RRC a LPG

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
DS38
Příspěvky: 17
Registrován: 16 zář 2009 21:54
auto: RRC

Re: RRC a LPG

#21 Příspěvek od DS38 » 27 dub 2010 12:52

Já mám ve svym RRC 3,9 EFI sekvenční vstřikování(vyšlo na 28 000kč), spotřeba se od benzínu moc nelišila, ale výkon jde dolů. Ze začátku my na dálnici při 120 km/h často docházel dech do kopce a musel jsem podřadit z pětky na čtyřku. Problém se vyřešil sám, když jsem v terénu urazil zadní tlumič výfuku a výkon mi šel nahoru. Ted jezdim po dálnici v pohodě mezi 130-140 km/h, auto si drží rychlost, až na nějakej větší kopec. Spotřebu na dálnici při 130-140 km/h cca 20-21 litrů plynu, když jedu po okreskách tak za cca 16-17 litrů plynu, v praze to je dost proměnlivé od 20 do 30 litrů. Nádrž mám 70litrů, což je tak použitelných 50-55 litrů. Takže dojezd tak 250 km, v čechách zatim nebyl problém s dostatkem čerpacích stanic, jen na delší cestu musim plánovat tankování, abych jel stále na LPG ( http://lpg.cernosice.cz/index.php?page=okresy.php" onclick="window.open(this.href);return false; ). Nádrž je válcová, mám ji v kufru na pravo podélně s autem. Toridní nádrž jsem chtěl dát na místo rezervy napravo, ale neudělali to kvůli deformačním zonám.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC a LPG

#22 Příspěvek od Mirko » 27 dub 2010 13:29

když tak čtu vaše spotřeby, tak už mi provoz bez lambda sond tolik nevadí, očividně to nemá až takový vliv. Divný je teda, že na sekvenci mu docházel dech. Mě 3,9 v automatu s neřízeným směšovačem cestuje na dálnici do 150-ti bez obtíží. Akorát zrychlovat se mu pak už moc nechce. Myslel jsem, že ta sekvence to opravdu udrží na původním levelu výkonnosti.

DS38
Příspěvky: 17
Registrován: 16 zář 2009 21:54
auto: RRC

Re: RRC a LPG

#23 Příspěvek od DS38 » 27 dub 2010 13:45

To neudrží, LPG prostě neni tak učinné. S LPG u RR je to jak jezdit s normálnim autem, proto jsem si to taky dával do RRC, abych ho mohl používat na normální ježdění a nesežralo mě to. Celkem je jedno jestli na LPG při normálním provozu, ale když jedu do terénu nebo potebuju předjed na blbym úseku tak vypnu LPG a zapnu benzin. Ale i tak je to s LPG živější než když jedu tátovim defendrem s 2,5 Tdi.

Uživatelský avatar
HV.
Příspěvky: 146
Registrován: 04 črc 2009 19:40

Re: RRC a LPG

#24 Příspěvek od HV. » 27 dub 2010 19:27

teslo píše:
HV. píše: Mam akorat pocit ze je to pro P38 a ne pro RRC, alspon del tech foto....
ano. konkretne toto je pre P38. ale na stranke sa daju najst aj obrazky RRC.
Jsem asi slepej, nemuzu najit....Dik
HV
LR RRC 3.5 V8 88,LPG
C.Budejovice

Uživatelský avatar
HV.
Příspěvky: 146
Registrován: 04 črc 2009 19:40

Re: RRC a LPG

#25 Příspěvek od HV. » 27 dub 2010 19:29

DS38 píše:Já mám ve svym RRC 3,9 EFI sekvenční vstřikování(vyšlo na 28 000kč), spotřeba se od benzínu moc nelišila, ale výkon jde dolů. Ze začátku my na dálnici při 120 km/h často docházel dech do kopce a musel jsem podřadit z pětky na čtyřku. Problém se vyřešil sám, když jsem v terénu urazil zadní tlumič výfuku a výkon mi šel nahoru. Ted jezdim po dálnici v pohodě mezi 130-140 km/h, auto si drží rychlost, až na nějakej větší kopec. Spotřebu na dálnici při 130-140 km/h cca 20-21 litrů plynu, když jedu po okreskách tak za cca 16-17 litrů plynu, v praze to je dost proměnlivé od 20 do 30 litrů. Nádrž mám 70litrů, což je tak použitelných 50-55 litrů. Takže dojezd tak 250 km, v čechách zatim nebyl problém s dostatkem čerpacích stanic, jen na delší cestu musim plánovat tankování, abych jel stále na LPG ( http://lpg.cernosice.cz/index.php?page=okresy.php" onclick="window.open(this.href);return false; ). Nádrž je válcová, mám ji v kufru na pravo podélně s autem. Toridní nádrž jsem chtěl dát na místo rezervy napravo, ale neudělali to kvůli deformačním zonám.
Segvence za 28tis?Moc pekna cena, kde to bylo?
Dik
HV
LR RRC 3.5 V8 88,LPG
C.Budejovice

DS38
Příspěvky: 17
Registrován: 16 zář 2009 21:54
auto: RRC

Re: RRC a LPG

#26 Příspěvek od DS38 » 27 dub 2010 19:46

Bylo to v http://hlpropan.cz/pricemont.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
konktrétně v pobočce v praze, 32 000 Kč jak maji napsáno bylo pro velkou nádrž 80litrů a více, ale nechtěl jsem jí tam, už by zabrala velkej kus kufru, tak se tam dala menší a vyšlo to na 28 000 Kč. Co jsem se bavil s tím mechanikem, tak už tam pár RRC dělali jak stříkaček tak karburátorů. Pokud to stihnu, tak dodám fotku mého kufru s bombou.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: RRC a LPG

#27 Příspěvek od teslo » 27 dub 2010 20:49

HV. píše:
teslo píše: ano. konkretne toto je pre P38. ale na stranke sa daju najst aj obrazky RRC.
Jsem asi slepej, nemuzu najit....Dik
HV
http://www.v8engines.com/faq-lpg-tanks.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
iba niektore su z RRC.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11532
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC a LPG

#28 Příspěvek od eliott » 27 dub 2010 21:09

U sekvenčního vstřiku by to mělo být bez ztráty výkonu, měl jsem už několik P38 na plyn rozdíl oproti benzínu jsem nepozoroval. Jde o to, co tam dali za systém, za 28000 za V8 je to až podezřele levné.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

alap
Příspěvky: 569
Registrován: 05 úno 2008 21:49
auto: RRC LSEi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC a LPG

#29 Příspěvek od alap » 28 dub 2010 07:59

Je to tak, já teda rozdíl mezi lpg a benzínem necítím. Co se týká spotřeby, tak to stále ještě nemám pořádně vychytaný a jezdím od 15 do 23.
Uchycenou nádrž mám na standartních držácích a dali tam nějaký plocháč, který je nahoře pod pásem a dole netuším. Ale nádrž zatím drží.
Dojezd jsem měl zatím největší asi 430 km a to jsem tuším ještě nějaký plyn v nádrži měl.
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG

pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC a LPG

#30 Příspěvek od pidibi » 28 dub 2010 09:53

...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 00:25, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC a LPG

#31 Příspěvek od Mirko » 28 dub 2010 11:53

To je spíš obecně otázka jestli si to auta chceš nechat. LPG u V8 se ti vrátí za cca. 15 tis. km. 200 000 není na ten motor moc a stav zjístíš, když ho trochu pootevřes a otestuješ: pod ventilovýmy víky by neměla být krusta starého oleje, komprese by měli být v rámci +- 10 procent na všech válcích,vačky u V8 hodně trpí,:sundat sání a podívat se, jak jsou na tom. Případně vyměnit s rozvodovým řetězem. Samozřejmě pak vyměnit i hydroštěly. Jsou to přehledné částky. Ale pak je tu záludná otázka praskajicích bloků...to musíš zajít za nějakou bradavicovatou cikánkou, ta ti možná v lógru přečte, jestli ten tvůj blok rupne nebo ne :wink:
Mirko

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11532
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC a LPG

#32 Příspěvek od eliott » 28 dub 2010 21:54

pidibi píše:kuci, ma cenu to davat do V8 motoru co ma nalitano 200tis?
Jestli máš na mysli svůj, tak ten má cca 20000 o GO, takže je akorát zajetý :wink:. Blok máš udělaný, takže mu můžeš dát čuchnout plynu dle libosti.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Mišák
Příspěvky: 156
Registrován: 28 pro 2009 10:04
tel.: 777234710
auto: Classic LSEi, Mini
Bydliště: Praha

Re: RRC a LPG

#33 Příspěvek od Mišák » 28 dub 2010 22:45

alap píše:Je to tak, já teda rozdíl mezi lpg a benzínem necítím. Co se týká spotřeby, tak to stále ještě nemám pořádně vychytaný a jezdím od 15 do 23.
Uchycenou nádrž mám na standartních držácích a dali tam nějaký plocháč, který je nahoře pod pásem a dole netuším. Ale nádrž zatím drží.
Dojezd jsem měl zatím největší asi 430 km a to jsem tuším ještě nějaký plyn v nádrži měl.

430 km na LPG nádrž, je pro mě dojezd snů.
Souhlasím se spotřebou od 16 do 24 litrů (pokud mám vše OK). Na dálnici nemá 4,3 problém držet stabilně 150 Km/h. Je fakt že do kopce si mu po 120 Km/h nechce moc přidávat

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: RRC a LPG

#34 Příspěvek od Neklan » 29 dub 2010 18:10

Také necítím rozdíl ve výkonu mezi LPG a benzínem. Ve spotřebě ale ano. Těch 430km je opravdu dojezd snů, to bych někdy chtěl zažít. Napumpuju do nádrže max. 60 litrů a pokud jezdím po Praze za 30, tak po 200km jsem na suchu. Rekord z opačného spektra mám 20 l/100km - bylo to po volné dálnici a jel jsem 120 - 140km/h, což jsou tak rychlosti, které mě u mého 30-ti letého RRC ještě baví. Už jsem jel přes 170km/h a ještě by zrychloval, ale už jsem cítil, že to auto bylo stavěno na maximálku zapsanou v techničáku, tedy cca 155km/h. Jinak těch 140 motor na LPG drží i do těch nejprudších kopců na D1, aniž by se automat snažil podřadit. Já mám jednoduchý systém vstřikování LPG do sání před kropáčem (takto poeticky nazívá Eliott karburátor :D ) s tím, že ten škrtící ventil je variabilní a ovládán elektronicky v závislosti na signálu o poloze plynu, otáčkách a z lambda sondy, takže je to takový hybrid, vlastně stejně jako motor - 4,6 l s Edelbrock karburátorem.
Motivován touto diskuzí jsem po dlouhé době nahlédl do webu RPI a objevil tam na fotce moje auto: http://www.v8dualfuel.com/components/fr ... lenum.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
HV.
Příspěvky: 146
Registrován: 04 črc 2009 19:40

Re: RRC a LPG

#35 Příspěvek od HV. » 29 dub 2010 22:51

alap píše:Mám místo rezervy 96l a sedí tam akorát. Naplním 85 litrů a dojezd mám cca 400 km. Ale už jsem měl spotřebu i pod 20. Ale převážně jezdím 80% město s 22 litrů na 100km. Mám v plánu dát ještě druhou tu samou na druhou stranu, sice bude kufr cca metr na šířku, ale stejně v něm mám jen bordel, ale dojezd na dálku dám skoro 1000 km. A když sklopím sedačky je tam místa dost.
Ahoj
muuzes mi pls napsat, odkud mas LPG? V zasada se mi jedna o nadrz 96l, neb dneska jsem byl resit LPG ja a 96l nedokazou sehnat :-(
Dik za info
HV
LR RRC 3.5 V8 88,LPG
C.Budejovice

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11532
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC a LPG

#36 Příspěvek od eliott » 30 dub 2010 09:01

HV. píše: 96l, neb dneska jsem byl resit LPG ja a 96l nedokazou sehnat :-(
Dik za info
HV
To jsi se ptal v Kauflandu, ne :mrgreen: ?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
HV.
Příspěvky: 146
Registrován: 04 črc 2009 19:40

Re: RRC a LPG

#37 Příspěvek od HV. » 30 dub 2010 10:57

eliott píše:
HV. píše: 96l, neb dneska jsem byl resit LPG ja a 96l nedokazou sehnat :-(
Dik za info
HV
To jsi se ptal v Kauflandu, ne :mrgreen: ?
Jj ve Strakonicich :-)
LR RRC 3.5 V8 88,LPG
C.Budejovice

alap
Příspěvky: 569
Registrován: 05 úno 2008 21:49
auto: RRC LSEi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC a LPG

#38 Příspěvek od alap » 30 dub 2010 14:00

Tak na fotkách máš popis nádrže a dělali mi to tady v Liberci.
první fotka je upevnění dole k podlaze
druhá je uchycení k pásu nahoře
třetí je popis nádrže
Přílohy
IMAG0257.jpg
IMAG0257.jpg (84.09 KiB) Zobrazeno 4981 x
IMAG0258.jpg
IMAG0258.jpg (45.7 KiB) Zobrazeno 4980 x
IMAG0259.jpg
IMAG0259.jpg (47.25 KiB) Zobrazeno 4980 x
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG

Uživatelský avatar
HV.
Příspěvky: 146
Registrován: 04 črc 2009 19:40

Re: RRC a LPG

#39 Příspěvek od HV. » 30 dub 2010 14:16

alap píše:Tak na fotkách máš popis nádrže a dělali mi to tady v Liberci.
první fotka je upevnění dole k podlaze
druhá je uchycení k pásu nahoře
třetí je popis nádrže
Dekuji :dance
LR RRC 3.5 V8 88,LPG
C.Budejovice

Uživatelský avatar
Mišák
Příspěvky: 156
Registrován: 28 pro 2009 10:04
tel.: 777234710
auto: Classic LSEi, Mini
Bydliště: Praha

Re: RRC a LPG

#40 Příspěvek od Mišák » 08 kvě 2010 22:29

Tak mám krásnou novou spotřebu na LPG. Po seřízení motoru, Praha - Liberec normální jízdou dle pravidel s nosičem a 2 koly na kouli 19 litrů. :) Oproti minulému týdnu, kdy jsem jel stejně na vysočinu před seřízením, je to o 6 litrů na 100 Km méně. Ponaučení - měňte svíčky a seřizujte motor, pak je to ekonomické auto.
M

Odpovědět