Opravovna obecně oblíbených omylů
Moderátor: Rover
Opravovna obecně oblíbených omylů
Protože se občas objeví nějaký obecně oblíbený omyl třeba o S2, tady je můžeme vyvracet.
Na první nahrál Pavel, který psal, že má S2B... Omyl je v tom, že si někdo myslí, že S2A je ten Land Rover, který má světla v masce a S2B je ten který má světla v blatníkách a ještě drátěnou mřížku. Vysvětlení je takové:
- S2 od roku 1958 do 1961, světla v masce
- S2A od roku 1961 do přelomu roku 1968x1969 světla v masce, od S2 se liší jen detaily, písmena v čísle A-F
- S2A od roku 1969 do 1971 světla v blatníkách, plastové ofuky skla, plně synchronizovaná převodovka, úplně poslední i posilovač brzd a ostřikovače, písmena v čísle G-H
S3 - od roku 1971, světla v blatníkách, plastový "grill", plastová palubka, placaté panty dveří, díra v blatníku na větrák.
U S2 a S2A můžou být různé kapoty, placaté, bachraté s rezervou nebo i bez...
Níže vidíte fotky pozdní S2A, světla v blatníkách, drátěná mřížka, plastové ofuky a potom certifikát, že je to opravdu S2A. Angličani nikdy neoznačovali Land Rovery 88 nebo 109 jako S2B. Jediné značení S2B se používá u Forward Control, ty byly FC S2A a FC S2B, které se lišili prakticky jen umístěním předních blinkrů... Ale FC je úplně jiná kapitola... ale na fotku FC 2A a 2B se můžete taky podívat...
Tolik drobná přednáška...
Na první nahrál Pavel, který psal, že má S2B... Omyl je v tom, že si někdo myslí, že S2A je ten Land Rover, který má světla v masce a S2B je ten který má světla v blatníkách a ještě drátěnou mřížku. Vysvětlení je takové:
- S2 od roku 1958 do 1961, světla v masce
- S2A od roku 1961 do přelomu roku 1968x1969 světla v masce, od S2 se liší jen detaily, písmena v čísle A-F
- S2A od roku 1969 do 1971 světla v blatníkách, plastové ofuky skla, plně synchronizovaná převodovka, úplně poslední i posilovač brzd a ostřikovače, písmena v čísle G-H
S3 - od roku 1971, světla v blatníkách, plastový "grill", plastová palubka, placaté panty dveří, díra v blatníku na větrák.
U S2 a S2A můžou být různé kapoty, placaté, bachraté s rezervou nebo i bez...
Níže vidíte fotky pozdní S2A, světla v blatníkách, drátěná mřížka, plastové ofuky a potom certifikát, že je to opravdu S2A. Angličani nikdy neoznačovali Land Rovery 88 nebo 109 jako S2B. Jediné značení S2B se používá u Forward Control, ty byly FC S2A a FC S2B, které se lišili prakticky jen umístěním předních blinkrů... Ale FC je úplně jiná kapitola... ale na fotku FC 2A a 2B se můžete taky podívat...
Tolik drobná přednáška...
Country boy...
- Land Jirka
- Příspěvky: 3474
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Mezi jeden obecně rozšířený omyl o LR patří, že je z hliníku a tak nerezaví.
Pravda to je jen částečná on nerezaví ale..... KORODUJE a to na některých místech silně.
Příspěvek mimo téma, co byl na tomto místě sem smazal.
Pravda to je jen částečná on nerezaví ale..... KORODUJE a to na některých místech silně.
Příspěvek mimo téma, co byl na tomto místě sem smazal.
Naposledy upravil(a) Land Jirka dne 23 bře 2007 12:39, celkem upraveno 1 x.
- Land Jirka
- Příspěvky: 3474
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Mám nějakou psavou náladu, tak to zkusím já Rover mě když tak doplní.Kocur píše:Tak to asi nevydrzim
Land Rover SIII
Začal se vyrábět v řijnu roku 1971 a v Anglii skončila výroba v roce 1985.
Vyrobeno kolem 500 000kusů S III
Hlavní změny:
plastová mřížka chladiče
u motoru 2,25 benzin zvýšena komprese ze 7:1 na 8:1
plně synchronyzovaná převodovka
plastová doplňky v interiéru
přístroje z prostředku palubky se přemístili před řidiče
v roce 1979 dostala 109 motor V8 z RR
v r 1980 další malé vylepšení motorů2,25 benzin i nafta pro zvýšení krouťáku
v roce 1982 12 drážkové poloosy vyměněny za 24 drážkové
1983 v Ženevě představen One Ten (110 defík)
Hezky to Jirka napsal...
Doplnění:
- S3 109 s osmiválcem se jmenovala "Stage 1" a byl to první Land Rover z rodiny rozvorů 88 nebo 109, který měl stálý náhon na všechna čtyři kola (úplně první od Land Roveru se stálým náhonem byl Range Rover Classic)
- z dnešního pohledu Stage 1 působí jako hybrid mezi Defenderem a S3, ale je to ještě čistokrevná klasika - dělené přední sklo, listová péra, ...
- jeden obecně oblíbený omyl - Defender je všechno co vypadá aspoň trochu jako Defender, tedy včetně S2 a S3: obchodní náze Defender se začal používat až od roku 1990!!! Před tím se auta označovaly 90 nebo 110 podle rozvoru. 110 (One ten) se začala prodávat v roce 1983 a 90 (Ninety) v roce 1984.
- S3 karosářské varianty - Hard Top, Safari Roof Sation Wagon, Truck Cab, Soft Top + spousty individuálních nástaveb, jako např. odtahovka, vysokozdvižná plošina, ..., dále vojenské typy...
Zatím aspoň takhle ve stručnosti...
Doplnění:
- S3 109 s osmiválcem se jmenovala "Stage 1" a byl to první Land Rover z rodiny rozvorů 88 nebo 109, který měl stálý náhon na všechna čtyři kola (úplně první od Land Roveru se stálým náhonem byl Range Rover Classic)
- z dnešního pohledu Stage 1 působí jako hybrid mezi Defenderem a S3, ale je to ještě čistokrevná klasika - dělené přední sklo, listová péra, ...
- jeden obecně oblíbený omyl - Defender je všechno co vypadá aspoň trochu jako Defender, tedy včetně S2 a S3: obchodní náze Defender se začal používat až od roku 1990!!! Před tím se auta označovaly 90 nebo 110 podle rozvoru. 110 (One ten) se začala prodávat v roce 1983 a 90 (Ninety) v roce 1984.
- S3 karosářské varianty - Hard Top, Safari Roof Sation Wagon, Truck Cab, Soft Top + spousty individuálních nástaveb, jako např. odtahovka, vysokozdvižná plošina, ..., dále vojenské typy...
Zatím aspoň takhle ve stručnosti...
Country boy...
Nedávno jsem si koupil časopis Off road, protože inzerovali článek k 60. výročí výroby Land roveru. Našel jsem tam omylů, až oči přecházely. Zde jsou i s opravami:
1/ sériová výroba byla zahájena ve městě Tickford - kdepak, to město se jmenuje Solihull, Tickford (původně Salmons & Sons) je jméno karosárny, kde se vyráběly první Station wagony na rozvoru 80?
2/ duchovním otcem land roveru je britský farmář, který k práci používal americký jeep, nebyl s ním spokojený a proto se spolu se svým společníkem rozhodl, že si postaví vlastní auto ? tak to je úplně vedle, ten farmář nebyl farmář, ale hlavní konstruktér firmy Rover Maurice Wilks, jeep používal na svém venkovském sídle, byl s ním velmi spokojený a bál se, co bude dělat až mu doslouží. Proto (a taky proto, že relativně drahé limuzíny Rover nešly na odbyt a taky proto, že to byl Brit a měl svou hrdost) se po dohodě se svým bratrem Spencerem, ředitelem firmy Rover, pustil do konstrukce auta jeepu podobného a tím to všechno začalo.
3/ prvním sériovým modelem byl Land rover I ? ne, prvním sériovým modelem byl Landrover (psáno takto dohromady), označení podle sérií se začalo používat až později, po uvedení Series II v roce 1958.
4/ první sériový Land rover se od prototypu moc nelišil ? lišil, zejména tím, že neměl volant uprostřed
5/ všechny Land rovery měly stálý pohon všech kol ? jen do roku 1950, kdy přišla změna na stálý pohon zadních kol a přiřaditelný předek a to až do uvedení Stage 1 v 70-tých letech
6/ v roce 1961 přišla řada SIIA s šestiválcem 2,7 l pro rozvor 109? ? ne, šestiválec se objevil až v roce 1967
To je tak vše do roku 1970, v moderní době, dále ve výše zmíněném článku popsané, se už neorientuji. Snad někdo převezme štafetu.
1/ sériová výroba byla zahájena ve městě Tickford - kdepak, to město se jmenuje Solihull, Tickford (původně Salmons & Sons) je jméno karosárny, kde se vyráběly první Station wagony na rozvoru 80?
2/ duchovním otcem land roveru je britský farmář, který k práci používal americký jeep, nebyl s ním spokojený a proto se spolu se svým společníkem rozhodl, že si postaví vlastní auto ? tak to je úplně vedle, ten farmář nebyl farmář, ale hlavní konstruktér firmy Rover Maurice Wilks, jeep používal na svém venkovském sídle, byl s ním velmi spokojený a bál se, co bude dělat až mu doslouží. Proto (a taky proto, že relativně drahé limuzíny Rover nešly na odbyt a taky proto, že to byl Brit a měl svou hrdost) se po dohodě se svým bratrem Spencerem, ředitelem firmy Rover, pustil do konstrukce auta jeepu podobného a tím to všechno začalo.
3/ prvním sériovým modelem byl Land rover I ? ne, prvním sériovým modelem byl Landrover (psáno takto dohromady), označení podle sérií se začalo používat až později, po uvedení Series II v roce 1958.
4/ první sériový Land rover se od prototypu moc nelišil ? lišil, zejména tím, že neměl volant uprostřed
5/ všechny Land rovery měly stálý pohon všech kol ? jen do roku 1950, kdy přišla změna na stálý pohon zadních kol a přiřaditelný předek a to až do uvedení Stage 1 v 70-tých letech
6/ v roce 1961 přišla řada SIIA s šestiválcem 2,7 l pro rozvor 109? ? ne, šestiválec se objevil až v roce 1967
To je tak vše do roku 1970, v moderní době, dále ve výše zmíněném článku popsané, se už neorientuji. Snad někdo převezme štafetu.
- kudrnac
- Příspěvky: 540
- Registrován: 05 lis 2006 20:18
- tel.: 603 269 399
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Pěkně vyvedené na obrázcích http://www.landroverclub.cz/_public/man ... -page5.jpg