300TDi EGR ventil
Moderátor: Miky_CZ
300TDi EGR ventil
Ahoj všem. Chci se podělit s vámi o své zkušenosti.
Nikdy jsem neměl diesel a vždycky jsem propagoval benzínové motory. Díky levnějšímu provozu jsem nakonec vloni koupil diesla a to Disco 1 , 300 TDi. Byl jsem nešťastný, jak je auto líné a občas se i jakoby zahlcovalo. Při jízdě na takřka stabilní otáčky to po chvíli jakoby začalo brzdit motorem, pak se to sice asi po 2 vteřinách probudilo, ale za sebou jsem viděl obrovský oblak kouře. Nepomohly ani různá aditiva do nafty. Nakonec po přečtení různých názorů, zvlášť na tomto fóru ( http://www.landroverforum.cz/forum/view ... a1f2ac45bc ) jsem se odhodlal k odpojení EGR. Jelikož na tomto fóru je návod na TD5, přikládám podrobný návod na 300TDi :
http://www.loske.org/html/dusty/300tdi/egr/egr.htm
Postupoval jsem přesně podle tohoto návodu, ale nakonec nemaje novou hadici z intercooleru a nebo jiného mezikusu mezi tyto hadice, jsem dal zaslepující podložku pod EGR ventil a EGR ventil jsem tam opět vrátil. Jen jsem z něho ještě odpojil konektor s kablíkem. Podložku jsem si vyřízl z 1 mm plechu.
A teď mám pocit, že mám úplně jiný motor. Celkem dost znatelně se zvýšil výkon, táhne hned odspodu a nemusím ho tak vytáčet. Zmizelo i to "zahlcování". Zkrátka je to teď paráda a jsem navýsost spokojený.
Chci ještě změřit, jak se změnila spotřeba. Pak dám vědět.
Nikdy jsem neměl diesel a vždycky jsem propagoval benzínové motory. Díky levnějšímu provozu jsem nakonec vloni koupil diesla a to Disco 1 , 300 TDi. Byl jsem nešťastný, jak je auto líné a občas se i jakoby zahlcovalo. Při jízdě na takřka stabilní otáčky to po chvíli jakoby začalo brzdit motorem, pak se to sice asi po 2 vteřinách probudilo, ale za sebou jsem viděl obrovský oblak kouře. Nepomohly ani různá aditiva do nafty. Nakonec po přečtení různých názorů, zvlášť na tomto fóru ( http://www.landroverforum.cz/forum/view ... a1f2ac45bc ) jsem se odhodlal k odpojení EGR. Jelikož na tomto fóru je návod na TD5, přikládám podrobný návod na 300TDi :
http://www.loske.org/html/dusty/300tdi/egr/egr.htm
Postupoval jsem přesně podle tohoto návodu, ale nakonec nemaje novou hadici z intercooleru a nebo jiného mezikusu mezi tyto hadice, jsem dal zaslepující podložku pod EGR ventil a EGR ventil jsem tam opět vrátil. Jen jsem z něho ještě odpojil konektor s kablíkem. Podložku jsem si vyřízl z 1 mm plechu.
A teď mám pocit, že mám úplně jiný motor. Celkem dost znatelně se zvýšil výkon, táhne hned odspodu a nemusím ho tak vytáčet. Zmizelo i to "zahlcování". Zkrátka je to teď paráda a jsem navýsost spokojený.
Chci ještě změřit, jak se změnila spotřeba. Pak dám vědět.
Discovery I, 300TDi, r.v.1997
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
ERG uzávěr
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Mam to na stolelow píše:ja se radsi ujistoval a je to tak i na 300ku? a proc jsi tam jeste i potom daval ten egr ventil??? bo jsi mel tenky material????? milosi a ty to mas tiez vyndane???




Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
hlasim se o sadu...Admin píše:Vytvořím sadu dílu na odpojení EGR ventilu pro 300TDi.
První 300TDi tam EGR neměla. Začali používat EGR když se začaly montovat katalizátory.
Pokud vyhodíš katalizátor tak ti Discovera pojede zase o trochu lépe.

MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz
Jelikož jsem se do této úpravy pustil celkem spontánně a neměl jsem nic objednaný. Podložku jsem vystřihl z plechu, co jsem našel doma (1 mm tlustý), její tvar jsem získal tak, že jsem obkreslil vydělaný EGR ventil. A vracel jsem ho tam proto, že z intercooleru vedou 2 hadice a jako mezikus je kovová trubka s odbočkou z EGR ventilu. Podobnou trubku (bez odbočky) jsem doma nenašel, tak jsem tam EGR ventil vrátil. Kabel jsem odpojil jen aby ventil zbytečně nechodil naprázdno a případně se i nepřidřel. Taková pojistka, kdybych musel podložku zase vydělat třeba kvůli emisím.low píše:ja se radsi ujistoval a je to tak i na 300ku? a proc jsi tam jeste i potom daval ten egr ventil??? bo jsi mel tenky material????? milosi a ty to mas tiez vyndane???
- Přílohy
-
- Vlevo je vidět ta trubka s odbočkou
- egr_1_s.jpg (13.25 KiB) Zobrazeno 17036 x
-
- A podle návodu tam dávají trubku bez odbočky
- egr_5_s.jpg (14.84 KiB) Zobrazeno 17034 x
Discovery I, 300TDi, r.v.1997
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Sada zde
- Přílohy
-
- Trubka s EGR ventilem
- egr (1).jpg (228.98 KiB) Zobrazeno 16878 x
-
- Trošičku sazí v sání :-(
- egr (7).jpg (197.13 KiB) Zobrazeno 16879 x
-
- Hadice bez EGR ventilu
- egr (3).jpg (227.95 KiB) Zobrazeno 16875 x
-
- Turbo bez trubky k EGR ventilu
- egr (8).jpg (168.81 KiB) Zobrazeno 16873 x
-
- Turbo se záslepkou
- egr (5).jpg (234.73 KiB) Zobrazeno 16878 x
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Z matariálu budeš potřebovat navíc maximálně sponky na hadici, pokud nebudou použitelné z původní hadice a potom trochu šikovné ruceRover píše:Admine tedy když si to od Tebe objednám tak budu mít všechno nebo potřebuju ještě něco? Na mně se musí pomalu...

- Přílohy
-
- Hadice, záslepka a těsnění pos záslepku
- egr (9).jpg (89.39 KiB) Zobrazeno 16860 x