Kouř z výfuku

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Daniel
Příspěvky: 202
Registrován: 13 čer 2007 22:02
Bydliště: Praga

Kouř z výfuku

#1 Příspěvek od Daniel » 21 srp 2007 15:13

Když po delší době cca 1den nastartuji free tak jde z výfuku světlý kouř.
během dne už nic. čím to asi bude. začalo po garančce v AMT.
Freelander 2005 Td4, http://www.duluxpraha.cz" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.icolor.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Admin » 21 srp 2007 20:40

Pokud je to světle modrý až šedý, tak to znamená, že spaluješ s palivem i olej, což je špatně. Podívej se na měrku, jestli nemáš v motoru hodně oleje a podívej se na doklad z AMT jestli ti vyměnili filtr oddychu motoru. Číslo dílu je 8510298

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2886
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouř z výfuku

#3 Příspěvek od erik » 21 srp 2007 22:00

Daniel píše:Když po delší době cca 1den nastartuji free tak jde z výfuku světlý kouř.
během dne už nic. čím to asi bude. začalo po garančce v AMT.
Na SK foru:
copy:
Čierny dym je mimo iné aj príznak pripchatého vzduchového filtra = málo vzduchu, alebo

* priveľa nafty v danom okamihu/režime
* vstrek nafty moc skoro
* čúrajúce trysky - nerozprašujú na hmlovinu, ale uvoľňujú sa aj malé elementy (guličky) nafty
* prehriaty motor
* preťažený motor
* kokotský tuning - pridané na čerpadle ( to je 2 v 1 - veľa nafty a moc skoro)
* vysoký vstrekovací tlak trysiek - je to doprevádzané ostrým zvukom

Šedivomodrý dym:
* nízky vstrikovací tlak trysiek
* studený motor (to je taky moc moc hustý šedivý dym)
* neskorý vstrik nafty
* málo nafty resp. nekvalitne spálená => slabá kompresia, alebo pri štarte vadný žhavič. Dokonca aj pri zavzdušnenom systéme dokáže ísť nepravidelne a kýchať šedivý dym...
* olej v spaľovacom priestore (netesnosť krúžkov, okolo vodítok ventilov, pri prevrátení motoru zatečený olej nad piesty a sanie, odkurvené turbo) - dym až výrazne do trabant modra

Biely dym
* voda v nafte, častokrát doprevádzané nepravidelným chodom
* voda v spalovacom priestore - šľahnuté tesnenie, prasklina


mozna to pomuze
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
Daniel
Příspěvky: 202
Registrován: 13 čer 2007 22:02
Bydliště: Praga

#4 Příspěvek od Daniel » 22 srp 2007 21:32

Admin píše:Pokud je to světle modrý až šedý, tak to znamená, že spaluješ s palivem i olej, což je špatně. Podívej se na měrku, jestli nemáš v motoru hodně oleje a podívej se na doklad z AMT jestli ti vyměnili filtr oddychu motoru. Číslo dílu je 8510298
Žádný takový kód tam není. Filtry olejový LRF100150L, vzduchovyOHE100500L, pylovýJKR100280. Co je za olej pod označením OSTCAS5W40-60? SLX 5W-40. Díky
Freelander 2005 Td4, http://www.duluxpraha.cz" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.icolor.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Libor

#5 Příspěvek od Libor » 22 srp 2007 21:38

Daniel píše:
Admin píše:Pokud je to světle modrý až šedý, tak to znamená, že spaluješ s palivem i olej, což je špatně. Podívej se na měrku, jestli nemáš v motoru hodně oleje a podívej se na doklad z AMT jestli ti vyměnili filtr oddychu motoru. Číslo dílu je 8510298
Žádný takový kód tam není. Filtry olejový LRF100150L, vzduchovyOHE100500L, pylovýJKR100280. Co je za olej pod označením OSTCAS5W40-60? SLX 5W-40. Díky
MAS TAM PODLE OZNACENI CASTROL 5-40,TEDY MYSLIM TIM MOTOROVEJ OLEJ

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2886
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od erik » 22 srp 2007 23:07

Daniel píše:
Admin píše:Pokud je to světle modrý až šedý, tak to znamená, že spaluješ s palivem i olej, což je špatně. Podívej se na měrku, jestli nemáš v motoru hodně oleje a podívej se na doklad z AMT jestli ti vyměnili filtr oddychu motoru. Číslo dílu je 8510298
Žádný takový kód tam není. Filtry olejový LRF100150L, vzduchovyOHE100500L, pylovýJKR100280. Co je za olej pod označením OSTCAS5W40-60? SLX 5W-40. Díky
SK web na pod tema: http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?p=38302#38302
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
Daniel
Příspěvky: 202
Registrován: 13 čer 2007 22:02
Bydliště: Praga

#7 Příspěvek od Daniel » 23 srp 2007 13:56

Včera jsem vzal naftu u Shellky dnes ráno nastartoval a kourilo to méně. Před tím to taky byla Shellka. Že by to byla naftou? To asi ne co.
Freelander 2005 Td4, http://www.duluxpraha.cz" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.icolor.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Admin » 23 srp 2007 21:13

Daniel píše:Včera jsem vzal naftu u Shellky dnes ráno nastartoval a kourilo to méně. Před tím to taky byla Shellka. Že by to byla naftou? To asi ne co.
Naftou to nebude. Kontroluj si měrku oleje každé ráno než vyjedeš.
Proč se dozvíš tady: http://www.landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?t=79

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Hunter » 21 úno 2008 14:04

Tez se pridavam ke "kurakum". Ted, po ranu, po startu, to bile kouri, po chvili jizdy, predpokladam tedy po zahrati, to jiz nekouri, ani pak behem dne, az na obcasne vyjimky.
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
vachmajstr
Příspěvky: 11
Registrován: 11 kvě 2008 17:38
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od vachmajstr » 01 dub 2009 09:29

Tak se mi objevil také kouř z výfuku, ale ne světlý, ale úplně černý. Pročetl jsem skvěle popsané erikovy příznaky závad u různých typů kouře a k černému kouři přidávám ještě další závadu - prasklé gumové koleno u turba, hned nad chladičem vody (těch gumových spojek je tam víc). Naštěstí to byla pro Admina běžná rutina, ale hlavně mu chci poděkovat za ochotu s jakou mě vzal do servisu ve stejný den, kdy jsem ráno zavolal. Ještě si u něj nechám vyměnit filtr oddechu motoru, jak doporučuje.
Voni se zase vyznamenali ...

dříve Free, Td4, 2004

Uživatelský avatar
supra66
Příspěvky: 51
Registrován: 28 zář 2013 14:36

Re: Kouř z výfuku

#11 Příspěvek od supra66 » 19 bře 2015 07:11

Vcera jsem menil filtr odvetravani kliky ( rekl bych ze tam byl uz fakt dlouho - datumovka na plastovem vylisku filtru byla z 2003).
Pak jsem auto zkousel a (neni to po vymene uz jsem si toho vsimnul pred tydnem) kdyz na neutral pridam plyn tak na 3000ot a drzim ho tam tak po par vterinach se zacne z vyfuku valit kour neni cernej je spis svetle sedej. Za jizdy to nedela respektive se to asi lepe rozptiluje.
Mam hledat neco?
Land Rover Freelander1 facelift TD4, Volvo XC90 sport

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2512
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Hubert » 20 bře 2015 08:00

Že by regenerace DPH. Možná je to ale nesmysl? Popiš další podmínky.

Uživatelský avatar
supra66
Příspěvky: 51
Registrován: 28 zář 2013 14:36

Re: Kouř z výfuku

#13 Příspěvek od supra66 » 20 bře 2015 09:38

Myslis filtr pevnejch castic to snad ani nema :-)
Je to jak pisu zastavis das neutral pridas plyn na 2500 otacek drzis a za chvilku se zacne valit dost dymu z vyfuku.
Land Rover Freelander1 facelift TD4, Volvo XC90 sport

astero
Příspěvky: 209
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: Kouř z výfuku

#14 Příspěvek od astero » 20 bře 2015 13:58

Svetlá farba spalín, pokiaľ nieje spôsobená olejom (výrazný smrad) alebo vodou (mizla by voda) je spôsobená malým množstvom vstrekovanej nafty. Ak sa nerozhodilo nastavenie čerpadla, tak to budú buď zanesené trysky alebo niektoré z čidiel, ktoré regulujú pomer vzduchu a nafty. To je MAF a jeho núdzový komplement MAP. V tomto prípade bude najrýchlejší test úplné odpojenie konektoru MAF a po naštartovaní kontrola, ako sa zmenilo správanie motora. Ak sa stav výrazne nezmení tak sa objednaj na repas trysiek. Ak nenaštartuješ, alebo to bude ako Pielstik, tak máš vadné aj MAP. Ak sa to zlepší, treba vyčistiť alebo vymeniť MAF. Ideálne ak to dáš na diagnostiku a pozrieš si hodnoty MAF v live data, pri voľnobehu na teplom motore cca 8g/s a pri 90km/h po rovine na 5. okolo 43g/s. Ak bude ukazovať výrazne menej tak to bude s vysokou pravdepodobnosťou ono.

Uživatelský avatar
Bulgarianmonkey
Příspěvky: 67
Registrován: 12 dub 2014 08:37
tel.: 734501597
auto: Freelander 2,0 TD4

Re: Kouř z výfuku

#15 Příspěvek od Bulgarianmonkey » 20 bře 2015 17:36

Mě při studených startech auto kouřilo tak, že jsem se styděl a odjížděl z parkoviště z práce později :o)) u mě pomohl repas vstřiků.....

Odpovědět