už je složeno

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Byzi
Příspěvky: 184
Registrován: 16 zář 2008 17:20
Bydliště: Zbiroh

Re: konečně rozebírám

#61 Příspěvek od Byzi » 04 led 2010 18:56

Taky budu ladit, to se zase kačky budou kutálet :coze:

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: konečně rozebírám

#62 Příspěvek od Neklan » 05 led 2010 13:38

A jak to ladíte? Výměna karburátoru, jiná vačka a tak? U těch ostřejších vaček trochu pozor, čím ostřejší vačka, tím výš (tím myslím do vyšších otáček) se obvykle stěhuje vrchol krouťáku a motor trochu ztrácí svoji vyhlášenou pružnost. Rover V8 se obvykle ladí spíš pro instalaci do sportovních aut, jako např. Morgan Plus 8, TVR Grifith, Marcos LM500 nebo ještě starších MG B V8.
Moje kombinace mírně ostřejší vačky se 4-komorovým karbem Weber/Edelbrock nicméně v RRC funguje docela dobře. Nechá se vytočit klidně na 5000 otáček a opravdu hodně táhne už od necelých 3 tisíc.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Byzi
Příspěvky: 184
Registrován: 16 zář 2008 17:20
Bydliště: Zbiroh

Re: konečně rozebírám

#63 Příspěvek od Byzi » 05 led 2010 14:39

Já spíš vyměním celej motor, páč ten můj je skoro mrtvola. Dá se poladit 3,5 - V8 se vstřikováním? nebo je lepší sehnat slušnej motor a nesahat na to?

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2854
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: konečně rozebírám

#64 Příspěvek od Mirko » 05 led 2010 15:13

Myslíš jiný motor Rover V8 s jiným obsahem, nebo úplně něco jiného, např Chevy 5,7?
Zrovna vstřikování flapper type na 3,5-ce myslím nenabízí možnost velkého ladění, nevím o tom, že by se na něho dělali programovatelné chipy, které jsou základem toho, že ti ostřejší vačka vůbec něco přinese, jinak to může skončit taky právě naopak. A víc toho tam asi nepoladiš, akorát jsou ještě verze s různou kompresí, myslím Vitessy měli 9,75, Range jen 8, 35 nebo takového něco. Pak samozřejmě hlavy, kde můžes optimalizovat kanálky...což ale taky má spíš vliv na koně a projeví se ve vyšších otáčkách.
Rover V8 asi opravdu není nejlepší báze na ladění, s americkým V8 se za menší peníze dostaneš do jiné výkonové sféry. Koneckonců i overfinch to řešil takto.
Mirko

Uživatelský avatar
tomáš štěpnička
Příspěvky: 1452
Registrován: 14 srp 2008 09:37
Bydliště: Nový Jáchymov

Re: konečně rozebírám

#65 Příspěvek od tomáš štěpnička » 05 led 2010 15:29

já nechci žádné ostřejší vačky a podobně,jen chci aby měl motor to co má mít :-) nové kable,svíčky kladívka,víčko rozdělovače,pěkně pročištěný a přetěsněný karbce,možná větší vzduch filtry-ty origo mi přijdou jako trochu málo na takový motor (chci aby se V8 dobře dýchalo :D ) no a pak pěknou výfukovou soustavu -nicmoc víc není myslím potřeba......to teda ukáže samozřejmě až nejaká jízda...na kterou si teda ještě počkám

Uživatelský avatar
Byzi
Příspěvky: 184
Registrován: 16 zář 2008 17:20
Bydliště: Zbiroh

Re: konečně rozebírám

#66 Příspěvek od Byzi » 05 led 2010 15:40

Ja vyměnil filtr za KNkovej, nové svíčky a kabely, víčko a palec rozdělovače a pořad je to mrtvice, je to asi tím že předešlej majitel se vrtal v seřízení vstřikování. Motor špatně startuje a výkon nic moc.

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: konečně rozebírám

#67 Příspěvek od Neklan » 05 led 2010 17:55

Pokud nechcete do toho nasypat hafo peněz za nový motor, snažil bych se, přesně jak píše Tomáš, dát dokupy 3,5. Větší objemy už mají větší vrtání a pokud se rovnou nekoupí nový coscast-crossbolted motor, hrozí problémy s praskáním bloku. RRC by měl mít standardně (tedy pokud se nejedná o první polovinu 70-tých let nebo některé exportní modely) kompresní poměr 9,35:1. Já měl právě motor pro Saudskou Arábii s poměrem 8,13:1.
Pokud by se kupoval nový motor, myslím, že je jednodušší koupit nový Coscast 4,6, kde všechno pasuje (vyndá se původní motor a nový o víc než litr větší se posadí na stejné úchyty na šasi a přišroubuje se ke stejné převodovce bez jakýchkoli úprav), než vymýšlet konverze na US motory.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Byzi
Příspěvky: 184
Registrován: 16 zář 2008 17:20
Bydliště: Zbiroh

Re: konečně rozebírám

#68 Příspěvek od Byzi » 06 led 2010 06:31

Já tam nechci dávat obsahově jinej motor, změřím tlaky válcú a pak se uvidí. Na novej motor nemám a asi se poohlédnu po starším, za rady díky.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2854
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: konečně rozebírám

#69 Příspěvek od Mirko » 06 led 2010 10:44

U vstřikování to může být spousta problému, proč nejede, ten můj zrovna taky zas stávkuje a nemůžeme příjit na to proč. Pokud nemáš výkon, zkusil bych nejen kompresi, ale i změřit předstih stroboskopem. Ještě mě napadá váha vzduchu, nebo může být podělaná řídicí jednotka, jak to měl prý ivan na svém 3,5 injection. Mechanická závada bývá prý ošlehaná vačka a to až tak, že ti některé ventíly vůbec neotevřou.
Mirko

Uživatelský avatar
tomáš štěpnička
Příspěvky: 1452
Registrován: 14 srp 2008 09:37
Bydliště: Nový Jáchymov

Re: konečně rozebírám

#70 Příspěvek od tomáš štěpnička » 06 led 2010 10:52

zlatej karbík :lol:

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: konečně rozebírám

#71 Příspěvek od Neklan » 06 led 2010 11:31

Přesně tak, zlatej kropáč (jak tomu říká Eliott). A ty šroubky na hraní -s nima je sranda.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
tomáš štěpnička
Příspěvky: 1452
Registrován: 14 srp 2008 09:37
Bydliště: Nový Jáchymov

Re: konečně rozebírám

#72 Příspěvek od tomáš štěpnička » 06 led 2010 11:40

mě to přijde že zrovna na tutěch karbíkách moc šroubků není -teda hlavně těch kterýma by se dalo něco štelovat :shock:

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: konečně rozebírám

#73 Příspěvek od Neklan » 06 led 2010 15:43

Ty mě teprve čekají, až jednou konečně implantuju původní motor z Rangieho do Series IIA. Se Strombergama ani SU jsem si ještě nehrál. Na Edelbrocku je šroub na štelování bohatosti směsi pro každou dvojici komor a samozřejmě + jeden šroubek na nastavení volnoběhu.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Byzi
Příspěvky: 184
Registrován: 16 zář 2008 17:20
Bydliště: Zbiroh

Re: konečně rozebírám

#74 Příspěvek od Byzi » 11 led 2010 19:01

Mám doma náhradní motor z RRC V8 a navím jestli toje 3,5 nebo 3,9? Vše na motoru je na pohled stejné jako u mé 3,5 až na alternátor a jiná vyražená čísla na bloku motoru.
Ještě doplním že oba motory jsou stříkačky.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11529
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: konečně rozebírám

#75 Příspěvek od eliott » 11 led 2010 20:52

Podle typu, vyražený u měrky oleje. 25D je tuším 3.5
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Byzi
Příspěvky: 184
Registrován: 16 zář 2008 17:20
Bydliště: Zbiroh

Re: konečně rozebírám

#76 Příspěvek od Byzi » 12 led 2010 16:09

Já mam vyraženo na bloku mojí 3,5 toto CR9 35.1 -pod tímto je 24D08317B -
na náhradním motoru je CR8 13.1 - 34127426F - :hmm: tak to asi bude 3,9? :coze:

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2854
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: konečně rozebírám

#77 Příspěvek od Mirko » 12 led 2010 16:22

http://www.capriracing.co.uk/RoverV8EngineNumbers.htm
A hledej :-)
ja jsem to tve cislo tam nenasel, obvykle je prave napred kompresni pomer a pak suffix 00D, ale ty tam nemas to Decko. Ty mas kompresni pomer jako některé 3,9 do roku 91, ale nemáš tam označení 37D nebo 38D.
Mirko

Uživatelský avatar
Byzi
Příspěvky: 184
Registrován: 16 zář 2008 17:20
Bydliště: Zbiroh

Re: konečně rozebírám

#78 Příspěvek od Byzi » 12 led 2010 16:50

Taky jsem tam to číslo nenašel, asi to bude mezi typ :coze: nic méně já potřebuji 3,5 motor a 3,9 mi je asi na nic, nebo se to dá zkřížit, aby motor z 3,9 chodil se vstříkováním z 3,5?

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5254
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: konečně rozebírám

#79 Příspěvek od Rover » 12 led 2010 16:55

Byzi - taky jsem nic nenašel a hledal, nezapomněl na to...
Country boy...

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2854
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: konečně rozebírám

#80 Příspěvek od Mirko » 12 led 2010 16:59

To přestavět k všeobecné spokojenosti bude asi boj, už jenom protože řidicí jednotku Flapper nenaučíš pracovat s větším objemem válců. Nějak to asi chodit bude, ale ideální směs těžko naladíš. Proto je tak oblíbené při přestavbách právě to vstřikování z 3,9 tzv Hotwire, které už se dá osadit programovatelným chipem.
Mirko

Odpovědět