Trošku si tady hraju s elektronikou v TD5ce - mám její velkou část na stole a napadla mě taková možnost, jak auto relativně jednoduše doplnit o indikátor problémů jako je přehřátí a podobně. Původně jsem to chtěl jako doplněk k novému Nanocomu, ale vývoj nepokračuje tak rychle jak bych si představoval, tak to zkusím jinak.
Prostě krabička s displejem a s dvěma velkýma kontrolkama - červenou a žlutou - pro začátek. Připojilo by se to do stávající kabeláže v autě a měřilo následující: napětí hlavní případně přídavní baterie, teplotu chladící kapaliny, nafty, nasávaného vzduchu, vzduchu v sání, tlak nasávaného vzduchu a vzduchu v sání, hmotnost nasávaného vzduchu. A s přídavný čidlem teplotu výfukových plynů, případně tlak oleje.
U každé této veličiny by se daly nastavit limity prvního a druhého varování, kdy by se rozsvítila velká žlutá, respektive velká červená kontrolka, případně to začalo pískat. To je zajímavé například u teploty motoru a teploty výfukových plynů, napětí baterie, případně teploty výfukových plynů a tlaku oleje. Přesné hodnoty limitů by se nastavovaly z PC pomocí jednoduché konfigurace (nebo jinak, ale jednoduše uživatelsky).
Do Disco2 bych jako mechanické provedení viděl plechovou kapličku na přístrojové desce, místo prostřední gumové odkládací plochy, případně by tam mohlo být ještě místo na nějaká vypínače.
Udělal jsem cenový odhad a vyšlo by to na 6-8000Kč - podle toho, zda by bylo nějaké externí čidlo - momentálně vím kolik stojí čidlo na výfukové plyny.
A teď otázka - chcete to? Mám se pustit po večerech do hraní si?
TD5 - "palubní počítač"
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 15224
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
TD5 - "palubní počítač"
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15224
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - "palubní počítač"
A když si to tak čtu, tak pokud by to měřilo napětí obou případných baterií, tak by nebyl problém, aby je to inteligentně spínalo - tj. po nějakém nabití hlavní, by to připojilo přídavnou. K tomu by tam byl vypínač na ruční propojení a v motorovém prostoru výkonové relé nebo solenoid.
A vymýšlet se dají i další věci.
A vymýšlet se dají i další věci.

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 - "palubní počítač"
nedostanes za tu cenu OBD monitor? nieco v tomto zmysle: http://www.vi-performance.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ale videl som aj jednoduchsie varianty...
edit: taketo: http://www.blafusel.de/obd/obd2lcd_4en.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ale videl som aj jednoduchsie varianty...
edit: taketo: http://www.blafusel.de/obd/obd2lcd_4en.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 15224
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - "palubní počítač"
Dostaneš. Připojíš ho a zobrazí ti přesně to, co na OBD bude k dispozici - standardní čidla v autě. Možná bude mít i nastavitelnej limit varování. Ale už netuším, jak do OBD přidat napětí druhé baterky nebo teplotu výfukových plynů, když tyto čidla v autě standardně nejsou. Navíc mám pár zkušeností s OBD ve smyslu - normálně to funguje, ale občas se to kousne, a pokud je to black box, tak s tím nic neudělám.
Prvotní idea bylo rozšíření Nanocomu Evolution - je na to nachystanej, pouze dodělat SW, ale vývoj nějak nekvaltuje.
Takže zuby zpět a udělat to postaru - prostě se připojit na dráty co jdou do řídící jednotky a na dráty od přidaných čidel. Zajímalo mě hlavně měření teploty výfukových plynů, ale 6000Kč a víc za to nedám, navíc takovou věco co furt bliká a svítí a pořádně to nejde vypnout ani nechci a nepotřebuju. Pokud už něco takovýho, tak aby tam byl výraznej indikátor problému, aby se nedal přehlédnout. A pokud je vše OK, tak aby to nerušilo a třeba ani nesvítilo.
Prvotní idea bylo rozšíření Nanocomu Evolution - je na to nachystanej, pouze dodělat SW, ale vývoj nějak nekvaltuje.
Takže zuby zpět a udělat to postaru - prostě se připojit na dráty co jdou do řídící jednotky a na dráty od přidaných čidel. Zajímalo mě hlavně měření teploty výfukových plynů, ale 6000Kč a víc za to nedám, navíc takovou věco co furt bliká a svítí a pořádně to nejde vypnout ani nechci a nepotřebuju. Pokud už něco takovýho, tak aby tam byl výraznej indikátor problému, aby se nedal přehlédnout. A pokud je vše OK, tak aby to nerušilo a třeba ani nesvítilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15224
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - "palubní počítač"
Malej update - postupně se učím programovat
a postupně se i lehce mění požadavky na funkci:
1. všechna měření jsou přímo z čidel - buďto těch co už jsou v autě (připujuje se to k drátům co vedou do řídící jednotky) - u TD5ky je to teplota vody a tlak v sání. Nebo z čidel přidaných - plánuji teplotu výfukových plynů a tlak oleje (tady ještě nevím s jakým čidlem). V principu tak není problém přispůsobit to do jakéhokoliv auta, kde tyto čidla jsou. Nechci měření tak, aby se to vyčítalo přes diagnostickou zásuvku - udělat to spolehlivě, aby to nepadalo je velice složité, navíc to už umí Nanocom.
2. měření napětí 2 baterií a jejich inteligentní spínání - výkonové relé/stykač/solenoid bude externě
3. vestavěná GPS - volitelně - zobrazí aktuální rychlost a zeměpisnou polohu - anténa bude externí s možností ji zároveň použít pro navigaci nebo něco jiného, co umožňuje připojení externí antény.
4. zobrazení na LCD displeji - nejspíš 4 řádky po 40 znacích - není malej, ale hodně se tam vejde.
5. velké indikační LED pro zobrazení varování že se něco děje a pípák pro akustickou signalizaci - není potřeba furt koukat po budících.
6. mechanické provedení předpokládám do kapličky na palubní desce
7. minimum nebo žádné ovládací prvky - do čeho se nedá rejpat, to se nedá rozrejpat - zkušenost z věcí co vyvýjíme v práci
Má to být jednoduchá náhrada ruzných doplňkových budíků co si různě dáváme do auta s tím, že dřív poznáme, když je něco špatně. Nepoznáme, pokud to na nás nezačne samo pískat a to ty běžné budíky neumí.
Pokud máte nějaké nápady co tak ještě přidat za funkce sem s nimi.

1. všechna měření jsou přímo z čidel - buďto těch co už jsou v autě (připujuje se to k drátům co vedou do řídící jednotky) - u TD5ky je to teplota vody a tlak v sání. Nebo z čidel přidaných - plánuji teplotu výfukových plynů a tlak oleje (tady ještě nevím s jakým čidlem). V principu tak není problém přispůsobit to do jakéhokoliv auta, kde tyto čidla jsou. Nechci měření tak, aby se to vyčítalo přes diagnostickou zásuvku - udělat to spolehlivě, aby to nepadalo je velice složité, navíc to už umí Nanocom.
2. měření napětí 2 baterií a jejich inteligentní spínání - výkonové relé/stykač/solenoid bude externě
3. vestavěná GPS - volitelně - zobrazí aktuální rychlost a zeměpisnou polohu - anténa bude externí s možností ji zároveň použít pro navigaci nebo něco jiného, co umožňuje připojení externí antény.
4. zobrazení na LCD displeji - nejspíš 4 řádky po 40 znacích - není malej, ale hodně se tam vejde.
5. velké indikační LED pro zobrazení varování že se něco děje a pípák pro akustickou signalizaci - není potřeba furt koukat po budících.
6. mechanické provedení předpokládám do kapličky na palubní desce
7. minimum nebo žádné ovládací prvky - do čeho se nedá rejpat, to se nedá rozrejpat - zkušenost z věcí co vyvýjíme v práci
Má to být jednoduchá náhrada ruzných doplňkových budíků co si různě dáváme do auta s tím, že dřív poznáme, když je něco špatně. Nepoznáme, pokud to na nás nezačne samo pískat a to ty běžné budíky neumí.
Pokud máte nějaké nápady co tak ještě přidat za funkce sem s nimi.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 - "palubní počítač"
Nápady nemám, ale zájem bych možná měl.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4203
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 - "palubní počítač"
pro prakticke pouziti, tedy nejen to, ze se mne libi jak se menej cisilka, je toto podle meho nejdulezitejsi. v zasade pro mne by to mohlo mit i skrytou montaz, bo nepotrebuju zadnou dalsi opicarnu na palubce, ale chci aby kdyby se neco delo aby to pipalo.MadTom píše: 5. velké indikační LED pro zobrazení varování že se něco děje a pípák pro akustickou signalizaci - není potřeba furt koukat po budících.
(ne ze by mne to nejak pomohlo, nebot kdyz se neco deje u meho auta, tak to proste nejede

http://www.offg.cz expediční poradenství, offroad expedice na míru po celém světě, offroadškola, http://www.offroadskola.cz
-
- Příspěvky: 15224
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - "palubní počítač"
O skryté montáži jsem uvažoval a zavrhl, těch drátů co do toho povede nebude málo - napájení, baterky, relátka k nim, signály od čidel a dělat to jako dvoudílné (snímací krabičku a displejovou krabičku) doopravdy nechci. Předpokládám, že do případné kapličky se zároveň dají dát i nějaké vypínače, kterých není nikdy dost. Prostě neco takového jako je kaplička s kulatýma měřákama, ale aby to umělo trošku víc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo