Docital som sa vela o chronickom probleme TD5 so zatekanim oleja do RJ a naslednom nepravidelnom chode motoru. Hlavne tu http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... p?f=1&t=49" onclick="window.open(this.href);return false;
Zistil som ze cely problem sposobuje netesnost okruhleho 7 pinoveho konektora ktory vedie spod veka ventilov. Olej preteka vplyvom vibracii aj vlastnou vahou cez konektor okolo pinov ktore su uple volne a neutesnene. Olej stecie do spodnej casti konektora potom stredom kablov po medenom lanku pretecie az ku konektoru RJ, tam vyteka von a niekedy aj donutra RJ. Vycistit, odmastnit nepomoze za par dni je situacia rovnaka.
Moja D2 bola neskutocne zatecena, vybral som cely plast pod RJ a vsetko poriadne vycistil. Opatrne rozobral RJ (pozor dekel je z hliniku) vycistil a znovu zalepil technickym silikonom.
Urcite sa da po dokladnom odmastneni a napruzeni pouzit aj stary zvazok ku vstrekovacom ale pri dnesnej cene okolo 30€ som kupil novy. Ma predsa len nove tesnenia a napruzene kontakty. Konektor som zatesnil lepidlom z kartuse zn. Soudal T-Rex neviem ci je to to najvhodnejsie – cas ukaze. Na opacnej strane som kvapol riedky sekundak do medeneho lanka a ten pekne navzlinal do buzirky a tym utesnil aj kabel – treba rozobrat konektor, ide to lahko, pozor aby lepidlo nenatieklo do kontaktu!
Druhu upravu som urobil na kabelazi k RJ. Rozplietol som to pri konektore RJ, malym srutkovacom odistil plastovy jazycek a vytiahol pin, nasadil zmrstovacku s lepidlom a pin naspat. Pajkou odblankoval, trochu potocit aby sa lanko roztiahlo, tavidlo a popajkovat aby zostala gulicka cinu, odmastnit a zafukar zmrstovacku. Kazde lanko popajkovat trochu vedla aby nebola hruba hrca buziriek na jednom mieste. Nakoniec som kablovy zvazok omotal vulkanizacnou elektrikarskou paskou.
Tym sa zastavi cesta oleju a kedze dalsi uz nepriteka malo by to byt OK, v kabloch sice olej zostane ale to nevadi.
Konektor pod vekom mam odvtedy suchy, pred upravou stacilo par minut chodu motora a cerstvo vycisteny konektor bol zasa plny oleja.
Nieco som postupne nafotil.
Zatekanie oleja do RJ motora
Moderátor: Miky_CZ
- vladob8
- Příspěvky: 817
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Zatekanie oleja do RJ motora
- Přílohy
-
- hotovo
- hotovo.jpg (178.41 KiB) Zobrazeno 3463 x
-
- zafukane
- zafukane.jpg (170.58 KiB) Zobrazeno 3463 x
-
- cinova gulicka
- popajkovane.jpg (128.14 KiB) Zobrazeno 3463 x
-
- odblankovane
- odblankovane.jpg (123.56 KiB) Zobrazeno 3463 x
-
- konektor RJ
- konektor-popis.JPG (76.57 KiB) Zobrazeno 3463 x
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
- vladob8
- Příspěvky: 817
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Re: Zatekanie oleja do RJ motora
dalsie foto
- Přílohy
-
- kablik vonku
- vytiahnuty kablik.jpg (125.1 KiB) Zobrazeno 3459 x
-
- pred dokoncenim
- pred dokoncenim.jpg (148.5 KiB) Zobrazeno 3459 x
-
- rozpletene
- priprava.jpg (179.62 KiB) Zobrazeno 3459 x
-
- otesneny konektor
- utesneny konektor.jpg (147.93 KiB) Zobrazeno 3459 x
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Zatekanie oleja do RJ motora
toto tu je riešené v niekoľko stranovej téme. Aj podobné riešenie s trochu nekvalitnými foto. Bolo by fajn, keby to niekto zlúčil. Táto fotodokumentácia je
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... ek#p100542" onclick="window.open(this.href);return false;

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... ek#p100542" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) Acon dne 17 úno 2011 17:01, celkem upraveno 2 x.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zatekanie oleja do RJ motora
Vlado máš to pěkně udělané
Musím tě ale pokárat za malou návštěvnost na foru
(od roku 2008). Když bys ho pravidelně čelt nemusíš nic zjišťovat vše je zde již popsáno.
Ale dalo to jistě práci za kterou dík pro další NOVÉ.
L.

Musím tě ale pokárat za malou návštěvnost na foru

Ale dalo to jistě práci za kterou dík pro další NOVÉ.
L.
Naposledy upravil(a) Luboš M. dne 17 úno 2011 17:13, celkem upraveno 1 x.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
- vladob8
- Příspěvky: 817
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Re: Zatekanie oleja do RJ motora
Soráč... sekciu okolo Td5 som zacal citat len nedavno, ale aj tak o hlavnej pricine zatekania - netesnosti okruhleho konektoru a jeho uprave tam vela nieje, skoro nic. Vacsinou sa riesi popajkovanie kablov, co riesi problem len druhotne. Utesneny konektor sa da kupit tu http://www.offroad4x4shop.cz/detail/dis ... kovacu-td5" onclick="window.open(this.href);return false; ale preco si neupravit ten svoj 

Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Zatekanie oleja do RJ motora
To je v poriadku, je dobre, že si to doplnil, len by to bolo také ucelenejšie ak by to bolo v jednom vlákne. Ale snáď to moderátor zvládne. Hlavne by bolo dobré ak by to dal do všeobecnej sekcie, lebo ja som napr v minulosti hladal tento problém v Discoveri, ale bolo to v sekcii Defender. No týka sa to oboch modelov.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- zbynek
- Příspěvky: 822
- Registrován: 01 bře 2007 21:00
- tel.: 724258113
- auto: DII 99
- Bydliště: Děčín Czech Republik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zatekanie oleja do RJ motora
Zajímavé řešení a moc pěkně a srozmitelně popsané.....ikdyž, bez diakritiky je to trochu oříšek.....
Díky, také mě to čeká
Díky, také mě to čeká
Všechno má svůj čas........