Celá ta diskuse je takové slovíčkaření. Řešit momemt a otáčky je na většinu uživatelů offů složitý a taky skoro zbytečný. V těch materiálech Mitsubishi je to zjednodušený a navíc je tam pospis pro případy dostatečného kontaktu kola s podkladem.
Ale píšu hlavně kvůli tomu Pininu a Freelanderu.
Pinin:
Nevím, jestli má Pinin redukci, a jestli je to auto postavené tak, jak píšou v materiálech, ale může to normálně fungovat (na rozdíl od názoru Vany

, ale přeci jen trochu jinak než píšou u Mitsubishi). Berme, že je Pinin opravdu tak sestrojený a konstrukční prvky osazené dle toho jejich obrázku.
Takže Pinin nemá mezinápravový dif, ale vývod pohonu dopředu i dozadu natvrdo. Pokud je v režimu 2WD, tak je přední náprava odpojena rozpojením zubové spojky v přední nápravě (jako by jsi mu zvedl jedno kolo). Předek tedy 0% a vše jde přes viskozní spojku dozadu. Spojka je natvrdo sepnutá a posílá 100% na zadní nápravu (nebo nemusí posílat 100%, ale to by nemělo smysl...). Točí se ti naprázdno celý předek včetně difu, ale to jim asi neva.
Pak zapneš pomocí té zubové spojky 4WD. Je to defacto natvrdo a dopředu a dozadu jde to samé, jako u zamčené mezinápravy (oni to nazývají 4WD s uzávěrou ). Pokud odemkneš uzávěru, aktivuješ tím viskospojku, která pak už neposílá dozadu svých 100% (ono je to 100% z pseudopadesáti), ale jen volitelná procenta. Rozdíl oproti jejich popisu je, že jde 100% dopředu a visco ovlivňuje kolik jde dozadu až do poměru 50:50.
Ten systém je trochu zvláštní, ale umí vlastně:
1) 100% předohrab
2) 100% zadohrab
3) 4x4 s plynule měnitelným poměrem od 100% předek až po 50:50 (navíc plus uzávěrka)
4) Pokud má i redukci tak to vše 2x (možná je to ale taky uživatelsky omezeno, jen na některé režimy)
Pokud to tak je, tak je Pinin docela zajímavej stroj, navíc pokud je zařazenej mezi SUV.