automat a nebo manuál??

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#181 Příspěvek od visby » 08 bře 2011 16:24

Acon píše:počkaj ty o akom medziplyne hovoríš? Jazdíš V3S alebo si si jednoducho povedal, že dáš synchronom na prdel? :shock:
ked podradujes, tak musis pred vysplanutim spojky dat plyn aby si zrovnal otacky (v zmysle v3s medziplynu, pseudo medziplyn)
niekedy si vyslapnem aj spojku na neutrale a pridam, citelne lahsie ide zaradit nizsia rychlost (v zmysle v3s medziplyn)

nevidim dovod preco by to malo synchronom vadit...

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: automat a nebo manuál??

#182 Příspěvek od RudaK » 08 bře 2011 17:09

U komfortního řazení na MANu si řídící jednotka sama přidá při řazení dolů.Takový ten meziplyn u synchronizované převodovky.Pravda je,že se ani nevyšlapuje spojka,pokud je auto v pohybu - akorát se zmáčkne vypinač na řadicí páce a přeřadí .No náklaďák ,co by jste po něm chtěli :chuckle
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#183 Příspěvek od visby » 08 bře 2011 17:14

na MANe je krasne pocut, ako si tam pridava prevodovka. sem tam aj smerom hore. ale zase niekedy to tam narve bez hanby...:-)

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: automat a nebo manuál??

#184 Příspěvek od RudaK » 08 bře 2011 17:22

visby píše:na MANe je krasne pocut, ako si tam pridava prevodovka. sem tam aj smerom hore. ale zase niekedy to tam narve bez hanby...:-)
:yes :Pohoda:
Diť to říkám - co chceš po náklaďáku :D
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: automat a nebo manuál??

#185 Příspěvek od majkro » 08 bře 2011 21:38

Kdyz uz jsme u te automaticke prevodovkty.. Netusite nekdo co se deje, pokud jedu se zarazenou trojkou a stane se toto: rozjizdim se, ve 20-30km/h se preradi na dvojku, jedu na dvojku (zkouseno jen ted do kopce bohuzel), ty roztahnu cca na 50km/h a 3000 otacek, pak se zaradi trojka, jedu asi do 70 - 80 a 3000 otacek a pak to radi zas. Nechapu co to dela, ale prijde mi, ze 4ka to neni, protoze ten posledni kvalt, kterej to zaradi ma ve 90 - 100km/h asi 3500 otacek, to 4ka nema ta ma tak 2000 a kousek.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#186 Příspěvek od Acon » 08 bře 2011 21:46

Rudo, ale tá ZFka čo má MAN nemá synchrony. Medziplyn je elektronicky riadený a zrovnáva otáčky.

Medziplyn v prípade synchronizovanej prevodovky je diskutabilný. Synchrony sa snažia zrovnať ozubenie a medziplynom sa ide proti nim. Znižuje to ich životnosť. Ak je potrebný medziplyn, pravdepodobne už nefungujú tak ako by bolo treba. No je pravda, že ak treba podradiť aby sme získali podstatne vyššie otáčky, synchrony s tým majú problém a medziplyn pomôže.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: automat a nebo manuál??

#187 Příspěvek od Benjamin » 08 bře 2011 21:56

majkro píše:Kdyz uz jsme u te automaticke prevodovkty.. Netusite nekdo co se deje, pokud jedu se zarazenou trojkou a stane se toto: rozjizdim se, ve 20-30km/h se preradi na dvojku, jedu na dvojku (zkouseno jen ted do kopce bohuzel), ty roztahnu cca na 50km/h a 3000 otacek, pak se zaradi trojka, jedu asi do 70 - 80 a 3000 otacek a pak to radi zas. Nechapu co to dela, ale prijde mi, ze 4ka to neni, protoze ten posledni kvalt, kterej to zaradi ma ve 90 - 100km/h asi 3500 otacek, to 4ka nema ta ma tak 2000 a kousek.
Ahoj majkro, nejsem si jistý, ale mám pocit, že vím, o čem mluvíš. Teď jsem dal na Acona a začal jezdit v podstatě furt na 3, poněvadž jezdím teď samý couračky, město nebo meziměsto. A zdá se mi, že jsem v jednu chvíli zpozoroval něco podobného, ale nejsem si jistý, až budu o víkendu doma, musím to vyzkoušet.

Jinak je pravda, že na ty couračky se mi zdá teď Disco na zařazenou trojku mnohem svižnější a tak nějak plynulejší, jen mě někdy trápí, když otáčkou lezou nahoru k těm 3000 a taky občas když sundám nohu rychle z plynu, tak cítím nepatrné cuknutí, není to tak plynulé, ale to jsme asi zhejčkaný z nových vicestupnových automatu...

Acon má jiný měnič, tak mu to na tu trojku když to trochu rozjede asi tolik netočí, je to tak Acone?
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#188 Příspěvek od Acon » 08 bře 2011 22:00

Na 3 to robí to isté ako na 4. Uzamkne sa Vám menič :wink: Kým sa neuzamkne, otáčky Vám kolíšu podľa toho ako pridávate. Po uzamknutí to už nejde, lebo je motor na pevno spojený s prevodovkou. V podstate ako pri man. prevodovke.

To cuknutie, čo cítiš po ubratí môže byť tým, že sa uzamkol menič a potom celá hnacia línia viac reaguje na necitlivú manipuláciu plynom. Je tam príliš veľa spojov (2 prevodovky, niekoľko kardan. krížov, diferáky...) v každom ak je minimálna vôla, tak sa to zráta a výsledná vôla je taká, že to pri prudkom pridaní alebo ubratí cítiť ako cuknutie. Kým je menič odomknutý, nič sa nedeje, lebo motor sa točí nezávisle na kolesách.

Inak, keď už sa s tým zžívate, dám Vám Typ ako predbiehať. Pred predbiehaním je dobré zavčasu podradiť do 3 aby mala prevodovka čas na uzamknutie meniču (deje sa tak nad 70km/h). Potom sa treba naučiť pridávať tak aby sa zasa neodomkol (stane sa tak ak stlačíte na podlahu, prípadne pretlačíte kickdown). Pri tomto režime predbiehate na 3 ako keby ste mali manuál so suchou spojkou. TD5ka má dosť sily a na 3jke je po uzamknutí celkom svižná a ochotne ide do otáčok.
Naposledy upravil(a) Acon dne 08 bře 2011 22:10, celkem upraveno 1 x.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: automat a nebo manuál??

#189 Příspěvek od majkro » 08 bře 2011 22:02

Ja trojku prave rdi jen po meste nebo na kratk cesty, ona jde do 80ti to na takove staci, jen jsem trosku v rozpacich z razeni toho dalsiho stupne. Kazdopadne ano, bez Dcka je auto po meste sviznejsi a plynulejsi, to cuknuti je jasne, vic brzdi motor, to je normal a pokud to nevadi prevodocvce nebo necemu, tak mi to neadi taky, jsem zvyklej na motorku s velkou kompresi :)

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: automat a nebo manuál??

#190 Příspěvek od majkro » 08 bře 2011 22:02

Acon píše:Na 3 to robí to isté ako na 4. Uzamkne sa Vám menič :wink: Kým sa neuzamkne, otáčky Vám kolíšu podľa toho ako pridávate. Po uzamknutí to už nejde, lebo je motor na pevno spojený s prevodovkou. V podstate ako pri man. prevodovke.
Takze to neni dalsi rychlostni stupen, ale jen zamknuti toho menice?

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#191 Příspěvek od Acon » 08 bře 2011 22:11

majkro píše:
Takze to neni dalsi rychlostni stupen, ale jen zamknuti toho menice?
Ano

A vyššie som doplnil pár info.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: automat a nebo manuál??

#192 Příspěvek od Benjamin » 08 bře 2011 22:12

majkro píše:
Acon píše:Na 3 to robí to isté ako na 4. Uzamkne sa Vám menič :wink: Kým sa neuzamkne, otáčky Vám kolíšu podľa toho ako pridávate. Po uzamknutí to už nejde, lebo je motor na pevno spojený s prevodovkou. V podstate ako pri man. prevodovke.
Takze to neni dalsi rychlostni stupen, ale jen zamknuti toho menice?
Jj myslím, že to tak Acon myslel, ono to tak bude. Jak říkáš do těch 80 kmh je to dobrý. Mi máme u nás samý kroucený cesty, tak málokdy 80 kmh přetáhnu. Jinak to cuknutí je logické to chápu, a jak říkáš, pokud to ničemu neškodí, tak mi to taky neva - su mimochodem z motorky taky zvykly :mrk
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: automat a nebo manuál??

#193 Příspěvek od Benjamin » 08 bře 2011 22:17

Acon píše:ám Typ ako predbiehať. Pred predbiehaním je dobré zavčasu podradiť do 3 aby mala prevodovka čas na uzamknutie meniču (deje sa tak nad 70km/h). Potom sa treba naučiť pridávať tak aby sa zasa neodomkol (stane sa tak ak stlačíte na podlahu, prípadne pretlačíte kickdown). Pri tomto režime predbiehate na 3 ako keby ste mali manuál so suchou spojkou. TD5ka má dosť sily a na 3jke je po uzamknutí celkom svižná a ochotne ide do otáčok.
Jj díky vyzkoušíno včera při predjíždení linkového autobusu do kopce s plně naloženým autem, až sem byl překvapený, jak to slušně jelo. Včera jsme nahodili nové pneu BFG KM2 265/75 R16, tak jsem zvedavý o jak moc to bude horší oproti zimakum 235/70...mno uvidíme...jsou to me první MT...vyzkouším o víkendu jak moc velkého lenocha jsem z toho udělal...ale věřím, že to nebude tak hrozné, s výkonem Td5 jsme celkem spokojený, i když mnoha lidem se nezdá...stačí se ale projet v jiném 2,5 TD off a člověk pozná, že td5 si nestojí vůbec špatně...krom toho nemám Disco na rychlost..
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: automat a nebo manuál??

#194 Příspěvek od majkro » 08 bře 2011 22:25

No ja si prave vsiml, ze kdyz to (ted uz to vim) zamkne a je potreba predjet, tak to jde samo klidne do 120km/h (vim, ze je to uz prasarna, ale obcas predjizdite prase)

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: automat a nebo manuál??

#195 Příspěvek od RudaK » 09 bře 2011 06:18

Acon píše:Rudo, ale tá ZFka čo má MAN nemá synchrony. Medziplyn je elektronicky riadený a zrovnáva otáčky.
:Sorry: já myslel,že má :Sorry: ti němci šetří všude ,že tam synchrony nedávají :chuckle .Proto mají větší HDP :D
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#196 Příspěvek od visby » 09 bře 2011 08:13

Acon píše:Rudo, ale tá ZFka čo má MAN nemá synchrony. Medziplyn je elektronicky riadený a zrovnáva otáčky.
je to vcelku aj logicke, kedze uplne sam nezaradis (vzdy ti elektronika preberie plyn a robi si co chce;-)
Acon píše:Medziplyn v prípade synchronizovanej prevodovky je diskutabilný. Synchrony sa snažia zrovnať ozubenie a medziplynom sa ide proti nim. Znižuje to ich životnosť. Ak je potrebný medziplyn, pravdepodobne už nefungujú tak ako by bolo treba. No je pravda, že ak treba podradiť aby sme získali podstatne vyššie otáčky, synchrony s tým majú problém a medziplyn pomôže.
toto som nevedel. ale v kazdom pripade, pri prudkom podradovani bez pridania plynu (pseudo ci full medziplyn) casto ani nezaradis rychlost, prevodovka kladie naozaj vysoky odpor.
mam pocit, ze rychlosti tam idu lahsie ked si drzim rovnake otacky a to mi pre dobry pocit staci:-)

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#197 Příspěvek od Acon » 02 dub 2011 23:32

ma teraz počas jazdy napadlo, že som viedol debatu o otáčkach manuálu a automate, že tu niekto povedal, že automat točí menej. Tak len pre porovnanie, automat
Přílohy
Fotografia0290.jpg
Fotografia0290.jpg (39.8 KiB) Zobrazeno 4445 x
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: automat a nebo manuál??

#198 Příspěvek od majkro » 02 dub 2011 23:54

To mas zamklou 3 nebo D? Zamkla 3 mysilm dava pres 3500 pri tehle rychlosti :)

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#199 Příspěvek od Acon » 03 dub 2011 08:34

jasné, že 4.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
KubaVondal
Příspěvky: 506
Registrován: 08 pro 2008 21:42
tel.: 739458752
auto: Disco Td5
Bydliště: Meziříčko-Letovice

Re: automat a nebo manuál??

#200 Příspěvek od KubaVondal » 13 dub 2011 23:18

Můžu se jen zeptat?? Dnes jsme řešili takovou blbost. Jestli jde za jízdy u automatu zařadit neutrál.. Prostě blbost, akorát nás to jen zajímalo.. Tak jak to je teda?? :nerd :nerd
EX D1 300Tdi Velryba nyní DII Td5 r.v.99 zatím v sérii obutá na Cooper A/T3 + pár hřebců navíc

Odpovědět