Moje rada: prostě jí tám vraž, pak 2 a plnej voves. Budeš koukat co Def dokážesema píše:Mám nově Defa a rád bych se zeptal kdy vlastně použít uzávěrku?
jak jezdit v terénu
-
Luboš M.
- Příspěvky: 3311
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak jezdit v terénu
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
- hokulia
- Příspěvky: 411
- Registrován: 29 kvě 2008 08:05
- auto: RR S'charged, 2x110
- Bydliště: Benesovsko
Re: jak jezdit v terénu
tak dobre, ja to tedy taky psal jen z legrace. Na puvodni otazku sema odpovedel tedy nejlip rosi : pokud umis anglicky tak si precti navod na pojistkove skrince.
Všechno je jinak.
- eliott
- Příspěvky: 11545
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak jezdit v terénu
Taky doporučuju ji necht zapnutou po celou dobu, kde je auto na nezpevněném povrchu, protože mnohdy člověk ani nepostřehne, že hrabe jen jedna náprava a mezinápravový diferenciál dost trpí, při repasích LT230 se často setkávám s vydřenými kluznými plochami satelitů, což je důsledek jízdy bez zařazené uzávěry.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: jak jezdit v terénu
Trochu postřehů - i když za sebe asi udělám blbce :
Před čtyřmi roky jsem koupil Defendra se zadní špérou.Nikdy před tím jsem v podobném autě neseděl a už vůbec ne s uzávěrkou.Okamžitě jsem vyrazil do lesa a samozřejmě hned zapadl.Vyrazilo za mnou asi deset lesních dělníků zapnul jsem špéru a podařilo se mi jim ujet.Špéru jsem řádně vyřadil a odjel.Jezdil jsem skoro čtrnáct dní,než mi to nedalo,zajel jsem do servisu s tím,že "něco asi není v pořádku".Celkem okamžitě zjistili,že je špéra vadná - nevypnula.Takže asi tak co defendr vydrží.Nestalo se vůbec nic.
Jinak souhlasím že s mezinápravou jezdím v těžším terénu pořád,přední a zadní zavírám velice mimořádně těsně před problémem a vypínám hned po něm.
Před čtyřmi roky jsem koupil Defendra se zadní špérou.Nikdy před tím jsem v podobném autě neseděl a už vůbec ne s uzávěrkou.Okamžitě jsem vyrazil do lesa a samozřejmě hned zapadl.Vyrazilo za mnou asi deset lesních dělníků zapnul jsem špéru a podařilo se mi jim ujet.Špéru jsem řádně vyřadil a odjel.Jezdil jsem skoro čtrnáct dní,než mi to nedalo,zajel jsem do servisu s tím,že "něco asi není v pořádku".Celkem okamžitě zjistili,že je špéra vadná - nevypnula.Takže asi tak co defendr vydrží.Nestalo se vůbec nic.
Jinak souhlasím že s mezinápravou jezdím v těžším terénu pořád,přední a zadní zavírám velice mimořádně těsně před problémem a vypínám hned po něm.
Re: jak jezdit v terénu
Ahoj pánové,
zajímalo by mě jestli máte nějaký grif na zařazení mezinápravové uzávěrky. Mně (asi) nejde zařadit, aspoň tak soudím podle
nesvítící kontrolky. Jen doufám že funguje a nebudu jí muset opravovat 
zajímalo by mě jestli máte nějaký grif na zařazení mezinápravové uzávěrky. Mně (asi) nejde zařadit, aspoň tak soudím podle
- Kawa12
- Příspěvky: 550
- Registrován: 06 črc 2009 18:10
- auto: rezinka 88,LC V8
- Bydliště: Kralupy
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak jezdit v terénu
Ahoj Spiti,taky mi ze záčátku nesvítila,tak jsem to řešil a měl jsem uhnilí konektor na čidlu uzávěrky,tak jsem to pořešil a už je to v poho a možná že to poznáš jesli funguje když zajedeš někam kde to bude klouzat,zařadíš jí a mělo by to mít tendenci se to sunout rovně když budeš mít kola v rejdu.
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak jezdit v terénu
No nevím, v Defu jsem jakživo neseděl, ale nemám dojem, že by mezináprava měla tenhle efekt dávat moc výrazněKawa12 píše:... mělo by to mít tendenci se to sunout rovně když budeš mít kola v rejdu.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Re: jak jezdit v terénu
No toto jsem ještě u mezinápravy nepoznal. Jo přední uzávěra to je jináKawa12 píše:Ahoj Spiti,taky mi ze záčátku nesvítila,tak jsem to řešil a měl jsem uhnilí konektor na čidlu uzávěrky,tak jsem to pořešil a už je to v poho a možná že to poznáš jesli funguje když zajedeš někam kde to bude klouzat,zařadíš jí a mělo by to mít tendenci se to sunout rovně když budeš mít kola v rejdu.
Re: jak jezdit v terénu
zarad uzavierku, pojazdi kusok, zarad na hlavnej prevodovke neutral, zdvihni jedno koleso a ked s nim neotocis, tak fungujespiti píše:Ahoj pánové,
zajímalo by mě jestli máte nějaký grif na zařazení mezinápravové uzávěrky. Mně (asi) nejde zařadit, aspoň tak soudím podlenesvítící kontrolky. Jen doufám že funguje a nebudu jí muset opravovat
Re: jak jezdit v terénu
no to určitě ne to kolo se Ti určitě protočí. Podívej se sem http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 4&start=20 tam je to popsanýmeresjev píše:zarad uzavierku, pojazdi kusok, zarad na hlavnej prevodovke neutral, zdvihni jedno koleso a ked s nim neotocis, tak fungujespiti píše:Ahoj pánové,
zajímalo by mě jestli máte nějaký grif na zařazení mezinápravové uzávěrky. Mně (asi) nejde zařadit, aspoň tak soudím podlenesvítící kontrolky. Jen doufám že funguje a nebudu jí muset opravovat
Re: jak jezdit v terénu
Nebo pořádně zapadni do bláta (sněhu), zařaď uzávěrku, vystup a běž se podívat jestli zabíraj dvě kola
..kontrolka uzávěrky neni vůbec směroplatná, často blbne 
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
- skritekcrx
- Příspěvky: 398
- Registrován: 10 říj 2009 20:05
- tel.: 777 27 35 35
- auto: RRC
- Bydliště: České Budějovice
Re: jak jezdit v terénu
to je blbost souhlasim Meresjevem pokud zaradis mezinapravu a zvednes jedno kolo tak pokud funguje s tim kolem neotocis o vic nez ti dovoli vule v soukolipajam píše:no to určitě ne to kolo se Ti určitě protočí. Podívej se sem http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 4&start=20 tam je to popsanýmeresjev píše: zarad uzavierku, pojazdi kusok, zarad na hlavnej prevodovke neutral, zdvihni jedno koleso a ked s nim neotocis, tak funguje
- Pama
- Příspěvky: 181
- Registrován: 10 led 2009 20:26
- tel.: 724365722
- auto: většina LR
- Bydliště: Vyškov
Re: jak jezdit v terénu
[quote="skritekcrx"][quote="pajam"][quote="meresjev"]
zarad uzavierku, pojazdi kusok, zarad na hlavnej prevodovke neutral, zdvihni jedno koleso a ked s nim neotocis, tak funguje
[/quote]
no to určitě ne to kolo se Ti určitě protočí. Podívej se sem [url]http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 4&start=20[/url] tam je to popsaný[/quote]
to je blbost souhlasim Meresjevem pokud zaradis mezinapravu a zvednes jedno kolo tak pokud funguje s tim kolem neotocis o vic nez ti dovoli vule v soukoli[/quote]
jsem s Pajam zajedno.....
a co nápravové dify? Pokud fungují tak by se mělo to kolo opravdu protočit, alespoň si to myslím,pokud by to bylo jak píše Meresjev, postrádaly by nápravové špéry smysl.ale večer přezouvám a tak to pro jistotu zkusím.
zarad uzavierku, pojazdi kusok, zarad na hlavnej prevodovke neutral, zdvihni jedno koleso a ked s nim neotocis, tak funguje
no to určitě ne to kolo se Ti určitě protočí. Podívej se sem [url]http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 4&start=20[/url] tam je to popsaný[/quote]
to je blbost souhlasim Meresjevem pokud zaradis mezinapravu a zvednes jedno kolo tak pokud funguje s tim kolem neotocis o vic nez ti dovoli vule v soukoli[/quote]
jsem s Pajam zajedno.....
a co nápravové dify? Pokud fungují tak by se mělo to kolo opravdu protočit, alespoň si to myslím,pokud by to bylo jak píše Meresjev, postrádaly by nápravové špéry smysl.ale večer přezouvám a tak to pro jistotu zkusím.
- skritekcrx
- Příspěvky: 398
- Registrován: 10 říj 2009 20:05
- tel.: 777 27 35 35
- auto: RRC
- Bydliště: České Budějovice
Re: jak jezdit v terénu
pokud zvdnes jedno kolo napravove difi nemaji zadny vlivPama píše: jsem s Pajam zajedno.....
a co nápravové dify? Pokud fungují tak by se mělo to kolo opravdu protočit, alespoň si to myslím,pokud by to bylo jak píše Meresjev, postrádaly by nápravové špéry smysl.ale večer přezouvám a tak to pro jistotu zkusím.
priklad zvednes prave predni kolo ostatni 3 stoji na zemy a
sila se ponese po poloose k difu ten ji preda bud na druhou poloosu jenze tam kolo stoji na zemy takze se pokusi predat ji na kardan pokud by bylo VYRAZENO a nebyla zapnuta mezinaprava kardan by se tocil jenze mezinaprava je zapla tak sila bude pokracovat na zadni kardan a z difu na obe kola takze pokud nejni zadne jine kolo ve vzduchu nemas dostatek sil pravym prednim kolem otocit
takze jak napsal Meresjev pokud mas zaplou mezinapravu a zvednes jen jedno kolo nedokazes s nim otocit a ja dodavam o vic nez kolik ti dovoli vule v soukoli
Re: jak jezdit v terénu
skritekcrx píše:pokud zvdnes jedno kolo napravove difi nemaji zadny vlivPama píše: jsem s Pajam zajedno.....
a co nápravové dify? Pokud fungují tak by se mělo to kolo opravdu protočit, alespoň si to myslím,pokud by to bylo jak píše Meresjev, postrádaly by nápravové špéry smysl.ale večer přezouvám a tak to pro jistotu zkusím.
priklad zvednes prave predni kolo ostatni 3 stoji na zemy a
sila se ponese po poloose k difu ten ji preda bud na druhou poloosu jenze tam kolo stoji na zemy takze se pokusi predat ji na kardan pokud by bylo VYRAZENO a nebyla zapnuta mezinaprava kardan by se tocil jenze mezinaprava je zapla tak sila bude pokracovat na zadni kardan a z difu na obe kola takze pokud nejni zadne jine kolo ve vzduchu nemas dostatek sil pravym prednim kolem otocit
takze jak napsal Meresjev pokud mas zaplou mezinapravu a zvednes jen jedno kolo nedokazes s nim otocit a ja dodavam o vic nez kolik ti dovoli vule v soukoli
- Pama
- Příspěvky: 181
- Registrován: 10 led 2009 20:26
- tel.: 724365722
- auto: většina LR
- Bydliště: Vyškov
Re: jak jezdit v terénu
takze jak napsal Meresjev pokud mas zaplou mezinapravu a zvednes jen jedno kolo nedokazes s nim otocit a ja dodavam o vic nez kolik ti dovoli vule v soukoli[/quote]
jj máš plnou pravdu uzávěra mezinápravy se chová stejně jako u nápravových diferáků a musí napevno spojit předek ze zadkem. Ještě jednou omluva za mystifikaci.
nekamenujte mě[/quote]
No asi jsem z toho volaaký zmetený.
..... ale pokud by to bylo jak píšete, tak by nefungovaly zadokolkám diferáky,tam je taky natvrdo kardan s motorem a diferák funguje. Přece mezinápravovej diferák jen diferencuje k oběma nápravovým diferákům a ty si pak diferencují samu nápravu....
No asi jsem z toho volaaký zmetený.
- skritekcrx
- Příspěvky: 398
- Registrován: 10 říj 2009 20:05
- tel.: 777 27 35 35
- auto: RRC
- Bydliště: České Budějovice
Re: jak jezdit v terénu
Pama píše:
No asi jsem z toho volaaký zmetený...... ale pokud by to bylo jak píšete, tak by nefungovaly zadokolkám diferáky,tam je taky natvrdo kardan s motorem a diferák funguje. Přece mezinápravovej diferák jen diferencuje k oběma nápravovým diferákům a ty si pak diferencují samu nápravu....
predpokladam ze vis jak funguje dif takze mezinapravovy dif je vlastne to same. pokud jedes rovne kazde kolo se toci stejne rychle,ale pokud jedes do zatacky leve a prave kolo se toci jinak rychle a i predni a zadni kola se v zatacce toci jinak, takze predni kola se toci rychleji nez zadni neb jedou po delsi draze a pokud mas mezinapravovi dif ten to pobere a ty nic necitis pokud ho tam nemas nebo ho mas zavrenej musi minimalne jedno kolo dohnat rozdil tim ze se protoci ale tim na penmem povrchu vznikaji razy diky kterym trpi cele hnaci ustroji.
Takze v zatacce jde na predni kardan treba ??? 21 otacek/s na zadni jde 15ot/s v difech se samo vydeli deleno jeho prevodovy pomer (1:3) tedy predek 7 otacek zadek 5 otacek a dify rozdeli tyto otycky v nejakem pomeru na vnitrni a vnejsi kola.
pkud tam mezinaprava neni jde to VZDY 50na 50 tedy predek 21 otacek zadek taky 21 otacek
ale i pres to dify v naprave rozdeli otacky na vnitrni a vnejsi kolo v nejakem pomeru
jo to s tim rozdilem otacek jsem prehnal, samo ze se jedna jen o maly rozdil, ktere kolo ujede v řádech nekolika cm a pri obvodu kola 2m se jedna o male procento otacky kola, ne nekolik otacek ja to takhle napsal jen aby to bylo patrne.
Co tedy nechapes?
Naposledy upravil(a) skritekcrx dne 13 úno 2010 14:25, celkem upraveno 1 x.
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: jak jezdit v terénu
...nekde tu je krasne video s animaci diferaku,radost pokoukat
Honza
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: jak jezdit v terénu
KRANG píše:Nebo pořádně zapadni do bláta (sněhu), zařaď uzávěrku, vystup a běž se podívat jestli zabíraj dvě kola..kontrolka uzávěrky neni vůbec směroplatná, často blbne
Todle je teď nejlepší. Já na sněhu zařadil,až přestalo auto jet ,tak vystoupil a kuk - točili se všechny čtyři tak že uzávěrky všechny fungujou ( ona funguje i kontrolka,ale to ještě nic neznamená ) A nejlíp to je cejtit na tvrdým,jak se to přetahuje
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "