Prelozenie ECU do interieru
Moderátor: Miky_CZ
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Prelozenie ECU do interieru
Planujem tuto operaciu uz dlhsie, avsak vzhladom na robotu nemam cas nad laborovat sam. Cize pytam sa skusenejsich:
1; kam to prelozit? Kastlik? Napravo v spolujazdcovom priestore na nohy?
2; kde cvaknut kable? Aby sa to najlepsie predlzkovalo a siel iba jeden zvazok do kabiny
leto sa blizi, sice nechcem brodit ale to som nechcel ani minuly rok...
1; kam to prelozit? Kastlik? Napravo v spolujazdcovom priestore na nohy?
2; kde cvaknut kable? Aby sa to najlepsie predlzkovalo a siel iba jeden zvazok do kabiny
leto sa blizi, sice nechcem brodit ale to som nechcel ani minuly rok...
-
- Příspěvky: 15224
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prelozenie ECU do interieru
Ecu nad nohy spolujezdce, pokud v autě nemáš ACE (hydraulika proti naklánění), tak je tam přímo místo, kam patří jednotka ACE - má stejné rozteče šroubů. Pokud ACE máš, tak je tam místo taky, ale je ho tam míň a musí se udělat distanční sloupky, kterýma se udělá sendvič obou jednotek.
Na protažení kabelů z motorového prostoje je za jednotkama přímo dvojice gumových průchodek.
A kde skřípnout kábly - tady ti neporadím, já chci originál svazek rozplést, abych zbytečně neobíhal dvakrát motor a zároveň chci opravit (vyměnit za jiné) popraskané ochranné husí krky a upevnění v motoru.
Na protažení kabelů z motorového prostoje je za jednotkama přímo dvojice gumových průchodek.
A kde skřípnout kábly - tady ti neporadím, já chci originál svazek rozplést, abych zbytečně neobíhal dvakrát motor a zároveň chci opravit (vyměnit za jiné) popraskané ochranné husí krky a upevnění v motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prelozenie ECU do interieru
Už se to tu sice několikrát probíralo.....mám ECU přeloženou už dva roky a zatím žádnej problém ve spojích...je zapotřebí najít ve svazku hlavně ty vodiče co jdou na vstřiky, protože ty jsou nejkratší
Oby svazky (patice) je třeba rozplést, protože tak jak jsou je do kabiny nedostaneš
Vytahnou tu velkou gumovou průchodku a postupně patice protáhnout.
Dělal jsem to postupně vytahoval jsem jednotlivé piny s vodičem protáhl průchodkou a zasunul spátky do patice..
Ještě je potřeba nadstavit všechny vodiče co vedou směrem na turbo....
Samotné ECU mám u pravého kolene pod plastovým krytem. Jsou tam přímo štefty na jeho zavěšení. Samotné nadstavní je potřeba udělat dost pečlivě očistit zaolejované žíly přetahnou smršťovačkou atd. Miloš II
Oby svazky (patice) je třeba rozplést, protože tak jak jsou je do kabiny nedostaneš
Vytahnou tu velkou gumovou průchodku a postupně patice protáhnout.
Dělal jsem to postupně vytahoval jsem jednotlivé piny s vodičem protáhl průchodkou a zasunul spátky do patice..
Ještě je potřeba nadstavit všechny vodiče co vedou směrem na turbo....
Samotné ECU mám u pravého kolene pod plastovým krytem. Jsou tam přímo štefty na jeho zavěšení. Samotné nadstavní je potřeba udělat dost pečlivě očistit zaolejované žíly přetahnou smršťovačkou atd. Miloš II
- Přílohy
-
- Nadstavené žíly vstřik.jpg (57.14 KiB) Zobrazeno 10409 x
-
- Patice ŘJ.jpg (168.21 KiB) Zobrazeno 10409 x
-
- Přetažení svazku ŘJ.jpg (162.06 KiB) Zobrazeno 10409 x
-
- Vadné žíly vstřik.jpg (125.19 KiB) Zobrazeno 10409 x
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
-
- Příspěvky: 15224
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prelozenie ECU do interieru
To je přesně ono. Ty "štefty" co tam má Miloš jsou původně na připevnění řídící jednotky ACE.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prelozenie ECU do interieru
cize staci nadtavit iba vodice do vstrekov a na turbo? netreba vsetky?
myslel som, ze treba vsetky vodice predlzit...
co sa tyka umiestnenia, presne tam som myslel ze to dam.
myslel som, ze treba vsetky vodice predlzit...
co sa tyka umiestnenia, presne tam som myslel ze to dam.
-
- Příspěvky: 15224
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prelozenie ECU do interieru
Prodlužovat musíš všechny - to bylo myšleno tím, rozplést. Akorát ty od vstřiků jsou nejkratší. Já počítám s tím, že je všechny prodloužím. Že by některé vyšly tak jak jsou, s tím moc nepočítám.
Jeno pozor na jednu věc - vodiče do auta a vodiče pro elektroinstalace 230V se liší tloušťkou izolace - v autě může být podstatně slabší a tím i slabší kabel přes vrch, při zachování průřezu mědi. A tento průřez je podstatnej. Dále je to barevné značení - v malém množství jsou by barevné dráty nesehnatelné. Jednou jsem to řešil tak, že jsem si pořídil barevné smršťovací bužírky a těma jsem to kódoval - narozdíl od různých lihových fixů, tohle se nesetře.
A pro napojování vodičů doporučuju neletovat "natupo" - tj. dva dráty vedle sebe pouze procínované a zaizolované smršťvací bužírkou, ale nasadit na ty dráty před letováním takovou "pružinku" z pocínovaného drátu a teprve potom proletovat. Je menší šance, že se ten spoj uklepe. Případně místo té drátové "pružinky" použít krimpovací trubičky a zase proletovat. Pokud budete letovat pistolovou pájkou, doporučuju odpojit od svazku jak jednotku, tak čidla, je menší šance, že odejdou - na hrotu pistolové pájky se mohou dělat docela pěkné napěťové špičky.
Jeno pozor na jednu věc - vodiče do auta a vodiče pro elektroinstalace 230V se liší tloušťkou izolace - v autě může být podstatně slabší a tím i slabší kabel přes vrch, při zachování průřezu mědi. A tento průřez je podstatnej. Dále je to barevné značení - v malém množství jsou by barevné dráty nesehnatelné. Jednou jsem to řešil tak, že jsem si pořídil barevné smršťovací bužírky a těma jsem to kódoval - narozdíl od různých lihových fixů, tohle se nesetře.
A pro napojování vodičů doporučuju neletovat "natupo" - tj. dva dráty vedle sebe pouze procínované a zaizolované smršťvací bužírkou, ale nasadit na ty dráty před letováním takovou "pružinku" z pocínovaného drátu a teprve potom proletovat. Je menší šance, že se ten spoj uklepe. Případně místo té drátové "pružinky" použít krimpovací trubičky a zase proletovat. Pokud budete letovat pistolovou pájkou, doporučuju odpojit od svazku jak jednotku, tak čidla, je menší šance, že odejdou - na hrotu pistolové pájky se mohou dělat docela pěkné napěťové špičky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prelozenie ECU do interieru
uff, vcelku ma strasis;-)
2milos: ako dlho si to zhruba robil? nech viem kolko casu tomu obetujem;-)
2milos: ako dlho si to zhruba robil? nech viem kolko casu tomu obetujem;-)
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prelozenie ECU do interieru
Ne Tome prévě v tom je to kouzlo, že je všechny nemusíš stříhat. Musíš rozlést ty dva svazky celý to přerovnat a nasměrovat do kabiny a těch co budeš muset prodloužit moc není. Základ je vyháčkovat ty piny s patic a dostat tu patici za to gumovou průchodku pak protahneš ty patice skrz karoserii a pak nasadíš tu gumovou průchodku (má límec) Dělal jsem to celej den Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- zbynek
- Příspěvky: 822
- Registrován: 01 bře 2007 21:00
- tel.: 724258113
- auto: DII 99
- Bydliště: Děčín Czech Republik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prelozenie ECU do interieru
Ty Miloši děkuji za pěkný manuál, dříve jsem nad tím neuvažoval, ale když to takto pěkně popíšeš, tak mam chuť se do toho pustit.
Tím jak očistíš zaolejované vodiče, tak možná oddálíš vzlínání, je to tak ? nebo se mílím, nebo je potřeba měnit kabelový svazek na vstřikách abych tomu zabránil
Tím jak očistíš zaolejované vodiče, tak možná oddálíš vzlínání, je to tak ? nebo se mílím, nebo je potřeba měnit kabelový svazek na vstřikách abych tomu zabránil

Všechno má svůj čas........
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prelozenie ECU do interieru
dikes milos, takto to neznie az tak brutalne...
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prelozenie ECU do interieru
Jak píšeš řešil jsem to zároveň se vzlínáním oleje do ECU. Spojoval jsem to na ostro tj. oškrabal jsem lanko převlékl smršťovací bužírkou lanka jednoduše dosebe zasunul a proletoval. Dovedl bych si představit i spojovací dutinku a spoj taky procínovat. To vše stahnout smršťovací bužírkou. Vyháčkování pinů jsem dělal silnějším špendlíkem, ale musíš s dát pozor na zdeformování pinu v patici (samice) .
Na ohle srandu si můžeš koupit tohle http://www.saunika.sk/iso-konektory-red ... iso---471/" onclick="window.open(this.href);return false; nebo tu http://www.ahifi.cz/dily-pro-iso-adaptery/#popis" onclick="window.open(this.href);return false; ale to určitě Tom najde něco levnější. MIloš II
Na ohle srandu si můžeš koupit tohle http://www.saunika.sk/iso-konektory-red ... iso---471/" onclick="window.open(this.href);return false; nebo tu http://www.ahifi.cz/dily-pro-iso-adaptery/#popis" onclick="window.open(this.href);return false; ale to určitě Tom najde něco levnější. MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
-
- Příspěvky: 15224
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prelozenie ECU do interieru
Ta vyndávací vidlička není špatná, ale za ty peníze ani náhodou - špendlíky to řeší, případně kousek plechu. Na jedno použití je to moc drahé.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Prelozenie ECU do interieru
... poradim Vam este tzv. preparacnu ihlu zo zdravotnickej oblasti.MadTom píše:Ta vyndávací vidlička není špatná, ale za ty peníze ani náhodou
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prelozenie ECU do interieru
Ještě něco k ECU....Miloš II
- Přílohy
-
- dis 002.jpg (75.82 KiB) Zobrazeno 10256 x
-
- dis 001.jpg (84.13 KiB) Zobrazeno 10256 x
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
Re: Prelozenie ECU do interieru
Ja som tie piny z konektora nevyberal. V mieste za vebastom mam priechodku ktorou sa dal prestrčit celý konektor. Len som to musel potom cele zapatlat silikonom.
- Přílohy
-
- ECU (Medium).JPG (84.62 KiB) Zobrazeno 10214 x
Nie každý kto blúdi, je stratený...
-
- Příspěvky: 15224
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prelozenie ECU do interieru
Bezva fotka, jenom doplním, že to žluté mezi jednotku ACE a jednotkou TD5 je ten zmiňovaný distanční sloupek - jsou potřeba celkem 3. A zeptám se, jaký je vhodný postup na vložení sestavy jednotek a nosmého plechu dovnitř? Ono už teď je to takové trošku honění ježka v kleci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Prelozenie ECU do interieru
Ano je to tam natesno. Ked som to zložil vonku, tak som to už nevedel dostať do vnútra. Takže je tam ta jednotka ECU vložená dodatočne, ale to už tam nejdú vložiť tie zadé skrutky. Použil som skrutky s menším priemerom ktoré sú len napichnuté v tých dištančných stĺpikoch. Ono to nemá kam vypadnúť.
Nie každý kto blúdi, je stratený...
-
- Příspěvky: 15224
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prelozenie ECU do interieru
No něco takového jsem čekal. Na podzim jsem to tam zkoušel tak trochu na sucho a moc místa tam není. On je dost problém celej tan držák vymanévrovat ven, když je potřeba vyjmout jednotku ACE, natož tak, když tam ty jednotky jsou dvě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prelozenie ECU do interieru
predlzil si cely kablovy zvazok, ci len tie od vstrekov a k turbu, co spominal milos?Wojto píše:Ja som tie piny z konektora nevyberal. V mieste za vebastom mam priechodku ktorou sa dal prestrčit celý konektor. Len som to musel potom cele zapatlat silikonom.