Tak jsem zase dojezdil!!!

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Tak jsem zase dojezdil!!!

#1 Příspěvek od Maxsel » 29 čer 2008 19:00

Ahoj všem,

potřebuji radu. Na autě mi již delší dobu něco zvoní, jako špatné ložisko.
Pokud vyšlápnu spojku tak hluk zmizí, tipuju to tudíž na ložisko spojkové. Máte někdo zkušenosti s jeho výměnou? Mám najeto cca 130tis, mám měnit i spojku? Znáte ceny těchto dílů? Díky za rady.

PS: Možná bych uvítal i nabídku na výměnu od někoho, kdo na to má vybvavení.
Naposledy upravil(a) Maxsel dne 11 čer 2010 14:39, celkem upraveno 3 x.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Maxsel » 03 črc 2008 20:36

Tak jsem dojezdil!

S ložiskem jsem diagnózu pozměnil na ložisko na kardanu, protože zvoní jen v zátahu a jinak se neozývá, tak ho zkusím ještě chvíli trápit.

Landy se ale cestou z dovolené rozhodl stávkovat úplně. Málem jsem nedojel domu. Na volnoběh motor jede, ale při jízdě a přidání plynu začne chcípat jakoby nedával benzín. Čerpadlo v nádrži slyšet je, tak asi podává. Pokud auto na chvíli zastavím jede pár minut (1-5) v poho a pak zase chpíce. Nemůže to být ucpaným palivovým filtrem?
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Chcipanie

#3 Příspěvek od vladob8 » 06 črc 2008 00:11

Presne toto riesim aj ja, cerpadlo vrci, vymenil som palivovy filter v nadrzi a stale to iste. Chcipa mi to skoro denne uz 3 tyzdne a po roznych laborovackach som zistil ze po dotankovani aj maleho mnozstva benzinu to den ide v poho, tak skusam teraz 2x denne otvorit nadrz, ozve sa silne nasatie vzduchu ale auto uz 2dni neskapalo?!?! Mozno by to mohol byt ucpany odvzdusnovaci ventil nadrze, ktory je tu rieseny cez aktivne uhlie, zatial som nemal cas to riesit. Cerpadlo by malo davat 3,5Bar co je asi 3atm. len neviem ako to zmerat. Otazka pre domacich majstrov: meral to niekto? da so to aj meracom na tlak v pneu?
Kazdopadne nezaskodi diagnostika v LR servise, objednal som sa na buduci tyzden...dam vediet vysledok.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Maxsel » 06 črc 2008 01:13

Dnes auto jezdilo v poho. Taky se chci v pondělí domluvit na diagnostice v LR. Věřil jsem tomu filtru, ale nevím jak sundat ten pojisnej kružek na nádrži.

S tím víčkem nádrže mě to taky napadlo, ale je to jak kdy. Někdy to jen tak foukne, jindy saje jak vítr. Jsem zvěavej co vylaborujeme... :)
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

#5 Příspěvek od vladob8 » 06 črc 2008 02:10

Je na to origo LR pripravok na golu, ja som to odkrutil proti sm. hod. ruc. dvoma velkymi skrutkovacmi, dvoma klativami a 4 rukami so zenou do taktu...raz...dva...atd...naspat trochu pomazat silikonovym olejom a len s handrou dotiahnut. Bolo tam dost cierneho bordelu ale chcipalo to tak isto. :( Dufam ze to nebude palivove cerpadlo, stoji okolo 10tis Sk. :cry: Dufam ze niekto zareaguje na to, ako odmerat ten tlak, to by bol krok v pred, :roll: inak ostava uz len servis LR a to je posledna moznost. Nerad krmim premudrelich nafukancov s kravatkou co mnoho krat nic nezistia a vypytaju hodne penazi.
ps: foukne a saje jak vitr... zalezi podla toho kolko sa medzicasom odcerpalo, cim plnsia nadrz, tak menej staci na vacsi podtlak a naopak. Zatial mi to vychadza na ten podtlak...uvidime.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

#6 Příspěvek od vladob8 » 07 črc 2008 15:17

Tak som sa do merania toho tlaku pustil sam. Odpojil som privodnu hadicu paliva (da sa to lahko prstami...klik a naspat ...klak) kuskom hadicky som to napojil na tlakomer s kompresora a po zapnuti klucika zabzucalo cerpadlu a tlak vyskocil na 3,5 baru co je presne ako sa pise v Rave. Trocha som smrdel benzinom ale spokojnost. Vyzera to stale viac na ten podtlak v nadrzi. Teraz len zistit ako sa vymontuje ten zasobnik s aktivnym uhlim alebo navrtat dieru do viecka :( :)
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Maxsel » 07 črc 2008 19:16

Zítra jdu na diagnostiku do LR, tak dám vědět.

K čemu slouží ta válcová nádoba v motorovém prostoru, do které je napojen přívod benzínu z nádrže?
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

#8 Příspěvek od vladob8 » 08 črc 2008 17:02

Maxsel píše:
K čemu slouží ta válcová nádoba v motorovém prostoru, do které je napojen přívod benzínu z nádrže?
Je to ekologicke zariadenie. Je to vlastne zasobnik s aktivnym uhlim cez ktore sa odcerpavaju benzinove VYPARY z nadrze do nasavacieho potrubia a spaluju v motore. Privod benzinu je napojeny zospodu rovno do potrubia ku vstrekovacom.
Pravidelne odvzdusnujem nadrz a skoro tyzden mi to neskapalo, tak zvazujem ci ist na tu diag. do LR, napis kolko to stalo podla toho sa rozhodnem. :)
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Maxsel » 08 črc 2008 17:48

Tak u mě byl na vině snímač otáček motoru (crankshaft sensor). Prostříkali mi kontakty (možná studeňák?) a mám to sledovat. Házel prý nějaké chyby, ale teď nic.

Cena za diagnostiku 476,- Kč
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

#10 Příspěvek od vladob8 » 13 črc 2008 19:40

Nazdar Maxsel, tak co stale jazdis?
Ja mam s tym stale sporadicke problemy. Bol som v LR na diag. a povedali mi ze sa neda nadviazat komunikacia s riadiacou jednotkou, :? tak mi aspon prefukli odvzdusnovaciu trubku od nadrze. Po 50Km to znova chciplo. Vcera som precistil ten crankshaft sensor, tak uvidim mozno to pomoze.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Maxsel » 13 črc 2008 22:00

Zatím dobrý, i když se mi nezdá chod v nízkej otáčkách.
Na druhou stranu bych řekl, že motor jde lépe ve vyšších otáčkách...

Uvidíme, technik z LR co mi dělal diagnostiku, je na 14 dní na dovče.
Hodím s ním pak klábos, co si o tom myslí...
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

#12 Příspěvek od vladob8 » 21 črc 2008 19:32

Tak odkedy som vycistil ten crankshaft sensor hlavne kontakty, tak auto ani raz nechciplo :) je to asi tyzden. Dufam ze to bolo ono, dobry typ Maxsel dik. Odvtedy nadrz neodvzdusnujem a vsetko OK. Ten senzor snima otacky a polohu klukoveho hriadela bez toho nieje schopna pracovat riadiaca jednotka. Ja som tym odvzdusnovanim len resetol RJ a potom to zas chvilu islo...dava to vsetko logiku.
Takze premonovavam prispevok na: "Uz zasa jazdim" :wink:
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Maxsel » 21 črc 2008 20:24

Tak super! Přeju další km bez závad :D

Mě čeká ještě to ložisko, nechávám ho uzrát.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

geršák
Příspěvky: 251
Registrován: 08 pro 2007 20:41
Bydliště: Hluboš

#14 Příspěvek od geršák » 16 zář 2008 22:58

ahoj ,můžete poradit kde mám ten sensor hledat? děkuji moc za info.
FREE 1,8i r.99

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

diag

#15 Příspěvek od BeerRudolf » 17 zář 2008 08:37

To Maxsel: Kde jsi byl na diagnostice?
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Maxsel » 17 zář 2008 19:16

AUTO-HOS Jihlava

Myslím, že to Free v tvém profilu to tam zná... :D
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

#17 Příspěvek od vladob8 » 17 zář 2008 20:05

Od mojho posledneho prispevku som mal s autom pokoj, jazdilo OK, ale minuly vikend, cuduj sa svete, sa zavada opakovala - chcipanie pri pridani plynu :evil: :evil: :evil: Ten senzor kluky mam uz novy tak som to vylucil. Znova som vymontoval palivove cerpadlo, mal som podozrenie na vadny motor. Rozobral som to do posledneho dielu a hned som lutoval, ze som to neurobil hned pri vymene palivoveho filtra. Na spodku cerpadla je maly plastovy filtrik ktory saje benzin do cerpadla a ten bol uplne ucpaty!!! ciernym sajrajtom :evil: :) Vsetko som dokonale vycistil cistiacim sprejom na brzdy. Auto ide ako nove :D :D :D Uz som najazdil 400km teren, dialnica , mesto a OK, verim ze je to ono. Urcite nebudem sam co ma tuto zavadu a zaujimave je ze o tom filtriku ktory je sucastou cerpadla sa nikde nezmienuje a ani sa nedodava ako ND.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Maxsel » 17 zář 2008 20:16

Jak jsi vyzrál na ten kroužek na nádrži?
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

#19 Příspěvek od vladob8 » 17 zář 2008 22:42

Mas na mysli tu velku plechovu maticu ktorou sa fixuje cele cerpadlo? Pisal som o tom vyzsie, dva skrutkovace, 2 kladiva potom premazat a ked som to otvaral 2. krat islo to v pohode. Potom len potlacit a vytiahnut el. konektor a benz. hadicku a cerpadlo ide cele von, ale pozor ostane v nom asi liter benzinu, treba ho vyliat naspat do nadrze pripadne si pripravit kybel :)
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Maxsel » 18 zář 2008 19:16

Zkoušel jsem to poťukat a ne ne... bojím, bojím... je to plast.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Odpovědět