predlzenie cidiel abs

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

Re: predlzenie cidiel abs

#21 Příspěvek od zbynek » 22 úno 2011 19:51

No tak to bych bral, páč to mam také rozpojovací, DanoDef prozraď kde jsi to pořídil......
Všechno má svůj čas........

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: predlzenie cidiel abs

#22 Příspěvek od vladob8 » 22 úno 2011 23:27

To len vygooglil a strcil sem len obrazok najskor odtialto http://www.expeditionexchange.com/slickrockfab/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

Re: predlzenie cidiel abs

#23 Příspěvek od zbynek » 23 úno 2011 07:12

Paráda, díky......
Všechno má svůj čas........

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2510
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: predlzenie cidiel abs

#24 Příspěvek od Hubert » 23 úno 2011 07:16

Já ho normálně přecvaknul a prodloužil. Použij nejlépe drát s co nejvíce vlákny třeba pro audiotechniku průřez cca 0,75 - 1,00 mm. Spoje přetáhnout svarašťovačkou s lepidlem. Nejlépe prodlužovat tam kde se to nepohybuje, spoje sou tvrdé a neohebné.
Forsttimber píše:no az take jednoduche to nieje

prvy pokus drzal mesiac bez bliknutia
druhy len tyzden teraz ked sa rozbieham rovno tak abs zhasne ale ked mam vytocene kolesa
tak nezhasne
alebo sa rozsvieti ked trosku nakrizim alebo prejdem cez nerovnost

a mam aj silikon a zmrstovacie buzirky

ja to raz nemozem pochopit spajkovane to je izolovane tiez asi to vy..bem a bude pokoj a abs bude iba v nohe :cool
Asi máš někde stále překroucený drát typoval bych to hned za čidlem. Co ti vybliká ABS? Doporučuji ihned problém odstranit než tě to někde v zatáčce vypeče.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: predlzenie cidiel abs

#25 Příspěvek od DanoDEF » 23 úno 2011 08:27

vladob8 píše:To len vygooglil a strcil sem len obrazok najskor odtialto http://www.expeditionexchange.com/slickrockfab/" onclick="window.open(this.href);return false;
:hand :yes

... ako uz pisal MadTom na predlzeni kablov nie je nic zvlastne ide len o to urobit to precizne. To znamena nech to robi niekto kto ma k tomu vztah a hlavne rozumie tomu co robi. Nie podla hesla, ze na tom nemoze byt nic zlozite a pouzije "cokoladku".

... ano da sa pouzit hocijaky kabel ale nie je to spravne a hlavne si sam znizujem odolnost systemu voci ruseniu. Ked tam vyrobca dal stacany kabel tak presne vedel co tym sleduje
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: predlzenie cidiel abs

#26 Příspěvek od MadTom » 23 úno 2011 08:45

Dano má pravdu - tady nejde o průřez kabelu - ten u originálu řeší hlavně mechanickou odolnost, ale jeho zkroucení po délce. To řeší odolnost proti vnějšímu rušení.
Funguje to tak, že jak se ty dráty díky tomu zkroucení otáčí, tak se vystavují vnějšímu rušení střídavě oba a to rušení je díky tomu v obou stejné (soufázové), narozdíl od užitečného signálu, kterej je rozdílný (protifázový, v jednom + a v druném - a protože je to střídavé, tak se ty + a - střídají). A nakonec se signál z obou drátů odečte - taže užitečný signál (čili to + a - se sečte a tím zesílí) a rušivý (čili + a + nebo - a - se odečte a tím zeslabí). Takhle v principu funguje symetrické vedení (to je ta zkroucená dvoulinka) a jeho odolnost proti soufázovému (+ a + nebo - a - ) rušení.
Stejně je to udělané u snímače polohy kliky, akorát tam u novějších aut ještě přidali stínění, připojené na straně řídící jednotky. To navíc omezí tu indukci do drátů, takže signál bude zase čistší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2510
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: predlzenie cidiel abs

#27 Příspěvek od Hubert » 23 úno 2011 18:05

Zase sem o něco chytřejší ohledně vlivu kroucení na rušení. Pokud se ale prodlužuje cca 10-15 cm tak to zásadní vliv nemá.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: predlzenie cidiel abs

#28 Příspěvek od MadTom » 23 úno 2011 18:21

Vliv to má vždy - prostě to udělat ze dvou drátů, které jsou zkroucené podobně jako ty originál, je to asi tak 10 vteřin práce navíc. Pro ten pocit, že jsem udělal vše co jsem mohl. A kdy to bude a nebude mít vliv? To záleží na více věcech, každopádně to že to vliv má a to negativní ti řekne aute tím, že se rozsvítí nějaká kontrolka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

Re: predlzenie cidiel abs

#29 Příspěvek od zbynek » 23 úno 2011 20:43

Ty MadTom, rozumím tomu dobře že jsi vzal dva kabely stejného průřezu jako je na čidlech a stočil jsi je do svazku ??? tento svazek jsi použil jako prodloužení kabelů čidel ABS ?
Promiň možná hloupá otázka, ale jak se říká "líná huba......"
Všechno má svůj čas........

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: predlzenie cidiel abs

#30 Příspěvek od MadTom » 24 úno 2011 01:01

Já jsem je neprodlužoval (zatím), ale opravoval zlomený drát. Prostě jsem vzal dva podobné dráty, naletoval na jeden konec tak, aby se pájené spoje nepřekrývaly, nasunul bužírky (nepřekrývaly proto, aby spoj nebyl moc tlustej) a zafouknul každej drát samostatně. Následně zkroutit tu dvojici drátů, ustříhnout na potřebnou délku a nasunout bužírky pro ochranu spojů na druhé straně a bužírku společnou pro celý "svazek". Naletovat druhý konec, zafouknout oba spoje a následně zafouknout celý svazek. Protože jsem v té době neměl smršťovací bužírky s lepidlem správné tloušťky, tak jsem dovnitř standardní bužírky nacpal neutrální silikon (ten co nežere elektroniku) a potom to zafouknul.
Funguje to bez problémů víc než jeden a půl roku. To kroucení drátů je zhruba jeden zkrut na 2cm délky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

Re: predlzenie cidiel abs

#31 Příspěvek od zbynek » 24 úno 2011 07:06

Exelentně popsáno, děkuji.
Až bude teplo tak mě čeká prodlužování, minimálně na zadku, tam se to rozpojuje nejčastěji.
Všechno má svůj čas........

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: predlzenie cidiel abs

#32 Příspěvek od MadTom » 05 bře 2011 19:29

Tak jsem si to dneska zkusil - čidlo co jsem opravoval předloni opět nečidlovalo - čekal jsem to. Nové dráty se přelomily. Tentokrát jsem byl lépe připravenej - takže jsem tam dal smršťovací bužírky, místo lepících pásek a silikonového tmelu. Předpokládám, že to tentokrát vydrží déle.
Nakonec to byly slabé smršťovky přes pájené spoje, silnější přes dvojici zkroucených drátů, vložených jako prodloužení původního kabelu, přes to postupně dvě smršťovky, aby se to celé zpevnilo (to jsem minule neudělal, protože jsem správné smršťovky neměl) a zůstalo ohebné. A nakonec samovulkanizační páska a dvakrát PVC izolačka. Je to trošku silnější než původní kabel, ale zhruba stejně ohebné a díky různým barvám jednotlivých vrstev bude poznat, jesli se to někde neprodírá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět