Měchy nebo pružiny?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3581
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Měchy nebo pružiny?

#21 Příspěvek od Land Jirka » 28 pro 2010 09:23

MadTom píše: netahá zadek po zemi (7 lidí a něco na střeše je docela poznat)
Mám discoveru 1 asi pět let a nikdy jsem v sedmi nejel....

Letos jsem vyměnil měchy z důvodu poruchy alespoň na dvaceti LR a prasklou vinutou pružinu myslím jen jednu (na všech typech LR), z tohoto hlediska bych tam měchy nechtěl.
Při normálním zatížení (dva dospělí a dvě děti + něco málo v kufru) není na standartních pružinách žádný kleslý zadek vidět. :wink:
Předělal jsem asi deset DII na pružiny a všichni tvrdí, že (když se tam dají standartní origo pružiny) rozdíl v pérování je neznatelný. Rozdíl je akorát při montáži liftových zátěžových pružin (auto je tvrdší)
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Měchy nebo pružiny?

#22 Příspěvek od Jenda » 28 pro 2010 09:35

Pokud se navic bavime o chovani mechu ted v mrazech,je to velmi jednoduche.Pokud mrzne a nemam novejsi mechy ,nepretezuju,neb je zcela jasny ze v mrazu je mech krehci.
Mechy jsou zcela jiste co se jizdy tyce komfortni zalezitost,o tom zadna ale kdo se o ne stara tak jak by mel a chape je jako spotrebak?
Je to jak hydro podvozk u citroenu.Vsichni na to nadavali ale nikdo nevedel co vsechno a kdy se na tom ma servisovat.Pak se lidi divej ze to je ,,rozbyty" :wink:
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

alap
Příspěvky: 569
Registrován: 05 úno 2008 21:49
auto: RRC LSEi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Měchy nebo pružiny?

#23 Příspěvek od alap » 28 pro 2010 16:42

Já jsem velkým zastáncem měchů, je pravda že v range roveru, ale to je jedno. Když jsem koupil svého klasicca tak byl na pružinách a bylo to maso, skákal jak pošuk a po změně na pružiny je to úplně něco jiného. Stále auto v rovině ať děláš co děláš a ty měchy stojí pár korun a myslím, že se nevyplatí to předělávat už jenom, že t tak bylo uděláno.
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG

Uživatelský avatar
sloon
Příspěvky: 470
Registrován: 06 úno 2009 10:17
tel.: 776189666
auto: VW Amarok 4motion
Bydliště: Jaroměřice nad Rokytnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Měchy nebo pružiny?

#24 Příspěvek od sloon » 28 pro 2010 17:12

Taky jsem zastáncem měchů, když se o ně trochu stará tak vydrží.
Když jezdím v bahně tak pak zajedu na rampu měchy nafouknu ostříkám a nemám žádný problém.
Bejvalo LR Discovery II, TD5, 2003
Nyní. VW Amarok 4motion
Tel. 776 189 666, sloon@seznam.cz

Uživatelský avatar
Lancik
Příspěvky: 110
Registrován: 04 čer 2009 23:11
Bydliště: Rašovka

Re: Měchy nebo pružiny?

#25 Příspěvek od Lancik » 28 pro 2010 21:53

tak stále nevím, každopádně bych pružinami vyloučil možné poruchy čidel, kompresoru...

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Měchy nebo pružiny?

#26 Příspěvek od Miloš II » 30 pro 2010 11:14

Tak na street verzi D2 si měchy určitě nechám.....
Na OFF verzi mám vzadu kombinaci pružiny s vloženým měchem v pružině..... na přizvednutí.....ovládání s kabiny, vzduch centrální rozvod, rychlospojky v předním a zadním nárazníku, centrální kompresor připojené ARB.MIlošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Měchy nebo pružiny?

#27 Příspěvek od MadTom » 30 pro 2010 19:46

Tak jsem se dneska bavil - měnil jsem měchy. Ty původní letité byly nejspíš originál a tahleta zima je dorazila. Na povrchu nejsou odřené nebo prodřené, ale jak mají takový jemný čtvercový vzorek, tak pokud se guma ohne tak v drážkách toho vzorku je popraskaná - prostě to steřelo. Na to že venku bylo něco pod nulou a musel jsem si na dvoře nejdřív zamést sníh a dělal jsem to poprvé, jsem to zvládl za necelé 3 hodiny. Výhodou mrazu bylo, že po nastříkání mýdlové vody na měch, se v místech kde utíkal vzduch udělal okamžitě pěna, které následně zmrzla a vypadala jako obláček. Takže jsem si v klidu mohl prohlédout, kde to utíká. Potom už jenom přes diagnostiku vyfouknout (nechtělo se mi v té zimě odpojovat zbytečně trubky od ventilů u kompresoru), odšroubovat hadičku nahoře na měchu, měch otočit o 90stupňů a vytáhnout. Zpětná instalace je taky jednoduchá, akorát je potřeba z měchu vymáčknout vzduch, než se připojí k hadici, pak už to jde blbě. Na zvednutí auta stačil zvedák a dvě podpěry pod rám. Zvedákem jsem si potom ještě přizvedával nápravu, když jsem dával měchy zpátky.
Měchy v autě zůstanou, akorát až bude tepleji, tak pod ně půjdou podložky a nové delší tlumiče, ty stávající tlujmiče už stejně dosluhují. A na cesty do vzdálenejších končin jeden rezervní měch ssebou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Měchy nebo pružiny?

#28 Příspěvek od Benjamin » 30 pro 2010 19:53

No teda Tomáši, v týhle zimě všechna čest :yes Já se v tom včera chvíli hrabal v nevytopeným hangáru a po hodině jsme to vzdal, všechno mi padalo z ruky. :D
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Lancik
Příspěvky: 110
Registrován: 04 čer 2009 23:11
Bydliště: Rašovka

Re: Měchy nebo pružiny?

#29 Příspěvek od Lancik » 30 pro 2010 20:18

tak měchy jsou venku a místo nich pružiny terrafirma +2¨ +300kg, najel jsem prvních 20km takže žádné velké porovnání nemám, ale nestal se z toho žebřiňák, takže moje obavy byly zbytečné. Po jízdě s vlekem a dalších kilometrech se uvidí.

Uživatelský avatar
Tibor
Příspěvky: 75
Registrován: 06 kvě 2009 22:22
auto: D II, SIIa
Bydliště: Jeseníky

Re: Měchy nebo pružiny?

#30 Příspěvek od Tibor » 01 led 2011 15:48

Miloš II píše: Na OFF verzi mám vzadu kombinaci pružiny s vloženým měchem v pružině..... na přizvednutí.....ovládání s kabiny, vzduch centrální rozvod, rychlospojky v předním a zadním nárazníku, centrální kompresor připojené ARB.MIlošII
Prosím, máš někde fotku či odkaz, jak ten měch v pružině vypadá? Používá se jen na přizvedávání nebo funguje i při jízdě popř. jak to celé vlastně funguje? :D

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Měchy nebo pružiny?

#31 Příspěvek od Acon » 01 led 2011 17:22

Predajcovia 3,5toniek majú k tým autám taký kit. Používa sa to ak niekto jazdí prevažne vyťažený - preťažený. Základné prevedenie je bez kompresoru, len 2 menšie vzduchojemy, ktoré sa nafúkajú kompresorom a podľa potreby sa dopúšťa. Nejde to do pružína( aj keď je to asi otázka šikovnosti montážnika) ale na nápravu vedľa pružín. Alebo nad pružiny ak sú listové. Možno by to bola cesta. Len neviem, koľko to teraz stojí.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Měchy nebo pružiny?

#32 Příspěvek od MadTom » 01 led 2011 17:36

To co má Miloš II v D2 jsou měchy vložené uvnitř zadních pružin - při zatížení auta se ručně dofouknou (kompresorem) a eliminují tím pokles zádě auta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Měchy nebo pružiny?

#33 Příspěvek od Acon » 01 led 2011 17:45

To som pochopil. Spomenul som to preto, že možno ide o práve taký kit. Tie vankúče sú celkom úzke, asi by sa do pružiny vošli.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Měchy nebo pružiny?

#34 Příspěvek od Miloš II » 01 led 2011 19:16

Tibor píše:
Miloš II píše: Na OFF verzi mám vzadu kombinaci pružiny s vloženým měchem v pružině..... na přizvednutí.....ovládání s kabiny, vzduch centrální rozvod, rychlospojky v předním a zadním nárazníku, centrální kompresor připojené ARB.MIlošII
Prosím, máš někde fotku či odkaz, jak ten měch v pružině vypadá? Používá se jen na přizvedávání nebo funguje i při jízdě popř. jak to celé vlastně funguje? :D


Tu...http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... chy#p39369" onclick="window.open(this.href);return false;
Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Měchy nebo pružiny?

#35 Příspěvek od Acon » 01 led 2011 19:34

Tie Tvoje sú rovné ako origo na LR. Tie, čo sme dávali na Iveco Daily bolio také s "faldami" ako panáčik michelin. Priemer tak 15cm. No pre off to má zmysel asi len kvôli vysokej váhe expedičnej výbavy, inak to asi nemá opodstatnenie. Alebo sa mýlim?

Obrázek
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Měchy nebo pružiny?

#36 Příspěvek od Miloš II » 01 led 2011 20:01

Acon píše:Tie Tvoje sú rovné ako origo na LR. Tie, čo sme dávali na Iveco Daily bolio také s "faldami" ako panáčik michelin. Priemer tak 15cm. No pre off to má zmysel asi len kvôli vysokej váhe expedičnej výbavy, inak to asi nemá opodstatnenie. Alebo sa mýlim?

Obrázek
No co jsi dal odkaz je pro listová pera cenově a montážně úplně někde jinde při off to nijak nevadí třeba poslední Ukraina, jízdní vlastnosti to nijak neovlivňuje a když mám naloženo netahám zadek po zemi. MIlošII http://www.mattsavage.com/acatalog/copy ... rings.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Tibor
Příspěvky: 75
Registrován: 06 kvě 2009 22:22
auto: D II, SIIa
Bydliště: Jeseníky

Re: Měchy nebo pružiny?

#37 Příspěvek od Tibor » 02 led 2011 09:42

Chlapi díky :yes, nastuduju a pak jak se znám tak se určitě zase zeptám :D

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7894
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Měchy nebo pružiny?

#38 Příspěvek od Sláma Karel » 02 led 2011 12:27

Dělá se to přímo i pro LR. V anglii se to normálně prodává. Je na to reklama v každém LR časopise. Jsou to takové červené měchy přímo do průměru pružiny LR.
Já jedny doma mám, ale nikdy jsem je ještě nenamontoval. Tahám za RR P38 (takže měchy v základu) a na mých ostatních autech, které mám do terénu, si neumím představit jak by to fungovalo při křížení, když ti pružina opouští to horní uložení. To by podle mého ty hadičky nikdy nemohli zvládnout.

Tady jsem našel odkaz na prodej téhle sady co o ní píšu. http://www.tamar4x4store.co.uk/index.ph ... ductId=578" onclick="window.open(this.href);return false;

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Měchy nebo pružiny?

#39 Příspěvek od Miloš II » 02 led 2011 13:11

Sláma Karel píše:Dělá se to přímo i pro LR. V anglii se to normálně prodává. Je na to reklama v každém LR časopise. Jsou to takové červené měchy přímo do průměru pružiny LR.
K :dance
Mám je namoňtený už tři roky a funguje to i při křížení (v rámci 2"lift a 32 gumách) a ani jeden problem.....MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Měchy nebo pružiny?

#40 Příspěvek od Acon » 02 led 2011 13:19

Ozaj, teraz ma napadá, ako je to s krížením pri náprave čo má mechy? Náprava visí na mechoch alebo na tlmičoch? Pred liftom mi v teréne zadok búchal keď vyskočil na nejakej nerovnosti, hlavne pri strmšom zjazde, no polifte je tam ticho. Pri max vykrížení, kedy mi zadné koleso len len dočahovalo zem, visela náprava na čom? Či podľa toho, čo je kratšie? Tlmič, alebo mech?

Náklaďáky zvyknú mať nápravu poistenú oceľovými lankami. Na LR som si také nevšimol. No ani nehladal.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Odpovědět