Pneumatiky

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 800
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: Pneumatiky

#201 Příspěvek od pajam » 23 led 2010 18:37

Jacko píše:Pavel,neviem či si myslel mňa,ale ja by som chcel porovnať napr. BFG AT -BFG MT KM2 :roll: Ale asi tam nejaký malý rozdiel bude,vo výške dezénu..
to označení tam je proto abys ty pneumatiky mohl v klidu koupit a nasadit místo jiného druhu, ale stejné velikosti :wink: Ne nechci poučovat, ale takto to je. Jediné co je rozdíl mezi AT a MT je výška dezénu (spíše hloubka). Jinak rozměry najdeš v
tabulkách výrobce. To je nejlepší.
http://www.bfgoodrichtires.com/specs/mu ... /3930.html

http://www.bfgoodrichtires.com/specs/al ... ko/44.html

Pro orientaci si průměr můžeš vypočítat.

Uživatelský avatar
Jacko
Příspěvky: 680
Registrován: 03 lis 2009 21:02

Re: Pneumatiky

#202 Příspěvek od Jacko » 23 led 2010 18:50

Pajam - sorry,ale neviem ako ... Ak ťa môžem poprosiť,tak mi nejako poraď,alebo to vypočítaj za mňa :Sorry:
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 800
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: Pneumatiky

#203 Příspěvek od pajam » 23 led 2010 19:18

Jacko píše:Pajam - sorry,ale neviem ako ... Ak ťa môžem poprosiť,tak mi nejako poraď,alebo to vypočítaj za mňa :Sorry:
hlavně v těch odkazech máš přesný rozměr v palcích
jestli se jedná o 245/75R16 MT= 30.7" a AT= 30.5" rozdíl je tedy 2 desetiny palce opravdu minimum.

Jo a ten výpočet = šířka x výška profilu/100 x 2 + průměr disku x25,4

245x75/100x2+16x25,4 = 773,9 mm tj. v palcích 30,5

doufám že Ti to pomůže

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#204 Příspěvek od Miloš II » 23 led 2010 19:22

Přepočty jsou tu na foru několikrát, ale tu je link http://www.dakota-truck.net/TIRECALC/tirecalc.html
MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Jacko
Příspěvky: 680
Registrován: 03 lis 2009 21:02

Re: Pneumatiky

#205 Příspěvek od Jacko » 23 led 2010 19:45

Miloš II píše:Přepočty jsou tu na foru několikrát, ale tu je link http://www.dakota-truck.net/TIRECALC/tirecalc.html
MilošII
Miloš,sorry ale asi som lama...ale pokúsim sa to ešte vyskúšať
Pajam - DÍKY.
Stále rozmýšlam ,akú velkosť pneumatík zvoliť, 265/70R16, alebo 245/75R16 - priemerovo by to malo byť asi to isté - dúfam že sa nemýlim...
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 800
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: Pneumatiky

#206 Příspěvek od pajam » 23 led 2010 19:58

jednoznačně 265/75 -16

Uživatelský avatar
Jacko
Příspěvky: 680
Registrován: 03 lis 2009 21:02

Re: Pneumatiky

#207 Příspěvek od Jacko » 23 led 2010 20:03

A v prepočte to nie je náhodou 32" guma? Ja by som to chcel zdvihnúť tak o 2" a nechcem meniť prevody :hmm: Rolo ich má na D2 - tak neviem... :roll:
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#208 Příspěvek od Miloš II » 23 led 2010 20:06

No když zvyšuješ tak by jsi měl i rozšiřovat ty 265/75/16 to je už o prsa vietnamky 8) (lemy) Při tomhle rozměru byla už Diskotéka lenivá. MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 800
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: Pneumatiky

#209 Příspěvek od pajam » 23 led 2010 20:11

jj je to 32 na DII dobrá/vyikající. Podívej se do sekce discovery, neustále se to tam probírá. Jinak co píše MilošII -když na dvojku dáš tyto pneu a ještě podložky 25 mm tak je to s lemy akorát. Opravdu, měl jsem dlouho. S tou leností je to o tom, co od toho očekáváš.

Uživatelský avatar
Jacko
Příspěvky: 680
Registrován: 03 lis 2009 21:02

Re: Pneumatiky

#210 Příspěvek od Jacko » 23 led 2010 20:15

Miloš - pozeral som už disky 8Jx16H2 -et -25 - no neviem,či to už nebude moc trčať von... No a nerád by som rezal plechy... Tak a teraz buďte múdry :roll: Chlapi,ale ja mám D1 a ešte aj ten starší model :| r.v.:92
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD

Uživatelský avatar
paia
Příspěvky: 243
Registrován: 19 kvě 2009 14:45
tel.: mám ;o)
auto: Audi Allroad
Bydliště: Praha / Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#211 Příspěvek od paia » 25 led 2010 09:06

Osobně bych na DI širší gumy jak 235 nedával, v poslední době jezdím dost i po dálnici (Praha - Morava) a tam je pak znát každej centimetr a jsem rád, že aspoň těch 120 z toho dostanu. Teď zrovna uvažuju, ktery AT-čka vybrat, až ojezdím současny Micheliny, na výběr mám zatím tyhle:

BFGoodrich All-Terrain T/A KO
Bridgestone Dueler A/T D694
Continental CrossContact AT
General Grabber AT2
Pirelli Scorpion ATR

a teď babo raď...
bývalá Discovery I 300Tdi v automatu, nyní Audi Allroad

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Pneumatiky

#212 Příspěvek od Acon » 25 led 2010 09:29

osobné skúsenosti nemám, no po tom čo som sa tu aj na iných fórach dozvedel, viem že BFG AT je istota, ostané experiment. No ak sa nikto neodhodlá na experiment už nikto nikdy neobuje nič iné. BFG (a v iných oblastiach iné značky) dosť profitujú zo všeobecne dobrej skúsenosti užívateľov. Potom môže niekto vyrobiť aj o triedu lepšiu gumu, ale nikto ju nekúpi, lebo všeobecne je jasné, že práve BFG je best TOP. Ja mám momentálne slabú chvílu a som náchylný vyskúšať tú Continental CrossContact AT. Vzhľadom na moje nároky na priechodnosť sa nič zlé nestane ak to nebude úplne to pravé orechové. No kupovať budem až po zime a ako sa poznám, moje nadšenie zvykne časom vyprchať (preto k nákupom pristupujem triezvo a pomaly) a zvolím istotu, čiže BFG.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
sloon
Příspěvky: 470
Registrován: 06 úno 2009 10:17
tel.: 776189666
auto: VW Amarok 4motion
Bydliště: Jaroměřice nad Rokytnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#213 Příspěvek od sloon » 25 led 2010 14:07

Taky budu po zimě kupovat nové AT pneumatiky a do hledáčku se dostali BFGoodrich All-Terrain nebo Continental CrossContact AT.
Zatím jsem rozhodnutý pro Continental ten vzorek se mi líbí a vypadá že by se mohl dobře čistit v terénu, tady je má na autě moon13 a ještě někdo s DIII.Co jsem vyděl fotky od moon13 tak se na nich dostal daleko.
Bejvalo LR Discovery II, TD5, 2003
Nyní. VW Amarok 4motion
Tel. 776 189 666, sloon@seznam.cz

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Pneumatiky

#214 Příspěvek od Neklan » 25 led 2010 15:28

Pro BFG mluví hlavně výdrž. I na tak těžkém autě, jako LRs jsou, vydrží BFG AT někdy i 80 tisíc km. Navíc mají bezkonkurenční odolnost proti bočnímu průrazu, což je v terénu důležitá vlastnost. Zajímavou alternativou jsou Coopery, které vydrží také neskutečný nájezd km a jsou dobré tam, kde preferujete buď víc silnici (Cooper ATR) nebo Terén (Cooper S/T). Klasické AT gumy jsou specifikovány jako 50% na 50% silnice / terén, zmíněné Cooper jsou 60% na 40% ve prospěch silnice (ATR) nebo 60% na 40% ve prospěch terénu (S/T). Moc hezká guma je také Mickey Thompson ATZ, ale dělá se jen v poměrně velké velikosti 265/75R16 nebo 285/75R16, což se vejde na Defa, Discovery nebo RRC už potřebuje 2" lift.
Slušná je také General AT2.

Pokud chcete dobrý poměr cena/výkon, tak se poohlédněte u Matadoru, za ty prachy je to slušná guma.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1494
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

Re: Pneumatiky

#215 Příspěvek od KRANG » 25 led 2010 16:02

Tak už jsou krasavice doma :Pohoda: Meškymu dík a dej mu pámbů věčnou slávu :Sorry:
Přílohy
PICT0345.jpg
PICT0345.jpg (191.06 KiB) Zobrazeno 5994 x
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Pneumatiky

#216 Příspěvek od Jenda » 25 led 2010 17:10

...ty se mas :D
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Jacko
Příspěvky: 680
Registrován: 03 lis 2009 21:02

Re: Pneumatiky

#217 Příspěvek od Jacko » 25 led 2010 17:13

Paia - No rozmýšlal som aj o 245/75R16 , to by bol možno taký kompromis,alebo priemerom by boli ako tie 265/70R16 - aj keď mne sa na aute viac páčia širšie gumy... Inak sa rozhodujem medzi bfg mt km2 , alebo bfg AT - neviem čo zvoliť.Mal som aj alternatívu protektorov - RECIP TRIAL,ale nikdo sa k nim nevie vyjadriť... Ak by som išiel do ATčiek,tak by som nešpekuloval a dal tie bfg at,lebo som ich mal na Jeepe a boli celkom dobré,len teraz zvažujem skôr tie MTčka - človek nikdy nevie,kde a kedy ich bude potrebovať :twisted: Nemá niekto fotky D1 na 265/70R16 a na 245/75R16 ??? Poprípade nejaké skúsenosti ako napríklad Paia. Dík.
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD

Uživatelský avatar
Radim Ptáček
Příspěvky: 159
Registrován: 19 zář 2009 17:28
tel.: 777939690
auto: LR Freelander
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#218 Příspěvek od Radim Ptáček » 25 led 2010 17:48

KRANG píše:Tak už jsou krasavice doma :Pohoda: Meškymu dík a dej mu pámbů věčnou slávu :Sorry:
Ufff ... to máš na traktor ?? :mrgreen: Je tento terénní vzorek na silnici o hodně hlučnější než silniční klasika??
Naposledy upravil(a) Radim Ptáček dne 25 led 2010 17:50, celkem upraveno 1 x.
Radim, Ostrava
(LR Free 2004, dovoz z expedice 2008 (US), benzín, 2.5 l, V6)
http://www.d-klub.cz

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Pneumatiky

#219 Příspěvek od Steve » 25 led 2010 17:49

Vypadá to na šestikolku :wink:
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1494
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

Re: Pneumatiky

#220 Příspěvek od KRANG » 25 led 2010 18:06

Radim Ptáček píše:Ufff ... to máš na traktor ?? :mrgreen: Je tento terénní vzorek na silnici o hodně hlučnější než silniční klasika??
Jsou na zebrotraktor a dvě rezervy. MTčka jsou samozřejmě hlučnější než AT ale defík i tak hučí jak piliňák. Subjektivně bych neřekl, že je to velkej rozdíl. Četl jsem ale že tahle druhá generace MT od BFG je o něco tišší než první.
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Odpovědět