Turbo TD5
Moderátor: Miky_CZ
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Turbo TD5
tak sa stalo to najhorsie co som cakal. olej v sani bol sposobeny rozbitym loziskom na turbe, treba ho vymenit.
turbo servisu nevedia dodat diely, iba nove turbo.
otazka je, ma zmysel to vobec opravovat? kde najlacnejsie zohnat nahradne turbo?
dik za info
turbo servisu nevedia dodat diely, iba nove turbo.
otazka je, ma zmysel to vobec opravovat? kde najlacnejsie zohnat nahradne turbo?
dik za info
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Turbo TD5
A co třeba jiná myšlenka - VNT turbo = turbo které nemá waste gate regulaci, ale variabilní nastavování lopatek. Je chopné se rychleji roztáčet a fungovat už od nižších otáček motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo TD5
urcite nebude lacnejsie...MadTom píše:A co třeba jiná myšlenka - VNT turbo = turbo které nemá waste gate regulaci, ale variabilní nastavování lopatek. Je chopné se rychleji roztáčet a fungovat už od nižších otáček motoru.
Re: Turbo TD5
Takze vlastne jako ve vetsine eshopu tady v CRRover píše:Nové cca 450 liber + daň + doprava...

- Rosi
- Příspěvky: 777
- Registrován: 18 pro 2008 14:28
- tel.: +420-608-084004
- auto: LR 110SW Def Td5
- Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy
Re: Turbo TD5
Otázka co je horší, jestli westgate nebo proměnlivé nastavení lopatek.
Mám dramaticky horší zkušenost s tím druhým
Určitě to ale není paušál.
Dobrý reference má turbo servis tuším v Brně Bosonohách
, použitý turbo je vcelku rozšířený - ND by měli být dostupné.
Navíc bych prohledal další vlákna na fóru, žiju v domění, že tu je již mnoho napsáno...
Mám dramaticky horší zkušenost s tím druhým

Určitě to ale není paušál.
Dobrý reference má turbo servis tuším v Brně Bosonohách

Navíc bych prohledal další vlákna na fóru, žiju v domění, že tu je již mnoho napsáno...
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Turbo TD5
Ja nevim, já se nikam nekoukal, to byla jen infomace aby byla představa o jakých penězích to je při výměně turba a jestli se třeba nevyplatí vyměnit ložiska teda pokud je zbytek v pořádku.majkro píše:Takze vlastne jako ve vetsine eshopu tady v CRRover píše:Nové cca 450 liber + daň + doprava...)
Zajímalo by mně na kolik vyjde to s proměnlivou geometrií lopatek jak psal MadTom a jestli se dá jen tak zaměnit...
Country boy...
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo TD5
http://bellautoservices.co.uk/products/td5-vnt-turbo/" onclick="window.open(this.href);return false;
2rosi: u nas to lozisko neviem zohnat, ale pokukam este. nemas nahodou kontakt na ten servis, neviem nic vypatrat...
2rosi: u nas to lozisko neviem zohnat, ale pokukam este. nemas nahodou kontakt na ten servis, neviem nic vypatrat...
Re: Turbo TD5
Zkus http://www.turbocar.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; Je to kousicek od Brna..visby píše:http://bellautoservices.co.uk/products/td5-vnt-turbo/
2rosi: u nas to lozisko neviem zohnat, ale pokukam este. nemas nahodou kontakt na ten servis, neviem nic vypatrat...
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Turbo TD5
Osobne som mal od 98" 3 služobné talianské JTDéčka ktoré mali variabilnú geometriu, na každom som do výmeny spravil viac ako 240 000km a s turbom (ani s ničím iným) som problém nemal. Pokial viem, tak všetky ešte jazdia v súkromných rukách a o 2 bezpečne viem, že turbá sú stále OK.Rosi píše:Otázka co je horší, jestli westgate nebo proměnlivé nastavení lopatek.
Mám dramaticky horší zkušenost s tím druhým
...
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Turbo TD5
Omlouvám se za amatérský dotaz, ale jak to poznám na svém autě? Je to znát na výkonu a kam mám hrábnout, abych zjistil jestli nemám stejný problém?visby píše:tak sa stalo to najhorsie co som cakal. olej v sani bol sposobeny rozbitym loziskom na turbe, treba ho vymenit.
dik za info
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo TD5
v sani som mal vcelku dost oleja, turbo uz dost pistalo. dal som ho na prehliadku a takto som dopadol...Benjamin píše:Omlouvám se za amatérský dotaz, ale jak to poznám na svém autě? Je to znát na výkonu a kam mám hrábnout, abych zjistil jestli nemám stejný problém?
Re: Turbo TD5
Tak to držím palce, ať to brzy vyřešíš. Kolik máš nalítáno visby? Já mám ke 160 tkm a mám pocit, že už je taky malinko slyšet...olej v sání jsem nekontroloval, ale jinak ho mám všude možně jako na každém LR, úbytek jsem ale nesledovalvisby píše: v sani som mal vcelku dost oleja, turbo uz dost pistalo. dal som ho na prehliadku a takto som dopadol...

UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo TD5
185t km, ubytok oleja som mal dost velky a z vane zacal tiect az teraz ku koncu;-)Benjamin píše:Tak to držím palce, ať to brzy vyřešíš. Kolik máš nalítáno visby? Já mám ke 160 tkm a mám pocit, že už je taky malinko slyšet...olej v sání jsem nekontroloval, ale jinak ho mám všude možně jako na každém LR, úbytek jsem ale nesledoval
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Turbo TD5
Turbo považujem za diel, kde by som nad repasom uvažoval len v prípade mimoriadne dobrých referencií.Ono to v tomto prípade môže výsť drahšie ako new kus.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Turbo TD5
+1Acon píše:Turbo považujem za diel, kde by som nad repasom uvažoval len v prípade mimoriadne dobrých referencií.Ono to v tomto prípade môže výsť drahšie ako new kus.
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo TD5
drahsie to urcite nebude, zas tak v keli ho nemam...Acon píše:Turbo považujem za diel, kde by som nad repasom uvažoval len v prípade mimoriadne dobrých referencií.Ono to v tomto prípade môže výsť drahšie ako new kus.
- Rosi
- Příspěvky: 777
- Registrován: 18 pro 2008 14:28
- tel.: +420-608-084004
- auto: LR 110SW Def Td5
- Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy
Re: Turbo TD5
Myslím že je to ten odkaz co poslal Majkro...
Jinak bilaterální debata o tom jaký turbo je lepší je tak nějak mimo mísu dle mě, je to vždy o kompletu resp. konceptu motoru.
Nejpodstatnější bych viděl že je ale používání rozumu = dochladit turbo po jízdě chvíli vrčením na volnoběh. Tady bych viděl že je jádro pudla u většiny mrtvolek.
Všeobecně zastávám názor, že v jednoduchosti je síla - proto bych se na proměnné nastavení lopatek vyprd
Kdyby to k něčemu na TD5 bylo dobré, dali by jej tam, technologie to není nijak závratná.
Osobně mi bere turbo tak od 1200-1500 ot., najeto mám na původním 220tkm a je jak nový (zaklepávám), co víc si přát
Jinak bilaterální debata o tom jaký turbo je lepší je tak nějak mimo mísu dle mě, je to vždy o kompletu resp. konceptu motoru.
Nejpodstatnější bych viděl že je ale používání rozumu = dochladit turbo po jízdě chvíli vrčením na volnoběh. Tady bych viděl že je jádro pudla u většiny mrtvolek.
Všeobecně zastávám názor, že v jednoduchosti je síla - proto bych se na proměnné nastavení lopatek vyprd

Kdyby to k něčemu na TD5 bylo dobré, dali by jej tam, technologie to není nijak závratná.
Osobně mi bere turbo tak od 1200-1500 ot., najeto mám na původním 220tkm a je jak nový (zaklepávám), co víc si přát

Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo TD5
tiez to tak vidim, akurat mam pocit, ze brodenie a podobne zabavky malych chlapcov tomu urcite nepridavaju;-)Rosi píše:Nejpodstatnější bych viděl že je ale používání rozumu = dochladit turbo po jízdě chvíli vrčením na volnoběh. Tady bych viděl že je jádro pudla u většiny mrtvolek.
Osobně mi bere turbo tak od 1200-1500 ot., najeto mám na původním 220tkm a je jak nový (zaklepávám), co víc si přát
dneska budem vediet, ci sa da domcek loziska zohnat, ak nie rovno objednam nove. bude aspon vekom sediet k hlave:-)))
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Turbo TD5
VNT turbo motoru může pomoci, pokud se to správně nastaví. To že tam není od výroby má nejspíš několik důvodů, hlavní byc řekl, že v roce 1998, kdy šla TD5ka ven, to rozhodně nebylo běžné, stejně jako nebyly běžné motory se systémem čerpadlo-tryska.
Já o VNT uvažuju, ale jedině v případě, že mi stávající umře, protože jako taková prventivní výměna nebo "pouze" vylapšení motoru, je to trošku dražší.
Ve výsledku to potom funguje tak, že se zruší wastegate modulátor a propojí se to přímo a od tlaku na výstupu turba, jsou regulované lopakty, bez zásahu elektroniky. Toto není ideální, ale do Defenderu to ani jinak nejde, tam není čím to elektronicky regulovat.
Já o VNT uvažuju, ale jedině v případě, že mi stávající umře, protože jako taková prventivní výměna nebo "pouze" vylapšení motoru, je to trošku dražší.
Ve výsledku to potom funguje tak, že se zruší wastegate modulátor a propojí se to přímo a od tlaku na výstupu turba, jsou regulované lopakty, bez zásahu elektroniky. Toto není ideální, ale do Defenderu to ani jinak nejde, tam není čím to elektronicky regulovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo