identifikace

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: identifikace

#21 Příspěvek od DanoDEF » 16 říj 2011 21:36

MadTom píše:Docela si dovedu představit dvě nastavení auta - jedno na běžné ježdění, které nebude tahat tak dobře k nízkým otáčkám (a tím pádem i kouřit) a druhé nastavení pro případ jízdy mimo silnici, kde se z motoru hodí vytáhnout trošku víc.
... a nema to TD5ka tak urobene ? ECU totiz vie kedy je zaradena redukcia.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: identifikace

#22 Příspěvek od Acon » 17 říj 2011 00:44

visby píše:to u td5ky znamena viac vstrekovat pri nizkych otackach, ked este nezabera turbo. nijak inak to neporiesis.
...
To je jasné. Lenže viac paliva = viac výfukových plynov = vyššie otáčky turba = viac vzduchu. A ja naivne predpokladám, že reamp dokáže zvýšiť plniaci tlak. Odo toho je tam predsa elektronicky ovládaný ventil. Či?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: identifikace

#23 Příspěvek od MadTom » 17 říj 2011 07:11

TD5ka při zařazení redukce změní hlavně reakci na plynový pedál - na začátku zmáčknutí je potom změna malá a pořádně přidává až skoro na konci chodu pedálu.
Tlak za turbem se dá zvýšit nastavením wastegate (u Defa je jenom mechanický, Disco tam má ještě elektronický ventil, pro přesnější řízení). Trošku to řeší i rychlejší náběh tlaku, ale jenom trošku.
Lépe je dát jiné turbo, s variabilním nastavením lopatek, to je potom shopné dávat dost tlaku i při cca 1400 otáček. Vzhledem k ceně tohoto turba, o tom budu uvažovat, až stávající turbo umře.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: identifikace

#24 Příspěvek od visby » 17 říj 2011 09:48

Acon píše:To je jasné. Lenže viac paliva = viac výfukových plynov = vyššie otáčky turba = viac vzduchu. A ja naivne predpokladám, že reamp dokáže zvýšiť plniaci tlak. Odo toho je tam predsa elektronicky ovládaný ventil. Či?
zalezi od toho v akej sfere otacok. urcite viac vsetrekovaneho paliva trochu urychli nastup turba, ale iba minimalne.

plniaci tlak dokazes zvysit iba tym ze okasles cidlo a aj to iba vo vysokych otackach. td5ka nema elektricky ovladany wastegate, disco ma len oneskorenie solenoidom. aj to pocitis az vo vyssich otackach. remapom ho v nizkych otackach nijak nezvysis. jedine novym turbom, tak ako spominal madtom. akurat tam treba uz brzdu a experta, co ti to cipne na to turbo...

2madtom: egrom jednak nechavas nejake male mnozstvo NOxov spalit, ale taktiez znizujes obsah kysliku v nasavanom vzduchu a tym padom motor skrtis. novsie diesle uz maju skrtiacu klapku a EGRom ti to uz len doladujes (prave kvoli dymivosti)
dve nastavenia budu asi tazke, kedze by si musel mat dve mapy (spravit si vlastny soft by bolo trochu peklo, ale su firmy ktore to robia;-))

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: identifikace

#25 Příspěvek od Acon » 17 říj 2011 09:49

A existuje také na TD5ku? Aká je tá cena?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: identifikace

#26 Příspěvek od visby » 17 říj 2011 10:04

http://bellautoservices.co.uk/products/td5-vnt-turbo/" onclick="window.open(this.href);return false;

je to cca 2nasobok ceny normalneho turba. je to vsak velky tuning, za par eur dostanes z toho motora naozaj vela...

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: identifikace

#27 Příspěvek od MadTom » 17 říj 2011 13:10

Jenom doplním - přepínat dvě mapy není problém, jednu jednotku už jsem takovou udělal a během tohoto týdne budu řešit lepší řešení, které bude méně pracné na výrobu a spolehlivější. Základem je větší paměť pro software v jednotce.
Druhá věc je, co do jednotky nalít za software. Zatím počítám na jedné straně se standardním sériovým a na druhé s laděným. Potom už jenom vypínač na palubní desku a můžeme porovnávat, jak se auto po načipování změní.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: identifikace

#28 Příspěvek od Miloš II » 17 říj 2011 13:48

MadTom píše:Jenom doplním - přepínat dvě mapy není problém, jednu jednotku už jsem takovou udělal a během tohoto týdne budu řešit lepší řešení, které bude méně pracné na výrobu a spolehlivější.
Přepínatelná ECU se chovala normálně podle očekávání akurát přepínání bude pozměněno....jinak tu něco k turbu....http://www.ebay.co.uk/itm/land-rover-td ... 4aafb00da8" onclick="window.open(this.href);return false; MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: identifikace

#29 Příspěvek od Acon » 17 říj 2011 14:31

745Ł ? Očakával som viac. Nie že by sa mi válala zbytočná 1000ka v €urópskych peniazoch, no je to chrobák do hlavy. Vyskúšal to už niekto? A dobre som pochopil, že netreba nič upravovať, jednoducho sa vymení turbo a maká to OK? Či?

Asi to bude chcieť samostatnú tému.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Honza_offroad
Příspěvky: 613
Registrován: 15 zář 2008 12:16
tel.: 724 007 163
auto: D2,D3,Def portal
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

Re: identifikace

#30 Příspěvek od Honza_offroad » 17 říj 2011 20:38

MadTom píše:Pokud jsi krabičku jenom odpojit a nepropojil jsi příslušné signály tak jak mají být bez krabičky, tak je velmi pravděpodobné, že motor fungoval tak, jako by neměl připojené některé čidlo = běžel v nějak omezeném režimu.
Neni potreba nic propojovat ani resit, je to pripojene paralelne... nekolik takovych veci jsem uz zkoumal a jednu ma Jakub v aute...

Podle ty samoleky bych rek, ze je to ta co uz jsem mel v ruce.

Jinak jeste jednu doma mam, kdyby nekdo chtel experimentovat...

;-)

H.
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz

MadTom
Příspěvky: 15224
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: identifikace

#31 Příspěvek od MadTom » 17 říj 2011 21:46

Díky za info, takže je to ta horší možnost - pouze tahá za čidla směrem dolů. Ta lepší verze co jsem viděl byla řešená tak, že tam by AD převodník, tabulka a DA převodník. V tabulce byla napsaná korekční křivka a ta se dala měnit a tím nastavovat chování krabičky. A umělo to i kombinovat několik signálů dohromady a podle toho ovlivňovat jakou korekci to udělá. To se používalo minimálně jako teplotní omezení - dokud byl motor studenej, tak se krabička chovala transparentně a neovlivňovala funkci motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Honza_offroad
Příspěvky: 613
Registrován: 15 zář 2008 12:16
tel.: 724 007 163
auto: D2,D3,Def portal
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

Re: identifikace

#32 Příspěvek od Honza_offroad » 17 říj 2011 21:50

To co popisujes jsem videl taky na Patrolu, dokonce tam bylo vic moznosti nastaveni...

H.
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz

Uživatelský avatar
Xakru
Příspěvky: 24
Registrován: 04 čer 2010 18:12
auto: LR Disko II TD5
Bydliště: HK

Re: identifikace

#33 Příspěvek od Xakru » 02 lis 2011 18:27

Nedalo mi to a při čekání u Tesca na manželku jsem to kuchnul je to tak jak psal Honza_offroad je tam speciální spojka (krutispojka) zajištěná cínem a izolačkou.
Přikládám jak foto jednotky tak i "spojky". Musím to předělat o víkendu tohle se mi nelíbí. Zatím jsem odpojil krabičku a jezdím bez ní . V rychlostech nad 60 je auto jínější pod 60 to znát moc není. Uvidím co to udělá se spotřebou doteď papkalo +-13L. Původní krabičku někdo umně přetřel, aby nebylo vidět výrobce. Auto je z Dánska.

Petr

Update /po odpojení a vyjetí celé nádrže jsem zjistil že spotřeba klesla o 2l (10,8) což není zanedbatelné. Vzhledem že vedu knihu jízd a tankuji vždy plnou tak ta změna je reálná né zádný odhad/
Přílohy
IMG_0585.JPG
IMG_0585.JPG (116.94 KiB) Zobrazeno 1668 x
IMG_0591.JPG
IMG_0591.JPG (78.36 KiB) Zobrazeno 1668 x

Odpovědět