Diagnostika

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Ivoš Ostrava
Příspěvky: 19
Registrován: 19 pro 2008 17:27

Diagnostika

#1 Příspěvek od Ivoš Ostrava » 06 srp 2010 16:31

Ahoj chlapi, může někdo poradit, kdo je schopen v okolí Ostravy udělat dignostiku na DII TD5 2002? Případně poradí, jak lze vymazat chybový registr řídící jednotky ABS. Svítí mi "three amigos", pravděpodobně jsem našel závadu na kabeláži od čidla, kterou jsem proletoval a měla by být OK. Takže buď vymazat, nebo zjistit, kde je problém.
Dík za radu Ivoš

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5764
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Diagnostika

#2 Příspěvek od Miky_CZ » 06 srp 2010 17:49

Ivoš Ostrava píše:Ahoj chlapi, může někdo poradit, kdo je schopen v okolí Ostravy udělat dignostiku na DII TD5 2002? Případně poradí, jak lze vymazat chybový registr řídící jednotky ABS. Svítí mi "three amigos", pravděpodobně jsem našel závadu na kabeláži od čidla, kterou jsem proletoval a měla by být OK. Takže buď vymazat, nebo zjistit, kde je problém.
Dík za radu Ivoš
pešlík ve valmezu?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Ivoš Ostrava
Příspěvky: 19
Registrován: 19 pro 2008 17:27

Re: Diagnostika

#3 Příspěvek od Ivoš Ostrava » 09 srp 2010 17:32

Dík za radu, ale je to trošku z ruky, nevíš za kolik to dělá? V OV chtějí cca 1 700,- a to mi za vymazání chyby příjde dost. Neví někdo o někom blíže za rozumný peníz?
I.

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika

#4 Příspěvek od PavelU » 09 srp 2010 19:21

Zavolej Pešlovi (tel. 777 345 572), jak ti radí Miky. Třeba pojede teď někdy do Ostravy a není co řešit. Jezdí k němu kluci z celé republiky protože se to vyplatí a hlavně proto, že lanďákům rozumí... :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Ivoš Ostrava
Příspěvky: 19
Registrován: 19 pro 2008 17:27

Re: Diagnostika

#5 Příspěvek od Ivoš Ostrava » 12 srp 2010 09:37

Díky chlapi za kontakt. Chybový registr vymazaný, cena lidová.
Ivoš

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika

#6 Příspěvek od PavelU » 15 srp 2010 14:13

Byl jsi nakonec u toho Pešla... :?:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Ivoš Ostrava
Příspěvky: 19
Registrován: 19 pro 2008 17:27

Re: Diagnostika

#7 Příspěvek od Ivoš Ostrava » 15 srp 2010 16:36

Byl, vše OK a rychle. Cena více, než slušná.
Dík I.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Diagnostika

#8 Příspěvek od RudaK » 16 srp 2010 05:25

PavelU píše:Byl jsi nakonec u toho Pešla... :?:
Ivoš Ostrava píše:Byl, vše OK a rychle. Cena více, než slušná.
Dík I.
Tak ,tak - člověka potěší takový přístup ( co Pešlík slíbí,to dodrží :yes ) :nod
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Diagnostika

#9 Příspěvek od Acon » 01 lis 2010 21:24

ako to už pri LR býva, 3x zapípala palubovka, rozsvietili sa three amigos a bolo dojazdené. Bez uzávierok je to auto nepoužiteľné a vždy keď ho potrebujem, tak ma pozdraví tými skur....i kontrolakmi. A skončil som v blbom kopčeku, kde švagor s prehľadom prešiel Forestrom :twisted: No kým to fungovalo - asi 15min počas ktorých TC takmer nonstop pracovalo - tak to stálo za to.
Takže kto má diagnostiku najbližšie k Nitre? Zatial vedie Visby, čo je cca 90-100km... No jazdiť kvôli každej pi-----e 100km je moc aj vzhľadom na slepú lásku k LR
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Ivoš Ostrava
Příspěvky: 19
Registrován: 19 pro 2008 17:27

Re: Diagnostika

#10 Příspěvek od Ivoš Ostrava » 02 lis 2010 07:24

Ahoj, já byl u Pešla ve Valmezu, ale to máš ještě dál. Samotná diagnostika ti stejně asi nic nevyřeší, máš někde pravděpodobně chybu. Já měl stejný problém už 2x a vždy jedno z čidel ABS. 1x vadné na zadním kole po rozpadu ložiska a 1x zlomená kabeláž v předním podběhu. Když jsem odstranil závady, kontrolky sice svítily, ale auto pracovalo normálně. Vymazat jsem jel až po odstranění chyby.....Pokud nenajdeš pohledem, musíš hold na 2x. Chyby nelze vymazat odpojením baterky.

Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: 09 dub 2010 09:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: Diagnostika

#11 Příspěvek od raven.99 » 02 lis 2010 08:24

Ivoš Ostrava píše: ...pravděpodobně jsem našel závadu na kabeláži od čidla, kterou jsem proletoval a měla by být OK....
v ktorej casti sa ti ten kabel zlomil?

Ivoš Ostrava
Příspěvky: 19
Registrován: 19 pro 2008 17:27

Re: Diagnostika

#12 Příspěvek od Ivoš Ostrava » 02 lis 2010 09:30

V průchodce na předním podběhu. Je třeba hledat tam, kde dochází např. ke kroucení kabeláže. Může být taky jen špína mezi čidlem a ozubením. Prostě cokoliv od čidla po jednotku, ale je to jen jedna z několika možností.....Můžeš zkusit změřit odpor na kabeláži, tak najdeš zlomený drát, pokud to je problém....

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Diagnostika

#13 Příspěvek od MadTom » 02 lis 2010 09:37

Poznámka k tomu měření odporu - to je správná cesta na odhalení špatného drátu, čidlo by mělo mít odpor kolem 1000Ohmů a při zkoušení, jestli dráty nejsou přelomené je potřeba je ohýbat a to hodně, nestačí s něma zatřepat, ale je potřeba je vyháknout z držáků a razantně ohýbat. A ještě pozor na jednu věc - digitální multimetry měří docela pomalu, takže nemusí odhalit mžikové přerušení drátů, ale auto to za jízdy pozná.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Diagnostika

#14 Příspěvek od Acon » 02 lis 2010 10:09

dá sa ten odpor zmerať tak, že odpojím konektor a pichnem tam ihlice meráku?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Diagnostika

#15 Příspěvek od MadTom » 02 lis 2010 11:18

Přesně tak je to myšlené - odpojit konektor kterej je u předních čidel v motorovém prostoru na blatníku a měřit tam. Akorát pozor - nová čidla už jsou bez konektorů a drát vede až do řídící jednotky SLABS co je nad nohama spolujezdce.
Mě se na testování osvědčila zkoušečka co píská různým tónem dle připojeného odporu - rukama cloumám za drát a ušima poslouchám, jestli se tón změní/zmizí a nemusím koukat na měřák.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Diagnostika

#16 Příspěvek od Acon » 02 lis 2010 11:29

ja mám len takú obyč.
Obrázek Kam to mám prepnúť?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Ivoš Ostrava
Příspěvky: 19
Registrován: 19 pro 2008 17:27

Re: Diagnostika

#17 Příspěvek od Ivoš Ostrava » 02 lis 2010 12:05

Přepni hlavní ovladač na jihozápad, na hodnotu 2000, nebo na ten reproduktorek (olemováno červeně). U levných měřáků to ale na reproduktoru nefunguje vždy na 100%.

Uživatelský avatar
turby
Příspěvky: 330
Registrován: 10 črc 2010 19:20
tel.: 602681051
Bydliště: Dřísy, Praha Východ

Re: Diagnostika

#18 Příspěvek od turby » 02 lis 2010 12:22

to neni reproduktorek, to je test diod :-)
BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout :-)

Ivoš Ostrava
Příspěvky: 19
Registrován: 19 pro 2008 17:27

Re: Diagnostika

#19 Příspěvek od Ivoš Ostrava » 02 lis 2010 12:40

já mám ještě variantu se zvukovou signalizací, myslel jsem, že to je ten symbol. nejsem elektrikář...-:)

pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika

#20 Příspěvek od pidibi » 02 lis 2010 12:41

...

Odpovědět