Nestabilní chování na sněhu
Moderátor: Safraporte
Nestabilní chování na sněhu
ČaOFF,dnes nechám vyměnit termostat a dám vědět výsledek. Včera jsem jel na menší výlet a mohu říct,že na uježděné sněhu jsem z Freelandyho neměl nejlepší pocit. Mám zimní pneu s min.90%vzorkem nafoukané na předepsaných 2.1. Když jsem najel na uježděný sníh,tak auto doslova plavalo,což bych na čtyřkolku s nezávislým zavěšením kol nepředpokládal. Předpokládal jsem,že pojedu jak po kolejích a spíš to bylo jak ve vznášedle. Taková nepříjemná nejistota z jízdní stability. Přitom jsem jel i po rovině max.90km/hod. Jezdím i s Touranem od VW a to je předek a to se někdy musím hlídat s rychlostí,protože na sněhu drží jak přibitý. Máte jiný zkušenosti z Freelandym na zimní cestě? ALF
Re: termostat
ČaOFF Admine,píšu tady o své zkušenosti s jízdní nestabilitou Freelandyho na uježděném sněhu.Jakmile vjedu na hladký povrch auto má tendnci se chovat nejistě. Kolega mi dnes řekl,že to možná je špatným přenosem části výkonu na zadní kola. Myslíš,že tam může být problém a dá se to nějakým testem zjistit? ALF
To ALF: Velmi podobné pocity jsem měl také, když jsem přesednul z předokolky na čtyřkolku. U Freelandera je to trošku víc umocněno tím, že se někdy stane, že se skoro VŠECHEN výkon přenese na zadek. To se pak dají házet efektní smyky pod plynem. Aby jsi to srovnal, tak stačí jen trochu ubrat plynu, hodit volantem " kontra " a jsi srovnaný. Zkus si tyto situace natrénovat někde na volné ploše, ať získáš cvik a tím více jistoty.
Co mne však osobně vadí víc u Freelandera ve srovnání s osobákem, tak je to asi 2x delší brzdná dráha na sněhu. S tím asi ale nic neudělám, je to dáno vyšší hmotností a vyšším těžištěm. V obou případech platí, zapomeň na zvyklosti z osobáku, řídíš SUV. Na sněhu s Freelanderem ovšem zažiješ krásný okamžiky a to když se POMALU prodíráš sněhem a místy, kudy sotva předtím někdo jel/šel. Dneska jsem si takhle krásně zajezdil u nás v Jizerkách, počasí úplně super - chvíli jasno, chvíli vánice, zapadané silnice na hřebenech, potkal jsem jen pár běžkařů a zapadlou dodávku Iveco. Totální relax.
Co mne však osobně vadí víc u Freelandera ve srovnání s osobákem, tak je to asi 2x delší brzdná dráha na sněhu. S tím asi ale nic neudělám, je to dáno vyšší hmotností a vyšším těžištěm. V obou případech platí, zapomeň na zvyklosti z osobáku, řídíš SUV. Na sněhu s Freelanderem ovšem zažiješ krásný okamžiky a to když se POMALU prodíráš sněhem a místy, kudy sotva předtím někdo jel/šel. Dneska jsem si takhle krásně zajezdil u nás v Jizerkách, počasí úplně super - chvíli jasno, chvíli vánice, zapadané silnice na hřebenech, potkal jsem jen pár běžkařů a zapadlou dodávku Iveco. Totální relax.
ČaOFF DeLite, máš pravdu,efektní smyk se mi líbí,ale nemám rád pocit nejistoty,kdy čekám,co neočekávaného přijde.A v 90km/hod s rodinou v autě vyrovnávat smyk nechci. Na druhou stranu se čtyřkolkou se 100km ploužit sedmdesátkou,kde i favorit frčí 90 a ještě s pocitem,který jsem v zimě zažívaval před patnácti lety se ŠKODOU 105,to je opak relaxu. Čekám,co mi k tomu napíše ADMIN.Zejména jestli jako odborník vyloučí špatný přenos části síly na zadní nápravu.(např.že na pravé zadní jde víc než na levé zadní,což by mohlo vysvětlovat nestabilitu) Máš pravdu,že to musím někde vyzkoušet.Třeba to je jen určitý projev a ve skutečnosti bude držet stopu.Sám tomu zatím moc nevěřím. Musím najít nějaké zasněžené letiště.De Lite píše:To ALF: Velmi podobné pocity jsem měl také, když jsem přesednul z předokolky na čtyřkolku. U Freelandera je to trošku víc umocněno tím, že se někdy stane, že se skoro VŠECHEN výkon přenese na zadek. To se pak dají házet efektní smyky pod plynem. Aby jsi to srovnal, tak stačí jen trochu ubrat plynu, hodit volantem " kontra " a jsi srovnaný. Zkus si tyto situace natrénovat někde na volné ploše, ať získáš cvik a tím více jistoty.
Na brzdy jsem si zvykl,nemá 4 kotouče jak Discovery a jsou na hmotnost auta slabé to je fakt.De Lite píše:Co mne však osobně vadí víc u Freelandera ve srovnání s osobákem, tak je to asi 2x delší brzdná dráha na sněhu. S tím asi ale nic neudělám, je to dáno vyšší hmotností a vyšším těžištěm.
Také jsem vjel na pole a tady trochu postrádám redukčku z Discovery.Zvláště při jízdě s benzínem,který musí mít trochu více otáček než nafta.ALFDe Lite píše:V obou případech platí, zapomeň na zvyklosti z osobáku, řídíš SUV. Na sněhu s Freelanderem ovšem zažiješ krásný okamžiky a to když se POMALU prodíráš sněhem a místy, kudy sotva předtím někdo jel/šel. Dneska jsem si takhle krásně zajezdil u nás v Jizerkách, počasí úplně super - chvíli jasno, chvíli vánice, zapadané silnice na hřebenech, potkal jsem jen pár běžkařů a zapadlou dodávku Iveco. Totální relax.
ČaOFF DeLite, TC se při prokluzu rozsvítí a ozve se slabší pískot. Stalo se mi to několikrát,kždyž jsem couval na hladkém povrchu do kopce. Při normální jízdě po cestě s ujetým sněhem a rychlosti cca 80 km se TC neaktivovalo. Je pravdou,že s autem jedu tak, abych se do kolizní situace ,při které by prokluzovala kola ,nedostal. V neděli jsem se otáčel na zasněženém poli a systém TC fungoval. Byl tady dotaz na spotřebu. Teď jsem po 420 ujetých km tankoval do vypnutí pistole a spotřeba vyšla 9.95 l/100km. Nemám ještě vyměněný termostat(neuvolnila se kolegovi dílna),tak možná jezdím na polozahřátý motor. Nové měření bude po výměně termostatu. ALFDe Lite píše:A problikává, resp. svítí Ti track control, když Ti to prohrábne?
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Zdar, omlouvám se, nějak mám od posledního pátku dost práce. Upravil jsem ti nepřehledně napsaný přízpěvek na přehlednýALF píše:ČaOFF,ještě mne napadlo jestli ta nestabilita není blbýma gumama.Jsou sice jako nové.ale značka neznámé firmy. Až si opíšu název,uvedu ho tady.ALF
Ty pneu bych prověřil nejdřív, než hledat problém v auťáku. Zkusit si od někoho půjčit jiné pneu i s ráfkama a projet tu samou trasu. Ještě bych prohlídnul podvozek, konkrétně uložení zadních ramen, zda není některý silentblok už vymačkaný.
Obecně se trvrdí, že Freelander se chová na sněhu daleko líp než 4x4 Oktávka. Ta viskospojka převádí výkony mezi napravy daleko lépe a jemněji.
ČaOFF, Freelandyho jsem dovezl na letních pneu zn.VREDESTEIN 215/65/16 a v kufru byly 4 zimní také Vredestein. Ty jsem na zimu nechal nahodit a vyvážit kola. Je možné,že tyto zimní byly na jiném autě a jsou jinak zajeté,ale to je méně pravděpodobné.Nechám prohlédnout i ty zadní ramena a uvidíme.De Lite píše:Jedny pěkné pneu na Freelandera mám a stále prodávám... 4 kusy Pirelli Scorpion Ice&Snow, rozměr 215/65/16, mají tak 80% vzorek, fotky můžu poslat emailem, cena tak 6,5 tis. Kč za celou sadu.
DeLite,zimní pneu bych koupil,ale zkusím prověřit jestli to gumama opravdu je. Znáte někdo tu značku Vredestein? Já to vidím poprvé. ALF
Re: PRO ALFA
ČaOFF,jsestli Tě mohu poprosit o foto disku a vzorku pneu na mail zanavos@seznam.cz a já se ozvu. Ty pneu jsou zimní ? Dík.ALFTomino píše:Zdravim.Jestli chces ty moje plecháče tak bych ti je asi nechal.Stejnenak na nich jezdit asi nebudu cena by byla tak 8000kč i stěma gumama vyměněný ventylky a čerstvě převážený + matky.
Dík za pořádek v příspěvku. pokud normálně jezdí Freelandy na sněhu lépe než 4x4 Octávia,tak je chyba pravděpodobně v pneu,protože značku VREDESTEIN ani neznám a bůh ví který ťaman to v jeskyni vyrábí.ALFAdmin píše:Obecně se trvrdí, že Freelander se chová na sněhu daleko líp než 4x4 Oktávka. Ta viskospojka převádí výkony mezi napravy daleko lépe a jemněji.
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
VREDESTEIN měl brácha na Renaultu 21. Byla to univerzální guma. V zimě moc nefungovala a v létě neodváděla vodu.ALF píše:Dík za pořádek v příspěvku. pokud normálně jezdí Freelandy na sněhu lépe než 4x4 Octávia,tak je chyba pravděpodobně v pneu,protože značku VREDESTEIN ani neznám a bůh ví který ťaman to v jeskyni vyrábí.ALF
Možná máš jiný typ.
Mám kompletní sadu letních a kompletní zimní s označením Winter. Je taky možné,že na zimních jezdili po celý rok a pak jsou V lamely osekané. Já jednou koupil nové pirelli na Transportéra a prodejce mi řekl,že jsou celoroční. Byly to zimní. Tím,že jsem na nich jezdil i vlétě tak v zimě byly na dvě věci. Já začínám věřit,že je to gumama. Nevím,jak jsou staré,moc jeté nejsou. ALFAdmin píše:VREDESTEIN měl brácha na Renaultu 21. Byla to univerzální guma. V zimě moc nefungovala a v létě neodváděla vodu.ALF píše:Dík za pořádek v příspěvku. pokud normálně jezdí Freelandy na sněhu lépe než 4x4 Octávia,tak je chyba pravděpodobně v pneu,protože značku VREDESTEIN ani neznám a bůh ví který ťaman to v jeskyni vyrábí.ALF
Možná máš jiný typ.