Špatné otáčky motoru

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jarin63-js
Příspěvky: 60
Registrován: 20 lis 2008 11:12
tel.: 608504434
Bydliště: Ústí nad Labem

Špatné otáčky motoru

#1 Příspěvek od jarin63-js » 26 bře 2009 07:56

Ahoj všichni.Nemáte někdo zkušenost s otáčkama motoru?Po zahřátí motoru mám volnoběžné otáčky 1500-2000ot.a při řazemí mi držej otáčky dlouho nahoře a potom někdy spadnou rychle a někdy pomalu.Mám podezdření na automatický sytič nebo nějaké čidlo.Prosím poraďte,díky.

Uživatelský avatar
jarmik
Příspěvky: 203
Registrován: 18 čer 2007 23:18
auto: Free 1.8 - 1999
Bydliště: Luby u Chebu

otáčky motoru

#2 Příspěvek od jarmik » 26 bře 2009 22:19

přesně to samí jsem měl i já, po dlouhým pátrání jsem přišel nato že se mě špatně vracel plyn ( nevracel se na doraz u páčky plynu na motoru , stačilo dotlačit páčku o 1mm a otáčky spadly ) tak jsem prostříknul olejsprejem tu pružinku a promazal celý plynovod :shock: a zatím vše OK snad to budeš mít taky jinak nevím
jarmikkk

Uživatelský avatar
jarin63-js
Příspěvky: 60
Registrován: 20 lis 2008 11:12
tel.: 608504434
Bydliště: Ústí nad Labem

#3 Příspěvek od jarin63-js » 27 bře 2009 07:12

Ahoj,já mám lanko OK,to jsem kontroloval.Problém je ten,že za studena vše funguje jak má a jak se motor ohřeje,tak je problém.Ale jinak díky.

Helmut
Příspěvky: 18
Registrován: 26 srp 2008 22:33
Bydliště: Slezsko

#4 Příspěvek od Helmut » 28 bře 2009 00:51

Ahoj, projevilo se mi něco podobnýho-musel jsem odpojit, nabít a zpět připojit baterku. Do tý doby vše ok, ale po připojení baterky se mezi řazením někdy drží otáčky i na 2500.otáčkách. Zkoušel jsem vypnout motor, zase nastartovat a vše běželo jak mělo. Dělo se to v mrazech takže buď jednoduše lanko nebo řídící jednotka?-vzhledem k tomu opětovnému nastartování....
beru to dóst vážně....

Uživatelský avatar
Koudy
Příspěvky: 237
Registrován: 07 led 2008 21:14
tel.: 608984224
auto: D3 TDV6
Bydliště: Zvole u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné otáčky motoru

#5 Příspěvek od Koudy » 28 bře 2009 22:33

jarin63-js píše:Ahoj všichni.Nemáte někdo zkušenost s otáčkama motoru?Po zahřátí motoru mám volnoběžné otáčky 1500-2000ot.a při řazemí mi držej otáčky dlouho nahoře a potom někdy spadnou rychle a někdy pomalu.Mám podezdření na automatický sytič nebo nějaké čidlo.Prosím poraďte,díky.
Nepíšeš co máš za motor, ale toto byl nejčastěji u 1,8 problém s klapkou, někdy pomůže udělat základní nastavení, ale k tomu je potřeba to napíchnout na TestBook.

Uživatelský avatar
jarin63-js
Příspěvky: 60
Registrován: 20 lis 2008 11:12
tel.: 608504434
Bydliště: Ústí nad Labem

#6 Příspěvek od jarin63-js » 28 bře 2009 23:17

Ahoj,máš pravdu.Mám motor 1.8 benzín 88kW.Díky za radu,nechám to napíchnout.

Uživatelský avatar
jarin63-js
Příspěvky: 60
Registrován: 20 lis 2008 11:12
tel.: 608504434
Bydliště: Ústí nad Labem

#7 Příspěvek od jarin63-js » 31 bře 2009 21:24

jarin63-js píše:Ahoj,máš pravdu.Mám motor 1.8 benzín 88kW.Díky za radu,nechám to napíchnout.
Tak už mám problém vyřešen.Nebylo to lanko ani klapka ale ventil vzduchu.Rozebral jsem ho,vyčistil(byl zasranej hrozně)a už to zase maká.

Uživatelský avatar
xedos
Příspěvky: 34
Registrován: 18 dub 2009 17:50

Re: Špatné otáčky motoru

#8 Příspěvek od xedos » 10 kvě 2009 20:23

Ahojky taky se mi špatně začly vracet otáčky. Jaký ventil vzduchu jsi vyčistil? Klapku sem už vyčistil tak snad ještě ten ventil. Děkuji

Uživatelský avatar
jarin63-js
Příspěvky: 60
Registrován: 20 lis 2008 11:12
tel.: 608504434
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Špatné otáčky motoru

#9 Příspěvek od jarin63-js » 10 kvě 2009 21:27

Ahoj,ten ventil je mezi víčkem na dolévání oleje do motoru a vstřikováním.Je to takovej černej váleček a zleva jdou do něj kabely.Držej ho 4 šrouby(torxy)a ty spodní je pocuc povolovat(neni tam místo).Kámoš mi pujčil miniaturní ráčnu.Až ho rozděláš,tak uvidíš jak je vevnitř černej.Až ho vyčistíš,tak ho smontuj,zapoj kabely a ať ti někdo zapíná klíček a ventil musí jakoby vrčet.Jestli nebude vrčet,tak bude v háji.Vyčisti pořádně ten pístek a to sedlo.Potom dej vědět jestli to bylo ono.Doufám,že jo.Čus.

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: Špatné otáčky motoru

#10 Příspěvek od vladob8 » 11 kvě 2009 09:46

Len pre doplnenie, ten ventil obchadza skrtiacu klapku vzduchu a je to vlastne regulacia volnobeznych otacok motora.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

shaki.mb
Příspěvky: 3
Registrován: 29 dub 2010 18:23

Re: Špatné otáčky motoru

#11 Příspěvek od shaki.mb » 01 črc 2010 19:01

to jarin 63:no,mel jsem ten ventil venku ale nejak jsem nepochopil jak ho rozebrat,mohl bys to popsat.dik

Uživatelský avatar
xedos
Příspěvky: 34
Registrován: 18 dub 2009 17:50

Re: Špatné otáčky motoru

#12 Příspěvek od xedos » 08 srp 2010 18:48

Ahojky tak jsem zase u toho samého problému co jsem psal minulý rok. Minulý týden mi při jízdě po městě v koloně při vysoké teplotě opět zústávali viset vysoké otáčky motoru. Jelikož vyčištění škrtící klapky a ventilu loni pomohlo, nechal jsem to udělat i letos. Ale bohužel jsem teď na tom ještě hůř. Po přidání plynu /je jedno jestli stojím ,nebo jedu, jestli je motor studený nebo teplý/se mi otáčky strašne pomalinku vracejí k volnoběhu, chvílama jakoby po skocích. I při zahřátým motoru mám volnoběh něco malinko nad 1000 ot. Při jízdě při řazení na nižsí stupeň musím počkat až otáčky trošku klesnou abych mohl zařadit.Zústanou cca 2 sekundy na otáčkách před přeřazením, pak pomalinku klesají. No jízda prostě opruz.
Uvítal bych nějakou radu, nebo diagnostiku poblíž Znojma.
Děkuji

Uživatelský avatar
jeanes
Příspěvky: 227
Registrován: 05 úno 2010 09:51
auto: Freelander TD4 2005
Bydliště: Česká Skalice

Re: Špatné otáčky motoru

#13 Příspěvek od jeanes » 08 srp 2010 22:34

Kdybys nenapsal, ze jsi nechal opet vycistit skrtici klapku, tak bych to typoval na ni... Nejdriv bych se tedy podival na krokovy motorek, a pak cidlo teploty vzduchu...
Jak se do lesa volá,...

Land Rover FREELANDER TD4, 2005, černá metalíza, světlá kůže, audio Harman/Kardon, 18"ALU, xenony, přední + boční rámy...

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Re: Špatné otáčky motoru

#14 Příspěvek od BeerRudolf » 09 srp 2010 07:51

Je potřeba jí vyměnit už hold dosloužila :angry . Stejný problém řešil známej na golfu (automat takže ještě větší opluz). Příznaky stejný. Napoprvé pomohlo vyčištění ale po půl roce znova. Po výměně OK :yes
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
Jaromír
Příspěvky: 398
Registrován: 12 led 2009 18:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné otáčky motoru

#15 Příspěvek od Jaromír » 09 srp 2010 08:00

Vše co popisujete jsem prodělal taky, musel jsem nechat udělat diagnostiku, kde zjistili vadné čidlo teploty vody.Bohužel i čidlo má vliv na volnoběh.

Uživatelský avatar
xedos
Příspěvky: 34
Registrován: 18 dub 2009 17:50

Re: Špatné otáčky motoru

#16 Příspěvek od xedos » 09 srp 2010 20:50

Děkuji za odpovedi a jeste se zeptam v kterych mistech je pls čidlo teploty vody a vzduchu? Kouknu jestli nekde neni vypadeny kabel a i tak pojedu na tu diagnostiku.

Uživatelský avatar
cvirik_ke
Příspěvky: 82
Registrován: 20 dub 2009 08:28
tel.: iphone
Bydliště: Košice

Re: Špatné otáčky motoru

#17 Příspěvek od cvirik_ke » 22 úno 2012 14:01

vladob8 píše:Len pre doplnenie, ten ventil obchadza skrtiacu klapku vzduchu a je to vlastne regulacia volnobeznych otacok motora.
stara tema, ale skusim reagovat... Vlado, myslel si krokovy motorcek klapky? diel MLZ 100050L? alebo aky ventil? nemas foto? mne vcera vybehli otacky na 1500 a nesli dole ani po pridani plynu ci zaradeni nejakej rychlosti a jazdy pod plynom, ci pri brzdeni motorom.. zastavil som, pred klapkou som stlacil tu hrubu hadicu a bolo to.. otacky konecne klesli na 800, ale na aute mam na skusku inu klapku.. zeby dve vadne za sebou? ja uz neviem...
Vojto
LR D3, r.v. 06

Odpovědět