2.0Di a zamrzání nafty

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2219
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

2.0Di a zamrzání nafty

#1 Příspěvek od macejky1 » 12 led 2010 08:29

Ahoj, muj Free me letos nechal uz podruhé ve stychu kvuli zamrzlé nafte. Stává venku a ráno vzdycky chytne po krátkém nazhavení na první otocení. Ale treba dneska ráno u nás bylo -19°C a po ujetí asi 3 Km mi za jízdy zamrzla nafta. V nádrzi bylo asi 40 l Verva dieselu a samozrejme jeste s pridaným aditivem. Stejne to zamrzlo. Palivovej filtr má notoceno asi 8 tis. Km takze by mel bejt taky OK ale odpoledne se na nej raci podívám.

Nejvíc mi vadí ze kdyz jsem si vzal doma druhý auto Fabii TDi která má v nádrzi taky Vervu od stejný pumpy ale není v ní zádnej aditiv tak se nestalo nic. Auto narmálne jelo, odtáhl jsem s ním free domu a pak v pohode dojel do práce.

Myslím ze mi nafta na 90% zamrzá ve filtru protoze kdyz ho nahreju a napumpuju balonkem tak v pohode nastartuju ale za jízdy mi pak zase zatuhne. Ten filtr je dost daleko od motoru takze se od nej alespon ze zacátku asi moc neohreje.

Nemáte s tím nekdo nejaký zkusenosti nebo nevíte nekdo kde by se dal koupit vyhrívanej filtr ??
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#2 Příspěvek od Acon » 12 led 2010 11:46

budeš mať vo filtri vodu. Nafta nezamŕza ale tuhne parafín, ktorý obsahuje, no to sa stáva až pri mrazoch pod -15st. Tebe pravdepodobne zamrzla voda vo filtri a tým pádom je nepriechodný. Kúp si prímes do nafty niečo ako bol velfobin do benzínu. Mne začala svietiť kontrolka pal. filtru, nalial som to a po pár km to bolo OK. V zime je dôležité nejazdiť s prázdnou nádržou ale plnou. Inak sa na stenách tvorí vodný kondenzát a na problém máš zarobené.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2219
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#3 Příspěvek od macejky1 » 12 led 2010 11:57

V nádrzi jsem mel 40L to je skoro plná. Nikdy nevyjízdím nádrz pod cca 10 L. A v nafte pridanej aditiv ( mozná ho tam mohlo být víc ale byl tam ).

Na filtr se odpoledne kouknu ale spís myslím ze tam najdu parafín.

Spís me ale zajímaly zkusenosti ostatních který mají stejný auto a stejnej motor. Zdá se mi ze je tam ten filtr nebo hadice nejak nestastne umístenej. Daleko od teplýho motoru a nicím nechránenej proti náporu vzduchu za jízdy. Kdyz bylo venku -19 tak pri rychlosti 50-60 Km/h musela bejt okolo toho filtru fakt pekná kosa.

Máte nekdo podobný zkusenosti nebo je nejaká chyba jenom u mne ?? Kdyby to byl jen muj pripad tak je resení snazsí. Víc aditivu, novej filtr, popr. vypustit nádrz a propláchnout. Ale jestli je to konstrukcní nedokonalost tak s tím bude víc otravování.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#4 Příspěvek od Hunter » 12 led 2010 12:33

Acon píše:..Nafta nezamŕza ale tuhne parafín, ktorý obsahuje, no to sa stáva až pri mrazoch pod -15st. ...
Vsak pise, ze u nich bylo -19 :idea:
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#5 Příspěvek od Hunter » 12 led 2010 12:36

Jiz nekolikrat jsem cetl, ze prilis mnoho aditiv muze zpusobit problemy - opak pozadovaneho, a pokud jsi mel Vervu, ktera je jiz tak dost aditivovana a dal jsi tam jeste dalsi, zda se pak v te nafte ta ruzna aditiva neperou. Ale nevim, treba to je blbot a samotneho by me zajimalo, jak to opravdu je.
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2219
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#6 Příspěvek od macejky1 » 12 led 2010 13:14

Hunter píše:Jiz nekolikrat jsem cetl, ze prilis mnoho aditiv muze zpusobit problemy - opak pozadovaneho, a pokud jsi mel Vervu, ktera je jiz tak dost aditivovana a dal jsi tam jeste dalsi, zda se pak v te nafte ta ruzna aditiva neperou. Ale nevim, treba to je blbot a samotneho by me zajimalo, jak to opravdu je.
No manzelka delá na Benzine a podle podnikové dokumentace je jejich normální zimní nafta do -20 °C a Verva prekvapive do - 18°C az -20°C. ( vycteno z produktových listu ).

Je pravda ze jsem tam mel jeste aditiv v pomeru kterej je v návodu ale pod návodem bylo jeste napsáno ze pri teplotách pod -20°C se má dávkování zvýsit 2x az 3x. ( takze jsem to namíchal asi málo ). Ale na druhou stranu fabia TDI mela v nádrzi asi 20L ( takze polovinu ) vervy ze stejný pumpy a bez aditivu. A jela za stejných podmínek v pohode ani náznak nejakýho zaskubání. Tak si ríkám ze ten zakopanej pes nebude jen v nafte ale i nekde jinde.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#7 Příspěvek od Hunter » 12 led 2010 13:17

Podle navodu na pouziti to vidim na VIF zimni :wink: Jeste nezapomen, ze pokud bylo -19st., tak pri jizde v te rychlosi je teplota o dost nizsi.
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2219
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#8 Příspěvek od macejky1 » 12 led 2010 13:37

Hunter píše:Podle navodu na pouziti to vidim na VIF zimni :wink: Jeste nezapomen, ze pokud bylo -19st., tak pri jizde v te rychlosi je teplota o dost nizsi.
Jo je to VIF nemohl jsem si vzpomenout jak se tomu nadává :)

Jasne ze to bylo pri té rychlosti okolo 60 Km/h o hodne horsí. Ale proc mi to nezamrzlo i v té fabii. Jel jsem s ní Freecko odtáhnout a slapala v pohode. S naftou bez aditivu. Asi má filtr na lepsím ( teplejsím ) míste nebo se u ní rychleji vrací ohrátá nafta prepadem do nádrze :?: :?:

Obe auta taky meli v nádrzích neco pres pulku.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2219
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#9 Příspěvek od macejky1 » 12 led 2010 14:29

2.0Di má taky tohle:

chladic nafty kterej pri -20 bude asi spís na skodu nez k uzitku. :?: :?:
Přílohy
chladic nafty.jpg
(68.48 KiB) Staženo 2894 x
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#10 Příspěvek od Acon » 12 led 2010 14:40

macejky1 píše:... Ale proc mi to nezamrzlo i v té fabii.
pretože Fabia nemala vo filtri vodu.
macejky1 píše:2.0Di má taky tohle:

chladic nafty kterej pri -20 bude asi spís na skodu nez k uzitku. :?: :?:
Ten už tomu neublíži, naopak v lete má zmysel. Nafta totiž cirkuluje, prepad späť do nádrže je teplý a hlavne ak je v nádrži málo nafty, tak sa dosť zohreje a potom má tendenciu peniť sa. Keď sa začal sériovo montovať common rail, výrobcovia nákl. áut (kde tej nafty cirkuluje hodne) doporučovali v lete nejazdiť s minimom nafty v nádrži.
macejky1 píše: Zdá se mi ze je tam ten filtr nebo hadice nejak nestastne umístenej. Daleko od teplýho motoru a nicím nechránenej proti náporu vzduchu za jízdy.


To máš jedno. Zo začiatku je aj tak motor studený a nijako tomu filtru nepomôže, po krátkom čase začne byť filter vyhrievaný naftou z prepadu.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

logger
Příspěvky: 3
Registrován: 11 led 2010 19:16

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#11 Příspěvek od logger » 12 led 2010 15:22

tak já mám taky stejný motor 2.0Di, žadné aditiva nedávám, a zatím se mi nic podobného nestalo, a to jezdím i v zimě samozřejmě.
Asi jezdím hodně pomalu :Pohoda:

Uživatelský avatar
bajo433
Příspěvky: 84
Registrován: 04 lis 2008 20:42

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#12 Příspěvek od bajo433 » 12 led 2010 20:53

no ja som mal podobny problem asi pred dvoma rokmi. sice som neostal stat, ale pri pridani plynu sa to dusilo. von bolo tiez okolo -20.
vymenil som filter, kt. bol zrely aj tak uz na vymenu a v poho. Inac tiez pouzivam aditivum Vif, letne aj zimne. dobry vyrobok. cital som o nom aj porovnavaci test, kde boli aditiva ako castrol, a pod, a vif z toho vysiel najlepsie. tusim, ze je to cesky vyrobok. A inac ked mas na filtri 8000 km to nic neznamena, nakolko ja uz som na viacerych autach menil nove nahr. diely za nove, lebo boli vadne. pri dnesnej kvalite vyroby sa ani nieje comu cudovat

Uživatelský avatar
Distruptor
Příspěvky: 154
Registrován: 30 bře 2009 04:29
auto: Freelander, D4?
Bydliště: SR

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#13 Příspěvek od Distruptor » 12 led 2010 22:52

Tu je ten porovnavaci test: Porovnavaci Test Aditiv do nafty KLIK
Land Rover FREELANDER Td4, HSE, 5dv, 2005, automat

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2219
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#14 Příspěvek od macejky1 » 13 led 2010 11:19

Tak vcera odpoledne kdyz teplota stoupla na nejakých -8°C jsem v pohode nastartoval. Ani jsem to nemusel nejak rozehrívat. Takze jsem jen doplnil trochu víc aditivu ( dle návodu ) a dotankoval do plna ( nejakých 15 L) aby se to promíchalo. Pak jsem jeste v rámci zkousek a dukladného promíchání jezdil chvilku po lese :D .

V noci jsem najel asi 100Km a uz snad v pohode. Akorát me docela prekvapilo ze ten aditiv VIF strasne zhoustnul, ze jsem ho skoro nemohl vylít z plechovky do dávkovace.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#15 Příspěvek od Hunter » 13 led 2010 19:51

Ad test aditiv - bohuzel jich tam bylo jenom nekolik, je i spoustu jinych a mozna lepsich. A ja jiz testum v nasi zemi prestavam verit :(
Jinak si zkuste precit clanek v poslednim Autodieslu - pise se tam prave o tom predavkovani aditiv proti zamrzani, ktere muze zapricinit prave snizeni jejich ucinnost, proto, pokud se jednalo o Vervu, ktere je vice aditivovane nez jine nafty, a Ty jsi tam jeste dal dalsi, tak k tomu mohlo dojit. Vyslovne se tam uvadi, ze do lepsi nafty se jiz nema nic pridavat.
A jinak se tam pise i o tom, ze ty multifunkci, jake je napr. ten VIF, prave v mrazech tuhnou, proto neni vhodne je nechavat v aute. Pokud by se jednalo o monofunkcni, tem se toto nestane a mohou se stale vozit v aute.
Free Td4 2004 HSE automat

Ferdafree
Příspěvky: 49
Registrován: 15 čer 2008 20:48
tel.: 776220923
auto: freelander
Bydliště: Český ráj
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#16 Příspěvek od Ferdafree » 14 led 2010 18:41

Já mám stejný problém,u nás bylo taky -19. Ráno nastartuju a po chvilce blafání to zhaslo,tak jsem to odtáhnul do garáže.Na večer jsem to napumpoval a v klidu nastartoval.Bavil jsem se s kamarádem a ten mi říkal,že problém může být v tom,že nafta,která se vrací ohřátá se vrací do nádrže místo to filtru.Co vy na to?Šlo by to nějak předělat?

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2219
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#17 Příspěvek od macejky1 » 18 led 2010 08:13

Ferdafree píše:Já mám stejný problém,u nás bylo taky -19. Ráno nastartuju a po chvilce blafání to zhaslo,tak jsem to odtáhnul do garáže.Na večer jsem to napumpoval a v klidu nastartoval.Bavil jsem se s kamarádem a ten mi říkal,že problém může být v tom,že nafta,která se vrací ohřátá se vrací do nádrže místo to filtru.Co vy na to?Šlo by to nějak předělat?

Taks na to kápnul ( taky me to mohlo napadnout :oops: ). U fabie a spousty dalsích aut se vrací ohrátá nafta do nádrze pres filtr ale u Free to tak není. Takze tady bude ten problém.

Urcite by tam sel dát jinej filtr kterej má prumer 80mm výsku okolo 150 - 180mm a nahore dva vstupy a dva výstupy. Pak uz stací jen správne zapojit hadice.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Ferdafree
Příspěvky: 49
Registrován: 15 čer 2008 20:48
tel.: 776220923
auto: freelander
Bydliště: Český ráj
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#18 Příspěvek od Ferdafree » 18 led 2010 18:21

Nápad je to fajnovej,jen by to chtělo někoho kdo tomu malinko rozumí,třeba Admina,ten by nám řekl,jestli to má nějaký smysl měnit filtr.

waltr666
Příspěvky: 70
Registrován: 01 bře 2009 00:01
tel.: c902 )))
auto: PAJERO 2.8TD
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#19 Příspěvek od waltr666 » 25 led 2010 11:38

Chlapi řešíte tady problém který je řesitelný uplně jednoduše---na 10l nafty přidám litr benzinu a muže být aji -40 a v pohodě nastartuju a pojedu--nic nezamrne a parafín nemá šanci---ješte ale přidávám na 50l této směsi asi deci oleje pro dvojtakty. olej dávam aji vlétě jelikož jak je všeobecně známo tak nafta je suchá a díky přimazání se šetří čerpadlo a vstřiky :idea: Ruzné přísady proti zamrzání mají většinou ten výsledek že spusobí ucpání filtru--zvlášte teď když se přidávaj ruzné biosložky do nafty--většina se s tim nevyrovná a prostě se srazí a ucpou filtr :twisted:

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: 2.0Di a zamrzání nafty

#20 Příspěvek od Acon » 25 led 2010 13:28

Kód: Vybrat vše

Chlapi řešíte tady problém který je řesitelný uplně jednoduše---na 10l nafty přidám litr benzinu a muže být aji -40 a v pohodě nastartuju a pojedu--nic nezamrne
Omyl, voda vo filtri Ti zamrzne a zostane nepriechodný. Pômože jedine prípravok na viazanie vody.
ješte ale přidávám na 50l této směsi asi deci oleje pro dvojtakty.
ten motor Ti to raz vráti
je všeobecně známo tak nafta je suchá
je všeobecne známe, že nafta je mastná. Skúsil si niekedy odmastňovať naftou? :wink:
Ruzné přísady proti zamrzání mají většinou ten výsledek že spusobí ucpání filtru--zvlášte teď když se přidávaj ruzné biosložky do nafty--většina se s tim nevyrovná a prostě se srazí a ucpou filtr
to nie, je však rozdiel medzi prípravkom na viazanie vody, ktorý je vždy na báze alkoholu alebo niečoho, čo je miešateľné vodou a následne miešateľné s naftou a aditívami, ktoré vodu neviažu.

Vo všeobecnosti proti vode pomôže benzínalkohol ktorý sa s vodou zmieša a zmieša sa aj s naftou. Preventívne je dobré mať doma litrovú flašku špiritusu a pred tankovaním naliať do nádrže 3dl. Skúste si frcnúť do flaše pár kvapiek vody, doliať 1dl nafty a do toho 0,5dl 96% alkoholu a uvidíte ako sa to pekne zmieša. S aditívom to nejde, pretože je určené na iný účel..
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Odpovědět