Nordkapp - cesta s D1
Moderátor: Miky_CZ
Nordkapp - cesta s D1
Ahoj,
poprosím o zkušenosti + nějaké rady od lidí co jeli směr Švédsko / Norsko ?
Konkrétně:
1) Jak se dívají na úpravy už cestou v DE?
2) Jak se dívají na úpravy v Norsku a ve Švédsku ?
3) Na co si dam dát pozor ? Jel jsem jednou do Švédska s D3 bez úprav, ale to bylo de-facto na otočku pro loď.
4) Kolik cca nafty se dá "propašovat"?
5) Jak je to tam se spaním na autě .. ? Dle map je to cca den a půl, takže počítám max 2 dny cesty tam + cesta zpět a cca den tam ?
Děkuji předem za rady
PS: Přikládám fotku auta..
poprosím o zkušenosti + nějaké rady od lidí co jeli směr Švédsko / Norsko ?
Konkrétně:
1) Jak se dívají na úpravy už cestou v DE?
2) Jak se dívají na úpravy v Norsku a ve Švédsku ?
3) Na co si dam dát pozor ? Jel jsem jednou do Švédska s D3 bez úprav, ale to bylo de-facto na otočku pro loď.
4) Kolik cca nafty se dá "propašovat"?
5) Jak je to tam se spaním na autě .. ? Dle map je to cca den a půl, takže počítám max 2 dny cesty tam + cesta zpět a cca den tam ?
Děkuji předem za rady
PS: Přikládám fotku auta..
- Přílohy
-
- 17842517_10209158182247471_977102688_n.jpg (145.05 KiB) Zobrazeno 6658 x
- richo.70
- Příspěvky: 466
- Registrován: 17 led 2013 22:19
- tel.: 723083731
- auto: LR 3, LR 4
- Bydliště: PV a RpR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nordkapp - cesta s D1
Jestli chceš do Norska a na Nordkapp rezervuj si na to víc času. Norsko nejde projet za dva dny. Byla by to velká škoda. Spát můžeš prakticky kdekoliv.
Policajty jsem nepotkal. Co vezu na střeše nikdo neřešil.
Policajty jsem nepotkal. Co vezu na střeše nikdo neřešil.
"Je lepší riskovat, že se při chůzi trochu ušpiníš, než zemřít vsedě."
Re: Nordkapp - cesta s D1
Tak to zni dobre chtel bych si na to vyhradit cca tyden.
Jaa kdyz tam jel .. tak sme schovavali kanystry.
Tak by me zajimalo, kolik si toho muzu viz sebou.
Ale zatim se mi to velice libi
Odesláno z mého SM-J320F pomocí Tapatalk
Jaa kdyz tam jel .. tak sme schovavali kanystry.
Tak by me zajimalo, kolik si toho muzu viz sebou.
Ale zatim se mi to velice libi
Odesláno z mého SM-J320F pomocí Tapatalk
- richo.70
- Příspěvky: 466
- Registrován: 17 led 2013 22:19
- tel.: 723083731
- auto: LR 3, LR 4
- Bydliště: PV a RpR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nordkapp - cesta s D1
"Je lepší riskovat, že se při chůzi trochu ušpiníš, než zemřít vsedě."
Re: Nordkapp - cesta s D1
Dekuju
Odesláno z mého SM-J320F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-J320F pomocí Tapatalk
- richo.70
- Příspěvky: 466
- Registrován: 17 led 2013 22:19
- tel.: 723083731
- auto: LR 3, LR 4
- Bydliště: PV a RpR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nordkapp - cesta s D1
"Je lepší riskovat, že se při chůzi trochu ušpiníš, než zemřít vsedě."
Re: Nordkapp - cesta s D1
Ještě by mě zajímalo pár věcí:
Co říkají na upravená auta?
Co mi řeknou, až u mě najdou třeba 6x 20l nafty ? .. protože co si budeme říkat .. nafta je tam pekelně drahá..
Děkuju
Co říkají na upravená auta?
Co mi řeknou, až u mě najdou třeba 6x 20l nafty ? .. protože co si budeme říkat .. nafta je tam pekelně drahá..
Děkuju
Re: Nordkapp - cesta s D1
Myslim, že na úpravy nahoře nikdo koukat nebude. To spíš němci. Palivo bych nebral. na 60-ti litrech ušetříš kolik? 1000? 1200? A když ti to najdou... to smrdí pokutou jako kráva.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6487
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Nordkapp - cesta s D1
Jet na nordkap behem par dni je podle mne blbost, vezt na strese 120 litru nafty je podle mne taky blbost - ze bych se na to vykaslal - kvuli tomu rozdilu ceny, to vic usetris, kdyz nechas zahradku doma a udelas o pul litru lepsi spotrebu., nejspis to ale projde, nemyslim si ze by nejak vyrazne resili belochy v aute a jejich auto. Svedsko a norsko je v podsate liberalnejsi, v tom, co si pustej na silnici - ve smyslu stavby a upravy vlastniho auta, samozrejme na vsechno maj papiry, ale na cizince koukaj v pohode, dokud nenarusujes zabehle zvyklosti.
Dej si bacha jednou jednou jsem dejchal tesne za trajektem, na gotland, byl to trajekt, kdy jsme dorazili asi v jednu v noci na ostrov a bylo jasny, ze pujdeme hned nekam spat, brali mne cajti a ptali se, kde budeme spat (dva dospely, dve deti, auto), rekl jsem ze ve stanu nekde v krajine a oni jen, "v poradku, tak nam dejchnete." Je fakt, ze kdyz jede clovek tri hodiny trajektem a pak jede nekam deset kilometru kempovat tak si to samozrejme rika o to, si dat sklenicku na lodi, o cemz zrejme dobre vedi. Ja nastesti nepiju vubec, jinak kdyz jsem driv pil, tak jsem pred lety jezdil po svedsku treba po jednom pivu bezne, nevim jaky tam maji limit, vychazel jsem z toho, ze tam proste cajti nejsou a kdyz jsou, tak davaj lidem pokoj. Naopak bych si dal bacha na trávu, i nejake zbytky "zapomenute" v aute, fini mi jednou pri vjezdu z ruska od murmansku zkoumali auto asi dve hodiny v rukavickach, to je uz fakt davno, mel jsem sotva ridicak, hipík jak vyšitej a tvrdil jsem, že jsem s drogama neměl nikdy nic společnýho, nevim proč mi vůbec nevěřili
Dej si bacha jednou jednou jsem dejchal tesne za trajektem, na gotland, byl to trajekt, kdy jsme dorazili asi v jednu v noci na ostrov a bylo jasny, ze pujdeme hned nekam spat, brali mne cajti a ptali se, kde budeme spat (dva dospely, dve deti, auto), rekl jsem ze ve stanu nekde v krajine a oni jen, "v poradku, tak nam dejchnete." Je fakt, ze kdyz jede clovek tri hodiny trajektem a pak jede nekam deset kilometru kempovat tak si to samozrejme rika o to, si dat sklenicku na lodi, o cemz zrejme dobre vedi. Ja nastesti nepiju vubec, jinak kdyz jsem driv pil, tak jsem pred lety jezdil po svedsku treba po jednom pivu bezne, nevim jaky tam maji limit, vychazel jsem z toho, ze tam proste cajti nejsou a kdyz jsou, tak davaj lidem pokoj. Naopak bych si dal bacha na trávu, i nejake zbytky "zapomenute" v aute, fini mi jednou pri vjezdu z ruska od murmansku zkoumali auto asi dve hodiny v rukavickach, to je uz fakt davno, mel jsem sotva ridicak, hipík jak vyšitej a tvrdil jsem, že jsem s drogama neměl nikdy nic společnýho, nevim proč mi vůbec nevěřili
- TBG
- Příspěvky: 796
- Registrován: 10 kvě 2014 18:31
- tel.: 774tři448pět8
- auto: D2 + Iseki TU155
- Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nordkapp - cesta s D1
To by mně taky zajímalo, ty kanystry..... ofiko je povoleno 10L.
Nevím, jestli Ti ta tisícovka navíc za to stojí, riskovat pálku.... a tahat se s tím...
aktuální cena nafty je v Norsku na naše 44kč....
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrif ... -2#§16-9-2
Nevím, jestli Ti ta tisícovka navíc za to stojí, riskovat pálku.... a tahat se s tím...
aktuální cena nafty je v Norsku na naše 44kč....
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrif ... -2#§16-9-2
Re: Nordkapp - cesta s D1
Lidi dekuju
Co ja jel do norska tak sem dotankovat v DE pred trajektem a odjel to cele a tankoval zas v DE.
Menit plany nebudu, chci tam jet
Trava /piti za volant nepatri..papiry me z 90% zivej.
Takze na naftu se vykaslat ?
Jeste se zeptam jak je to s naftou severnejc ? Jak casto jsou pumpy a tak ? ty kanystry byli jednak usetrit..ale i jako pojistka..
Diky
Odesláno z mého SM-J320F pomocí Tapatalk
Co ja jel do norska tak sem dotankovat v DE pred trajektem a odjel to cele a tankoval zas v DE.
Menit plany nebudu, chci tam jet
Trava /piti za volant nepatri..papiry me z 90% zivej.
Takze na naftu se vykaslat ?
Jeste se zeptam jak je to s naftou severnejc ? Jak casto jsou pumpy a tak ? ty kanystry byli jednak usetrit..ale i jako pojistka..
Diky
Odesláno z mého SM-J320F pomocí Tapatalk
- Amon
- Příspěvky: 666
- Registrován: 02 srp 2016 18:34
- tel.: 774882368
- auto: ex RR P38
- Bydliště: Plzeň, Litoměřice
Re: Nordkapp - cesta s D1
Na Nordkapp bych si nechal aspon tyden cesty. Ta zeme vam proste neda nezastavit, rict si tak ted se pujdu podivat na ten kopec, vodopad, jezero, ostrov... Byla by skoda to vynechat a pak uz se tam treba nikdy nepodivat. Vzdycky kdyz jsem jel Norsko, tak akorat s 10litrovou rezervou "kdyby neco". Bohate to staci. Daval bych si bacha co vezete za jidlo a chlast. Treba brambory (kvuli zavleceni plisni), maso apod... chlast je hodne limitovany, na Cechy maji u trajektu spadeno a pokuty jsou dost velky.
Jeden muj znamy o Norsku prohlasil, ze je to zeme, kam se musi jet az na stary kolena, protoze jinak se tam clovek chce porad vracet. Ja jsem to stihl poprve v 22, jeste mi neni ani 30 a uz jsem tam byl 3x a ne naposled...
Jeden muj znamy o Norsku prohlasil, ze je to zeme, kam se musi jet az na stary kolena, protoze jinak se tam clovek chce porad vracet. Ja jsem to stihl poprve v 22, jeste mi neni ani 30 a uz jsem tam byl 3x a ne naposled...
Re: Nordkapp - cesta s D1
Pecka ! Chlast skoro ne... a cas si na to davam tyden..tyden a neco.
Max treba lahev neceho na panaka dosahnuti cile
Odesláno z mého SM-J320F pomocí Tapatalk
Max treba lahev neceho na panaka dosahnuti cile
Odesláno z mého SM-J320F pomocí Tapatalk
Re: Nordkapp - cesta s D1
Na severu skandinávie jsme byli třikrát, policajty potkali jednou - stáli jsme s polámaným autem, ptali se jestli potřebujeme pomoc.
Bavili jsme se s místníma, říkali že policajtů mají na severu nedostatek a v létě má polovina z nich volno...
Co se týče paliva, po EU tj až do SWE je max 20 litrů mimo nádrž auta. Pokud máš víc, doplácí se spotřební daň.
Jak je to mezi SWE a NOR nevím, ale asi podobné.
Dával bych ale pozor ať nejseš s autem přes váhu - celková a střecha. Úpravy jsme neřešili, jeli jsme břichoplazem.
Norové v posledních letech dělají namátkové kontroly na hranici na E6 u Svinesundu, menší přejezdy severněji bez problému.
Bavili jsme se s místníma, říkali že policajtů mají na severu nedostatek a v létě má polovina z nich volno...
Co se týče paliva, po EU tj až do SWE je max 20 litrů mimo nádrž auta. Pokud máš víc, doplácí se spotřební daň.
Jak je to mezi SWE a NOR nevím, ale asi podobné.
Dával bych ale pozor ať nejseš s autem přes váhu - celková a střecha. Úpravy jsme neřešili, jeli jsme břichoplazem.
Norové v posledních letech dělají namátkové kontroly na hranici na E6 u Svinesundu, menší přejezdy severněji bez problému.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Re: Nordkapp - cesta s D1
Ok ok ok ..
Tak supr
Odesláno z mého SM-J320F pomocí Tapatalk
Tak supr
Odesláno z mého SM-J320F pomocí Tapatalk
-
- Příspěvky: 14996
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Nordkapp - cesta s D1
A teď jseš na tom jak? Mám dojem že některé z místních si policajti musí pořádně proklepnout pokaždé, když je vidí jenom z dálky.Hanys_a_Kaca píše: ↑17 dub 2017 10:04 Jet na nordkap behem par dni je podle mne blbost, vezt na strese 120 litru nafty je podle mne taky blbost - ze bych se na to vykaslal - kvuli tomu rozdilu ceny, to vic usetris, kdyz nechas zahradku doma a udelas o pul litru lepsi spotrebu., nejspis to ale projde, nemyslim si ze by nejak vyrazne resili belochy v aute a jejich auto. Svedsko a norsko je v podsate liberalnejsi, v tom, co si pustej na silnici - ve smyslu stavby a upravy vlastniho auta, samozrejme na vsechno maj papiry, ale na cizince koukaj v pohode, dokud nenarusujes zabehle zvyklosti.
Dej si bacha jednou jednou jsem dejchal tesne za trajektem, na gotland, byl to trajekt, kdy jsme dorazili asi v jednu v noci na ostrov a bylo jasny, ze pujdeme hned nekam spat, brali mne cajti a ptali se, kde budeme spat (dva dospely, dve deti, auto), rekl jsem ze ve stanu nekde v krajine a oni jen, "v poradku, tak nam dejchnete." Je fakt, ze kdyz jede clovek tri hodiny trajektem a pak jede nekam deset kilometru kempovat tak si to samozrejme rika o to, si dat sklenicku na lodi, o cemz zrejme dobre vedi. Ja nastesti nepiju vubec, jinak kdyz jsem driv pil, tak jsem pred lety jezdil po svedsku treba po jednom pivu bezne, nevim jaky tam maji limit, vychazel jsem z toho, ze tam proste cajti nejsou a kdyz jsou, tak davaj lidem pokoj. Naopak bych si dal bacha na trávu, i nejake zbytky "zapomenute" v aute, fini mi jednou pri vjezdu z ruska od murmansku zkoumali auto asi dve hodiny v rukavickach, to je uz fakt davno, mel jsem sotva ridicak, hipík jak vyšitej a tvrdil jsem, že jsem s drogama neměl nikdy nic společnýho, nevim proč mi vůbec nevěřili
A není to jenom tráva, ale třeba u myslivce zapomenutej náboj do kulovnice, někde ve dveřích. Doporučuju před odjezdem zkontrolovat.
Každopádně zajímavá debata, tam na sever se chystáme, až děti trošku vyrostou a buďto zůstanou doma, nebo pochopí, že se dá jet i k moři, které doopravdy není na koupání.
Jinak ke kanistrům - nevozíme žádnej, maximálně bych řešil 10-20l, kdyby to doopravdy nevyšlo k pumpě. Vozit 120l nahoře na střeše je nesmysl, už kvůli těžišti auta. Docela stačí střešní stan, kterej nešplouchá. Podle mě to za ty peníze doopravdy nestojí. Něco jiného je, pokud by jsi jel někam, kde prostě pumpy nejsou. Ale mě u D2 vychází dojezd přes 800km s rezervou, a pumpu jsem vždy našel do 200km, což je docela dobrá rezerva.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Nordkapp - cesta s D1
Tak ja bych je nevezl nahore. Ale asi tak 3 zkusim vzit...kdyztak je naleju do auta cestou.
No .. aktualne propocitavam kolik me ta sranda bude stat viz. trajekty a tak..
Odesláno z mého SM-J320F pomocí Tapatalk
No .. aktualne propocitavam kolik me ta sranda bude stat viz. trajekty a tak..
Odesláno z mého SM-J320F pomocí Tapatalk
Re: Nordkapp - cesta s D1
Znělo mi to jako plán dojet na Nordkapp jenom proto, aby sis mohl říct, žes tam byl a to by byla hrozná škoda. Norsko je nádherná země a já osobně úplný sever prozatím odkládám, protože jsem ještě nikdy nedal dohromady 4 týdny volna a co vím od lidí, co tam byli, i to je málo. Nordkapp mě moc neláká, je tam myslím spousta zajímavějších míst, třeba tohle vypadá docela zajímavě https://www.google.cz/maps/place/Vard%C ... 2461?hl=cs , doufám tedy, že se to dobře zobrazí. Jinak co jsem v Norsku sjezdil, tak síť čerpacích stanic byla poměrně hustá, kanystr jsem nikdy netahal, dojezd 700km na jednu nádrž mi bohatě stačil. Doporučuji omezit jízdu po E6 na minimum a jezdit po silnicích a šotolinových cestách, kde podle průvodců a map vlastně nic zajímavého není, tam je to podle mě nejlepší a to pravé Norsko bez mraků turistů, neo-marxistického socialismu a Barnevernetu.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
- erik
- Příspěvky: 2871
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nordkapp - cesta s D1
To je dobrý tip Neklane... jen kousek od Rybačij
Norsko - zajímavé všude a bude tě jen mrzet návrat domú..
http://www.alpina.cz/zajezd-obr.php?o=10154
Norsko - zajímavé všude a bude tě jen mrzet návrat domú..
http://www.alpina.cz/zajezd-obr.php?o=10154
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Re: Nordkapp - cesta s D1
Nordkapp jsme taky vždy cíleně vynechali. Hlavní cíl byl Nordkinn, což je nejsevernější mys kontinentu - celkem 50km trek divočinou, brodění několika říček, zbytky Ju-88, okoupání v Barentsově moři....
V případě zaměření na sever (Finnmark) bych nevynechal poloostrov Varangerhalvøya - od západu u Mortensnes je volně přístupný Cultural Heritage Park - zbytky a rekostrukce starověkého sámského osídlení, ve Vadsø stojí stožár u kterého kotvil Amundsen vzducholoď Norge a Nobile Italii i s Fr. Běhounkem, už zmíněné Vardø, na konci cesty pak opuštěná rybářská vesnička Hamningberg.
Jižněji pak Kirkenes a oblast kolem hranic s Ruskem podél hraniční řeky až ke Grense Jakobselvu.
Mně by lákalo prozkoumat i výběžek Norska od Kirkenes na jih, vklíněný mezi Finsko a Rusko, ideálně až na trojmezí...
V případě zaměření na sever (Finnmark) bych nevynechal poloostrov Varangerhalvøya - od západu u Mortensnes je volně přístupný Cultural Heritage Park - zbytky a rekostrukce starověkého sámského osídlení, ve Vadsø stojí stožár u kterého kotvil Amundsen vzducholoď Norge a Nobile Italii i s Fr. Běhounkem, už zmíněné Vardø, na konci cesty pak opuštěná rybářská vesnička Hamningberg.
Jižněji pak Kirkenes a oblast kolem hranic s Ruskem podél hraniční řeky až ke Grense Jakobselvu.
Mně by lákalo prozkoumat i výběžek Norska od Kirkenes na jih, vklíněný mezi Finsko a Rusko, ideálně až na trojmezí...
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)