Snížení hmotnosti u D4
Moderátor: Miky_CZ
Snížení hmotnosti u D4
Tak jsem ve včerejším autotipu četl, že Land Rover usilovně pracuje na inovovaných verzích Range Roveru Sport a Discovery s hmotností nížší o půl tuny. Docela zajímavá informace,a le jsem zvědav jak toho chtějí dosáhnout. Pokud by se jim to ale podařilo, tak by se s Discočkou dalo i docela svižně jezdit, tak uvidíme.
-
- Příspěvky: 15224
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Snížení hmotnosti u D4
Něco jsem zahlédl v souvisloti s novým Defenderem - ten že má být n apodvozku Disco4 a nové Disco má být na hliníkovém podvozku, díky kterému bude auto o těch cca 500kg lehčí. Ona kombinace samonosné karoserie a pomocných rámů je sice super, ale taky super těžká.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Snížení hmotnosti u D4
Defender má být prej úplně novej v roce 2015 a jsem zvědav kdy bude ta nová lehčí generace D4 a Range roveru. Je fakt, že už si lidi i Discošky kupujou spíš jen na silnice a ta složitá konstrukce karoserie je v tu chvíli na obtíž
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Snížení hmotnosti u D4
Z toho smrdí o 500kg horšie auto. Zasa ak má byť Al diel rovnako pevný ako ocelový, tak toho Al musí byť viac a rozdiel vo váhe sa dosť neguje. Vidím to v marketingu. Chcú vyrobiť hlavne lacnejšie auto aby bolo dostupné masám a nakoniec bude z LR tuctovka ako už pomaly zo všetkého. Tešme sa z toho čo máme. Časy áut, pre ktoré sa oplatí zrýchliť tep, pomaly ale isto končia.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Snížení hmotnosti u D4
Todle jsem slyšel už při nástupu elektroniky do autAcon píše: Časy áut, pre ktoré sa oplatí zrýchliť tep, pomaly ale isto končia.




D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Snížení hmotnosti u D4
To je síce pravda, no nič to nemení na fakte, že mnohí z nás si práve pre to kupujú autá zo 60"-90" rokov. Pretože to boli ešte poctivé autá. Disco a RR boli drahé autá určené pre istú skupinu ľudí. S a Def boli jedinečné iným spôsobom. Šetrením a "pokrokom" sa dostanú na úroveň akéhokoľvek tuctového auta. Pre toto máme radi LR? Myslím, že nie.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Snížení hmotnosti u D4
Spíš bych řekl, že to je otázka poptávky. Průzkumama se zjistilo, že 80% řidičů se s offroadem do terénu skoro ani nepodívá, takže se i tyhle auta dělají hlavně na to, aby jezdili dobře na silnici. I při různých testech například Toyoty Land cruiser si redaktoři vždycky stěžujou na jízdní vlastnosti na silnici kvůli pevný zadní nápravě a už i Jeep u Grand Cherokeeho přesedlal na víceprvkový zavěšení. Zlrátka kdo chce auto do terénu tak koupí Defíka a kdo to chce na silnici a občas do terénu tak koupí Discošku. Já jsem určitě taky ten druhej případ 

- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Snížení hmotnosti u D4
George 1 píše:Spíš bych řekl, že to je otázka poptávky. Průzkumama se zjistilo, že 80% řidičů se s offroadem do terénu skoro ani nepodívá, takže se i tyhle auta dělají hlavně na to, aby jezdili dobře na silnici.



D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení hmotnosti u D4
uff, velmi odvazne tvrdenie, dokonca by som povedal ze velmi nespravne tvrdenie;-)Acon píše:Z toho smrdí o 500kg horšie auto. Zasa ak má byť Al diel rovnako pevný ako ocelový, tak toho Al musí byť viac a rozdiel vo váhe sa dosť neguje.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Snížení hmotnosti u D4
Ani nie. K úspore hmotnosti samozrejme dôjde, ale ušetriť toľko na aute u ktorého ide vlastne o 1/5, smrdí nízkou kvalitou. Ano, LR reaguje na trh a trh žial dobývajú lacné masovky s krátkou dobou životnosti.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení hmotnosti u D4
500kg je dost, ale ak spravia hlinikovy ram a popracuju na karoserii a podvozku tak je to plus minus realne. ked vies s hlinikom robit, tak pri zachovani pevnosti dokazes ist s vahou dole aj viac ako 20%. tam skor ide o cenu...
Re: Snížení hmotnosti u D4
Audi A8 používá hliníkovou karoserii už víc jak 10 let a neřekl bych, že to je nekvalitní masovka, stejně jako jaguar XJ, který je v současné podobě jedno z nejlehčích luxusních aut na světě,. Britové s hliníkem umí, navíc mají patentovaný systém nějakého speciálního nýtování, který je lehčí než svařování. Hliníkové díly se zase vyznačují tím, že při stejné tlouštce plechu je několikanásobně lehčí, ale navíc pevnější, nerezaví atd. Takže bych neřekl, že s hliníkem by se Land rover vydal špatnou cestou
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení hmotnosti u D4
oni sa vidali tou cestou uz po vojne, ci?;-)George 1 píše:Takže bych neřekl, že s hliníkem by se Land rover vydal špatnou cestou
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Snížení hmotnosti u D4
No nerazaví,ale oxiduje ......George 1 píše: nerezaví atd. Takže bych neřekl, že s hliníkem by se Land rover vydal špatnou cestou



D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: Snížení hmotnosti u D4
ikdyž oxiduje, tak je každopádně lehčí a pevnější při menší tlouštce plechu. Když nebudou z hliníku sedačky, tak mi to použití hliníku nevadí a nemyslím si, že by tím byla nějak zkrácená životnost
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Snížení hmotnosti u D4
Mě je použití taky jedno - nejsem autoklempíř .....George 1 píše: mi to použití hliníku nevadí a nemyslím si, že by tím byla nějak zkrácená životnost


D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- KubaVondal
- Příspěvky: 506
- Registrován: 08 pro 2008 21:42
- tel.: 739458752
- auto: Disco Td5
- Bydliště: Meziříčko-Letovice
Re: Snížení hmotnosti u D4
Je možný že sem někde četl, už nevim kde, že Defik kvůli nové výhlášce z Bruselu má mít útrum? Vyhláška by měla přijít v platnost do několika-ti let, přesně teď nevím kdy, páč sem ten článek ztratil... Takže buď bude upa jinej Defender jak řikáš alá výkyvný nápravy, 8x airbag, ESP, aerodynamická karoserie, 15-ti stupňová aut. převodovka, 3válcovej motor s elektromotorem atd a nebo skončí jedna velká legenda....George 1 píše:Defender má být prej úplně novej v roce 2015 a jsem zvědav kdy bude ta nová lehčí generace D4 a Range roveru. Je fakt, že už si lidi i Discošky kupujou spíš jen na silnice a ta složitá konstrukce karoserie je v tu chvíli na obtíž

EX D1 300Tdi Velryba nyní DII Td5 r.v.99 zatím v sérii obutá na Cooper A/T3 + pár hřebců navíc
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Snížení hmotnosti u D4
Neboj on se dicky nějaký traktor najde ....
akorát todle je v dobrém tématu
viz nadpis ( aby nebyls ukamenovaný
)



D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "