Stránka 24 z 50

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - diferenciály

Napsal: 18 kvě 2018 10:43
od MadTom
Tak D2 projeto po namontování nových diferenciálů. První poznatky - auto jede podstatně lépe, zvlášť z místa, zpomalení převodů doopravdy pomohlo. Na 5ku tempomat funguje, na jiné kvalty nezkoušeno. Ložiska se nepřehřívají. Zadní převod při zátěži houká. To že se autu nechce moc přes 140km/h asi bude dáno stanem na střeše.

Zadek jsem znovu rozebral, a zkusil znovu a lépe nastavit vzájemný záběr hrušky a talířového kola. Hrál jsme si s tím dva dny, měnil podložky pod velký ložiskem na hrušce do zblblnutí, ale nepodařilo se mi nastavit správnej otisk zubů. Ty kola jsme před 5 lety koupil jako starší, a vypadá to, že přední je OK, ale zadní že je špatně zaběhnuté (nebo vyrobené), a dobrej otisk tomu prostě neudělám. Podle otisku to zabírá moc velkou plochou, takže na odolnost by to nemělo mít vliv, na hluk bohužel ano. Uvidíme během následujících 2 týdnů, co to udělá. Pokud se to nezlepší, tak asi nové zadní soukolí a další rozborka.

Nechcete někde do nějakého "závodního" stroje, kde nebudou pazvuky moc vadit, zadní soukolí do Rover diferenciálu od KAMu (KAM539) s převodem 1:3,8? Třeba jako rezervní? Jinak skončí na poličce. Nějak mě nenapadá, co jiného s tím ještě udělat. Papírově by mělo být o 70% pevnější, než to originální.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 18 kvě 2018 11:15
od Hanys_a_Kaca
Co jinej volej do toho zadku, třeba by to ztichlo trochu... třeba něco s příponou LS - limited slip...?

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 18 kvě 2018 11:26
od MadTom
Uvidím, zatím jsem tím ujel jenom pár kilometrů. Jinej olej, nebo nějaká přísada do něj už mě napadla. A nebyly to jenom dubové piliny, jako klasické řešení tohoto problému.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 18 kvě 2018 11:42
od Hanys_a_Kaca
Piliny jsou dobrý na vůle, což není uplně tvuj případ, jak to popisuješ...

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 18 kvě 2018 12:03
od MadTom
Taky si myslím, a navíc by podle mě vlezli dovnitř do uzávěrky a zamezili její funkci.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 28 kvě 2018 23:41
od MadTom
Tak otestováno - při cestovní rychlosti okolo 100km/h to nehouká, jinak to ale není zrovna příjemné, i když to člověka nutí jezdit s lehkou nohou. Takže objednáno nové soukolí. Celkově je výsledek zpomalení diferenciálů velmi pozitivní.
O víkendu jsme byli na Overland festivalu na Slovensku. Opět jsme viděli bandu bláznů a polobláznů, kteří jedou někam na věci, vhodné tak na cestu na nákup. Protože zapršelo, tak jsem chtěl večer pustit bufíka a ono nic. Závada - zalepená naftová pumpička. A to to před měsícem běželo, Horší bylo, jak to odzkoušet. Rozcvakat se podařila externím zdrojem, ale jak bylo horko, tak se Webasto prostě nezaplo. Až večer se nechalo přemluvit. Takže předepsaná každoměsíční zkouška, aby se pumpička nezalepila se moc rozumně realizovat v létě nedá. Možná tak po ránu. Příjemně překvapil malý silentblok pood držákem naftové pumpičky - její cvakání už není vůbec slyšet. Další zlepšení jedině s pomocí druhého tlumiče na výfuku. Ale to si asi nechám až do 130ky.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 05 čer 2018 19:15
od MadTom
Namontováno nové soukolí do zadního diferenciálu. A na první test nehouká. Nastavit zuby na otisk šlo skoro samo. Takže pro mě poučení - zubatá kolečka se stará nekupují.
Teď ještě postupně zrepasovat ty 3 celé diferáky so mám doma.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 10 čer 2018 13:02
od MadTom
Tak jsem se pustil do výměny pantů na zadních dveřích na D2 - ty originál jsou KO. Při té příležitosti jsem sundal držák rezervy a 3cm prasklina se po opískování projevila jako 6cm prasklina. Nežádoucí efekt otočení držáku vzhůru nohama kvůli větším kolům. Nahoře je tě jeden šroub namísto dvou a okolo něj se udělala hezká únavová praklina.
Opískovat, odvrtat rohy praskliny, vybrousit drážku v místě praskliny, zavařit, vybrousit a nalakovat. Doufám, že to nějakou dobu vydrží.
K tomu jsem v pátek zjistil, že drnčící řemenice na motoru, když se zapne klimatizace, není drnčící řemenice, ale drnčící plech u silentbloku převodovky. :hmm: A to jsem už přemýšlel, které ložisko zase umřelo. A ono žádné. :Pohoda:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 14 čer 2018 19:37
od MadTom
Doladěny dorazy a zámek zadních dveří, ať se o něj alespoň trochu opírají, protože opravené panty jsou doopravdy bez vůle. Doladěné úniky tlaku u provizorně namontovaného kompresoru pro uzávěrky, odzkoušeno a funguje.
Samozřejmě nic nejde tak jednoduše, jak by mohlo - zdechla LED ve vypínači uzávěrky, tak jsem ji vyměnil, pak zdechla ta druhá a já jsem začal přemýšlet - asi to chtělo paralelně k cívce ventilu pro ovládání uzávěrek diodu, jako je to dobrým zvykem u relátek. No jo, za lenost se platí. Ale je to jenom kontrolka.
Dnes přišly koordináty startu letošní Geocaching rallye - na letišti na hranici Chorvatska a Bosny.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 23 črc 2018 14:09
od MadTom
Tak jsme se vrátili z výletu - Bosna, Geocaching rallye - 4 místo, Černá Hora, Albánie. D2 vydržela i trošku ostřejší jízdu za Štorkym během závodu. Vyskytli se dvě drobné "závady" - bylo nutné doplnit klimatizaci, protože už chladila trošku méně, než se nám líbilo. Na to že posledně byla plněná v roce 2011, bych řekl, že je to OK. A druhá věc je asi vadné čidlo výšky podvozku - v jednu chvíli po delším stání napůl na chodníku, se auto rozhodlo, že zůstane nakloněné. Stačilo diagnostikou vypnout měchy a auto srovnat ručně pomocí ručního ovládání, a potom lehce dorovnat jednou za 3-4 dny.
Spotřeba při přesunech po Balkánu okolo 12l, v závodě okolo 15l. Na auto vážící hodně přes 3t je to podle mě dobré. Nové BFG AT KO2 se více než osvědčili, auto na nich projelo občas neuvěřitelné věci, kam bych sám doopravdy nejel. Stejně tak se osvědčili uzávěrky obou náprav a hlavně pomalejší převodu v diferácích. Na spotřebu to má vliv spíš pozitivní, na jízdní pocit výrazně pozitivní - auto se i na neredukované rychlosti v kopcích v horách rozjíždí výrazně ochotněji z místa.
Potkali jsme několik zajímavě upravených aut, nejhezčí byl francouzský Def 130 s obytnou kabinou naloženou na pickupu na pláži v Albánii. Dvojice mladých v něm bydlí a jede okolo světa, a leze po horách. Když neprojedou, tak boudu nechají v kempu a jednou jenom autem. Jediné co se mi na to nelíbilo je veliká šířka, proto to nechávají v kempu.
Už aby byla postavená garáž, a mohl jsem se pustit pořádně do 130ky. Zatím to vypadá tak, že termíny platí pouze pro lidi, nikoliv pro úřady, protože stavební řízení na které je ze zákona 60 dní, začalo 30. 4. a rozhodně se nechýlí ke konci. :twisted:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

Napsal: 22 zář 2018 10:06
od MadTom
A protože nám Bosna letos jednou nestačila, tak jsem si to na konci prázdnin střihly na 2 týdny ještě jednou - se stejnýmy spolupachateli, jako vloni. Fotky jsou tady: https://ok2mtm.rajce.idnes.cz/
Bylo tam fajn, akorát nevím proč půlka republiky jezdí do Chorvatska k moři, my jsme tam byli jeden den, a chodit po pláži v zimní bundě není pro nás.
A když už jsme zpět, tak jsem zase začal honit úřady a ve středu jsem konečně po 4,5 letech snažení dostal stavební povolení na garáž, i s nabytím právní moci, takže můžeme začít. 130ka se tedy použije k tomu, k čemu je určená - k práci.
A v mezidobí, protože mě postihla smrtelné nemoc - rýmička, tak mě napadají různé věci. Koukal jsem do motorového prostoru a je tam jedna zbytečná kladka - Defender nemá ACE. A protože vzduchový kompresor doopravdy nepotřebuju furt, tak mě napadlo, nacpat tam druhý alternátor. Chvilku jsem hledal, a našel jenom montáž místo klimakompresoru, což určitě ne.
Tak se ptám - nezahlédli jste to někde? Ať to nemusím vymýšlet celé od nuly.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 22 zář 2018 12:56
od Kokesek
Budes potrebovat balancer ketry dokaze sloucit dva velke vykony. A nebo to chces na dva ruzne okruhy?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 22 zář 2018 14:21
od MadTom
A to jako proč? Stačí si trošku pohrát s regulátory a ono se to odbalancuje samo. Tady problém není. Co hledám je spíš mechanika, ať to nemusím vymýšlet bod nuly.
Cílem je jedem obvod se dvěma alternátoru má a dvěma baterkama, aby to zvládalo krmit i větší spotřebiče.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 24 zář 2018 15:10
od myso87
ten 130 def s budou a dvoma horolezcami bude najskor toto: https://www.youtube.com/channel/UCL7Oqe ... l3vjIN_1Q
Sledujem ich uz rok a uz rok rozmyslam, predat 110 a kupit 130 :D

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 24 zář 2018 15:59
od MadTom
Jo přesně tak, na první pohled fajn lidi. Doporučuji projít jejich videa, včetně toho, kdy jim předchozí 130ku rozstřelil řidič z protisměru. Je docela drsné.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 22 říj 2018 19:24
od MadTom
Tak na dva alternátory musím na chvilku zapomenout. Dnes nastal po dlouhém boji z úřady, který jsem započal na jaře roku 2014, důležitý okamžik - zahájili jsem oficiálně stavbu garáže. Na dvůr přijel malý pásák a velký kompresor a začalo se vrtat. Už víme, co máme na dvoře až do hloubky 6 m. Takže 130ka bude sloužit tak jak to bylo zamýšleno - jako pracovní auto pro stavbu.
V mezidobí jsem upravil spaní v D2 - na základě zkušeností z letních výletů. Dvouplotýnkový plynový vařič dostal vlastní malý šuplíček, a desky spaní jsem upravil tak, aby se nemusely posouval, ale daly se překlopit. Podobně jsem to měl už u první verze spaní. Tentokrát mě k tomu dovedly 2 důvody. Pokud desky zvednu jenom do zhruba svislé polohy, tak je opřu o držáky uchycené pod boční madla v kufru a budou fungovat jako oddělovací přepážka od kufru. Což s plným kufrem nebude vůbec špatné. S prázdným kufrem je klidně složím až na placato. Měla by to umožnit roztáhnout spaní, bez nutnosti prostor nad ním úplně vyprázdnit. A druhá věc je úprava jedné z desek spaní tak, aby se i s rozloženým spaním dalo s autem odjet - část desky se odklopí a sedačka řidiče se bude dát posunout tak, aby se dalo jet. Sice se stanem na střeše to stále bude znamenat nutnost ho pro delší přesun než jenom pár metrů zavřít, ale bude to podstatně jednodušší. Stačilo mi to jednou, když nás o půlnoci probudili chorvatští vojáci, že nesmíme spát na bývalém letišti Željava, ale musíme pryč. Že je to tam nebezpečné, že tam chodí převaděči a migranti. (fotky dodám, až se zase dostanu k autu)

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 23 říj 2018 15:29
od teslo
Tome, dva alternatory pouzivam roky a bez problemov - vlastne vyborne skusenosti. Verzie boli postupne 12V + 12V, 12V + 24V a najnovsie 12V + 12V (odizolovany s kostrou priamo na druhej minus baterie).
Nic lepsie na krmenie elekrickych navijakov v +- rozumnych financnych rovinach nepoznam :)
inspiracia
https://gwynlewis4x4.co.uk/product/td5- ... tor-mount/

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 23 říj 2018 15:53
od DanoDEF
Je to pekne ale co s klima kompresorom...

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 23 říj 2018 15:56
od teslo
Aha...nevsimol som si, ze chce klimakompresor zachovat...v tom pripade riesenie nepoznam :-(

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 23 říj 2018 16:21
od MadTom
Přesně tak, na tohle jsem koukal a protože klimu chci zachovat, tak to není ono. Auto nemá ACE, takže tam je možné místo. Akorát to nechci vymýšlet od nuly, kdyby už to někdo měl. Miloš si tam nacpal druhej kompresor od klimy, jako zdroj tlakového vzduchu. O tom jsem uvažoval, ale nějak nemám tak velkou potřebu. Na foukání kol stačí i obyčejný dvoupísťák, kterej někam vestavím. Vzduchojem už tu mám nachystaný hliníkový z L322, ten bude tak akorát.