Tesnenie pod hlavy - V8
- Macej
- Příspěvky: 469
- Registrován: 16 úno 2010 17:50
- tel.: 0944 528 535
- auto: 2xRRC
- Bydliště: Vchod Záhoria
Tesnenie pod hlavy - V8
Chystám sa riešiť niake záležitosti s mojím motorom a chcel by som od vás poradiť. V ponukách po e-shopoch sú dve varianty - plechové tesnenie a druhé zrejme obyčajné tesnenie. Je jedno ktoré z nich použijem alebo mám použiť iba rovnaký druh aký tam bol?
Predpokladám ,že po zložení hlavy treba vymeniť aj šroby. Existuje len jeden všeobecný druh alebo je ich viac a nastávajú komplikácie s určením správneho?
Bol by som vďačný za radu na čo všetko si mám dať pozor a čo všetko by bolo dobré vymeniť keďže to už bude celé rozhádzané.
Ďakujem
Predpokladám ,že po zložení hlavy treba vymeniť aj šroby. Existuje len jeden všeobecný druh alebo je ich viac a nastávajú komplikácie s určením správneho?
Bol by som vďačný za radu na čo všetko si mám dať pozor a čo všetko by bolo dobré vymeniť keďže to už bude celé rozhádzané.
Ďakujem
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7915
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Tesnenie pod hlavy - V8
Jedině plechové.
K

K

POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- Mirko
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesnenie pod hlavy - V8
Mno...to druhé těsnění nebývá obyčejné, ale kompozitové, složené ze dvou materiálu, jeden z nich je též plech, a dávalo se od výroby do motoru od roku 94. Je vyšší, tudíž snižuje kompresi u starých motorů, ale obecně je známe jako blbuvzdornější a spíš spolehlivější než plechové. Já tam teda dávám plech, abych nesnižoval už tak nepříliš slavnou kompresi.
Šrouby není třeba vyměnit. Někdo tam dává místo toho ARB kolíky, ale tohle jsem zatím neřešil.
Určitě kup ale celou sadu těsnění pod hlavu a vyměň je všechny, stojí to na ebayi pár peněz. Co teda nemohu úplně doporučit je korkové těsnění pod ventilové víka, tam dávám raději ty gumové. Stejně tak raději dávám kompozit místo plechu do toho "Véčka", ale to je asi spíš pocitovka, protože ty plechové po nějaké době začnou rezivět.
Šrouby není třeba vyměnit. Někdo tam dává místo toho ARB kolíky, ale tohle jsem zatím neřešil.
Určitě kup ale celou sadu těsnění pod hlavu a vyměň je všechny, stojí to na ebayi pár peněz. Co teda nemohu úplně doporučit je korkové těsnění pod ventilové víka, tam dávám raději ty gumové. Stejně tak raději dávám kompozit místo plechu do toho "Véčka", ale to je asi spíš pocitovka, protože ty plechové po nějaké době začnou rezivět.
- Macej
- Příspěvky: 469
- Registrován: 16 úno 2010 17:50
- tel.: 0944 528 535
- auto: 2xRRC
- Bydliště: Vchod Záhoria
Re: Tesnenie pod hlavy - V8
Som rád, že ste ma potešili a odporúčate mi plechové tesnenia pretože som bol rozhodnutý pre ne ale nebol som si istý ako to je s nahradením iného druhu tesnenia a tak ďalej (pretože ešte neviem do čoho idem
). Samozrejme moja kompresia kôli jej veku určite nepotrebuje žiadne zbytočné úbytky. Celá sada je jasná vec. Robím to pre seba a chcem to mať tip-top lebo nepotrebujem mať niaky zlepenec ktorý budem rozoberať každý mesiac.
Ale čo všetko obsahuje taká sada? Sú tam iba tesnenia pod hlavy alebo mysleli aj na niečo ďalšie čo treba meniť (a ja o tom neviem) a je to tiež súčasťou balenia?
Korkové tesnenia - o takom niečom nechcem ani počuť
.
Som rád, že si spomenul "Véčko". Keď to už budem mať z vrchu celé rozkuchané tak to chcem spraviť všetko jak má byť aby som sa k tomu už nemusel vracať a preto by som rád pretesnil celý vrch.
Čiste teoreticky - stáva sa, že hlavy bývajú prehnuté? Ak áno stačí ich dať zrovnať alebo sa to predraží a budem potrebovať nové hlavy? A v súvislosti s tým teoretickým prehnutím - čo také mierne zníženie hlavy? Kebyže nieje treba zrovnávať, dajú sa znižovať o niaku tu stotinku?
-to je len taká úvaha na margo tej kompresie, ktorá mi prišla na rozum z dlhej chvíle a jej pomocou by mohol moj dedek získať trošku
Ďakujem za rady

Ale čo všetko obsahuje taká sada? Sú tam iba tesnenia pod hlavy alebo mysleli aj na niečo ďalšie čo treba meniť (a ja o tom neviem) a je to tiež súčasťou balenia?
Korkové tesnenia - o takom niečom nechcem ani počuť

Som rád, že si spomenul "Véčko". Keď to už budem mať z vrchu celé rozkuchané tak to chcem spraviť všetko jak má byť aby som sa k tomu už nemusel vracať a preto by som rád pretesnil celý vrch.
Čiste teoreticky - stáva sa, že hlavy bývajú prehnuté? Ak áno stačí ich dať zrovnať alebo sa to predraží a budem potrebovať nové hlavy? A v súvislosti s tým teoretickým prehnutím - čo také mierne zníženie hlavy? Kebyže nieje treba zrovnávať, dajú sa znižovať o niaku tu stotinku?
-to je len taká úvaha na margo tej kompresie, ktorá mi prišla na rozum z dlhej chvíle a jej pomocou by mohol moj dedek získať trošku


Ďakujem za rady
- Mirko
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesnenie pod hlavy - V8
Ty sady vypadají asi takto:
http://www.ebay.co.uk/itm/RANGE-ROVER-C ... _500wt_926" onclick="window.open(this.href);return false;
právě je tam problém, že nabízejí jen plech plus korek v jedné sadě anebo kompozit plus gumu a když jsem se ptal, tak mi to nikdo nechtěl přehodit v tom balíku. Kupoval jsem nakonec dvě sady a namíchal si to.
Pokud už to budeš mít rozkuchaný, tak bych se podíval i na ten předek - obvykle je vytahaný řetěz a sjetá vačka. Ten tvůj se dá vpředu krásně rozšroubovat takže přístup je báječný a je to sice o pár tisíc víc, ale udělal bych to zrovna s tím. S tou vačkou pak samozřejmě souvisí nové hydroštely atd.Opět lze koupit celá sada.
http://www.ebay.co.uk/itm/Budget-Camsha ... 380wt_1168" onclick="window.open(this.href);return false;
Hlavy srovnat určitě, zvlášť jestli dáváš plechové těsnění -
a snižování hlav...no jde to, ale musíš pak nastavit znovu vůli na ventilech, přebrousit sací potrubí atd.
Mirko
http://www.ebay.co.uk/itm/RANGE-ROVER-C ... _500wt_926" onclick="window.open(this.href);return false;
právě je tam problém, že nabízejí jen plech plus korek v jedné sadě anebo kompozit plus gumu a když jsem se ptal, tak mi to nikdo nechtěl přehodit v tom balíku. Kupoval jsem nakonec dvě sady a namíchal si to.
Pokud už to budeš mít rozkuchaný, tak bych se podíval i na ten předek - obvykle je vytahaný řetěz a sjetá vačka. Ten tvůj se dá vpředu krásně rozšroubovat takže přístup je báječný a je to sice o pár tisíc víc, ale udělal bych to zrovna s tím. S tou vačkou pak samozřejmě souvisí nové hydroštely atd.Opět lze koupit celá sada.
http://www.ebay.co.uk/itm/Budget-Camsha ... 380wt_1168" onclick="window.open(this.href);return false;
Hlavy srovnat určitě, zvlášť jestli dáváš plechové těsnění -
a snižování hlav...no jde to, ale musíš pak nastavit znovu vůli na ventilech, přebrousit sací potrubí atd.
Mirko
- Macej
- Příspěvky: 469
- Registrován: 16 úno 2010 17:50
- tel.: 0944 528 535
- auto: 2xRRC
- Bydliště: Vchod Záhoria
Re: Tesnenie pod hlavy - V8
Nad tou vačkou budem rozmýšlať. Bolo by sice dobré pozrieť rovno aj tam ale v tomto prípade už to začína byť obmedzené financiami. Uvidím čo a ako pojde najbližšie týždne a podla toho sa rozhodnem či to odfláknem a urobím len vrch alebo mu doprajem opateru....
Ako na tom bývajú uloženia vačky? Aké sú tam ložiská? Naozaj netuším jak to tam vyzerá a chcem si byť istý než to rozoberem, že som na nič nezabudol tak sorry za niektoré "jednoduchšie" znejúce otázky
.
Obávam sa aby po rozobraní vačky som nezistil, že motor musí von a pobrebrusovať
. V tomto prípade už by som sa zrejme zamýšlal nad inou cestou než oživovaním tohto motora....
Ako na tom bývajú uloženia vačky? Aké sú tam ložiská? Naozaj netuším jak to tam vyzerá a chcem si byť istý než to rozoberem, že som na nič nezabudol tak sorry za niektoré "jednoduchšie" znejúce otázky

Obávam sa aby po rozobraní vačky som nezistil, že motor musí von a pobrebrusovať

Re: Tesnenie pod hlavy - V8
Macej, najprv si zmeraj kompresie, aby si vedel ci vobec ma zmysel "mala" generalka...
co sa skrutiek na hlavu tyka, tak original by mali byt "natahovacie", ktore sa nemozu pouzit druhy krat...preto sa niekedy nahradzaju tymy ARP stiftami. Sada skrutiek sa da tiez kupit na ebay...a pokial to neplanujes opat rozoberat, tak sa oplatia...
co sa skrutiek na hlavu tyka, tak original by mali byt "natahovacie", ktore sa nemozu pouzit druhy krat...preto sa niekedy nahradzaju tymy ARP stiftami. Sada skrutiek sa da tiez kupit na ebay...a pokial to neplanujes opat rozoberat, tak sa oplatia...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Macej
- Příspěvky: 469
- Registrován: 16 úno 2010 17:50
- tel.: 0944 528 535
- auto: 2xRRC
- Bydliště: Vchod Záhoria
Re: Tesnenie pod hlavy - V8
Kompresiu som meral niekedy koncom leta a aj napriek neplnohodnotnému meraniu (to je na dlho
) neboli takmer žiadne rozdiele medzi jednotlivímy válcami. Rozoberať to po najbližšom poskladaní nemám v pláne na velmi dlhú dobu. Veď vieš ako sa mi tento rok darí tak toho rozoberania a skladania mám už od marca plné zuby. Popozerám ešte tie štifty ale vzhladom na momentálnu obmedzenosť financii sa zrejme uspokojím aj so seriovými štiftami. Samozrejme ak neexistuje niaky špeciálny a dosť dobrý dôvod prečo sa rozhodnúť práve pre tie štifty.
A zrejme sa ti v pondelok radšej ozvem. Tak si vypni mobil


A zrejme sa ti v pondelok radšej ozvem. Tak si vypni mobil


Re: Tesnenie pod hlavy - V8
v pohode...kludne volaj...
ARP stifty nemaju realne inu vyhodu ako moznost pouzit ich viac krat.
ARP stifty nemaju realne inu vyhodu ako moznost pouzit ich viac krat.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS