilce ale bezi jen ventilator ale cvakani prestane. Takze akorat placam baterii ale efekt ohrevu nikde... asi nefunguje cerpadlo vody nebo??? dokaze nekdo poradit nebo doporucit servis nekde kolem Liberce. Dik moc.
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 4.4 V8
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6486
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
Jestli přestane cvakání tak to podle mne znamená, že topení něco vyhodnotilo tak, že se nepovedlo zažehnout, pak by měl ještě chvíli běžet ventilátor na vychladnutí a pak se to vypne, tak by se to např. mělo chovat pokud by nebyla k dispozici nafta, to to samozřejmě nezačne hořet a tímpádem žhavička to po chvíli vzdá jen se ofouká a konec. Podobně se to stane pokud by byla vadná žhavička a nedokázala by dosáhnout požadované teploty, to by ale možná bylo poznat na jejím odporu (nejsem si jistej jestli to detekuje). Každopádně pokud cvaká čerpadýlko a pak toho nechá tak je "neúspěšný start".
- kodl80
- Příspěvky: 968
- Registrován: 15 črc 2013 22:15
- tel.: 722948212
- auto: Def a RR L322 4,4 V8
- Bydliště: Liberecky kraj
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
Je to divny. Drive to z vyfuku po 30min salo ze jsem tam neudrzel ruku, ted je to tak ze tam udrzim ruku uplne hrave. Takze to asi blafne ale ne na moc dlouho. Asi, teda urcite budu potrebovat nekoho kdo to dokaze opravit.
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 4.4 V8
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
-
- Příspěvky: 14988
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
Pro začátek si stáhnout servisní manuál - je to tam docela pěkně popsané - alespoň pro Webasto, včetně časů, jak dlouho to co zhruba dělá. To cvakání je naftová pumpička a může to znamenat, že nenatáhla pořádně naftu, nebo je tam někde bublinka. Ono první start nově namontovaného čerpadla může být docela zábava, než se to celé odvzdušní.
Jinak je v topení žhavící svíčka - kdyby byla úplně KO, tak topení nezačne ani cvakat, a dále čidlo "plamene", podle které topení pozná, že hoří a má dál dávkovat naftu. A poslední je čidlo přehřátí, které taky umí odejít. U Webasta jsou pro všechno orientační hodnoty odporu, aby se jednotlivé části daly alespoň nějak otestovat - měřit odpor a ohřívat plamenem nad zapalovačem.
Já jsem Webasto zkoušel o víkendu a napoprvé chytlo, napodruhé ne, tak mě napadlo se podívat, jak horkej vzduch z něj fouká při druhém zapnutí a byl hodně horkej, takže topení si myslelo, že je mu teplo a nezaplo se, stačilo to zkusit napotřetí, nebo počkat déle a jelo opět v pohodě. Každopádně už jsem koukal, odkud objednat díly, topení půjde ven na vyčištění, mám totiž dojem, že dřív fungovalo lépe.
Jinak je v topení žhavící svíčka - kdyby byla úplně KO, tak topení nezačne ani cvakat, a dále čidlo "plamene", podle které topení pozná, že hoří a má dál dávkovat naftu. A poslední je čidlo přehřátí, které taky umí odejít. U Webasta jsou pro všechno orientační hodnoty odporu, aby se jednotlivé části daly alespoň nějak otestovat - měřit odpor a ohřívat plamenem nad zapalovačem.
Já jsem Webasto zkoušel o víkendu a napoprvé chytlo, napodruhé ne, tak mě napadlo se podívat, jak horkej vzduch z něj fouká při druhém zapnutí a byl hodně horkej, takže topení si myslelo, že je mu teplo a nezaplo se, stačilo to zkusit napotřetí, nebo počkat déle a jelo opět v pohodě. Každopádně už jsem koukal, odkud objednat díly, topení půjde ven na vyčištění, mám totiž dojem, že dřív fungovalo lépe.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- kodl80
- Příspěvky: 968
- Registrován: 15 črc 2013 22:15
- tel.: 722948212
- auto: Def a RR L322 4,4 V8
- Bydliště: Liberecky kraj
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
V aute mam 89244A Webasto thermo top C. Dekuji za rady. Proverim vse co jste napsali.
Jeste jedna otazka, pokud bych koupil jine, bude stacit jen odpojit stare a dat tam to nove a bude to fungovat, nebo bude treba sladit to se starym ovladacem ktery je na kabel.
Dik
Jeste jedna otazka, pokud bych koupil jine, bude stacit jen odpojit stare a dat tam to nove a bude to fungovat, nebo bude treba sladit to se starym ovladacem ktery je na kabel.
Dik
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 4.4 V8
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
- kodl80
- Příspěvky: 968
- Registrován: 15 črc 2013 22:15
- tel.: 722948212
- auto: Def a RR L322 4,4 V8
- Bydliště: Liberecky kraj
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
Tak jsem se dostal trochu dal. Bez nastartovaneho motoru stale nefunguje viz popis v predchozim vlakne. Ale pri nastartovanem motoru vse funguje jak ma. Takze asi nefunkcni cerpadlo vody. Dojde tedy k prehrati a vypnuti. Pokud tedy dam jine ale funkcni cerpadlo tak to bude snad fungovat? nebo bude treba diagnostiky? Dik Karel
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 4.4 V8
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
-
- Příspěvky: 14988
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
Ty chceš diagnostiku na dálku? A bezdrátově? A teď vážně, pokud běží jenom když vrčí motor, tak buďto přehřátí, nebo pokles napětí, nebo nedostatek nafty.
Přehřátí - má to asi 5kW, takže na hadicích to musí být poznat hned, a musí být i slyšet jestli točí vodu. Případně to pootevřít, a pustit 12V jenom na čerpadlo vody, jestli bude vrčet.
Elektrika - změřit napětí, jestli někde moc nepadá - na baterce to může být OK, ale špatný kontakt po cestě to může shodit, a když běží motor, tak alternátor zvedne napětí na baterce, a to už potom může stačit.
Nafta - odkud to máš živené - občas se to zapojovalo na společnou trubku s motorem.
Přehřátí - má to asi 5kW, takže na hadicích to musí být poznat hned, a musí být i slyšet jestli točí vodu. Případně to pootevřít, a pustit 12V jenom na čerpadlo vody, jestli bude vrčet.
Elektrika - změřit napětí, jestli někde moc nepadá - na baterce to může být OK, ale špatný kontakt po cestě to může shodit, a když běží motor, tak alternátor zvedne napětí na baterce, a to už potom může stačit.
Nafta - odkud to máš živené - občas se to zapojovalo na společnou trubku s motorem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- kodl80
- Příspěvky: 968
- Registrován: 15 črc 2013 22:15
- tel.: 722948212
- auto: Def a RR L322 4,4 V8
- Bydliště: Liberecky kraj
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
Dekuji. Zacnu tim cerpadlem a pak budu pokracovat v dalsich bodech.
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 4.4 V8
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
řeším stejný problém – teplovodní webasto funguje jak má jen při nastartovaném motoru, jinak se přehřeje a vypne. už jsem to měl u skulínka i na diagnostice. vše OK, zapne se, jede, nafta tam jde, napětí tam je. pak se po chvilce (3–5 min.) přehřeje a vypne. vypadalo to, že netlačí vodu, takže podezření padlo na čerpadlo. tak sem to vymontoval a dal skulínkovi na kontrolu. a jim to takto vymontované normálka jelo. čerpadlo prý funguje. takže jsem v pasti :/ ještě mě napadá, jestli nemůže být někde bordel/ucpávka v celém vodním okruhu v motoru. jakože to malé webastí čerpadýlko to neprotlačí, ale normální velké čerpadlo co je v autě si s tím poradí, protože je asi silnější. protože fakt stačí mít nastartované a webasto krásně hned topí. jinak DEF funguje jak má, čili kupodivu v létě se nepřehřívá a v zimě i bez webasta sám krásně topí. takže fakt nevím, kde by mohl být problém
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
No treba zistit ci ide napetie do cerpadla z webasta to ze funguje vymontovane znamena ze je funkcne ale nemusi mat elektrinu od webasta tym vnom neprudi voda a vypne sa treba zmerat pri nastartovanom webaste ci ma cerpadlo ele.
LR DEFENDER 110 SW
-
- Příspěvky: 14988
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
A druhá možnost je, že to máš někde zavzdušněné, a čerpadélko od webasto to prostě neprotlačí. Když jsem na Defu TD5 odvzdušňoval topení, tak to byl docela porod, musel jsem nakonec odpojit hadici přímo od výměníku topení, jinak jsem do něj vodu nedostal.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
bylo to tak, že na diagnostice to bylo napichlé, když bylo webasto v autě. a prvních pár minut funguje všechno jak má. a zdálo se, že i to webastí čerpadlo se točí. a bylo to i cítit, když na něj dals ruku. pak se to přehřeje a vypne se to. ale abychom s jistotou vyloučili vadu čerpadýlka bylo nutné webasto (celé, komplet) vytáhnout z auta a otestovat. to se stalo a pokud to skulínek neochcal a je pravda co říká, tak webasto včetně čerpadýlka je zcela funkční. proto mám spíš podezření na vodní okruh. zkusím ještě jednou pořádně odvzdušnit, ale dělal jsem to když jsem měnil termostat a odvdušňoval jsem i webasto samotné. dle rady skulínka tak, že ho právě člověk zapne na chvíli po čas jízdy. a jak říkám, samotné topení v defíkovi funguje suprově. stejně tak to pěkně v chladilo i v létě, žádné přehřívání nebo tak. ale pro jistotu odvzdušním, to je to nejjednodušší…
EDIT: jo a bylo to tak, že rok nebo dva webasto normálně fungovalo a pak najednou přestalo. pak jednou nebo dvakrát začlo samo od sebe fachčit, ale pak se to zase rozbilo. jako takové asi fakt funguje jak má, ale pak se přehřeje, neudržíš na tom ruku, to by ses spálil. takže se to vypne. podle mě prostě necirkuluje voda, protože jakmile nakopnu motor, tak to začně topit...
EDIT: jo a bylo to tak, že rok nebo dva webasto normálně fungovalo a pak najednou přestalo. pak jednou nebo dvakrát začlo samo od sebe fachčit, ale pak se to zase rozbilo. jako takové asi fakt funguje jak má, ale pak se přehřeje, neudržíš na tom ruku, to by ses spálil. takže se to vypne. podle mě prostě necirkuluje voda, protože jakmile nakopnu motor, tak to začně topit...
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
-
- Příspěvky: 14988
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta
Zkus to odvzdušnit. Jinak jediná možnost je minimálně vodní čerpadlo ven a odzkoušet ho v kýblu - v manuálu je napsané, kolik má vytlačit. Může také být, že sice točí, ale motorek už je slabej, tak točí málo, a v kýblu to funguje, ale v motoru to vodu nepřetlačí. Jinak ještě je možnost, že je problém ve vlastní elektronice Webasta - že čerpadlu pouští málo šťávy. To by se dalo odzkoušet jednoduše - změřit napětí přímo na drátech k čerpadlu. Je to spínané elektronicky, takže nějaký úbytek tam bude, ale jenom zlomky Voltů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo