Discovery I 300 tdi

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Márty
Příspěvky: 54
Registrován: 14 črc 2012 22:55
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Benešov

Discovery I 300 tdi

#1 Příspěvek od Márty » 15 črc 2012 19:30

Zdravim, chci si koupit Discovery I 300 tdi a chci o tom vědět všechno a nevím o tom skoro nic :shake díky za rady,typy,funkce,inzeráty

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: Discovery I 300 tdi

#2 Příspěvek od Tonny » 15 črc 2012 19:32

Márty píše:Zdravim, chci si koupit Discovery I 300 tdi a chci o tom vědět všechno a nevím o tom skoro nic :shake díky za rady,typy,funkce,inzeráty
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=12412" onclick="window.open(this.href);return false;
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Márty
Příspěvky: 54
Registrován: 14 črc 2012 22:55
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Benešov

Re: Discovery I 300 tdi

#3 Příspěvek od Márty » 15 črc 2012 19:55

jo díky ale to už jsem z části četl já třeba nevím ani co je špera a zajímá mě jestli to má náhon na všechny kola 4 x 4 nebo když pojedu po silnici můžu je jen na náhon 2 kol? uzávěrky atd.

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Discovery I 300 tdi

#4 Příspěvek od gibson » 15 črc 2012 20:00

spera je uzavierka diferencialu - 300vka ma medzinapravovu . ked ju mas zapnutu hrabe ti jedno predne a jedno zadne koleso (podla zataze, mozu aj vsetky)
ma trvaly nahon 4x4, neda sa odpojit ziadna naprava, nije na to prisposobena prevodovka
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Márty
Příspěvky: 54
Registrován: 14 črc 2012 22:55
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Benešov

Re: Discovery I 300 tdi

#5 Příspěvek od Márty » 15 črc 2012 20:07

díky

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Discovery I 300 tdi

#6 Příspěvek od gibson » 15 črc 2012 20:09

nini zac, kludne sa pytaj ked sa nieco nedocitas :wink:
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: Discovery I 300 tdi

#7 Příspěvek od Tonny » 15 črc 2012 20:16

Márty píše:jo díky ale to už jsem z části četl já třeba nevím ani co je špera a zajímá mě jestli to má náhon na všechny kola 4 x 4 nebo když pojedu po silnici můžu je jen na náhon 2 kol? uzávěrky atd.
DI byla pokud vím vždycky narozdíl od DII 4x4 s mezinápravovou uzávěrkou... co to znamená..
máš motor, na něm hlavní převodovku, na ní je přídavná převodovka a ta ti rozděluje náhon na přední a zadní nápravu. V té přídavné převodovce je právě zmiňovaná mezinápravová uzávěrka, která při odemčení umožňuje jízdu po pevném podkladu, při uzamčení rozděluje výkon 50:50 na nápravy. Odemykatelná mezináprava je hlavní výhoda oproti většině jiných offroudů, protože za jízdy jen posuneš páčkou a máš zařazenou čtyrkolku... pak můžeš mít uzávěrky na nápravách... na středu nápravy je diferenciál, který ti umožňuje to aby se ti kola mohli v zatáčce točit každý po jinak dlouhé dráze a tím jinak rychle, s tím že výkon se přenáší na méně zatížené kolo... to ale způsobí problém v terénu, když se ti dostane jedno kolo do vzduchu nebo ztratí dostatečný přítlak a začne prokluzovat.. proto se používají uzávěrky diferenciálu, které zamkne diferenciál a obě kola se na nápravě točí stejně.. mezinápravu ovládáš páčkou vedle řadičky, diferenciály se manuálně ovládají, ať už páčkama, vzduchem nebo elektřinou, to dle výrobce..
absenci uzávěrek diferenciálu LR částečně vyřešil např. u DII systémem traction control, který přibržďuje kola, ale není to 100% uzamčeno...
ještě se používají samosvorné diferenciály, které fungují automaticky, ale jejich zamčení je max 90% což v extrémním terénu nemusí stačit
ale to už je spíš na to přijet na sraz, oslovit někoho zkušenějšího na místě, chvilku s ním jezdit, pak ho chvilku vozit a nechat si radit... ale to se naučíš jedině praxí ;-)
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Discovery I 300 tdi

#8 Příspěvek od gibson » 15 črc 2012 20:20

Tonny :yes
pekne rozpisane do detailu
zase som aj ja o nieco mudrejsi
nebol som si uplne isty zodpovedat na otazku ci to rozdeluje 50:50
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Márty
Příspěvky: 54
Registrován: 14 črc 2012 22:55
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Benešov

Re: Discovery I 300 tdi

#9 Příspěvek od Márty » 15 črc 2012 20:36

ještě se chci zeptat slyšel jsem že na 300 tdi jsou o hodně levnější díly než na 2.5 td5 je to pravda ?

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 642
Registrován: 12 lis 2010 07:13
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Discovery I 300 tdi

#10 Příspěvek od SJ410 » 15 črc 2012 20:41

Márty píše:ještě se chci zeptat slyšel jsem že na 300 tdi jsou o hodně levnější díly než na 2.5 td5 je to pravda ?
No tak hlavně TD5 nekoupíš v DI.
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: Discovery I 300 tdi

#11 Příspěvek od Tonny » 15 črc 2012 20:45

Márty píše:ještě se chci zeptat slyšel jsem že na 300 tdi jsou o hodně levnější díly než na 2.5 td5 je to pravda ?
TD5 má například ložisko kola součástí náboje, který stojí myslím si že kolem 6000, kdež to ložiska na 300TDi stojí do litru.. u TD5tky máš navíc řídící jednotku, váhu vzduchu, elektroniku u automatický převodovky a další věci který u TDi prostě nejsou, takže se nerozbijou a nic tě nestojí :-D ale obecně je TD5ka méně zrezlá, protože je mladší... motor jede po přečipování lépe, ale vyrobilo se jich relativně méně než TDiček, takže se jich taky méně válí na vrakovištích, takže jsou díly o něco vzácnější, potažmo dražší..
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Márty
Příspěvky: 54
Registrován: 14 črc 2012 22:55
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Benešov

Re: Discovery I 300 tdi

#12 Příspěvek od Márty » 15 črc 2012 20:48

asi koupím D I 300 tdi

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: Discovery I 300 tdi

#13 Příspěvek od Tonny » 15 črc 2012 20:50

gibson píše:Tonny :yes
pekne rozpisane do detailu
zase som aj ja o nieco mudrejsi
nebol som si uplne isty zodpovedat na otazku ci to rozdeluje 50:50
myslím si že to je 50:50 ale ruku do ohně za to nedám :-) ale výsledek je jak já říkám 4x2 tzn auto s náhonem na dvě kola, protože 4x4 je komplet zašpérovaný auto :rofl
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Uživatelský avatar
Johny R
Příspěvky: 1138
Registrován: 20 říj 2010 20:41
tel.: 730622097
auto: Defík 90 300Tdi
Bydliště: Ostrava

Re: Discovery I 300 tdi

#14 Příspěvek od Johny R » 15 črc 2012 21:00

Pořád lepší než 4x1 :chuckle !

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: Discovery I 300 tdi

#15 Příspěvek od Tonny » 15 črc 2012 21:07

Johny R píše:Pořád lepší než 4x1 :chuckle !
to je sice se zamklou mezinápravou, ale ruplou poloosou :-D
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Discovery I 300 tdi

#16 Příspěvek od RudaK » 15 črc 2012 21:16

Tonny píše:
Johny R píše:Pořád lepší než 4x1 :chuckle !
to je sice se zamklou mezinápravou, ale ruplou poloosou :-D
:yes :yes Má pravdu předsedo .....
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2765
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Discovery I 300 tdi

#17 Příspěvek od masar » 15 črc 2012 21:24

Jenom takový detail, pokud je to 50:50 tak je to, ale myšleno jako otáčky a ne síly nebo výkonu, viz. třeba tady: http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 34#p196234" onclick="window.open(this.href);return false; a ten náboj na DII stojí 6tis., ale náhrada, originál stojí 10tis. :tmi :chuckle
Land Rover Discovery 2 Td5

Odpovědět