palivová sústava

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
tibortt
Příspěvky: 10
Registrován: 04 dub 2010 07:51
auto: LR Free TD4
Bydliště: Šenkvice

palivová sústava

#1 Příspěvek od tibortt » 30 kvě 2010 08:26

Mam TD4 r.v.2001 a potreboval by som sa dozvedieť, ako vlastne funguje palivová sústava. Jedná sa mi predovšetkým o palivové dopravné čerpadlá. Jedno je umiestnené v nádrži, predpokladám že pracuje nepretržite počas chodu motora, resp. pri zapnutom zapaľovaní. Druhé je v motorovom priestore pred palivovým filtrom. To beí po zapnutí klúčika a má po dosiahnutí určitého tlaku vypnuť? Mne beží strašne dlho (CCA 3 min ) až vypne. Je to v poriadku? Akde sa nachádza nejaký snímač tlaku v palivovom potrubí? Rád by som sa dopracoval k nejakej schéme alebo obrázkom okolo tejto problematiky. V´daka

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: palivová sústava

#2 Příspěvek od cesta » 31 kvě 2010 09:36

Ty čerpadla jedou obě současně a myslím,že ten čas(jak dlouho běží po zapnutí klíčku,než vypne) je daný v řídící jednotce,není vypínaný tlakem.Protože když vypnou,a ty vypneš a zapneš znovu klíček tak se rozběhnou znovu a děje se tak pořád,je to cyklus.
Schémata máš tady.
Přílohy
el_zap.pdf
(31.71 KiB) Staženo 360 x
Palivo.pdf
(85.36 KiB) Staženo 397 x
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

tibortt
Příspěvky: 10
Registrován: 04 dub 2010 07:51
auto: LR Free TD4
Bydliště: Šenkvice

Re: palivová sústava

#3 Příspěvek od tibortt » 31 kvě 2010 11:47

dik za schemy...su ok
..a s tým vypínaním, neviem...

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: palivová sústava

#4 Příspěvek od cesta » 31 kvě 2010 12:08

Vyzkoušej a uvidíš,nechej ho vypnout(Po těch jak říkáš cca.3min)vypni a zapni klíčeka pojede zas cca3 min.a udělej to aj deset krát furt to bude stejné.Jak otočíš klíček do polohy II. jde nafta přes filtr(14) a na (17)je měřený nízký tlak (vypíná od 0,8 bar a níže)jinak by tam měl být ten nízký tlak cca.do 2,4bar.Pak jde do vysokotlakého čerpadla(2)a to je chráněné proti vysokemu tlaku přes redučák(7)(od2-2,4Bar) a vrací se zpět přes do okruhu přes tu 5rozbočku(12).Takže ta nafta trvale koluje pod tlakem do 2,4bar.Jinak primární čerpadlo ma výtlak 2 bar a sekundár 1,8bar.Tak by to mělo být v těch 3 minutách.Po nastartování jedou pořád. Když tak mě opravte jestli je to jinak.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Odpovědět