Pustil jsem se do motoru ve svém classiku LSEi který se nechtěl moc točit do otáček.
Vyměnil jsem rozvodový řetěz a po smontování a pokusu o nastartování se motor seknul. Po opětovném rozebrání jsme zjistili, že ozubené kolo na vačkové hřídeli drhne o šrouby na plastové krytce na vačkové hřídeli.
Když jsem se podíval na schéma motoru tak u této krytky je uvedeno v poznámce "for ERR5924 Cam Shaft" a ERR5924 je vačkový hřídel pro 3,9 motor.
Je správná má úvaha, že je tam vražená 3,9 vačka včetně krytu? Tím pádem jak je upevněná vačka u 3,5 a 4,2 když ozubené kolo je pro všechny tři motory?
Problém s 4,2 motorem
-
- Příspěvky: 569
- Registrován: 05 úno 2008 21:49
- auto: RRC LSEi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Problém s 4,2 motorem
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
- Mirko
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s 4,2 motorem
A nejsou jiné vačky pro serpentine belt a V-belt motory? Ty tam más tuším už serpentine.
Mirko
Mirko
-
- Příspěvky: 569
- Registrován: 05 úno 2008 21:49
- auto: RRC LSEi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s 4,2 motorem
přiznávám, že slovo serpentine vidím poprvé, takže netuším. podle katalogu jsem objednal v anglii novou vačku na 4,2 tak doufám, že dorazí co má.
jde mi spíš o to, zda je za plastová krytka pod rozvodovým kolem u všech aut a nebo opravdu jen u 3,9.
jde mi spíš o to, zda je za plastová krytka pod rozvodovým kolem u všech aut a nebo opravdu jen u 3,9.
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
- Mirko
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s 4,2 motorem
Jde o to, že když přecházeli na modelový rok 93, kdy se uvedl LSE, tak začali dávat na motor jiný prsa pro plochý řemeny. 3,9-ky se tudíž dělili na pre serpentine s klasickýmy řemeny a serpentine s plochým řemenem. Jsou tam jiná prsa, jiný altík, jiný kde co, rozdělovač už nepohání olejové čerpadlo, takže věřím, že i vačka mohla být jiná.
teď jsem to i našel na stránce rpi pod bodem camsahft changes:
http://www.v8engines.com/engine-4.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
teď jsem to i našel na stránce rpi pod bodem camsahft changes:
http://www.v8engines.com/engine-4.htm" onclick="window.open(this.href);return false;