Ak nechces davat dole celu prirubu da sa vybrat vodna pumpa aj len odklonenim odstrediveho filtra. Ak demontujes celu konzolu potrebujes aj gufero co je medzi prirubou a blokom. Vacsinou ak vymiename pumpu uz davam dole celu konzolu a ide aj nove tesnenie- je to tiez potencialne mozne miesto uniku vody. Stare gufero je vzdy uz vytvrdnute a splostene. Oplati sa ak das dole celu konzolu aj ocistit priestor vodnej pumpy byva tam bordel a nezriedka aj korozia hliniku. Treba pozriet aj opacnu stranu vodnej pumpy kde je pohanana servom byva bordel aj tam. Zvycajne aj tecie do toho priestoru. Urcite vycisti a vyhlad drazku veka. Tesnenia by si mal natriet silikonovou vazelinou aby spravne sadli. A original vodna pumpa bola od Quinton Hazell, aktualne sa uz oem predava hocico.
Ak to chces urobit poriadne konzola dole, nie je to zas tak zlozite. Klima kompresor nemusis odpajat len ho odsunies. Oplati sa neulomit ziadne sroby po rokoch uz sroby byvaju v hlinku slusne prirastene, videl som uz vselico po “opravaroch”.
TD5 a vodna pumpa
Moderátor: Miky_CZ
- snusmumrik
- Příspěvky: 125
- Registrován: 24 črc 2012 07:14
- auto: Discovery II
- Bydliště: Košice, Trenčín
Re: TD5 a vodna pumpa
ahojte.
Robím takú malú generálku, lebo z pumpy tečie ako z vodovodného kohútika. A chcel som pretesniť aj turbo a cyklón, tiež mi presakoval olej. preto som dával dole všetko - však aj na nete je video rozborky aj s blokom serva - len tam nie je ten finál - vybratie čerpadla z telesa. Čiže nie je mi jasné, ako vylúpnuť pumpu z bloku - prstami to nejde, preto sa pýtam skúsenejších.
V manuáli sú momenty uťahovania - stačí ich dodržať, netreba uťahovať na smrť?
Ako písal Petro všetky gumené tesnenia natrieť silikónovou vazelínou.
Podľa manuálu - všetky plechové tesnenia idú na sucho - ako upraviť dosadacie plochy? Stačí vyčistiť benzínom?
Príruby turba k výfuku - šruby niečim mastíte, napr. medenou vazelínou, alebo lepíte, či len na sucho natočíte matice?
To isté k spetnej montáži jednotlivých blokov ako servo ... k telu motora šruby niečim mastíte, napr. medenou vazelínou, alebo lepíte, či len na sucho ich natočíte na predpísaný moment?
Nechcem byť ako "opravar" posľa Petra.
P.S. Musím to robiť sám, lebo auto je na mieste, kde odťah by stál cenu nového.
Robím takú malú generálku, lebo z pumpy tečie ako z vodovodného kohútika. A chcel som pretesniť aj turbo a cyklón, tiež mi presakoval olej. preto som dával dole všetko - však aj na nete je video rozborky aj s blokom serva - len tam nie je ten finál - vybratie čerpadla z telesa. Čiže nie je mi jasné, ako vylúpnuť pumpu z bloku - prstami to nejde, preto sa pýtam skúsenejších.
V manuáli sú momenty uťahovania - stačí ich dodržať, netreba uťahovať na smrť?
Ako písal Petro všetky gumené tesnenia natrieť silikónovou vazelínou.
Podľa manuálu - všetky plechové tesnenia idú na sucho - ako upraviť dosadacie plochy? Stačí vyčistiť benzínom?
Príruby turba k výfuku - šruby niečim mastíte, napr. medenou vazelínou, alebo lepíte, či len na sucho natočíte matice?
To isté k spetnej montáži jednotlivých blokov ako servo ... k telu motora šruby niečim mastíte, napr. medenou vazelínou, alebo lepíte, či len na sucho ich natočíte na predpísaný moment?
Nechcem byť ako "opravar" posľa Petra.
P.S. Musím to robiť sám, lebo auto je na mieste, kde odťah by stál cenu nového.
Re: TD5 a vodna pumpa
Ahoj tak skusim postupne ak nejde pumpa von znamena ze uz koroziou a vodnym kamenom prirastla. Ide to vyrazit von od servo cerpadla, bezne ked mam konzolu dole vytlkam za os od serva. Treba vsetky plochy v tom hliniku vycistit, vyhladit, vycistit dosadacie drazky. Sroby konzoly a veka nelepim, tusim par srobov na konzole malo original loctite (uvidis mozno to pletiem). Na mojich autach somsroby veka pumpy daval nerez a4, je to taka dlha story ci nerez alebo pozink koroduje v hliniku viac. Odstredivy filter ma tiez gufero ku bloku urcite vymenit. Sroby nelepim dotahujem na moment podla servisky. Plechove tesnenia turba a zvodov je dost blbovzdorna praca, mazavali sme matice- stifty medenou vazelinou, aktualne puzivam keramicku teplotnu co je aj na vstrekovace. Lepit tam neni co kedze teploty tam su vysoke. Urcite nezabudne na obe tie gufera co su na dosadacej ploche ku bloku- blok x konzola a blok x odstredivy filter
- snusmumrik
- Příspěvky: 125
- Registrován: 24 črc 2012 07:14
- auto: Discovery II
- Bydliště: Košice, Trenčín
Re: TD5 a vodna pumpa
Nazdar.
vytĺkať za os - znamená odmontovať remeničku na ktorú ukazuje šípka a tlcť po oske kladivom?
Asi som za blba, môžeš mi to vytĺkanie lepšie objasniť?
Peťo.
Re: TD5 a vodna pumpa
Pod tou remenicou je servo pumpa. Tu musis vymontovat a az potomozes vyklepnut vodnu pumpu za os. Os je so zarezom do ktoreho zapada pohon od servopumpy.
Klima komptrsor odsrubuj, odpoj kabel a vyklop na hadiciach na bok. Budes mat viac priestoru.
Klima komptrsor odsrubuj, odpoj kabel a vyklop na hadiciach na bok. Budes mat viac priestoru.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: TD5 a vodna pumpa
Jj DanoDef to presne pise, servopumpa von a potom vyrazit vodnu pumpu ale urcite vybrat vsetky sroba na dekli z druhej strany aby si netlkol vodnu pumpu cez prichyteny dekel
- snusmumrik
- Příspěvky: 125
- Registrován: 24 črc 2012 07:14
- auto: Discovery II
- Bydliště: Košice, Trenčín
Re: TD5 a vodna pumpa
Ahojte.
Vďaka za rady. Pumpa je vymenena. Stará bola na šrot, ani sa nepretočila. Akurát o kružok za blokom som nevymenil, nedala sa vytočiť ľavá spodná šrúba - pozostatok "servisáka" čo mi pred rokmi menil pumpu - šesťhran ohlodaný do okrúhla. Ale som si spravil drobnú generálku - nové tesnenia na cyklóne a turbe, opravený rámik na turbe - servisák nevedel demontovať kryt, tak ho odtrhol, vyleštené všetky dosadacie plochy...Všetko dotiahnuté na moment podľa servisky, lebo opravár všetko doťahoval na smrť - zničil som dva očkové a jednu 10-ku gola orech.
Peťo.
Vďaka za rady. Pumpa je vymenena. Stará bola na šrot, ani sa nepretočila. Akurát o kružok za blokom som nevymenil, nedala sa vytočiť ľavá spodná šrúba - pozostatok "servisáka" čo mi pred rokmi menil pumpu - šesťhran ohlodaný do okrúhla. Ale som si spravil drobnú generálku - nové tesnenia na cyklóne a turbe, opravený rámik na turbe - servisák nevedel demontovať kryt, tak ho odtrhol, vyleštené všetky dosadacie plochy...Všetko dotiahnuté na moment podľa servisky, lebo opravár všetko doťahoval na smrť - zničil som dva očkové a jednu 10-ku gola orech.
Peťo.