nouzový režim motoru

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Míla Lenďák
Příspěvky: 29
Registrován: 04 zář 2008 19:24

nouzový režim motoru

#1 Příspěvek od Míla Lenďák » 19 říj 2010 19:50

Byl jsem překvapen, že přechod do nouzáku je provázen daleko menší ztrátou výkonu, než jsem čekal. Nesignalizuje ho bohužel žádná kontrolka a poznám ho jen částečnou ztrátou akcelerace, ale ne nijak zásadní. Po vypnutí a zapnutí klíčku je opět motor v normálním režimu, takže se může snadno stát, že jezdíte v nouzáku, aniž byste to tušili jako já. Nechápu, proč výrobce neudělal optickou signalizaci jako to bývá u jiných aut. V mém případě pádá v důsledku přetlakování turba. Kdo má zkušenosti s nouz. režimem pište své poznatky.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: nouzový režim motoru

#2 Příspěvek od libovka » 19 říj 2010 20:26

No já teda nevím jak ti jezdí normálně,ale mě když to spadlo do nouzáku tak to bylo sakra znát.Když jsem z toho v nouzáku vyždímal 100km/h tak jsem byl štastnej.

Míla Lenďák
Příspěvky: 29
Registrován: 04 zář 2008 19:24

Re: nouzový režim motoru

#3 Příspěvek od Míla Lenďák » 19 říj 2010 20:54

Tak to mě to v nouzáku jede právě ještě slušně svižně. Tak nevím, zda existuje nouzák jen jeden pro všechny typy závad, nebo je jich víc, podle typu závady. A kvůli čemu si do něj spadnul?

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: nouzový režim motoru

#4 Příspěvek od libovka » 19 říj 2010 20:56

Stejně jako ty.Přefukování turba.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: nouzový režim motoru

#5 Příspěvek od Acon » 19 říj 2010 20:59

mne padal do núdzového, keď mi blbol káblový zväzok k vstrekom. A bolo to teda poznať úplne neomylne. Výkon klesol možno viac ako o 50%. V Tvojom prípade zrejme nejde o núdzový režim.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Míla Lenďák
Příspěvky: 29
Registrován: 04 zář 2008 19:24

Re: nouzový režim motoru

#6 Příspěvek od Míla Lenďák » 19 říj 2010 21:22

Co by to ale bylo jiného, když po vypnutí a zapnutí klíčku to zase normálně šlape? Evidentně to nastane,když se tlak turba dostane k hranici cca 1,5 Atm.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: nouzový režim motoru

#7 Příspěvek od Acon » 20 říj 2010 08:14

Ako vieš aký je tam tlak? Ak je to tak, tak zníženie výkonu môže byť spôsobené nedostatočným tlakom. Neviem. No núdzový režim je tak citelný, že sa mi nezdá aby to bolo ono. Navyše núdzový režim by mal predchádzať poškodeniu motora a nízky tlak motor nepoškodí (aspoň myslím). No a nízky tlak preplňovania rozhodne má vplyv na výkon. Môže sa tam zasekávať nejaký ventil, preto to po reštarte ide.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: nouzový režim motoru

#8 Příspěvek od MadTom » 20 říj 2010 08:21

Bez připojení na diagnostiku a alespoň vyčtení chyb, je to pouze hádání. TD5ka potřebuje pro svůj běh pouze čidlo polohy klikové hřídele, při poruše některého z ostatních čidel poběží, ale s různě omezenou funkcí - to je ten "nouzový režim" - například při poruše ovládání wastegate (česky odfkuk přetlaku) u turba to nepustí motor pře 3000otáček, při poruše plynového pedálu pojede motor pouze na volnoběh, ....
Těch čidel je docela dost, takže bez aspoň základní diagnostiky se to špatně hledá, každopádně v normálním provozu není důvod, aby motor do "nouzového" režimu padal - pokud něco takového dělá, chce to opravit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Jan Kucera
Příspěvky: 678
Registrován: 11 bře 2007 09:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: nouzový režim motoru

#9 Příspěvek od Jan Kucera » 20 říj 2010 08:58

když sem měl na¨td5 málo vody a než se otevřel termostat, tak mi to tak na 30 sec hodilo do nouzovýho režimu, nešlo to přes 2000 ot. a jak se otevřela voda tak hned do plnejch.
"I pád na držku je pohyb dopředu"

Disco 3 Beru3ka aneb Dukovany na kolech - co na me dnes blikne za fail? :o)

Míla Lenďák
Příspěvky: 29
Registrován: 04 zář 2008 19:24

Re: nouzový režim motoru

#10 Příspěvek od Míla Lenďák » 20 říj 2010 19:47

MadTom píše:Bez připojení na diagnostiku a alespoň vyčtení chyb, je to pouze hádání. TD5ka potřebuje pro svůj běh pouze čidlo polohy klikové hřídele, při poruše některého z ostatních čidel poběží, ale s různě omezenou funkcí - to je ten "nouzový režim" - například při poruše ovládání wastegate (česky odfkuk přetlaku) u turba to nepustí motor pře 3000otáček, při poruše plynového pedálu pojede motor pouze na volnoběh, ....
Těch čidel je docela dost, takže bez aspoň základní diagnostiky se to špatně hledá, každopádně v normálním provozu není důvod, aby motor do "nouzového" režimu padal - pokud něco takového dělá, chce to opravit.
Takže se mi dostává motor do nouzového režimu-nebo lépe omezené funkce, díky přetlaku turba způsobené zatuhávající pákou na turbu co otevírá wastegate klapku. Jak jsem výše psal nastává to v okamžiku, kdy tlak turba atakuje hranici cca 1,5 atm. Pokud tomu tedy dobře rozumím co psal MadTom, existuje těch nouzových režimů víc v závislosti na závadě a také se v těchto nouz. režimech motor různě chová. Mně tato závada jen mírně omezí výkon motoru tím,že při akceleraci nepřekročí tlak turba 1,1 atm, ale otáčky to neomezí jede v poho přes 3000. Měřeno standart. manometrem-takže může být lehká nepřesnost hodnot. Jsem docela překvapený, že ty tlaky jsou celkem slušně vysoké. Co si o tom myslíte? Má někdo nějakou zkušenost?

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: nouzový režim motoru

#11 Příspěvek od Miloš II » 20 říj 2010 20:05

Acon píše:Ako vieš aký je tam tlak? Ak je to tak, tak zníženie výkonu môže byť spôsobené nedostatočným tlakom. Neviem. No núdzový režim je tak citelný, že sa mi nezdá aby to bolo ono. Navyše núdzový režim by mal predchádzať poškodeniu motora a nízky tlak motor nepoškodí (aspoň myslím). No a nízky tlak preplňovania rozhodne má vplyv na výkon. Môže sa tam zasekávať nejaký ventil, preto to po reštarte ide.

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 5%A1enosti" onclick="window.open(this.href);return false;
Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Odpovědět