No nedá mi to nereagovat.
Základem všeho je opravdu funkční viscospojka. Mě to při 100 000 osekalo gumy a začalo to jít těžko v zatáčkách.,chce to fakt hlídat a raději visco odvést dřív.
Bez kardanu jsem jezdil také, když byla visco na repas.Já tedy žádné závratné změny nepozoroval a jestli mě to auto vzalo na 100km o litr míň je mi fuk, páč kvůli tomu ho nemám.
Jediná podstatná změna je, že když mě tenkrát navigace zatáhla někam do pole a bylo mokro tak jsem se odtamtud nemohl vyhrabat a to jsem pak žasnul, jak dvoutunová čtyřkolka je neschopná.Asi jako když slepci vezmete hůlku,už bych to nedělal.
Je tu trochu rozdíl v nové a naplněné. Nevím jak teď, ale dříve i nová visco byla nastavena víc natvrdo a proto i to brždění při couvání. Pan Baláž na Slovensku o tom ví a plní viscospojky tak aby byli měkčí a nezatěžovali tolik pohon. Dělá to dobře, je to znát a v zimě to funguje, mám odzkoušeno.
Hodně lidí také neví, že jim IRD nebo Diff mohli načít na STK. Moje vlasní zkušenost, když jsem je musel kdysi techniky zarazit ,když mi zadní náprava začala při roztočení přední poskakovat.Žasnu nad tím, jak lidi na STK o tomhle nemají ani ponětí a vlasně moc ani neví jak to řešit.Ještě se divili, že to nejde nějak vypnout, fakt síla.Dejte si na to velký pozor.
Další věc je dávání do servisu. Spousta lidí a to i ve značkovém servisu neví která bije. Samozřejmě to nikdo nepřizná. Dělal jsem sám spoustu věcí a vím, jak nesmírně časově náročné to na Free je ať od termostatu tak po věci ve spojce apod. Naposledy, když mi miláček špatně startoval a pak nenastartoval vůbec tak nejmenovaný odborník doporučil podle příznaků určitě vyměnit vysokotlaké čerpadlo.
Když jsem se málem sklapnul, tak jsem od nádrže až do motoru doma vše rozebral. Nakonec to byl jen prasklý o kroužek ventilu na čerpadle za pár korun. Auto už šlape jak hodinky.
Samozřejmě se tyhle věci těžko hledají, ale bohužel nejlepší je se o tom autě naučit co nejvíc, mít známého šikovného opraváře a s ním to vždy řešit, jinak je zaděláno na průser a pak si někdo stěžuje jak to auto je hrozný, že v servisu už třikrát měnili tohle a zase to nejde......
Mě za těch osm let v servisu nedělali nic. Vše jsem dělal sám a vše pak také funguje, ale někdy je to na psychyku jak sviňa.
Ještě k té visco, podle mě je to hodně zajímavé řešení a to hlavně proto, že je to vše čistě mechanicky a funguje to a ti i při trvalém zatížení v terénu.
Tohle se o drtivé většině ostatních pohonů říct nedá.Dalo by se to dlouho rozebírat a ač všelijaká tlačítka v interiéru vypadají lákavě, už je tam elektronika a ono se to kazí a ono to i zlobí jen se o tom moc neví, ale taky hlavně hodně lidí to neřeší nebo řešit nemusí...
Free zdar.
