Test viskospojky

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Test viskospojky

#1 Příspěvek od Hunter » 27 kvě 2007 10:42

Snazim se marne vypatrat, jak mam zjistit, zda mi spravne funguje viskospojka, resp. zda neni KO. Nasel jsem tento popis:

"To check the condition of your unit :

1) Jack up one rear wheel 2) put an 18" bar through the rear prop UJ and try to turn it. 3) it should turn slowly with resistance

Please note even a good one will be quite tight."

Vse chapu mimo toho hlavniho, co to je na Free "prop UJ" ? A pokud to tedy chapu, pokud tim nejde otocit vubec, znamena to, ze je KO?

Predem diky za osvetu :wink:

Uživatelský avatar
Karab
Příspěvky: 124
Registrován: 28 úno 2007 07:57

#2 Příspěvek od Karab » 27 kvě 2007 11:21

Ja som to skusal tak ze :
zdvihol som zadne koleso, zaradil som rychlost, a do kardanu som strcil dlhsi skrutkovac, a stalym tlakom som pretocil s kardanom, pricom predna cast kardanu sa neotacala, ci je to spravne neviem na to by mohol odpovedat niekto skusanejsi. :roll:

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Hunter » 20 čer 2007 13:45

Tak se vracim k viskospojce.

Predevcirem jsem v lese couval do kopecka na mekkem podkladu (hrabanka listi..) a za chvili se objevil onen "technicky smrad" jak tu o nem nekdo jiz kdysi psal. Domnivam se tedy, ze slo o viskospojku (nepredpokladam, ze by to byla normalni spojka -lamela). Znamena to tedy, ze je ta viskospojka OK? Pokud by byla zatuhla, tak by se asi neprotacela, nebo to tak neni :?: No a pak jsem jel rychleji obloucek na louce, kdy si pekne hrabaly i zadni kola, taky to bylo na chvili citit. Je to tedy normali nebo ne, ze to tak smrdi pri kazdem vetsim zaberu na zadek? I kdyz pred tim jsem kolikrat taky hrabal a nic nesmrdelo.

Jo a taky se mi po tomto "vykonu" obcas stava, ze pri rozjezdu - zaberu na dvojku to jakoby parkrat skubne, jako kdyz by odskakovala lamela. Neco podobneho mi delal treba UAZ, kdyz byla lamela mastna. Tak nevim :?

Jinak ten smrad je tedy pekne hnusny, to kdyz smrdi treba brzdy a jine veci, ty oproti tomu pekne voni :)
Free Td4 2004 HSE automat

Libor

#4 Příspěvek od Libor » 20 čer 2007 21:03

NECHCI TI KAZIT ILUZE ALE VISKOZNI SPOJKA TI MUZE TEZKO SMRDET :idea: JELIKOZ JE TO UZAVRENY BUBEN OBSAHUJICI DVE LAMELY A SPECIALNI SILIKONOVY OLEJ NENI TUDIZ MOZNE NECO CITIT.TAHLE VEC NA FREE VYDRZI STRASNE MOC NA ROZDIL OD JINYCH NEPOVEDENYCH VECI NA LR.TAKZE BUD TI SMRDELA SPOJ.LAMELA NEBO BRZDY A TO DIKY TC :idea:

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Hunter » 20 čer 2007 22:49

Ale kdyz TC nesvitilo :?: Takze asi lamela. Ale o tom smradu tu jiz nekdo psal v souvisosti s hrabanim ve snehu, myslim ALF nebo kdo. No nic, to tu stejne nevyresim. Nejhorsi je, ze stav lamely se zjisti jedine "vstupem" dovnitr :roll: A stim, ze ta viskozka vydrzi moc, vzdyt se vsude pise, ze kdyz je problem s IRD je vetsinou problem i s ni :?
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
De Lite
Příspěvky: 209
Registrován: 09 srp 2006 08:27
Bydliště: Jizerky
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od De Lite » 21 čer 2007 06:47

Ten smrádek pochází od spojky u převodovky, když je hodně namáhaná. Pokud cítíš, že Ti zabírá i zadek, tak bych vůbec neřešil stav mezinápravové viskozní spojky.
Freelandering - stav duše

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Hunter » 21 čer 2007 07:49

Tak to jo, jinak zadek zabira, zkousel jsem to na trave plny rejd a trochu rychlejsi jizda do kruhu a bylo videt, jak od zadnich kol lita trava :)

Ale ta lamela, resp. spojka prevodovky neni moc "good" kdyz hned zacne klouzat, resp. smrdet. No ona ta spojka obecne je divna, jak jsem tu uz i cetl, zabira casto ruzne (jednou uplne dole, jindy vice nahore). Je to tedy normalni jev ci ne :?:
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
De Lite
Příspěvky: 209
Registrován: 09 srp 2006 08:27
Bydliště: Jizerky
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od De Lite » 21 čer 2007 09:14

U nás zabírá pořád ve stejné poloze, spojkové obložení jsme ještě nikdy neměnili a to už má najeto přes 120 TKm a rozhodně ho nešetříme.
Když jsem začal jezdit s Freelanderem, tak jsem měl problémy s rozjezdy, skoro pokaždé, zvláště do kopce mi zhasnul, jak jsem neuměl se spojkou. Přičítal jsem to větší váze auta, takže pak už jsem si zvykl. To, že brzy začne při námaze smrdět, přičítám taktéž větší hmotnosti vozu. Nikdy jsem totiž nezažil, aby spojka byla takto hned cítit. Pokud jsem vůbec kdy u jiného vozu ( osobního ) cítil spojku, tak to opravdu muselo být při brutálním zacházení.
Freelandering - stav duše

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Hunter » 21 čer 2007 10:34

je to presne tak, ja to taky nikde jinde necitil, vlastne jednou, kdyz jsem couval s Nivou a mel zapojenou karu plnou dreva, tedy poradne nalozenou, a to ta spojka taky dotala zabrat, az se z ni "cudilo" :)
A ty rozjezdy, taky si porad zvykam, asi 2-3 se mi to stalo tez, ze mi to zhaslo, a to vetsinou do kopecka a jeste trochu v rejdu :oops:
Holt kdyz mame takoveho maleho tanka, musime se s nim naucit poradne jezdit :wink:
Free Td4 2004 HSE automat

Odpovědět