#25
Příspěvek
od Acon » 11 led 2010 12:47
Zohriatie motora
Pozoroval som rychlejsi ohrev motora. Pripisujem to aj tomu, ze ked cakam rano na krizovatkach, mam zaradene D-cko a stojim na brzde, motor musi vynalozit viac energie na udrzanie volnobeznych otacok vzhladom na vacsi odpor menica...
nemyslím. Meniče budú konštruované tak aby pri voľnobehu odoberali minimum energie a bude asi jedno či je veľký, malý alebo aký. Skôr by som to videl v tom lepšom zábere. Kým pôvodne motor točil "naprázdno" teraz je nútený zabrať a tak dochádza k vyšším tlakom vo valcoch a tým k rýchlejšiemu ohrevu.
Porovnať to samozrejme môžeme, no myslím, že rozdiel bude jasný aj bez štrapácie s výmenou kolies. Ten malý menič jednoducho prenáša Nm úplne špatne a teraz už viem, že asi najhoršie s pomedzi všetkých áut s automatom. Inženíři z GB nekde udělali chybu

TD5 pekne ťahá aj na 3 a 4 pri uzamknutom meniči, dokonca citeľne zrýchluje na 4 aj s 1,5t prívesom. Medzi sviatkami som si viezol drevo do krbu a na 4 sa dalo celkom slušne predbiehať. Takže výkon tam na väčší menič bezpochyby je. Ak to porovnám s benzínovou Disko, tak tam menič zaberie skoro ako so suchou spojkou. Na jar by som mal mať nejaké zvyšné bubáky, tak poprosím Ivana o reamp RJ + Teba o pomoc s výmenou meniča. Táto vízia ma ešte viac púta k LR. Zdá sa, že napriek počiatočným neduhom sa vykryštalizovali ozajstné potreby a záujmy, tak LR zostane u mňa veľmi dlho.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.