identifikace

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
sivok
Příspěvky: 112
Registrován: 23 srp 2011 18:12
tel.: 724290591
auto: LR Discovery 2
Bydliště: Dolní Dvořiště
Kontaktovat uživatele:

identifikace

#1 Příspěvek od sivok » 09 říj 2011 18:01

Ahoj všichni, potřeboval bych poradit. U baterky mam připojenou nějakou jednotku. Chtěl bych vědět co to je a kčemu je to dobrý. Dík za radu
DSC00043.jpg
DSC00043.jpg (12.52 KiB) Zobrazeno 3878 x
DSC00044.jpg
DSC00044.jpg (11.54 KiB) Zobrazeno 3878 x
Naposledy upravil(a) sivok dne 10 říj 2011 19:04, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: identifikace

#2 Příspěvek od visby » 09 říj 2011 20:02

http://www.alpin-tuningshop.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

sivok
Příspěvky: 112
Registrován: 23 srp 2011 18:12
tel.: 724290591
auto: LR Discovery 2
Bydliště: Dolní Dvořiště
Kontaktovat uživatele:

Re: identifikace

#3 Příspěvek od sivok » 10 říj 2011 17:53

Díky za radu

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: identifikace

#4 Příspěvek od Acon » 10 říj 2011 18:37

okrem toho, že by si mal zmenšiť tie foto, tak by bolo zaujímavé ak by si referoval ako sa to správa bez tej "tuningovej" krabičky. Vo všeobecnosti je to totiž často veľmi dobre predaná nefunkčná krabica s nejakými pochybne fungujúcimi súčiastkami. Možno práve tá Tvoja...
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

sivok
Příspěvky: 112
Registrován: 23 srp 2011 18:12
tel.: 724290591
auto: LR Discovery 2
Bydliště: Dolní Dvořiště
Kontaktovat uživatele:

Re: identifikace

#5 Příspěvek od sivok » 10 říj 2011 18:42

Abych pravdu řek tak vůbec nevím. Auto mám od ledna tohoto roku a koupil jsem to už stím. Nějak mám strach to odpojit, nerad bych aby se stím něco stalo, používám ho každej den, takže jsem na něm docela závislej. Takhle jak je to auto bere pěkně od spodu a je docela svižné na offroad.

Uživatelský avatar
Xakru
Příspěvky: 24
Registrován: 04 čer 2010 18:12
auto: LR Disko II TD5
Bydliště: HK

Re: identifikace

#6 Příspěvek od Xakru » 13 říj 2011 10:41

Zdravím.
Nalezl jsem v autě podobnou "krabičku". Po konzultaci se servisem jsem ji zkušebně odpojil. Po odpojení byl znát úbytek výkonu. Šlapu na plyn a auto se vláčně rozjíždí bylo to tak líné až jsem musel po cca 10km zastavit a vrátit to zpět. Otázka zní zda jsem odpojením neutrhl motoru veškeré informace které krabička upravuje. Tím pádem bych jel v nějakém nouzovém režimu a pak chápu že to nejede.
Moje "krabička" vypadá stejně, ale jmenuje se jinak. Jedná se o HOPA PD-Elektronik 5 Zyl D7218.
Nějaké info o test je tady
http://www.landrover-sydsjaelland.dk/ss ... =2&kat=205" onclick="window.open(this.href);return false;
Parametry jsou tady
http://www.kuhn-ehingen.de/download/Kuhn-HOPA.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Překvapila mě informace že se to montuje do nových aut a výrobce "krabičky" v případě poškození přebírá záruku.

Hodnoty podle výrobce u tebe je to podobné trochu mám podezření je je to totéž ale v jiném kabátu
102KW na 122KW
139PS na 166PS
300NM na 315NM
Rozhodně pocitově je to znatelná změna.

tady je link na PDF kde jsou hodnoty tvojí krabičky
http://www.tommisautoservice.de/conteni ... /alpin.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Snad tě to potěší, ale stejně bych otestoval jestli to není jen zbytečná zátěž pod kapotou.

Petr

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: identifikace

#7 Příspěvek od MadTom » 13 říj 2011 11:11

Pokud jsi krabičku jenom odpojit a nepropojil jsi příslušné signály tak jak mají být bez krabičky, tak je velmi pravděpodobné, že motor fungoval tak, jako by neměl připojené některé čidlo = běžel v nějak omezeném režimu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Xakru
Příspěvky: 24
Registrován: 04 čer 2010 18:12
auto: LR Disko II TD5
Bydliště: HK

Re: identifikace

#8 Příspěvek od Xakru » 13 říj 2011 11:18

:hmm:
tak to bude oříšek neb není dokumentace k zapojení budu hledat dál
dik za potvrzení domněnky.

myslíš, že by stačilo proklemovat na opačném konektoru piny (je tam konektor jako od starého joysticku)
k vyřazení krabičky a zasílání korektních údajů do řídící jednotky?

Petr
Naposledy upravil(a) Xakru dne 13 říj 2011 11:21, celkem upraveno 1 x.

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: identifikace

#9 Příspěvek od MadTom » 13 říj 2011 11:21

Jedině změřit kam dráty vedou. Měřil bych to vůči konektorům na řídící jednotce - v RAVE je popsané co na řídící jednotku vede a dá se podle toho najít, které signály z čidel to ovlivňuje a následně nají ke kterým čidlům to vede na druhou stranu. A potom už tam bude jenom zem a napájení (to bude spínané od klíčku, takže povede někam do pojistkové skříňky).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Xakru
Příspěvky: 24
Registrován: 04 čer 2010 18:12
auto: LR Disko II TD5
Bydliště: HK

Re: identifikace

#10 Příspěvek od Xakru » 13 říj 2011 11:28

Pokud nenajdu dokumentaci k powerboxu tak na nějaké hledání kašlu.
měl jsem představu, že bych místo powerboxu zapojil upravený konektor s proklemovanými vývody takže bych vytvořil vlastně spojku bez ovlivnění parametrů

Petr

sivok
Příspěvky: 112
Registrován: 23 srp 2011 18:12
tel.: 724290591
auto: LR Discovery 2
Bydliště: Dolní Dvořiště
Kontaktovat uživatele:

Re: identifikace

#11 Příspěvek od sivok » 13 říj 2011 17:18

Xakru píše:Zdravím.
Nalezl jsem v autě podobnou "krabičku". Po konzultaci se servisem jsem ji zkušebně odpojil. Po odpojení byl znát úbytek výkonu. Šlapu na plyn a auto se vláčně rozjíždí bylo to tak líné až jsem musel po cca 10km zastavit a vrátit to zpět. Otázka zní zda jsem odpojením neutrhl motoru veškeré informace které krabička upravuje. Tím pádem bych jel v nějakém nouzovém režimu a pak chápu že to nejede.
Moje "krabička" vypadá stejně, ale jmenuje se jinak. Jedná se o HOPA PD-Elektronik 5 Zyl D7218.
Nějaké info o test je tady
http://www.landrover-sydsjaelland.dk/ss ... =2&kat=205" onclick="window.open(this.href);return false;
Parametry jsou tady
http://www.kuhn-ehingen.de/download/Kuhn-HOPA.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Překvapila mě informace že se to montuje do nových aut a výrobce "krabičky" v případě poškození přebírá záruku.

Hodnoty podle výrobce u tebe je to podobné trochu mám podezření je je to totéž ale v jiném kabátu
102KW na 122KW
139PS na 166PS
300NM na 315NM
Rozhodně pocitově je to znatelná změna.

tady je link na PDF kde jsou hodnoty tvojí krabičky
http://www.tommisautoservice.de/conteni ... /alpin.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Snad tě to potěší, ale stejně bych otestoval jestli to není jen zbytečná zátěž pod kapotou.

Petr
Dík za informace, jsou zajímavé, ale odpojovat to nebudu. Pokud se nevyskytne žádný problém nechám to tak. Auto je poměrně živé a bere pěkně už od ňákejch 1200 otáček, takže jede slušně nemusím ho zbytečně točit.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: identifikace

#12 Příspěvek od Acon » 13 říj 2011 18:54

sivok píše:..
Hodnoty podle výrobce u tebe je to podobné trochu mám podezření je je to totéž ale v jiném kabátu
102KW na 122KW
139PS na 166PS
300NM na 315NM
Rozhodně pocitově je to znatelná změna.

..
Obávam sa, že 15Nm nárast u DII bude sotva znateľný. Ten výkon?! Ak vezmem do úvahy, že ten výkon je pri nejakých 5000ot tak alikvotný nárast v bežných pracovných otáčkach bude tak 5-7kW a to tiež nebude poznať. Iná vec je ak je celá krivka Nm posunutá o 300-500ot nižšie, to už cítiť je a dosť, pretože sériová TD5 je hluchá ako poleno do 2000ot.
Pozerám, že tá druhá krabička hovorí o náraste Nm o 60 a to už by poznať bolo.
Pokial ide o zapojenie, tak doteraz čo som odsledoval, tak sa v zapojení nič nemení. Ak sa to odpojí, je to sériové. Ja osobne týmto krabičkám veľmi neverím a pred nejakým časom som sprdol kamoša čo si na autosalóne kúpil nejaký powerbox do Oktávky 1,9TD a úžasne to vychvaloval. Tak som mu povedal, nech mi to požičia do mojej služobnej, ktorej jazdné vlastnosti poznám 100% keďže som na nej za posledného 3,5r. najazdil 265 000km a musel som skonštatovať, že nárast Nm je hodne znateľný.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

sivok
Příspěvky: 112
Registrován: 23 srp 2011 18:12
tel.: 724290591
auto: LR Discovery 2
Bydliště: Dolní Dvořiště
Kontaktovat uživatele:

Re: identifikace

#13 Příspěvek od sivok » 13 říj 2011 19:31

Acon píše:
sivok píše:..
Hodnoty podle výrobce u tebe je to podobné trochu mám podezření je je to totéž ale v jiném kabátu
102KW na 122KW
139PS na 166PS
300NM na 315NM
Rozhodně pocitově je to znatelná změna.

..
Obávam sa, že 15Nm nárast u DII bude sotva znateľný. Ten výkon?! Ak vezmem do úvahy, že ten výkon je pri nejakých 5000ot tak alikvotný nárast v bežných pracovných otáčkach bude tak 5-7kW a to tiež nebude poznať. Iná vec je ak je celá krivka Nm posunutá o 300-500ot nižšie, to už cítiť je a dosť, pretože sériová TD5 je hluchá ako poleno do 2000ot.
Pozerám, že tá druhá krabička hovorí o náraste Nm o 60 a to už by poznať bolo.
Pokial ide o zapojenie, tak doteraz čo som odsledoval, tak sa v zapojení nič nemení. Ak sa to odpojí, je to sériové. Ja osobne týmto krabičkám veľmi neverím a pred nejakým časom som sprdol kamoša čo si na autosalóne kúpil nejaký powerbox do Oktávky 1,9TD a úžasne to vychvaloval. Tak som mu povedal, nech mi to požičia do mojej služobnej, ktorej jazdné vlastnosti poznám 100% keďže som na nej za posledného 3,5r. najazdil 265 000km a musel som skonštatovať, že nárast Nm je hodne znateľný.
Mě to táhne už od ňakejch 1200 otáček a jde dobře za plynem takže bych řek že ta krabička asi funguje jak má

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: identifikace

#14 Příspěvek od Steve » 14 říj 2011 22:43

To máš tak zvýšený volnoběh.....
Jen aby ti to neukazovalo jiné otáčky.
Discovery je životní styl.

sivok
Příspěvky: 112
Registrován: 23 srp 2011 18:12
tel.: 724290591
auto: LR Discovery 2
Bydliště: Dolní Dvořiště
Kontaktovat uživatele:

Re: identifikace

#15 Příspěvek od sivok » 15 říj 2011 16:31

Steve píše:To máš tak zvýšený volnoběh.....
Jen aby ti to neukazovalo jiné otáčky.
Volnoběh mám na 750 otáčkách a otáčkoměr ukazuje dobře

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: identifikace

#16 Příspěvek od Acon » 15 říj 2011 17:58

Kameň úrazu TD5 nie je ani tak výkon ako to, kde začína ako tak použiteľná hodnota Nm. Papierovo má max Nm pri 1950ot čo by nevadilo ak by cca 70% mal 1700. No je to úplne hluché až do tých 1950. Takže ak tá krabička aj nezdvihne výkon alebo Nm, úplne stačí ak ho posunie o 300-400ot nižšie. A keďže nie som naklonený krabičkám za moje peniaze, idem zháňať prepisovateľnú RJ :wink:
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: identifikace

#17 Příspěvek od visby » 15 říj 2011 22:09

tlacit tucnu zmes do motora je idealna vec na dymivost motora a teplotu vyfukovych plynov;-)

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: identifikace

#18 Příspěvek od Acon » 16 říj 2011 11:11

na to aby si posunul výkonovú krivku dolu predsa nemusíš obohacovať zmes. A tam dostaneš dostatok vzduchu, tak je zmes OK. Okrem toho si myslím, že 2,5l turbodiesel má určite na viac ako nejakých 100kW a 300Nm. A hlavne to nechcem na to aby som sadol do auta a nonstop si užíval zvýšeného výkonu. No nejakých + 60-100Nm je užitočná zmena ak to treba nárazovo využiť.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: identifikace

#19 Příspěvek od visby » 16 říj 2011 16:07

to u td5ky znamena viac vstrekovat pri nizkych otackach, ked este nezabera turbo. nijak inak to neporiesis.
a tam je podla mna velmi jemna hranica medzi chudou a tucnou zmesou (normalne je prebytok vzduchu v tomto spektre a preto sa to skrti EGRkom alebo skrtiacou klapkou), kedze vsak turbo este netlaci tak male zvysenie vstrekovaneho paliva ta dostane do tucnej zmesi a zacnes dymit...

nie je nahoda, ze skoro kazde chipnute auto si pri prudkom pridani plynu vcelku slusne odkasle cierny dym;-)

ked sa to robi s citom tak to nieco prinesie, treba s tym vsak pri jazdeni ratat (nedusit ho na nizkych otackach cely cas).

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: identifikace

#20 Příspěvek od MadTom » 16 říj 2011 21:31

EGR není primárně určenej ke škrcení motoru, ale kvůli emisím oxidů dusíku a jejich snižování. Kouřivost ( a to je to co je u dieselu vidět) se jeho použitím zhoršuje.
To se týče zvýšené kouřivosti v nízkých otáčkách - tj. pokud ještě turbo nedává dost vzduchu - tak to je bohužel pravda, je to vždy něco za něco. Při normálním provozu stačí prostě včas podřadit. V terénu to znamená, že to ještě kus pojede, než bude nutné řadit, takže se dojede dál a zapadne o kousek později. :D
Mě se teď stalo, že jsem jel do docela prudkého stoupání a nějak jsem zapoměl podřadit a tak to šlapalo stabilně kolem 1400otáček, za mnou bylo lehce černo, ale jelo to. Stačilo ubrat o dva kvalty a bylo to zase všechno v pořádku. S originální jednotkou by mě motor podřadit donutil, protože auto by se rozskákalo.
U TD5ky se dá v řídící jednotce sáhnout do více parametrů - namátkou je to maximální dávka paliva, omezovač kroutícího momentu, omezovač kouřivosti, teplotní korekce. A je jich tam o dost víc. Je to jak psal Visby - jak citlivě se do toho zasáhne. Docela si dovedu představit dvě nastavení auta - jedno na běžné ježdění, které nebude tahat tak dobře k nízkým otáčkám (a tím pádem i kouřit) a druhé nastavení pro případ jízdy mimo silnici, kde se z motoru hodí vytáhnout trošku víc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět