Oprava po nehodě
Moderátor: Miky_CZ
Oprava po nehodě
Zdravím
potřeboval bych poradit kam dát opravit auto po nehodě , jel jsem na kruháči a pán mi nedal přednost a narazil do mě z pravé strany a očesal pravý předek auta. Platba opravy by měla jít z poviného ručení pána, který to přiznal, že mi nedal přednost. Do Brna to mám asi 50km a do Jihlavy 65km . Nemá někdo zkušenost s dobrým servisem?
Děkuji , budu rád za každou radu..
přikládám fotku :
potřeboval bych poradit kam dát opravit auto po nehodě , jel jsem na kruháči a pán mi nedal přednost a narazil do mě z pravé strany a očesal pravý předek auta. Platba opravy by měla jít z poviného ručení pána, který to přiznal, že mi nedal přednost. Do Brna to mám asi 50km a do Jihlavy 65km . Nemá někdo zkušenost s dobrým servisem?
Děkuji , budu rád za každou radu..
přikládám fotku :
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5764
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Oprava po nehodě
tak takdiskous píše:Land Jirka boskovice
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- DjALF
- Příspěvky: 1811
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava po nehodě
Miky_CZ píše:tak takdiskous píše:Land Jirka boskovice


Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
-
- Příspěvky: 2745
- Registrován: 15 črc 2008 21:30
- tel.: 736769704
- auto: Discovery TD5,F2
- Bydliště: kousek od Nového Jičína
Re: Oprava po nehodě
Přesně tak.diskous píše:Land Jirka boskovice
- BAGETKA
- Příspěvky: 198
- Registrován: 06 pro 2008 22:19
- tel.: 605534420
- auto: Disko 1
- Bydliště: VySoCiNa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava po nehodě
ja se bohuzel musim opakovat LAND JIRKA BOSKOVICE 

Disko 1- 2,5TDi - ve predu 5" vzadu 7" pneu 265/75/16 BFG AT +priprava pro navijak
-
- Příspěvky: 2745
- Registrován: 15 črc 2008 21:30
- tel.: 736769704
- auto: Discovery TD5,F2
- Bydliště: kousek od Nového Jičína
Re: Oprava po nehodě
Kontakt http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... php?t=4359" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Oprava po nehodě
Přesn ětak, Land Jirka je doktor pro tvého pacienta a umí opravdu divy...
Disco II, 265:75:16, 2" lift, Safari Snorkel, CB, pevnostní nárazník, naviják.....
- WOYTA
- Příspěvky: 185
- Registrován: 16 led 2010 10:58
- tel.: +420 606 854 519
- auto: Discovery ll td5
- Bydliště: Tuchoměřice Praha-západ
Re: Oprava po nehodě
Jestli to bude hrazeno z povinného ručení pána, co to zavinil, dej to do značkového smluvního servisu pojišťovny, co to bude platit. Jinak by se ti mohlo stát, že si většinu opravy zaplatíš ze svého( vlastní zkušenost).
Bratrovi nacouval nějakej trouba do RR 2006 , nárazník promačklej, odřený dveře, nic velkýho. Smluvní opravna pojišťovny LR Charouz, dostal náhradní auto po dobu opravy, která trvala šest týdnů!!!! Cena cca 120 000,-Kč a pojišťovna to bez keců zaplatila.
PS: Tím neříkám, že by ti u Land Jirky nebyla poskytnutá ta nejlepší péče. Jen to, že když má pojišťovna něco platit, hledá jakoukoli možnost, jak se z toho vykroutit. Woyta
Bratrovi nacouval nějakej trouba do RR 2006 , nárazník promačklej, odřený dveře, nic velkýho. Smluvní opravna pojišťovny LR Charouz, dostal náhradní auto po dobu opravy, která trvala šest týdnů!!!! Cena cca 120 000,-Kč a pojišťovna to bez keců zaplatila.
PS: Tím neříkám, že by ti u Land Jirky nebyla poskytnutá ta nejlepší péče. Jen to, že když má pojišťovna něco platit, hledá jakoukoli možnost, jak se z toho vykroutit. Woyta
Re: Oprava po nehodě
Já přihodím svoji zkušenost běž do rozpočtu neproděláš musíš si stát za svím a pojišťovna ti to zaplatí a místo plasťáku pořídíš pevnostní a zbytek dílu z vrakovišť.
Já měl havárku v prosinci mám rok 2004 už tam maj amortizaci na díly tak autorizovaný neni správná cesta rozdíl zaplatíš ze svího. Šel jsem do rozpočtu stálo mě to trochu času, ale auto jsem opravil relativně levně a zbytek peněz je odměna pro mě a za tu pořídím špéru.
Já měl havárku v prosinci mám rok 2004 už tam maj amortizaci na díly tak autorizovaný neni správná cesta rozdíl zaplatíš ze svího. Šel jsem do rozpočtu stálo mě to trochu času, ale auto jsem opravil relativně levně a zbytek peněz je odměna pro mě a za tu pořídím špéru.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- michal-7610
- Příspěvky: 205
- Registrován: 25 pro 2010 11:21
- tel.: 603155250
- Bydliště: Pilszcz/ PL
Re: Oprava po nehodě
Přesně tak rozpočtem protože likvidátor si zjistí ceny v LR a udělá amortizaci ale pořád si v plusu.
Re: Oprava po nehodě
Když jsem namontil pevnostňák, tak jsem prodal origo nárazník sousedovi za 8tis. Asi za 3 měsíce mu ho rozšťouchli, tak šel do rozpočtu a pojišťovna mu za něj dala 17tis. Tomu se říká kšeft ke všeobecné spokojenosti 

To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.
Re: Oprava po nehodě
Nejdříve ovšem zjistit v pojištovně, zda to nepopřela druhá strana. I když je záznam o nehodě jsou experti co to popírají a potom jsou problémy, které se vlečou dlouhou dobu (zkušenost známého a potvrzeno pojištovnou, když to druhá strana popřela i mě).
Disco II, 265:75:16, 2" lift, Safari Snorkel, CB, pevnostní nárazník, naviják.....
- WOYTA
- Příspěvky: 185
- Registrován: 16 led 2010 10:58
- tel.: +420 606 854 519
- auto: Discovery ll td5
- Bydliště: Tuchoměřice Praha-západ
Re: Oprava po nehodě
Zrovna tenhle týden bylo ve Zprávách , že ta amortizace je protizákonná a pojišťovny maj vysolit celou cenu opravy. Proč bych měl doplácet, že mi někdo jinej pojištěnej naboural auto?
Re: Oprava po nehodě
To me zajima, mas odkaz? Ted za mnou nedobrzdila na lede zenska, me to sice opticky absolutne nic neudelalo, protoze se nabodla na tazne, ale mam pocit, ze se se*ou jiny veci vlivem te nehody. Kdyztak SZ.WOYTA píše:Zrovna tenhle týden bylo ve Zprávách , že ta amortizace je protizákonná a pojišťovny maj vysolit celou cenu opravy. Proč bych měl doplácet, že mi někdo jinej pojištěnej naboural auto?
Re: Oprava po nehodě
Děkuji za rady, k Jirkovi do Boskovic jezdím servisovat už pár let , tak se budu muset asi nějak domluvit s ním. Počkám teda na likvidátora a pujdu do toho rozpočtu, protože opravdu nevidím důvod proč bych měl platit za to ,když si mě někdo nevšimne nedá přednost a nabourá do mě. A to ta Diskoška není zase tak malá ,aby byla lehce přehlídnutelná. Snad vše dobře dopadne, ještě zavolám na pojištovnu viníka, jestli to nepopřel.
Díky všem a hezký den bez nehod...
Díky všem a hezký den bez nehod...
Re: Oprava po nehodě
A ještě k té nezákoné amortizaci jsem našel krátký článek :
Amortizace jako bič na poškozené
Stali jste se poškozenými při dopravní nehodě a myslíte si, že bude veškerá škoda z pojištění viníka uhrazena a vše skončí šťastně?
Při dopravní nehodě, kdy je viník nehody pojištěn podle zákona o povinném ručení (168/1999 Sb.), hradí, vyjma taxativně vymezených důvodů, vzniklou škodu pojišťovna viníka. Není-li viník pojištěn má za povinnost uhradit škodu Česká kancelář pojistitelů z tzv. Garančního fondu.
V praxi pojišťovny vzniklou škodu hradí, ovšem způsobem, který může dost často připomínat absurdní komedii. Zavedenou metodou je snižování výše náhrady škody na vozidle o amortizaci označovanou také „korekce nákladů na materiál“. Korekci nákladů využívají likvidátoři pojišťoven podle znaleckého standardu pro oceňování motorových vozidel 1/2005. Obvyklou argumentací je v této souvislosti tvrzení, že opravou ojetého vozidla z nových náhradních dílů dochází ke zhodnocení majetku poškozeného (zpravidla je uplatňována amortizace na náhradní díly ve výši 30 – 50%). Pokud Vám takové tvrzení přijde přitažené za vlasy, uvažujete správně. Vozidlo po nehodě nemůže být nikdy v naprosto identickém stavu jako předtím a v situaci, kdy se v českých bazarech prodávají všechny vozy „nebourané“ a „po prvním majiteli – důchodci z Německa“, si můžete zkusit prodávat svůj bouraný vůz s tvrzením, že „vůz byl bourán, ale hodnota se navýšila opravou“. Výsledek si asi snadno dovedete představit.
Zjevnou nesmyslnost a účelovost uplatňování amortizace při výpočtu výše škody vyřešil poměrně elegantně Ústavní soud. V jeho rozhodnutí II.ÚS 2221/07 ze dne 19.03.2008 uvedl, že: „Je třeba přihlédnout i k tomu, že v případě havarovaného vozidla, byť opraveného novými díly, je jeho skutečná hodnota vždy nižší než původní hodnota použitého vozidla“ a „Pokud obnovení původního majetkového stavu není možné jinak než za použití nových náhradních dílů, oprava byla provedena účelně a směřovala jen k odstranění následků škodné události, nelze přenášet povinnost k úhradě nákladů na uvedení věci do původního stavu na poškozeného a neodůvodněně jej znevýhodňovat oproti škůdci“. Na této argumentací stěží hledat chyby. Myslíte, že ale někoho z pojišťovny zajímá?
České pojišťovny zde užívají právních předpisů zcela selektivně. Určité normy využívají až do možnosti nejposlednějšího paragrafu, obecně závaznou judikaturu však zcela okázale ignorují. V českém ne-právním státě jev zcela běžný. A tak je poškozený při dopravní nehodě velmi často poškozen dvakrát. První majetkovou újmu utrpí při samotné škodní události, druhou při svévolné aplikaci práva likvidátory pojišťovny…
Amortizace jako bič na poškozené
Stali jste se poškozenými při dopravní nehodě a myslíte si, že bude veškerá škoda z pojištění viníka uhrazena a vše skončí šťastně?
Při dopravní nehodě, kdy je viník nehody pojištěn podle zákona o povinném ručení (168/1999 Sb.), hradí, vyjma taxativně vymezených důvodů, vzniklou škodu pojišťovna viníka. Není-li viník pojištěn má za povinnost uhradit škodu Česká kancelář pojistitelů z tzv. Garančního fondu.
V praxi pojišťovny vzniklou škodu hradí, ovšem způsobem, který může dost často připomínat absurdní komedii. Zavedenou metodou je snižování výše náhrady škody na vozidle o amortizaci označovanou také „korekce nákladů na materiál“. Korekci nákladů využívají likvidátoři pojišťoven podle znaleckého standardu pro oceňování motorových vozidel 1/2005. Obvyklou argumentací je v této souvislosti tvrzení, že opravou ojetého vozidla z nových náhradních dílů dochází ke zhodnocení majetku poškozeného (zpravidla je uplatňována amortizace na náhradní díly ve výši 30 – 50%). Pokud Vám takové tvrzení přijde přitažené za vlasy, uvažujete správně. Vozidlo po nehodě nemůže být nikdy v naprosto identickém stavu jako předtím a v situaci, kdy se v českých bazarech prodávají všechny vozy „nebourané“ a „po prvním majiteli – důchodci z Německa“, si můžete zkusit prodávat svůj bouraný vůz s tvrzením, že „vůz byl bourán, ale hodnota se navýšila opravou“. Výsledek si asi snadno dovedete představit.
Zjevnou nesmyslnost a účelovost uplatňování amortizace při výpočtu výše škody vyřešil poměrně elegantně Ústavní soud. V jeho rozhodnutí II.ÚS 2221/07 ze dne 19.03.2008 uvedl, že: „Je třeba přihlédnout i k tomu, že v případě havarovaného vozidla, byť opraveného novými díly, je jeho skutečná hodnota vždy nižší než původní hodnota použitého vozidla“ a „Pokud obnovení původního majetkového stavu není možné jinak než za použití nových náhradních dílů, oprava byla provedena účelně a směřovala jen k odstranění následků škodné události, nelze přenášet povinnost k úhradě nákladů na uvedení věci do původního stavu na poškozeného a neodůvodněně jej znevýhodňovat oproti škůdci“. Na této argumentací stěží hledat chyby. Myslíte, že ale někoho z pojišťovny zajímá?
České pojišťovny zde užívají právních předpisů zcela selektivně. Určité normy využívají až do možnosti nejposlednějšího paragrafu, obecně závaznou judikaturu však zcela okázale ignorují. V českém ne-právním státě jev zcela běžný. A tak je poškozený při dopravní nehodě velmi často poškozen dvakrát. První majetkovou újmu utrpí při samotné škodní události, druhou při svévolné aplikaci práva likvidátory pojišťovny…
- Hubert
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava po nehodě
Tady je o tom více: http://www.amortizace.cz/news/9-codelat ... enenehody/" onclick="window.open(this.href);return false;
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Oprava po nehodě
S pojišťovnou je to běh na dlouhou trať moje nehoda byla s minimem nových dílů všechno se klepalo a kitovalo. I tak si pojišťovna vymysela fiktivní opravu a veškerou cenu opravy převedla na díly a za práci napočítala cca. 4.500,- Kč a začala uplatňovat amortizaci. Člověk musí být trpěliví a stát si za svím jinak se ničeho nedomůže a bude braný jen na hůl.
Jinak v pojišťovně mi bylo řečeno, že bych měl nehodu nahlásit i jako poškozený.
PS. z likvidátorem nedomoouvat cenu opravy on ji stejně nestanovuje vypsat poškozené díly do protokolu o prohlídce a nejlépe tak 4 dny po kontrole likvidátorem začít popohánět pojišťovnu ať zašle návrh ceny opravy a nechat si poslat podrobný rozpis jak k částce došli ,člověk se docela pobaví jejich výpočtem.
Jinak v pojišťovně mi bylo řečeno, že bych měl nehodu nahlásit i jako poškozený.
PS. z likvidátorem nedomoouvat cenu opravy on ji stejně nestanovuje vypsat poškozené díly do protokolu o prohlídce a nejlépe tak 4 dny po kontrole likvidátorem začít popohánět pojišťovnu ať zašle návrh ceny opravy a nechat si poslat podrobný rozpis jak k částce došli ,člověk se docela pobaví jejich výpočtem.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- DjALF
- Příspěvky: 1811
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava po nehodě
Já co jsem zjišťoval tak amortizace se počítá pokud něco opravuješ a jde to z havarijního pojištění. Pokud tě někdo naboří a jsi poškozený a plnění má jít ze zákonné pojistky "povinného ručení" viníka tak tam by se amortizace započítávat neměla.
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/