Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
Moderátor: Safraporte
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
Dnes som natankoval a spotreba mi po odpojeni pridavneho kurenia klesla na 9.3l/100 km. Neviem ci je to uz normalna spotreba ale myslim si, ze by to mohlo byt aj menej. Co poviete na to keby som vymenil este palivove cerpadlo. Otazka na Vas skusenych...kolko je tam cerpadiel? Jedno alebo dve? Popripade, ktore treba vymenit ako prve aby som nasiel pricinu vysokej spotreby. Alebo mate nejaky iny napad? Poprosil by som este info, kde najlacnejsie alebo za vyhodnych podmienok mozem zakupit nove cerpadlo a kolko asi stoji. Dakujem.
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
U td 4 záleží na tom který rok o je, bud je čerpadlo ještě v nádrži pak jsou tam 3 čerpadla, nebo, je v zadním podběhu a pak jsou 2 čerpadla, jedno podávací a jedno vysokotlaké.poznáš to podle filtru pokud paliva - dle Win.
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- cesta
- Příspěvky: 546
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
Tak jak píše Tagr, podle r.v. by jsi měl mít jedno v nádrži,druhé u filtru v motoru a třetí na motoru ,vysokotlaké. Ale se spotřebou by to nemělo mít nic společného, přesné dávkování pro vstřiky určuje řídící jednotka a přebytek nafty se vrací zpátky do nádrže.Píšou tam myslím že 50% z mmnožství nafty pro vstřiky je používano pro chlazení vstřiků a zbytek je pro spotřebu.Přebytek jde buď přes chladič, nebo přímo do nádrže zpět,podle teploty,myslím 75º .
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
Ahoj, já mám spotřebu kolem 8lt/100km ať dělám co dělám nejde dolu a ani nahoruroberto píše:Dnes som natankoval a spotreba mi po odpojeni pridavneho kurenia klesla na 9.3l/100 km. Neviem ci je to uz normalna spotreba ale myslim si, ze by to mohlo byt aj menej. Co poviete na to keby som vymenil este palivove cerpadlo. Otazka na Vas skusenych...kolko je tam cerpadiel? Jedno alebo dve? Popripade, ktore treba vymenit ako prve aby som nasiel pricinu vysokej spotreby. Alebo mate nejaky iny napad? Poprosil by som este info, kde najlacnejsie alebo za vyhodnych podmienok mozem zakupit nove cerpadlo a kolko asi stoji. Dakujem.

Freelander 2005 Td4, http://www.duluxpraha.cz" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.icolor.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
tak to jezdíš piánko a máš všechna ložiska i visco OK pak je tahle spotřeba reálná
napiš gumky a podobně 


Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
Ja teda jazdim pianko a ani moje disco nepapa tolko co tento maly zazrak... a to mam novu visco, nove loziska, nove manzety, novy olej aj v automat. prevodovke, nove filtre...stale si nedokazem vysvetlit, preco taka spotreba. Mam auto od prveho majitela a realnych 134.000 km.
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
Torchu pomůže výměna oleje převodovky, rozvodovky (pokud má), v difech ... 

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
205/75/15 BF Goodrich Macadam T/A a v zimě stejný rozměr Matador MP91 Nordiccatagr píše:tak to jezdíš piánko a máš všechna ložiska i visco OK pak je tahle spotřeba reálnánapiš gumky a podobně
Zrovna ho prodávám. Je fakt že jezdí dobře. Je to popsaný v sekci prodej i důvod prodeje. Na plnou nádrž ujedu 780Km.
Freelander 2005 Td4, http://www.duluxpraha.cz" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.icolor.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marty
- Příspěvky: 69
- Registrován: 08 dub 2010 21:18
- tel.: 776737418
- auto: Freelander 2005
- Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
Taky jsem se divil spotřebě.Náhodně mi na diagnostice zjistili vadný termostat.Na ručičce teploty se to prý vůbec neprojeví,protože to jsou milimetry a tak naftový ohřev dohříval a dohříval.
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
Ten originál předehřev (příhřev) motoru je odvislý od termostatu? Já myslel, že to záleží na teplotě vody ... že při dosažení určité teploty to vypne.Marty píše:Taky jsem se divil spotřebě.Náhodně mi na diagnostice zjistili vadný termostat.Na ručičce teploty se to prý vůbec neprojeví,protože to jsou milimetry a tak naftový ohřev dohříval a dohříval.
Tak to by se potom mnohé vysvětlovalo, ale i tak mi to občas zapíná při venkovní teplotě >5°C a přitom dřív to spínalo přesně při 5°C a méně.
No a v originál manuálu k autu není o předehřevu ani zmínka

Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
Vsetko co sa dalo vymenit som vymenil a vymenil som dokonca aj termostat ako pisal kolega lebo do prostriedka/ ukazovetel teploty/ mu naozaj chybali mozno necele dva milimetre a spotreba pani 7,4 l/100 km. To sa zda byt uz realne a akceptovatelne. Takze dakujem vsetky za napady. Zavada uspesne odstranena. Este raz vdaka. Vela stastnych kilometrov Vam vsetkym.
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
Gratulace a další ,,objev"
do 8 litrů je to fajn
. mně ted pomohla výměna visco i když nebyla v pr.... úplně už začala brzdit při plném rejtu a volnoběhu. ted ,mě klesla spotřeba o 1 litřík 



Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- Distruptor
- Příspěvky: 154
- Registrován: 30 bře 2009 04:29
- auto: Freelander, D4?
- Bydliště: SR
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
Caf, mozes plz napisat presny zoznam vymenenych komponentov? Napis prosim aj rozmer pneumatik a znacku. Mne to zerie do 9l ale dostat sa na 7,4l by bolo uzasne. Mam tiez td4 Automat, rv 2005, bez prihrevu.
Land Rover FREELANDER Td4, HSE, 5dv, 2005, automat
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
Vše mám nvé,ale nejvíc záleží na visco,jakmile i při volnoběu a plném rejdu přestává auto jet ,hned vyměn,nebo repasuj
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- macejky1
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
To je přece blbost.tagr píše:Vše mám nvé,ale nejvíc záleží na visco,jakmile i při volnoběu a plném rejdu přestává auto jet ,hned vyměn,nebo repasuj
Já před dvěma lety vyměnil IRD za úplně novou, visco spojku za úplně novou ( samo že včetně ložisek ), vyvážil kardany, vyčistil zadní diferák a vyměnil olej v diferáku, motoru i v převodovce. A stejně to auto v plným rejdu trochu přibržďovalo. To, že jde v plným rejdu trochu ztuha je úplně normální. ( ne teda tak jako kdyby byla zatažená ručka to už je moc a něco je v tím pádem v řiti )
Ale je to prostě permanentní 4-kolka a ještě bez mezinápravovýho diferenciálu takže tam při zatáčení klade jakejsi odpor 2x více mechanických součástí než u normálního osobáku.
Podle toho jaks to teď napsal tak by po přečtení každej neznalej majitel Freečka hned běžet na repas. Protože by chtěl aby se mu auto chovalo jako octávka

EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
- Marty
- Příspěvky: 69
- Registrován: 08 dub 2010 21:18
- tel.: 776737418
- auto: Freelander 2005
- Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
Taky souhlasím s Macejkym....mám najeto 100000.Těžko při couvání to šlo když jsem ho koupil s 50000.Z kopce normálka.Dokud to nezačne jít blbě v zatáčkách tak myslím že měnit je zbytečné.Jedině když někdo má opravdu nadbytek financí
pak možná.

- Distruptor
- Příspěvky: 154
- Registrován: 30 bře 2009 04:29
- auto: Freelander, D4?
- Bydliště: SR
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
Prepac Tagr ale otazka nesmerovala na teba ale na "roberto".
Land Rover FREELANDER Td4, HSE, 5dv, 2005, automat
- Distruptor
- Příspěvky: 154
- Registrován: 30 bře 2009 04:29
- auto: Freelander, D4?
- Bydliště: SR
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
Tak este raz:
Caf, mozes plz napisat presny zoznam vymenenych komponentov? Napis prosim aj rozmer pneumatik a znacku. Mne to zerie do 9l ale dostat sa na 7,4l by bolo uzasne. Mam tiez td4 Automat, rv 2005, bez prihrevu.roberto píše:Vsetko co sa dalo vymenit som vymenil a vymenil som dokonca aj termostat ako pisal kolega lebo do prostriedka/ ukazovetel teploty/ mu naozaj chybali mozno necele dva milimetre a spotreba pani 7,4 l/100 km. To sa zda byt uz realne a akceptovatelne. Takze dakujem vsetky za napady. Zavada uspesne odstranena. Este raz vdaka. Vela stastnych kilometrov Vam vsetkym.
Land Rover FREELANDER Td4, HSE, 5dv, 2005, automat
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4

To že to je permanetní 4x4 je fajn a platíme za to vyšší spotřebou o cca 1 litr a 100 Km - vyzkoušeno když jsem měsíc jezdil na předek - čekal jsem na ložiska k visco, pak jsem tam stejnou visco vrátil a jezdil stejně s 4x4. A ted jsem vše nechal ,jen jsem vyměnil unavenou visco - měla cca 100 000 km a zase je to znát. Tak čím by to asi bylo



Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- macejky1
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoka spotreba LR 2,0 TD4
Když se rozjedeš na rovným parkovišti na rychlost cca 15 - 20 Km/h pak tam dáš neutrál a zatočíš do plnýho rejdu tak ti auto stejně začne hned zpomalovat a po chvilce se zastaví úplně. Tohle udělá i osobák kvůli velkýmu tření pneumatik v plným rejdu. Asi to myslíš dobře ale napsals to blbě.tagr píše:Ahoj Maci , to není blbost, trochu tuhnout to ano,ale zastavovat ne.pozná se to opravdu na rovině když při automatu na volnoběh ti auto jede a pak zatočíš a zastaví se tak už je visco unavená. Neříkám že je úplně v ... ,ale výměna je potřeba. Jasně ža ještě něco na takové visco najedeš,ale začne trpět zadní dif a IRD a pak ... .Na repasované mám cca 25 000 km a nedělá to a spotřeba je opravdu znát.
To že to je permanetní 4x4 je fajn a platíme za to vyšší spotřebou o cca 1 litr a 100 Km - vyzkoušeno když jsem měsíc jezdil na předek - čekal jsem na ložiska k visco, pak jsem tam stejnou visco vrátil a jezdil stejně s 4x4. A ted jsem vše nechal ,jen jsem vyměnil unavenou visco - měla cca 100 000 km a zase je to znát. Tak čím by to asi bylojezdím pořád stejně
a stejné trasy
Podle mně jediná lehce proveditelná zkouška je zatočit naplno volantem na rovný ploše a pak zkusit auto roztlačit. Kdyš s ním rukama nepohneš tak je visco natvrdo. Dá se i snadno odzkoušet jak lehce/těžce se ti tlačí s kolama rovně a o kolik těžší je to s kolama v rejdu.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom