
Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Moderátor: Miky_CZ
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Promiň měl jsem na mysli Td5 a chování se k tomu motoru + případnou údržbu... 

LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- eliott
- Příspěvky: 11530
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
No tak úplně to není, vyšší výkon přináší vyšší namáhání a nižší životnost, i když částečně to dohánějí kvalitnější maziva. Každopádně s životností 400tis. km a víc se můžeme všeobecně rozliučit. Éra nejspolehlivějších motorů byla podle mne v devadesátých letech.Acon píše:Ak to bolo na mňa, tak nie konkrétne. Písal som, že "všeobecne 2,5l motory". Myslím, že motory podobných parametrov sú jednoducho na tom so životnosťou podobne. Aj keď je tu rozdiel v počte valcov, no myslím, že to zásadný vplyv na životnosť nemá. Dokonca som presvedčený, že moderný motor vydrží viac ako staré 2,5litre.PavelU píše:Píšeš o Td5...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Ale zasa je tu presnejšia výroba, kvalitnejšie materiály a ich spracovanie. Rovnako spôsob vstrekovania a tým vznietenie paliva je podstatne šetrnejšie k ložiskám. Tzv pomalé vznietenie nespôsobuje také detonácie ako klasický jeden vstrek. K tomu lepšie filtrovanie kvalitnejších mazív... Mechanickej životnosti by som sa nebál. Skôr by som videl problém v tom ostatnom, ktoré v tých 80-90 rokoch na motoroch absentovalo.
Navyše ten výkon TD5ky má, myslím vééľkú rezervu. 2,5l motory s PD majú dnes výkony ďaleko vyššie.
Navyše ten výkon TD5ky má, myslím vééľkú rezervu. 2,5l motory s PD majú dnes výkony ďaleko vyššie.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- eliott
- Příspěvky: 11530
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Jedna věc je, čeho jze technologicky dosáhnout, a jaká je skutečnost. Není v ekonomickém zájmu nikoho v automobilovém průmyslu, aby byla životnost vysoká. V dnešní době většina aut stárne mnohom rychleji morálně, než technicky, takže stavba ''nesmrtelných'' motorů je i zbytečná.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
-
- Příspěvky: 15224
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Po pár rozhoverech s lidmi z vývoje automobilů musím smutně konstatovat, že veliké peníze jsou investovány do toho, jak vyvinuté auto "poopravit" tak, aby vydrželo s jistotou záruku a něco navíc a potom se začalo rozpadat tak, aby se oprava nevypatila - konkrétně mi to bylo vysvětlování na protikorozní ochraně - jak ji museli zhoršit, protože ta prvně vyvinutá by auto chránila cca 18let, místo cca 7mi, na které je záruka. Ty takto investované prostředky byly v řádu cca 20-30% ceny vývoje - to už je slušná optimalizace. 

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- eliott
- Příspěvky: 11530
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
To říkám, jde to do
, podívejte se na nějaké BMW z roku cca 90, pokud nebyla karoserie mechanicky poškozená, bude i dnes bezvadná. Motor to samé, měl jsem 735i r91, když mělo auto ccy 450tis km, tak spotřeba oleje byla 0 ! Auto jsem pak prodal, když mělo cca 600tis.km tak havarovalo, motor prodali a jezdil dál. Taková spolehlivost se už NIKDY opakovat nebude.

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
S tím se dá souhlasit, navíc sám mám Td5 s remapem a s motorem nejsou žádné problémy...Acon píše:Ale zasa je tu presnejšia výroba, kvalitnejšie materiály a ich spracovanie. Rovnako spôsob vstrekovania a tým vznietenie paliva je podstatne šetrnejšie k ložiskám. Tzv pomalé vznietenie nespôsobuje také detonácie ako klasický jeden vstrek. K tomu lepšie filtrovanie kvalitnejších mazív... Mechanickej životnosti by som sa nebál. Skôr by som videl problém v tom ostatnom, ktoré v tých 80-90 rokoch na motoroch absentovalo.
Navyše ten výkon TD5ky má, myslím vééľkú rezervu. 2,5l motory s PD majú dnes výkony ďaleko vyššie.

LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
To, že sa dnes vyrábajú veci na obmedzený čas, je fakt. Tak isto môžem potvrdiť
12r. som robil v IVECOu a je to žial pravda. No motor je trochu iná kategória. Marketingoví magnáti vedia, že v prípade kúpy auta sa toho najviac točí okolo motorov a ak má nejaké auto srdce opletené legendami o nekonečnej životnosti tak je úspech zaručený. Pretože laická verejnosť si životnosť auta dáva do rovnice s životnosťou motora. Navyše výrobca nevie do akých podmienok bude motor nasadený a tak musí byť vyrobený s veľkou rezervou na životnosti. To sa netýka toho všetkého okolo. A hlavne elektroniky. Všetko, čo sa týka elektroniky je dimenzované na čas a isté hodiny práce. Myslím, že nei je treb achodiť ďaleko. Stačí taká TD5ka. Koľko % motorov potrebovalo GO po 400 000km? Ale koľko porúch ten motor má, ktoré vychádzajú z elektroniky? Mechanická životnosť nie je problém. Navyše stále existuje možnosť GO a bude zasa na 500 000km pokoj. No s elektronikou človek skrátka stratí trpezlivosť. Pretože to nie je o GO. To je stále dookola nejaká blbosť a človek má len jedni nervy.Po pár rozhoverech s lidmi z vývoje automobilů musím smutně konstatovat, že veliké peníze jsou investovány do toho, jak vyvinuté auto "poopravit" tak, aby vydrželo s jistotou záruku
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: 08 kvě 2010 07:59
- tel.: +420604712936
- auto: Discovery II
- Bydliště: Třinec - Kanada
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Spousta lidí tady píše že, 200-300-400 tisíc km není žádný problém, že tady a tam takové auto viděli (měli). To je ale pořád "několik" aut. Při výrobách aut v řádech desetitisícu to jsou slabé setiny promile. Další věc je, že si ojeté auto nikdo nekupuje aby vydrželo 200 tisíc km ale aby s ním nějakou významnou část životnosti najezdil on sám, což u auta s druhé (třetí) ruky a nájezdem 200 tisíc km málokdo "dá". Můj názor je ojetinu ano ale max do 100 tisíc km. 200-300 ... x tisícové nájezdy jsou silácké řeči a nebo anomálie aut vyrobených v úterý, středu nebo ve čtvrtek někdy uprostřed pracovní doby a to jěště musela probíhat celopodniková kontrola a měsíc předtím dostali zaměstnanci přidáno.
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Ono to s těmi novými auty není tak zlé, samozřejmě že nejvíc zlobí elektrika a další komponenty ale to by zlobilo i dřív kdyby se to používalo.
Pokud se někdo děsí elektriky at si koupí japonce, tam je v principu šance že se to bude srát co nejmíň.
Trvanlivost dnešních aut je přesně jak psal Eliott o tom že stárnou morálně, ale taky hlavně o tom že se o dost zvýšil nájezd kilometrů u všech kategorií aut. Dříve když někdo jezdil př. 100tis za rok tak si koupil MB nebo BMW a byl spokojen a ty auta na to byli stavěný, dneska není problém koupit 3letou Fobii HTP která má 180tis a stočeno na 80tis, takže se pak štastný majitel diví že dnes ty auta už vůbec nic nevydrží.
Další věc je o údržbě a používání vozu, dříve v dobách š110L musel být každý tak trochu mechanik, ale dnes někteří akorát točí volantem (a je jich až nebezpečně moc)
, a neumí si ani vyměnit žárovku, a to že tam nemají např. olej je vůbec nezajímá i kdyby na ně řvalo 10 kontrolek.
A potom dají své 3leté auto do bazaru,vypadá jak nové, málo najeto no prostě leštěnka a nový majitel má o legraci postaráno

Pokud se někdo děsí elektriky at si koupí japonce, tam je v principu šance že se to bude srát co nejmíň.
Trvanlivost dnešních aut je přesně jak psal Eliott o tom že stárnou morálně, ale taky hlavně o tom že se o dost zvýšil nájezd kilometrů u všech kategorií aut. Dříve když někdo jezdil př. 100tis za rok tak si koupil MB nebo BMW a byl spokojen a ty auta na to byli stavěný, dneska není problém koupit 3letou Fobii HTP která má 180tis a stočeno na 80tis, takže se pak štastný majitel diví že dnes ty auta už vůbec nic nevydrží.
Další věc je o údržbě a používání vozu, dříve v dobách š110L musel být každý tak trochu mechanik, ale dnes někteří akorát točí volantem (a je jich až nebezpečně moc)


A potom dají své 3leté auto do bazaru,vypadá jak nové, málo najeto no prostě leštěnka a nový majitel má o legraci postaráno



- eliott
- Příspěvky: 11530
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Není to úplně tak, jsou auta, která opravdu vydrží stovky tisíc. Před rokem jsem koupil manželce Berlingo HDI r.2004, najeto 320 tis. Auto jsem koupil ve Švýcarsku z firmy, kde jezdilo v nočním rozvozu zásilek a mělo pravidelný servis. Je bez rezu, a funguje bezvadně. Kamarád co má servis na všechny značky mi to doporučil, jezdí k němu Berlinga co mají okolo 700 tis a všechny hlavní komponenty (poloosy, převodovka, motor) drží. To samé starší VW, také polykají stovky tisíc bez problémů. Ale co takový Renault. Ložiska v kolech bývaly záležitostí několika desítek tisíc km a byly KO, a samozřejmě elektrika katastrofa. Nebo Nissan micra, rozvodové řetězy dokázaly být vytahané ve 40000km tak, že to rozhodilo časování, to jsem nepochopil dodnes.Honza21 píše:Můj názor je ojetinu ano ale max do 100 tisíc km. 200-300 ... x tisícové nájezdy jsou silácké řeči a nebo anomálie aut vyrobených v úterý, středu nebo ve čtvrtek někdy uprostřed pracovní doby a to jěště musela probíhat celopodniková kontrola a měsíc předtím dostali zaměstnanci přidáno.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: 21 lis 2009 17:04
- auto: RR L322 TD6
- Bydliště: Brno
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
To mohu potvrdit. My máme Peugeoty Partnery ve firmě a mají všechny nájezd zhruba okolo 400 000 km,vše naskákaný po Brně,motoricky bez problémů. Pouze děláme oleje po 10000 km a pravidelně rozvody. Teď jsme ale asi udělali chybu a pořídili nové Experty a ti už byly během 20 000 km v servise třeba i desetkrát.(ramena,převodovky,egr ventily atd.) Ještě máme dvě Iveca,ale ty jsou po smrti za rok.Ty ale najedou 1800 km denně pod plným plynem...
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
to Eliott: Berlingo je asi poslední model od PSA který ještě jakžtakž drží, ale divím se že je to už HDI,tam jsou docela problémy se vstřiky a turbem, stará dobrá 1.9D nalítala v pohodě 500tis.
Kamarád dělá v peugeotu a říká že od 307 je to asi jak píšeš u toho renaultu, tj čepy,ramena atd max 30tis km a výměna a navíc další věci které jsou v originále strašně drahé na všechny francouze.
Kamarád dělá v peugeotu a říká že od 307 je to asi jak píšeš u toho renaultu, tj čepy,ramena atd max 30tis km a výměna a navíc další věci které jsou v originále strašně drahé na všechny francouze.
- default
- Příspěvky: 1260
- Registrován: 19 úno 2007 12:53
- tel.: +420775196109
- auto: LR DII; Volvo XC90 -
- Bydliště: mám
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Ano rovnou se přiznám, že nepatřím do kategorie automechaniků, a ani do té kategorie společnosti, která dává autům jména a podobně. Pro mě to byla a bude vždy jen záležitost pracovní a osobního pohodlí.
Nicméně...
Pro mojí Alenku je to stále traktor, a to už asi nic nezmění.
Celou zimu mi ho krade, a to už také asi nic nezmění (i když určité naděje vkládám do koupi toho SUV Volva).
Jezdí s tím i na firemní teambulding.
Jezdí s tím přes 160km/h.
Já to používám především v práci (je to tahač).
Absenci chladicího media jsem zjistil, až když to netopilo (tak někdy v září cestou na chatu).
Pravidelně to servisuju každých předepsaných a požaduji všechny doporučené úkony.
Chtěl bych napsat i kouzelnou větu "v terénu nejetá", ale bojím se že by s tím někteří nesouhlasili. I když (a popravdě řečeno) co je
v Přešticích,
Valašských Kotárech,
na Středočeských silnicích I+II+III cenové kategorie,
v Dobřanech,
na Jihlavě,
bůhví kde ještě
a v podobných rekreačních oblastech za terén...
a ono to stejně furt jezdí... (pokud tomu drží měchy - ovšem)...
Nicméně...
Pro mojí Alenku je to stále traktor, a to už asi nic nezmění.
Celou zimu mi ho krade, a to už také asi nic nezmění (i když určité naděje vkládám do koupi toho SUV Volva).
Jezdí s tím i na firemní teambulding.
Jezdí s tím přes 160km/h.
Já to používám především v práci (je to tahač).
Absenci chladicího media jsem zjistil, až když to netopilo (tak někdy v září cestou na chatu).
Pravidelně to servisuju každých předepsaných a požaduji všechny doporučené úkony.
Chtěl bych napsat i kouzelnou větu "v terénu nejetá", ale bojím se že by s tím někteří nesouhlasili. I když (a popravdě řečeno) co je
v Přešticích,
Valašských Kotárech,
na Středočeských silnicích I+II+III cenové kategorie,
v Dobřanech,
na Jihlavě,
bůhví kde ještě
a v podobných rekreačních oblastech za terén...
a ono to stejně furt jezdí... (pokud tomu drží měchy - ovšem)...
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
No, to je tak. Každý pri kúpe 10r. auta pozerá, či to má do 100 000km.Honza21 píše:Spousta lidí tady píše že, 200-300-400 tisíc km není žádný problém, že tady a tam takové auto viděli (měli). To je ale pořád "několik" aut. Při výrobách aut v řádech desetitisícu to jsou slabé setiny promile. Další věc je, že si ojeté auto nikdo nekupuje aby vydrželo 200 tisíc km ale aby s ním nějakou významnou část životnosti najezdil on sám, což u auta s druhé (třetí) ruky a nájezdem 200 tisíc km málokdo "dá". Můj názor je ojetinu ano ale max do 100 tisíc km. 200-300 ... x tisícové nájezdy jsou silácké řeči a nebo anomálie aut vyrobených v úterý, středu nebo ve čtvrtek někdy uprostřed pracovní doby a to jěště musela probíhat celopodniková kontrola a měsíc předtím dostali zaměstnanci přidáno.


Veď stačí počítať. Ja na Disko spravím cca 20 000km ročne. A to mám služobnú oktávku, ktorú používam najviac a manželka používa hlavne C5ku pretože na DII sa jej v meste zle parkuje. Koľko na takom aute najazdí niekto, kto ho normálne používa? Myslím, že 20 000 ročne je také minimum v našich podmienkach. V krajinách ako je I,D,NL,F.. je to viacnásobok. Takže 10r. auto má 200 a viac tisíc km v našich podmienkach a vonku bežne 300 000 a viac.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Land Rover Discovery 2 nebo Ranger Rover?
Přesně jak píšeš,jenže v čechách je takový zvyk že auto musí najet za rok 10-15tis protože jinak je strašně ojeté. Když se kouknu na mobile.de tak za ceny které jsou tady za dovezená auta jsou bud bouračky a nebo auto s 250tis km a víc a tady to prodávají se 130tis.najeto.