Prosba o pomoc či radu
Moderátor: Acon
- fotosam
- Příspěvky: 281
- Registrován: 08 pro 2009 14:29
- tel.: 603262798
- auto: Freelander TD4
- Bydliště: kousek od Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Prosba o pomoc či radu
Možná budu vypadat trochu hloupě, ale řeším následující problém a je možné, že už někdo z vás něco podobného řešil nebo bude mít nápad jak na to.
Naše Freečko dostalo k Ježíšku nášlapy, ale ty stále stojí v garáži. Když jsme je totiž šli namontovat, narazili jsme na problém. Se samotnými nášlapy byly v balení 4 držáky a sáček spojovacího materiálu, kde byly kromě šroubů i jakési hmoždinky s vnitřním závitem, které se mají zapevnit do otvorů, které jsou v podlaze vozu a do nich přišroubovat držáky nášlapů. Na našem autě byly ale ony otvory již zaplněné zřejmě něčím takovým, co jsem nazval hmoždinkami a z čeho koukaly šrouby - fajn, řekli jsme si, přišroubujeme to do těchto již dříve někým nainstalovaných závitů. Ale nebylo to tak jednoduché - téměř všechny ty šrouby, kterými jsme chtěli držáky přišroubovat, se protáčí. Tu věc se závitem není za co chytit, pokud bych šrouby uřezal, zůstanou "hmoždinky" v dutinách a budou tam rachotit.
Takže jsem u dotazu samotného - máte někdo s těmito "hmoždinkami" nějakou zkušenost? Dají se nějak znovu upevnit v otvoru když se k tomu z druhé strany nemůže a zpředu je v tom šroub s nímž se to celé protáčí? Nenapadá někoho technologie, která by tady pomohla? Nešlo by použít nějaké lepidlo, tmel, epoxid nebo něco takového? A pokud ano, tak co přesně by tady mohlo pomoci?
Poradí někdo? Díky!
Naše Freečko dostalo k Ježíšku nášlapy, ale ty stále stojí v garáži. Když jsme je totiž šli namontovat, narazili jsme na problém. Se samotnými nášlapy byly v balení 4 držáky a sáček spojovacího materiálu, kde byly kromě šroubů i jakési hmoždinky s vnitřním závitem, které se mají zapevnit do otvorů, které jsou v podlaze vozu a do nich přišroubovat držáky nášlapů. Na našem autě byly ale ony otvory již zaplněné zřejmě něčím takovým, co jsem nazval hmoždinkami a z čeho koukaly šrouby - fajn, řekli jsme si, přišroubujeme to do těchto již dříve někým nainstalovaných závitů. Ale nebylo to tak jednoduché - téměř všechny ty šrouby, kterými jsme chtěli držáky přišroubovat, se protáčí. Tu věc se závitem není za co chytit, pokud bych šrouby uřezal, zůstanou "hmoždinky" v dutinách a budou tam rachotit.
Takže jsem u dotazu samotného - máte někdo s těmito "hmoždinkami" nějakou zkušenost? Dají se nějak znovu upevnit v otvoru když se k tomu z druhé strany nemůže a zpředu je v tom šroub s nímž se to celé protáčí? Nenapadá někoho technologie, která by tady pomohla? Nešlo by použít nějaké lepidlo, tmel, epoxid nebo něco takového? A pokud ano, tak co přesně by tady mohlo pomoci?
Poradí někdo? Díky!
- Hubert
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba o pomoc či radu
Chtělo by to foto. Nejde třeba přibodovat COčkem?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba o pomoc či radu
Ahoj Same, ty "hmoždinky" jsou nýtovací matice, které se do otvorů musí nanýtovat spec.klešti. Jestli je nemáš, tak se to nechá udělat také pomocí štoubu, který budeš držet klíčem a matice kterou budeš utahotat. Nýtovací matice se v materiálu roztáhne a tím drží.
Jestli že, to nejde povolit, tak bych je žíznul, odvrtal a nanýtoval matice o něco větší. Poté musíš udělat také větší díry do držáků a nahradit stívající šrouby za větší.
Nýtovací kleště mají skoro v každé kovovýrobě, kde bych to nechal udělat a matice koupíš v železářství a nebo autodoplňkách.
Tak asi takhle......
L.
Jestli že, to nejde povolit, tak bych je žíznul, odvrtal a nanýtoval matice o něco větší. Poté musíš udělat také větší díry do držáků a nahradit stívající šrouby za větší.
Nýtovací kleště mají skoro v každé kovovýrobě, kde bych to nechal udělat a matice koupíš v železářství a nebo autodoplňkách.
Tak asi takhle......
L.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Re: Prosba o pomoc či radu
taky jsem to řešil,nýtovací kleště stojí kolem 1000,-kč ale jenom do 6tky závitu což je málo,ty větší už stojí kolem pětky tak jsem skočil do zamečnictví vedle mě a za pár stovek mi to nanytovali jo a ten způsob co píše luboš je pěkná dupačka a je to o nervy
hlavně 10 mm závit 


- fotosam
- Příspěvky: 281
- Registrován: 08 pro 2009 14:29
- tel.: 603262798
- auto: Freelander TD4
- Bydliště: kousek od Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba o pomoc či radu
Tohle je 6 závit. Ty kleště nepotřebují přístup z obou stran?
Řezat a odvrtávat bych to nechtěl - byla by z toho řehtačka. Pořád si myslím, že by to mohlo jít nějak zapevnit ty stávající matice.
Takže díky za snahu a vysvětlení, ale na můj dotaz to neodpovídá.
Řezat a odvrtávat bych to nechtěl - byla by z toho řehtačka. Pořád si myslím, že by to mohlo jít nějak zapevnit ty stávající matice.
Takže díky za snahu a vysvětlení, ale na můj dotaz to neodpovídá.
Re: Prosba o pomoc či radu
přístup je jenom z jedné strany,je to podobné jak klasické nýtovací kleště akorát koncovka je trochu jiná ,být tebou tak tam dám osmičky,šestky za chvilku urveš(jako jáfotosam píše:Tohle je 6 závit. Ty kleště nepotřebují přístup z obou stran?
Řezat a odvrtávat bych to nechtěl - byla by z toho řehtačka. Pořád si myslím, že by to mohlo jít nějak zapevnit ty stávající matice.
Takže díky za snahu a vysvětlení, ale na můj dotaz to neodpovídá.

- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Prosba o pomoc či radu
Mají je taky za cca 2,5 tácku ( asi do 10tky ) Teda neznačkové,ale de to ....will.26 píše:taky jsem to řešil,nýtovací kleště stojí kolem 1000,-kč ale jenom do 6tky závitu což je málo,ty větší už stojí kolem pětky

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prosba o pomoc či radu
Ty nýtovací matice fungují stejně jako trhací nýty, akorát v nich není ten "hřebík" co se utrhne, ale součástí kleští je trn se závitem, na kteý se matice našroubuje a ten potom zatáhne za závit v matici a část která je bez závitu zkrátí a tím i rozplácne z druhé strany díry - stejně jako trhací nýt.
Pokud nejsou kleště tak kvalitní šroub, matku a podložku - našroubovat do té zanýtované matice tak aby o tu pevnou část opírala podložka a za ní matice a závit v nýtovací matici byl chycenej celej. následně jedním klíčem držet šroub a druhým utahovat matici tak, aby se šroub táhnul ven. Netočit šroubem, hrozí poškození závitu v nýtovací matici.
Kleště jsou lepší, ale občas jsem se s něma nevlezl a toto bylo jediné řešení.
Pokud nejsou kleště tak kvalitní šroub, matku a podložku - našroubovat do té zanýtované matice tak aby o tu pevnou část opírala podložka a za ní matice a závit v nýtovací matici byl chycenej celej. následně jedním klíčem držet šroub a druhým utahovat matici tak, aby se šroub táhnul ven. Netočit šroubem, hrozí poškození závitu v nýtovací matici.
Kleště jsou lepší, ale občas jsem se s něma nevlezl a toto bylo jediné řešení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- fotosam
- Příspěvky: 281
- Registrován: 08 pro 2009 14:29
- tel.: 603262798
- auto: Freelander TD4
- Bydliště: kousek od Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba o pomoc či radu
Díky za rady, našel jsem možnost vypůjčit si kleště, tak to zkusím udělat jak trochu rozmrzne garáž.