Ahoj Rosi
Vlákno jsem jen prolétnul a jen krátce z mých zkušeností:
-Zapojení +/- mám na navijácích obé: -na Warnu mám oba póly na baterce
-na Ramsey kostru na kostře,opačný pól na baterce
-průřez lanka i oka jsou v obou případech pořádný, tam sem nešetřil, opravdu ve špičce teče i 450A
-Oba navijáky mám přez odpojovače a odpojovače mám pod sedadlem, hned u baterky a ovládání ven,
abych mohl vypnout odpojovač přímo při navijákování,(jinak asi nemá cenu).
-Přemýšlel jsem ještě vřadit pojiskovou skříňku, protože se prý teoreticky může připíct i odpojovač
(pak by bylo dusno), ale dosud neprovedeno.
-Kamarád má pojistku vřazenou 100A a funguje mu to dobře,možná se párkrát ve špici spálí, ale asi je tolepší
než hasit auto......
Ideál jsou asi řešení jističem, a ty taky existují- tuším že 100-200A někde mezi 500-800kč.
Tipy na zapojení navíjáku Defík?
Moderátor: Acon
Re: Tipy na zapojení navíjáku
Co potřebuješ vědět? Slouží to místo dvou válcových " stříbrných " stykačů, které se běžně používají. Existuje to v provedení 12 i 24 V. Nedávno jsem s tím zapojoval jeden naviják a chodí to dobře. Při použití tohoto stykače se ušetří místo pro montáž.pidibi píše:nemate nekdo zkusenost s
http://www.devon4x4.com/products_a/p7c/ ... enoid.html" onclick="window.open(this.href);return false;
?
Re: Tipy na zapojení navíjáku Defík?
...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 21:48, celkem upraveno 1 x.
Re: Tipy na zapojení navíjáku Defík?
Napriklad, ze tie albright solenoidy su vodotesne a znasaju vacsie prudove zatazenie. Mam ich na aute druhy rok tu extra heavy duty verziu a bez problemov.pidibi píše:no zajimalo me jestli to ma nejaky opodstatneni misto standardnich krome toho mista
treba spolehlivost, rychlost co ja vim co jeste
ale vzhledem k tomu ze si ty selenidy muzes vlastne dat kamkoliv v motoru, tak je reseni mista asi zbytecny ...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Tipy na zapojení navíjáku Defík?
No to vzdálenější umístění od motoru navijáku je třeba zvážit. Z této "kostky" jdou 3 vodiče právě k motoru. Obecně se bavíme o proudech stovek ampér. Na kabelu vzniká úbytek. Když dáš solenoid dál od motoru, bylo by vhodné použít kabely o větším průřezu.pidibi píše: ale vzhledem k tomu ze si ty selenidy muzes vlastne dat kamkoliv v motoru, tak je reseni mista asi zbytecny ...
Re: Tipy na zapojení navíjáku Defík?
...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 21:47, celkem upraveno 1 x.
Re: Tipy na zapojení navíjáku Defík?
Podle toho co píše ten chlapík, v tom článku o montáži navijáku, tak použil kabely s průřezem jen 25mm2, není to trochu málopidibi píše:no s tim pocitam chci tam dat 400A kabely (cca 60mm2)
zapojeni jak je tady
http://www.discovery2.co.uk/winch.html" onclick="window.open(this.href);return false; (mozna zkusim na ty selenoidy najit jiny misto bliz navijaku)


Land Rover Discovery 2 Td5
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tipy na zapojení navíjáku Defík?
Těch 25mm2 je rozumný kompromis - ono i ke startéru vede něco podobného. Pokud ty kabely nebudou moc dlouhé, tak to stačí, ale pro naviják vzadu, by to chtělo tam 35mm2. Podstatnější je, aby byly pořádně udělané konektory - profesionálně se na to používají lisovací konektory nebo kabelová oka a hlavně speciální kleště podobně malému lisu. Druhá věc je, že normálně tím káblem teče kolem 100A, 600A je špičkovej proud kterej tam teče maximálně chvilku, když se naviják zastaví, protože nemá dost síly.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo