Pneumatiky
Moderátor: Acon
Re: Pneumatiky
ja si to umim predstavit, ale proste nelze chtit od auta urcenyho na silnici nejaky offroad extremy
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Přesně tak holt univerzál co maže 150 po dálnici nemůže projet vše( i když s navyjáčkem ???? )
jako stejně dobře udělaný offroud. Takže univerzál dodělám a pak holt něco železnýho,ale pohodlnýho.Aspoň to snad bude jednou zajímavý veterán 


Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
Re: Pneumatiky
Abych nekazil vlákno s prodejem "driftovi" a nereagoval na poslední off-topic, tak to dávám sem.
Jinak by se to tam zase zaoftopikovalo
...Je to docela hokej:
M+S, nebo vločka?
Goodyear Performance Mud + Snow – bláto a sníh – to je všeobecně uznávané označení pro zimní pneumatiky, jež používá většina světových pneuvýrobců. Přesto se jeho platností nedávno zabýval soud v Bad Oeynhausenu (Severní Porýní-Vestfálsko). Jedna zákaznice, která si takto označené pneumatiky zakoupila přes internet pro svůj terénní vůz, je chtěla po dvou týdnech vrátit s tím, že nejde o zimní pneumatiky. Když jí nechtěl prodejce vyhovět, obrátila se na soud. Soud uznal žalobu zákaznice za oprávněnou a odvolal se přitom na znalecký posudek, podle něhož „není označení M+S nutně spjato s vhodností pneumatiky pro zimní provoz“. „Prokazatelné zimní vlastnosti pneumatiky signalizuje spíše symbol sněhové vločky umístěný na boku pneumatiky,“ citoval ze zdůvodnění rozsudku list Neue Westfällische Zeitung.
Jednatel Spolkového sdružení obchodníků s pneumatikami a vulkanizérů (BRV) Hans-Jürgen Drechsler označil odůvodnění rozsudku za nesmysl. Poukázal přitom na příslušné směrnice Evropské unie platné na celoevropské i národní úrovni. „Tam se uvádí, že zimní pneumatiky se označují symbolem M+S,“ uvedl Drechsler. Jde však o to, zda to skutečně platí i obráceně, respektive o to, zda lze podle zákonného ustanovení pneumatiky označené M+S automaticky pokládat za zimní. Drechsler tvrdí, že ano a odvolává se přitom na směrnici EU 92/23 EWG, dodatek II, odstavec 2. 2. „Pneumatika M+S je taková pneumatika, u níž jsou celková struktura a vzorek běhounu uspořádány tak, že její chování v blátě a čerstvě napadaném či tajícím sněhu je lepší než u normální silniční pneumatiky. Vzorek běhounu u takové pneumatiky se vyznačuje kromě jiného většími drážkami a bloky, jež od sebe oddělují větší mezery než u běžných silničních pneumatik,“ citoval Drechsler příslušné pasáže ze směrnice. „Co však chybí, je zkušební postup v rámci typového osvědčení pneumatik podle předpisu Evropské hospodářské komise (EHK) ECE-R 30 nebo směrnice EU 92/23/EWG, jenž by dokazoval, že daná pneumatika skutečně odpovídá podmínkám vymezeným pojmem M+S – že totiž má lepší chování v bahně a v čerstvě napadaném či tajícím sněhu než normální silniční pneumatika,“ dodal Drechsler. „Do doby, než sami výrobci pneumatik nebo zákonodárci nedoplní předpis ECE-R 30, na nějž se směrnice EU 92/23 a zákon o pozemních komunikacích odvolávají, o zmíněný zkušební postup, je teoreticky možné, že některé – typově povolené – letní pneumatiky, zejména určené pro export do USA, budou moci být označeny symbolem M+S,“ objasnil Drechsler. Současně ale zdůraznil, že z praxe mu není známo – maximálně by mohlo jít o ojedinělé případy – že by se na německém trhu objevily letní pneumatiky s označením M+S. Své členy BRV v tomto směru sám jednoznačně poučil.
Zdroj: pneurevue.cz
Jinak by se to tam zase zaoftopikovalo

M+S, nebo vločka?
Goodyear Performance Mud + Snow – bláto a sníh – to je všeobecně uznávané označení pro zimní pneumatiky, jež používá většina světových pneuvýrobců. Přesto se jeho platností nedávno zabýval soud v Bad Oeynhausenu (Severní Porýní-Vestfálsko). Jedna zákaznice, která si takto označené pneumatiky zakoupila přes internet pro svůj terénní vůz, je chtěla po dvou týdnech vrátit s tím, že nejde o zimní pneumatiky. Když jí nechtěl prodejce vyhovět, obrátila se na soud. Soud uznal žalobu zákaznice za oprávněnou a odvolal se přitom na znalecký posudek, podle něhož „není označení M+S nutně spjato s vhodností pneumatiky pro zimní provoz“. „Prokazatelné zimní vlastnosti pneumatiky signalizuje spíše symbol sněhové vločky umístěný na boku pneumatiky,“ citoval ze zdůvodnění rozsudku list Neue Westfällische Zeitung.
Jednatel Spolkového sdružení obchodníků s pneumatikami a vulkanizérů (BRV) Hans-Jürgen Drechsler označil odůvodnění rozsudku za nesmysl. Poukázal přitom na příslušné směrnice Evropské unie platné na celoevropské i národní úrovni. „Tam se uvádí, že zimní pneumatiky se označují symbolem M+S,“ uvedl Drechsler. Jde však o to, zda to skutečně platí i obráceně, respektive o to, zda lze podle zákonného ustanovení pneumatiky označené M+S automaticky pokládat za zimní. Drechsler tvrdí, že ano a odvolává se přitom na směrnici EU 92/23 EWG, dodatek II, odstavec 2. 2. „Pneumatika M+S je taková pneumatika, u níž jsou celková struktura a vzorek běhounu uspořádány tak, že její chování v blátě a čerstvě napadaném či tajícím sněhu je lepší než u normální silniční pneumatiky. Vzorek běhounu u takové pneumatiky se vyznačuje kromě jiného většími drážkami a bloky, jež od sebe oddělují větší mezery než u běžných silničních pneumatik,“ citoval Drechsler příslušné pasáže ze směrnice. „Co však chybí, je zkušební postup v rámci typového osvědčení pneumatik podle předpisu Evropské hospodářské komise (EHK) ECE-R 30 nebo směrnice EU 92/23/EWG, jenž by dokazoval, že daná pneumatika skutečně odpovídá podmínkám vymezeným pojmem M+S – že totiž má lepší chování v bahně a v čerstvě napadaném či tajícím sněhu než normální silniční pneumatika,“ dodal Drechsler. „Do doby, než sami výrobci pneumatik nebo zákonodárci nedoplní předpis ECE-R 30, na nějž se směrnice EU 92/23 a zákon o pozemních komunikacích odvolávají, o zmíněný zkušební postup, je teoreticky možné, že některé – typově povolené – letní pneumatiky, zejména určené pro export do USA, budou moci být označeny symbolem M+S,“ objasnil Drechsler. Současně ale zdůraznil, že z praxe mu není známo – maximálně by mohlo jít o ojedinělé případy – že by se na německém trhu objevily letní pneumatiky s označením M+S. Své členy BRV v tomto směru sám jednoznačně poučil.
Zdroj: pneurevue.cz
Ex: Free II 2,2 TD4, Disco II 4,0 V8, Disco III 2,7 TDV6
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Pneumatiky
Pomer váha a trakcia je u Free lepšia ako napr. u Disco. K tomu moderné el. systémy kontroly trakcie a výjazdy boli prekvapujúce. No výjazdy nie sú až tak atraktívne ako prekonávanie nerovností a to už sa Free necíti vo svojej koži. Miestny Freelanderisti dokázali, že je možné aj v tomto smere spraviť krok vpred, no nie je to "to pravé orechové".airbilly píše:Nebol si v Grobe, free2 je riadny offroadStavros píše:do mesta nebo na dalnici je to super auto, ale proste offroad special se z toho dela nedobre.Ale ten prejazd cez strom ma dorazil. Chuda auto.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Pneumatiky
Upřímně řečeno, "airbily" má stejné pocity jako já, když jsem měl auto prvního půl roku. To svezení nemá chybu, ale mimo silici si s fríčkem raději udělám ten greenlaning než abych ho brousil někde na trialu. Tak, a teď jsem si vysypal popel na hlavuAcon píše: Pomer váha a trakcia je u Free lepšia ako napr. u Disco. K tomu moderné el. systémy kontroly trakcie a výjazdy boli prekvapujúce. No výjazdy nie sú až tak atraktívne ako prekonávanie nerovností a to už sa Free necíti vo svojej koži. Miestny Freelanderisti dokázali, že je možné aj v tomto smere spraviť krok vpred, no nie je to "to pravé orechové".

Ex: Free II 2,2 TD4, Disco II 4,0 V8, Disco III 2,7 TDV6
Re: Pneumatiky
... až teď jsem si toho všimlPavelU píše:Jo jo rozbrus to jistí...![]()
Zdeněk mě psal, že si stejně asi koupí pořádné auto...

A auto až tak za tři roky, takže teď jsem musel objednat normální pneu, co mi sedí!
Ex: Free II 2,2 TD4, Disco II 4,0 V8, Disco III 2,7 TDV6
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Pneumatiky
To vypadá na tohle : http://www.youtube.com/watch?v=dl63rvdgtq0" onclick="window.open(this.href);return false;moon13 píše:A auto až tak za tři roky, takové co mi sedí!

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Rudo auto, né nákupní tašku...
...tu už Moon má... 


LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Re: Pneumatiky
... ruším členství na fóru... možná se tady za pár let zase objevím.PavelU píše:Rudo auto, né nákupní tašku......tu už Moon má...

A pište k tématu hoši.
Ex: Free II 2,2 TD4, Disco II 4,0 V8, Disco III 2,7 TDV6
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Pneumatiky
Všetko dobré ...... 
jó a k tématu - taky ho koupím

jó a k tématu - taky ho koupím

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: Pneumatiky
Rudo, Pavel jezdí s Citroenem a dělá machraRudaK píše:Všetko dobré ......

Ex: Free II 2,2 TD4, Disco II 4,0 V8, Disco III 2,7 TDV6
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Pneumatiky
Já vím Bohumile,já vím ....moon13 píše: Rudo, Pavel jezdí s Citroenem a dělá machra

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Jumperem...
...na srazy nejlepší auto.

LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Pneumatiky
PavelU píše:...na srazy nejlepší auto.



D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: Pneumatiky
Zdravím,rád bych se chytrých
zeptal,bo sem úplný začatečník,jaké gumy na RR P38 V8 4,6 jezdím v létě v zimě silnice 70% , teren 30% +- ,Terén super off,šachetní jílovyté blátičko,šotolina,skáli,les.... prostě vše co okolí nabýdne a když se to sejde ráno po městě do banky poté do lesa,pak přes šachtu pro kyslík a pak... no prostě všechno. plus občas vlek 3,5t(papírově
) jinak 4t.Vým že taková guma asi není.Najedu za rok do 10 000,říkaj mi kapitán šnek
,mevím proč,ale asi to bude s tím že nikdo mě neviděl jet přes 90 kmh
.Bo přezouvat kola x krát za den
. a ted babo raď.Zatím to vyhravá BFG 285/65/18AT a nebo protektory vraník Truck 2000 265/75/16 či tak něják.Zatím je Gintr na pirelli scorpion ice a snow 255/55/18 .na zimu super guma,neměl jsem zatím lepší,ale mimo silnici
,naše oblíbení šachetní svinstvo oídsodilo Gintra do role přípojného vozidla za pragou v3s
což musíte uznat je tak trochu nedůstojné na RR.Předem děkuji za vaše rady a názory.S pozdravem SWED.







Re: Pneumatiky
No hlavně si v hlavě srovnej ty rozměry. Ani nevím, co se správně na P38 dává, ale něco mi říká, že 265/75R16 by se ti nemuselo vejít do podběhu. To kolo má průměr o 6cm větší než ta zimní osmnáctka. No a 285/65R18 je dokonce skoro o 9cm větší.
Jinak na zimu nechávej ty zimáky a od jara do podzimu je BFG AT dobrá volba, akorát zkus zvolit rozumnější rozměr.
Pokud najedeš 70% po silnici, je MT guma (třeba Vraník Truck 2000) nesmysl.
Jinak na zimu nechávej ty zimáky a od jara do podzimu je BFG AT dobrá volba, akorát zkus zvolit rozumnější rozměr.
Pokud najedeš 70% po silnici, je MT guma (třeba Vraník Truck 2000) nesmysl.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
Re: Pneumatiky
[quote="Neklan"]No hlavně si v hlavě srovnej ty rozměry. Ani nevím, co se správně na P38 dává, ale něco mi říká, že 265/75R16 by se ti nemuselo vejít do podběhu. To kolo má průměr o 6cm větší než ta zimní osmnáctka. No a 285/65R18 je dokonce skoro o 9cm větší.
Jinak na zimu nechávej ty zimáky a od jara do podzimu je BFG AT dobrá volba, akorát zkus zvolit rozumnější rozměr.
Pokud najedeš 70% po silnici, je MT guma (třeba Vraník Truck 2000) nesmysl.
no oto přece jde 90 mm na kole= 45 mm víc pod dif.
proto cirka o 100 nahoru + 30 mm podložky ...,Ale otázka zní jak se BFG zachovájí v terénu co udělají pirellky v zimě mimo silnici
bo dem někde čital,že BFG A/T jsou celoročné tak proč je nepoužít v zimě
Aspoň jsem si doteď myslel,že nazimu je lepší hrubý vzorek...
jinak sice najedu jen okolo 30% v terénu ale ozaj kolega z V3S tam nechce
bo je to na něj moc. proto ty vraníky ´rozumná guma za 2000,-kč kus plus disk 500,- takže následná destrukce mě nubude bolet jako BFG + al 18",ale dobre rady budem respektovar bo jak jsem písal výše jsem v tomto ohladu amatér
Jinak do teď jsem stavěl auta na okruhy tvz. břichoplazy ,takže mé napady na off wagem berte z rezervou
SWED
Jinak na zimu nechávej ty zimáky a od jara do podzimu je BFG AT dobrá volba, akorát zkus zvolit rozumnější rozměr.
Pokud najedeš 70% po silnici, je MT guma (třeba Vraník Truck 2000) nesmysl.
no oto přece jde 90 mm na kole= 45 mm víc pod dif.




jinak sice najedu jen okolo 30% v terénu ale ozaj kolega z V3S tam nechce

Jinak do teď jsem stavěl auta na okruhy tvz. břichoplazy ,takže mé napady na off wagem berte z rezervou

Naposledy upravil(a) Swedmann dne 04 bře 2011 17:08, celkem upraveno 1 x.
Re: Pneumatiky
Zimní pneumatika má měkčí směs a lamely, které zvyšují trakci na sněhu a ledu, což A/T nemají.Swedmann píše: no oto přece jde 90 mm na kole= 45 mm víc pod dif.proto cirka o 100 nahoru + 30 mm podložky ...,Ale otázka zní jak se BFG zachovájí v terénu co udělají pirellky v zimě mimo silnici
bo dem někde čital,že BFG A/T jsou celoročné tak proč je nepoužít v zimě
Aspoň jsem si doteď myslel,že nazimu je lepší hrubý vzorek...
Land Rover Discovery 2 Td5
Re: Pneumatiky
Zdravím Masar koukám,koukám a koukám kolega se severu jsem cirka 50 km pod tebou podél hranic.
Re: Pneumatiky
4,5cm po diferákem navíc je sice fajn, ale musí se ti to vejít do podběhů, což nevím, takže to je potřeba zjistit. Bude ti kecat tachometr, ale to je jenom malý problém. Pak je tady trochu legislativní problém, ale to se řeší v jiném vlákně ( http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 14&t=11995" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Jinak Vraník Truck 2000 na namrzlé silnici - paráda, to si můžeš rovnou vzít sáňky, výsledek bude stejný
.
Na a jinak ti nechci kazit radost, ale RR P38 byl vymyšlen jako pohodlný a luxusní vůz, který doveze majitele do cíle jeho cesty nejen po silnici, ale i mimo ni. To ale neznamená, že je stavěný na hardcore offroad. Má sice klasickou offroad konstrukci, ale také spoustu plastů, mraky čidel a drátků k nim a měchy se konec konců také snadno v terénu drbnou o šutr nebo klacek. Na prasení v tšžkém terénu jsi si měl koupit spíš Defendera.
Jinak Vraník Truck 2000 na namrzlé silnici - paráda, to si můžeš rovnou vzít sáňky, výsledek bude stejný

Na a jinak ti nechci kazit radost, ale RR P38 byl vymyšlen jako pohodlný a luxusní vůz, který doveze majitele do cíle jeho cesty nejen po silnici, ale i mimo ni. To ale neznamená, že je stavěný na hardcore offroad. Má sice klasickou offroad konstrukci, ale také spoustu plastů, mraky čidel a drátků k nim a měchy se konec konců také snadno v terénu drbnou o šutr nebo klacek. Na prasení v tšžkém terénu jsi si měl koupit spíš Defendera.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250