Discovery-Zistenie, Odhalenie

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
LTR
Příspěvky: 29
Registrován: 14 lis 2010 21:13
tel.: +421 905 744 555
auto: Disco ll, 2003 Fl.
Bydliště: Banská Bystrica, SK
Kontaktovat uživatele:

Discovery-Zistenie, Odhalenie

#1 Příspěvek od LTR » 15 lis 2010 14:00

Zdravím, tak aj ja som túžil po riadnom terénnom aute, ktoré sa len tak ničoho nezľakne keď sa zíde z asfaltových ciest a je rovnako dobré a rýchle aj na normálnych cestách a hlavne sa mi jednalo aby som sa stále dostal na chatu a z chaty aj z vozíkom za autom z materiálom na prestavbu chaty. ktorú mam v horách na strednom Slovensku, kde sú len lesné strmé cesty ktoré nik neudržiava
Auto som volil podľa svojich skúsenosti z predchádzajúcich áut./SUZUKI Vitara, MITSUBISHI Pajero,../ Mal som auta zo zapínateľným predným náhonom, ktoré majú jazdné vlastnosti ako ruský žiguliak, lebo predok sa môže zapínať len na klzkom podklade, tak moja voľba smerovala k autám zo stálym pohonom cez medzinapravový diferenciál a pevnou konštrukciou, tak som chcem si skúsiť pojazdiť na Discovery ll. Pozeral som viac aut, ale moja voľba padla na Nemecko kde som objavil spomínané auto, presvedčila ma dobra obstarávacia cena, aj keď auto bolo spredu mierne poškodené, nutná výmena nárazníka, svetla, blatníka a iné.. Discovery beriem ako off-road legendu medzi terénnymi autami a pri pohľade na cenu týchto áut som očakával aj primeranú kvalitu. Auto som spojazdnil postavil na značky a začal jazdiť, pričom som sa zoznamoval z touto anglickou legendou. Na aute sa dá slušne pojazdiť, a ma aj slušný výkon, ale z čoho som ostal úplné vedľa, ako ta jedľa bolo zistenie ohľadom medzinápravoveho diferenciálu. Kúpil som D 2, face liftoví model, kde už mala byť funkčná medzinapravova uzávierka, keďže auto bolo vyrobene koncom roka, tak tam nie je ani príprava na doplnenie tiahla uzávierky. Tak mam super teréne auto, ale terénne vlastnosti mam ako na posratom mestskom SUV, ktorým som sa stále smial.
Vôbec tomu nechápem prečo taká automobilka ako Land Rover v týchto autách spravila takú obrovskú hovadinu, veď aj Lada Niva ma pri redukcii uzavretý medzinapravový diferenciál. Takže mam terénne auto z ktorým sa budem báť jazdiť v teréne. Pri skúšaní som zdvihol jednu stranu napravi a skúšal sa pohnúť. Odľahčené koleso sa roztočilo na palubovke zablikala kontrolka a auto zašklbalo a viac nič. To iste aj pri redukcii, tak sa mam na čo tešiť. Za pomoci tohto fóra som to pekne pochopil, tak len kušať zohnať rozvodovku z uzávierkou, aby sa hnacia sila rovnako rozdeľovala na nápravy. Ďalšia vec ktorá ma sklamala u auta v takejto cenovej relácii je úbohá povrchová úprava podvozkových časti, 7. ročne auto ma už začínajúcu koróziu kde sa len dá a ta elektrika v aute tiež nič moc. Pripomína mi to časi keď sa ešte jazdilo na embečkach a bolo plno kníh a časopisov o tom, ako si tieto tátoše vylepšovať.
Tak len dúfam že ma to neodradí a postupne z toho spravím auto, ktoré sa nestratí na necestách, ako ozajstné terénne auto.
Nový fanúšik Land Rover Discovery ll. Ľubo
Přílohy
Snímka026.jpg
(184.39 KiB) Staženo 2116 x

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#2 Příspěvek od tagr » 15 lis 2010 15:02

Držím palce , nebude to tak strašné jak to vypadá , a aspoň se nenudíme a co se ti rozbyje po rozborce zborce už budeš umět :) :yes
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
pablo.gs
Příspěvky: 627
Registrován: 12 dub 2009 11:13
auto: ex DII TD5
Bydliště: Neupaka

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#3 Příspěvek od pablo.gs » 15 lis 2010 15:58

Řekl bych že to nebude takové drama. Uzávěrku taky nemám a ještě jsem problémy v běžným terénu neměl, znám spoustu kluků, kteří o tom, že si ovládání dodělají už kecají dlouho a mezitím bez problémů jezdí. Když jsem v Mohelnici viděl to bahno, tak se mi kvůli chybějící špéře nechtělo původně ani na trať, ale pak jsem to zkusil a projel všechno naprosto bez problému (kromě trialu a toho nejvyššího výjezdu, ale to bylo bez pokusu takže kdo ví..). Vše pouze na ATéčkách. Potom co tam předváděl Elliot s RR, tak jsem se ho ptal jestli má dodělávanou špéru, jen se pousmál a řekl "netřeba, je to hlavně v gumách".
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#4 Příspěvek od MadTom » 15 lis 2010 16:06

V Mohelnici jsem si to zkusil s i bez uzavřené mezinápravové uzávěrky, rozdíl sice byl, ale malej. O hodně vetší rozdíl by s vypnutou kontrolou trakce. Je sice jednoduchá oproti novějším autům, ale pomůže hodně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#5 Příspěvek od vladob8 » 15 lis 2010 16:19

S tou uzaverou medzinapravy to nieje take dramaticke aj bez nej sa da slusne jazdit. TC system sa aktivuje pri pridani plynu, keby si trochu viac pridal auto by ti istotne z toho heveru zoskocilo a ak nie mas poruchu TC.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Mešky
Příspěvky: 838
Registrován: 08 bře 2007 11:41
tel.: 602465066
Bydliště: Třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#6 Příspěvek od Mešky » 15 lis 2010 16:21

Právě novější modely které mají standartně TC (traction control) nemají již mechanickou uzávěrku. Buď v klidu, elektronika se o to postará.
Defender 90, 110, 130 Camper , Discovery Camel Trophy , RR TDV8 3,6 , Serie III FFR

http://www.automeskan.cz
http://www.penzion-mlaka.cz

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#7 Příspěvek od tagr » 15 lis 2010 17:03

u free musí být otáčky motoru aspon +- 1800 jinak nezabere
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#8 Příspěvek od MadTom » 15 lis 2010 17:08

Ne, auto jet nemusí, ono stačí aby se jedno kolo začalo protáčet a ostatní stály a TC začne to protáčející se kolo přibržďovat a tím roztočí i ty ostatní. Akorát na to musí být dost plynu, nebo by to bylo schopné i zdechnout motor. To zeskočení ze zvedáku je celkem reálné a vůbec by to nebylo příjemné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#9 Příspěvek od tagr » 15 lis 2010 17:13

Hm to je zajímavé, já to bral tak že při aspon 1 rychlostním stupni a minimálně tehle otáčkách (1800) se TC začíná projevovat.Ale je pravdou , že jsem to zkoušel jen při jízdě, ne na heveru. :Sorry:
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#10 Příspěvek od MadTom » 15 lis 2010 17:19

A co bereš jako projev TC? To že ucítíš že to s autem něco dělá, nebo že se rozsvítí kontrolka? Mě se na D2 kontrolka rozsvěcovala v Mohelnici i při opatrném rozjezdu skoro na volnoběh a někdy i při kouzání z kopce na redukovanou 2, bez zapnutého asistenta sjíždění kopců, pouze při brzdění motorem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#11 Příspěvek od tagr » 15 lis 2010 18:04

no beru to tak a u ně to tak je že jakmile začne zabírat opravdu - tedy se sepnou brzdy tak se rozvítí kontrolka a svítí bez přerušení - vee asi tak 5 s - než se brzdy uvolní. Tedy takové to že chvilku jo a pak na několik vteřin ne u mně není spíš jakoby chvilku čeká jsettli nebude muset znovu na výpomoc těch cca 5s a když ne pak zhasne . Jo vím je to u free, ale myslím že princip bude u tohohle stejný, tedy že vyšli ze stejného podkladu - ZÁKLADU při programování v ŘJ.
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
LTR
Příspěvky: 29
Registrován: 14 lis 2010 21:13
tel.: +421 905 744 555
auto: Disco ll, 2003 Fl.
Bydliště: Banská Bystrica, SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#12 Příspěvek od LTR » 15 lis 2010 18:18

Ďakujem všetkým za odpísanie, som rád že niečo takéto funguje, kde si môžeme takýmto spôsobom pomáhať a vymieňať skúsenosti. Jasne že sa dá jazdiť aj za pomoci elektroniky /TC mi funguje/, ale to funguje pokiaľ auto je v pohybe, keď už zapadne tak je to tašie rozbehnúť a hlavne keď je ešte zapnutý za autom vozík. Ideálne je keď ma auto aspoň dve uzávierky, vtedy sú na pevno aspoň tri kolesa,ktoré dokážu auto dostať skoro zo všadiaľ, hlavne pri odľahčení na kríž. Príležitostne sa budem pozerať po prídavnej prevodovke z uzávierkou a do zadného diferenciálu by som rad dal aspoň samo svorný diferenciál typu ako Detroit Truetrac. Ďalej by som chcel si tam dať tempo mat, malo by tam stačiť vložiť ovládacie tlačitka a keby mi nikto vedel poradiť ohľadom ovládania vzduchového pruženia, či sa nedá ovládať dvíhanie a spúšťanie tlačitkami, mam problém sa zmestiť na výšku do garáže, v návode je nejaké diaľkové ovládanie ktoré nemám. Tlačitkom v aute sa dá len zdvihnúť, aj to len pri pohybe vozidla, aspoň tak mi to išlo. Ak by mal niekto návod alebo schému, budem mu povďačný za radu. Ďakujem
Ľubo

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#13 Příspěvek od MadTom » 15 lis 2010 18:31

Ke vzduchovému pérování a jeho ovládání - to druhé dálkové ovládání je určené na nastavení výšky auta při připojování vozíku, aby se člověk nemusel namáhat s ojí. Jakmile se auto rozjede, tak má snahu se dostat zpátky do standardní výšky a to nené zrovna ideální postup na vjíždění do garáže, i když by se asi dalo nacvičit, jak to stihnout. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
pablo.gs
Příspěvky: 627
Registrován: 12 dub 2009 11:13
auto: ex DII TD5
Bydliště: Neupaka

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#14 Příspěvek od pablo.gs » 15 lis 2010 18:40

LTR píše: Tlačitkom v aute sa dá len zdvihnúť, aj to len pri pohybe vozidla, aspoň tak mi to išlo.
Pohyb není potřeba, ale musí být zavřené dveře
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.

Uživatelský avatar
sloon
Příspěvky: 470
Registrován: 06 úno 2009 10:17
tel.: 776189666
auto: VW Amarok 4motion
Bydliště: Jaroměřice nad Rokytnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#15 Příspěvek od sloon » 15 lis 2010 19:45

TC funguje dobře ale v zimně v hlubším sněhu tě to TC brzdí natolik že chcípá motor.
Takže jestli budeš jezdit na chatu i v zimně tak bych mezi nápravu doporučil.
V takovém sněhu jako je na obrázku mi TC svítilo pořád a auto chcípalo musel jsem šlapat hodně na plyn.
Přílohy
P1270009.jpg
P1270009.jpg (127.49 KiB) Zobrazeno 9810 x
Bejvalo LR Discovery II, TD5, 2003
Nyní. VW Amarok 4motion
Tel. 776 189 666, sloon@seznam.cz

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#16 Příspěvek od Acon » 15 lis 2010 21:29

1/Diaľkový ovládač pruženia. Dá sa ním spustiť až na dorazy a vojsť do garáže. Je potrebné otvoriť dverem, vtedy sa s pružením nič nedeje.
2/ ovládanie tlačítkom funguje vždy do rýchlosti 40km/h, tzn. aj keď auto stojí. Podmienkou sú opäť zavreté všetky dvere.
3/ neviem, či v tomto prípade ide o automat, alebo manuál. No TC s automatom funguje dobre a určite nezadusí motor.

LTR: kupoval som auto z rovnakých dôvodov ako Ty. Kým som mal obuté bežné cestné zimáky, limity sa dostavili skoro. Teraz mám MT a kde sa dostanem s prívesom, som sa pred tým nedostal sólo. Veľa je o gumách. Zatial nemám vyvedenú uzávierku, no spravil som s tým viac práce ako pred tým s autom, ktoré ju malo.
Přílohy
Fotografia0232.jpg
Fotografia0232.jpg (79.59 KiB) Zobrazeno 9752 x
Fotografia0234.jpg
Fotografia0234.jpg (77.2 KiB) Zobrazeno 9748 x
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
luque
Příspěvky: 460
Registrován: 06 říj 2009 20:18
auto: LR DII
Bydliště: Bytčica

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#17 Příspěvek od luque » 16 lis 2010 08:23

DII mám poldruha roka a hneď po kúpení som uvažoval o domontovaní uzávierky :hmm: . Na komiec som kúpil poriadné gumy (BFG MUD T) a ešte sa nestalo že by som niekde ostal :D (blato alebo sneh) s vozíkom chodím do lesa na drevo polesných cestách aj tade kade chodí len LKT :D .
Na tohtoročnej Mohelnici som vyšiel všetky stúpaky, aj ten najprudší, nešiel som akurát trial a to z dôvodu šetrenia auta :hmm: . Nemám totiž žiadnu úpravu, akurát dobré gumy :yes , nechcel som sa pripraviť o plasty náraznikov :mrgreen: . To automá proste kvalitu a silu :muscle aj v obyčajnej cestnej úprave :clap .
Přílohy
DSCN0683.jpg
DSCN0683.jpg (93.25 KiB) Zobrazeno 9665 x
DSCN0682.jpg
DSCN0682.jpg (129.73 KiB) Zobrazeno 9664 x

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#18 Příspěvek od cyril » 16 lis 2010 09:25

Tak tak...vůbec bych absenci mezinápravové uzávěrky neviděl pro jízdu v terénu jako zásadní problém. TC funguje dobře. Měl jsem D2 facelift 2003 bez uzávěrky i bez možnosti připojit ovládání (chyběl mi taky ten výstup). Pořídil jsem tedy facelift 2004 s originál uzávěrkou (u posledních modelů se již opět dělala) a když jsme byli třebas v Rumunsku a jeli v místech, kde jsem měl staženej zadek, to druhý auto, který měl tenkrát půjčený kamarád vyjelo to samý, co já. Takže jako jediný plus, který u uzávěrky vidím je hlavně to, že má člověk trochu větší jistotu, že se zahrabe až trochu dál.... :Pohoda:
Hlavní důvod, proč jsem chtěl uzávěrku byl ten, že když urveš kříž, diferák, poloosu, homokineťák, nebo celej kardan, či se ti podělá něco v přídavný převodovce, máš po uzavření mezinápravy možnost pohánět zbývající zdravou nápravu. Bez uzávěrky konec....stojíš. To jsem ocenil několikrát u D1 i u staré Serie, která mi nějaký čas jezdila taky ve špéře, protože měla ukroucenou poloosu. A to je hlavní důvod proč jsem pořizoval auto s uzávěrkou. Kvůli vlastnostem v terénu bych to moc neřešil. Uvidíš, že budeš spokojenej. Jen se připrav na investice. Je to docela nákladnej koníček... :Ja blb: Ale i vášeň... :heart

Uživatelský avatar
speedy
Příspěvky: 80
Registrován: 17 úno 2010 23:57
Bydliště: Nachodsko

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#19 Příspěvek od speedy » 20 lis 2010 23:13

Souhlas s predchozimi prispevky. Zatim nemam moc zkusenosti se svoji DII v terenu, ale TC v spojeni s automatem me nenechala nikde stat. Jak uz tu bylo spomenuto, zaklad jsou dobre gumy, mam BFG MT a spokojenost. Mozna jsem doted vyberal jenom male kopce (zkousel jsem vsechny co jsem v okoli objevil :) ). Jsem zvedavy, jak se bude jezdit v hlubokym snehu na zimakach. Vyvod na uzaverku mam, ale nepripojeny... to az vyjde cas
speedy XX

Ža 69:14,15(15,16)
LC100 & BMW 1150GS

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Discovery-Zistenie, Odhalenie

#20 Příspěvek od libovka » 21 lis 2010 18:52

Všera jsem si byl trochu pojezdit po okolí a zkoušel jsem schválně co se dá vyjet bez uzávěry.Výsledek byl takový že ani při maximálním vykřížení jsem jí nepotřeboval.TC funguje absoludně dostatečně.

Odpovědět