ABS,TC a to auticko co jede s kopce

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jurafree
Příspěvky: 10
Registrován: 02 říj 2011 09:59
auto: Free 1,8i 1999
Bydliště: Benešov u Boskovic
Kontaktovat uživatele:

Re: ABS,TC a to auticko co jede s kopce

#21 Příspěvek od Jurafree » 03 dub 2012 11:27

Tak jsem byl u Land Jirky a napíchli jsme to na diagnostiku. Po vymazání chyby o vadném levém čidle tam naskočilo, že je špatné pro změnu pravé přední čidlo ABS. (je zvláštní, že se neukázaly chyby na obou čidlech zároveň a to ani na diagnostice v Brně) Což odpovídalo i údajům naměřeným Ohmetrem, kdy levé čidlo, to co jsem vyměnil i s nábojem mělo údaje v kiloOhmech - správně a pravé, dle diagnostiky vadné mělo údaje o megaOhmech. Jirka měl na skladě čidlo nové, tak jsem si je od něj půjčil a zajel za kamošem do dílny. Zde jsem zkusil, jestli není šaptný kabel od čidla, ustřihl jsem ho kousek od čidla, změřil odpor, ale kabelem to nebylo. Tak jsem se rozhodl, že ho vyměním. Čidlo v kole bylo dost zarezavělé a nechtělo se mu normální cestou ven. Takže jsem ulomil hasákem plastovou přední část a zbytek jsem s citem odvrtal. Napřed malým vrtákem a pak větším. Při vrtání jsem narazil na magnet v cívce čidla, tento šel lehce i s železnou tyčinkou, která je za ním ven. Pak šla vytáhnout i cívka. Ale zbytek čidla tam zůstal, tak jsem je opatrně vydlabal společně s měděnou vložkou čidla za pomocí kladiva a šroubováku. Nové čidlo tam moc nechtělo jít, protože tam zbyl ještě rez. Tento jsem odstarnil brusným kamínkem co se nasazuje do vrtačky. Čidlo tam šlo poté bez problému i s měděnou vložkou vložit. Nechal jsem mezeru mezi koncem čidla a zubatým kotoučem, který je na poloose zhruba 2 mm. Čidlo jsem napojil, připojil baterku. Po nastartování mě svítila kontrolka TC a ABS. Když jsem se rozjel, tak obě zhasly. Pak po ujetí asi 5 km. se všechny kontrolky (ABS, TC, autíčko z kopce) rozsvítily opět. Když jsem najel na louku a zabrzdil, tak ABS ale fungovalo, nefungoval sjezd z kopce. Po každém nastartování a rozjezdu kontrolky zhasly a pak se zase po té době rozsvítili, na což jsem pokaždé vyslovil několik škaredých slov :-) Po konzultaci s Jirkem jsem čidlo ještě víc přitlačil k zubatému kotouči a problémy zmizely, prověřil jsem ABS, na blátě TC a v lese z prudkého kopce i sjezd - vše O.K. Při nastartování zhasne tedy všechno až na kontrolku ABS, tato zhasne až při rozjezdu auta - rychlosti a si 10-15 km/h. Takže tam chce nechat jen opravdu malou mezeru mezi čidlem a zubatým kotoučem. Zase pozor na to, aby čidlo neštrejchalo o zubatý kotouč, mohl by se prodřít a do čidla by mohla vniknout vlhkost voda, apod. Cívka čidla není již uvnitř nijak chráněna.
Když jsem se podíval na cívku rozkuchaného čidla ABS, tak to vypadalo, jako by lak na drátách vinutí cívky byl místy spečený. Pravděpodobně to vzniklo silným zahřátím brzd. Když jsem auto kupoval, měl jsem totiž zatuhlý mechanismus brzd na předních kolech a obě kola byly po jízdě dost horká. Což jsem zjistil náhodou, rozchodil jsem to, kola již nehřejí. Zřejmě toto způsobilo závadu na obou čidlech ABS, protože jak jsem zjistil, zadní čidla tak často neodcházejí. Dle mého názoru je občas zapotřebí zkontrolovat, zda-li mechanismus předních brzd není zatuhlý a kola se neúměrně nezahřívají.

Pedrokloki
Příspěvky: 33
Registrován: 16 zář 2010 00:15
auto: Freelander 1.8 i

Re: ABS,TC a to auticko co jede s kopce

#22 Příspěvek od Pedrokloki » 13 čer 2012 01:16

Zdravím, VĎaka za informácie čo si napísal. Pomohlo mi to pochopiť princíp ABS, TC, HDC. Ja mám tiež Freelander a rád si prečítam niečo o ňom. Prajem veľa zábavy a veľa bezporuchových kilometrov pri jazdení.

Odpovědět