Máte zkušenosti s provozem na E85 ?
Moderátor: Acon
Máte zkušenosti s provozem na E85 ?
Je tu někdo,kdo jezdí na E85 ? Zkušenosti z provozu? Nic moc o tom nevím,všiml jsem si ,že to prodávají na pumpě za cca 27 kč. Je to vhodné do Range Roveru 4.6 HSE ? Dík.
Re: Máte zkušenosti s provozem na E85 ?
Osobní zkušenost nemám, jeden kámoš (Honda Civic 1.5V-Tec) s tím chvíli (nevím jestli ještě pořád) jezdil a nestěžoval si ani na spotřebu ani jiný problémy a zdálo se mu že to prý líp jede. Druhý kámoš s Octavii I 1.6 si stěžoval na vyšší spotřebu a blbý starty v chladu. Oba N95:E85 1:1. Prý je po první nádrži lepší vyměnit palivový filtr, ten E85 údajně rozpouští nečistoty usazený na dně nádrže
, víc asi tady: http://www.offroadforum.cz/viewtopic.ph ... 82#p824682" onclick="window.open(this.href);return false;

Land Rover Discovery 2 Td5
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Máte zkušenosti s provozem na E85 ?
Taky jsom o tom přemýšlel.Kamarád co má Mercedesa si to do něch těl dát a ta sháněl info.Zjistil třeba že u nás na to jezdí s Humerama a čtyřem se zadřel motor.Sice nikdo neví proč,ale doporučili jim to ředit 50:50 s benzínem.Takže to jaksi stratilo účel.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Máte zkušenosti s provozem na E85 ?
pred časom ma to celkom zaujalo, no podľa informácií z fór to väčšinou prináša negatívne následky v podobe rozleptaných tesnení a pod. Skrátka nestretol som sa s tým, že by niekto trvale jazdil na túto alternatívu. Niekde bolo písané, že je potrebná nejaká úprava pal. systému pre etanol práve kvôli tým tesneniam a pod.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Máte zkušenosti s provozem na E85 ?
Pánové, co jsem zjiťoval, tak motor musí být konstruovám pro použití paliva bioethanol - E85. Také jsem uvažoval o vyzkoušení E85, ale po pročtení několika článků jsem zjistil, že velmi častým důsledkem po použití E85 nebo mixu E85/N95 v různých poměrech, jako doporučují pumpaři, je zadření motoru.
tady jeden link
http://blog.superbenzin.cz/view.php?naz ... 2010040001" onclick="window.open(this.href);return false;
druhý
http://auto.idnes.cz/tankujte-biolih-e8 ... tomoto_fdv" onclick="window.open(this.href);return false;
a třetí z offroadfora- tady je celé vlákno
tady jeden link
http://blog.superbenzin.cz/view.php?naz ... 2010040001" onclick="window.open(this.href);return false;
druhý
http://auto.idnes.cz/tankujte-biolih-e8 ... tomoto_fdv" onclick="window.open(this.href);return false;
a třetí z offroadfora- tady je celé vlákno
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“
Re: Máte zkušenosti s provozem na E85 ?
kamarád dělal ve firmě, která to tu distribuuje, jezdil s focusem, který ale na to byl přímo stavěný, lili to i do tuarega, kde se musela udělat nová palivová mapa. škodovka to taky staví ,ale snad jen do aut určená pro švédský trh (bez záruky). auto jede lépe, má větší výkon a je tišší, ale je třeba minimálně upravit mapu, možná i další věci, konekonců alkoholy mají vyšší teploty spalin. ideální by bylo zeptat se výrobce, resp. importéra, jestli to doporučují, nebo se podívat za oceán, kde tohle palivo používají častěji
Re: Máte zkušenosti s provozem na E85 ?
Díky,nechám to,jak to je. Range Rovera P38 raději nebudu moc pokoušet,jsem rád,že funguje.
Re: Máte zkušenosti s provozem na E85 ?
Já jsem E 85 jezdil na Feldě, stará klasika 1.3 a 40 kW. Nejprve jsem to zkoušel 1:1, pak jsem asi 2 nádrže projel čisté. Ze začátku jsem nepociťoval rozdíl, ani na spotřebě ani na výkonu. Ale po čase auto začaly horší starty, při nižších otáčkách a při prudkém přidání cukalo apod. Jelo, ale nebylo to ono. A tak jsem přešel zpátky na benzín a potíže stejně zůstaly. Přišlo na výměnu svíček a bylo to jasné, byly úplně zaoxidované a pokryté nějakým sajrajtem. Takže já už Ethanole ne-e..
Ale jak se tady píše - auta se na to dají předělat.. Existuje cosi jako "sada" na předělání. Pročítal jsem o tom pár článků. A v tom Švédsku jezdí cca 80% veškerých aut na Ethanol. Má jinou teplotu hoření, motor se míň maže apod.
Ale jak se tady píše - auta se na to dají předělat.. Existuje cosi jako "sada" na předělání. Pročítal jsem o tom pár článků. A v tom Švédsku jezdí cca 80% veškerých aut na Ethanol. Má jinou teplotu hoření, motor se míň maže apod.
Discovery 300TDI "Daisy" - 2" lift, pevnostní nárazníky, a spooousta plánů a úprav ==>> červen 2016 - Island :)
L322 TD6, 2006 "Stacy" - leštěnka
L322 TD6, 2006 "Stacy" - leštěnka