high nebo low?
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
high nebo low?
Tak mne napadlo se poptat na Vaše ctěné názory stran toho, kdy a proč používat redukci.
Já léta a léta dodržoval to, co praví uživatelský manuál: "HIGH range gears should be used whenever possible; only change to the LOW range when ground conditions become very difficult."
Teď mne ale Low (ehm... pun not intended) přesvědčoval, že jest to volovinou, a že je lepší řadit redukci kdykoli, když se jezdí pomaleji než cca 40 kph. Z různých důvodů, ale hlavně proto, aby se řadily všechny stupně a aby všechno neoddřela sama chudák dvojka.
Vyzkoušel jsem to v Albánii; nepoznám, zda to potěšilo převodovku nebo zda jí to bylo úplně jedno, ale musím uznat jednu výhodu z hlediska pohodlí řidiče -- kdykoli nastane sjezd dost prudký, dlouhý nebo sypavý na to, aby se nedal rozumně sjet na jedničce a aby se mi nechtělo jej jet na brzdách, nemusím jako dříve zastavovat a řadit redukci, stačí z low-D přeřadit níž podle potřeby.
Jak to děláte Vy, panstvo (a případné damstvo samozřejmě, je-li zde jaké)? Řadíte redukci hned jak je cesta do kopce / sypavá / whatever natolik, aby se nedala rozumně jet rychleji než nějakých těch bajočko plusmínus 40 -- a to bez ohledu na to, že na high by se to dalo jet bez nejmenších problémů --, nebo si ji necháváte až na chvíli, kdy by to bez ní opravdu nešlo?
Já léta a léta dodržoval to, co praví uživatelský manuál: "HIGH range gears should be used whenever possible; only change to the LOW range when ground conditions become very difficult."
Teď mne ale Low (ehm... pun not intended) přesvědčoval, že jest to volovinou, a že je lepší řadit redukci kdykoli, když se jezdí pomaleji než cca 40 kph. Z různých důvodů, ale hlavně proto, aby se řadily všechny stupně a aby všechno neoddřela sama chudák dvojka.
Vyzkoušel jsem to v Albánii; nepoznám, zda to potěšilo převodovku nebo zda jí to bylo úplně jedno, ale musím uznat jednu výhodu z hlediska pohodlí řidiče -- kdykoli nastane sjezd dost prudký, dlouhý nebo sypavý na to, aby se nedal rozumně sjet na jedničce a aby se mi nechtělo jej jet na brzdách, nemusím jako dříve zastavovat a řadit redukci, stačí z low-D přeřadit níž podle potřeby.
Jak to děláte Vy, panstvo (a případné damstvo samozřejmě, je-li zde jaké)? Řadíte redukci hned jak je cesta do kopce / sypavá / whatever natolik, aby se nedala rozumně jet rychleji než nějakých těch bajočko plusmínus 40 -- a to bez ohledu na to, že na high by se to dalo jet bez nejmenších problémů --, nebo si ji necháváte až na chvíli, kdy by to bez ní opravdu nešlo?
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Re: high nebo low?
hm...ja pouzivam redukciu relativne casto. Ja ju skor "vyradujem" ked viem, ze pojdem dlho po velmi lahkom terene, alebo palbu...a to iste plati aj pri uzavierke. Tu radim az ked teren zacina byt zaujimavy.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: high nebo low?
U špéry, máš-li nějakou přidělanou, není co řešit, tu je rozhodně nesmysl zapínat zbytečně.
U té redukce to tak jednoznačné není, proto se ptám...
U té redukce to tak jednoznačné není, proto se ptám...
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Re: high nebo low?
sorry co sa uzavierky tyka, tak Ty mas v P38 automaticku...
a redukciu skusime este raz: radim ju akonahle vleziem do terenu, pokial to nieje uplna brnkacka...a to sa tyka aj P38...vlastne pri nej o to viac, pretoze ta luxusna 2.5DSE v nasom civilnom Range-i ma co robit aj dole kopcom
Dole prudkym kopcom jednoznace zaradena redukcia a kratka jednotka...
a redukciu skusime este raz: radim ju akonahle vleziem do terenu, pokial to nieje uplna brnkacka...a to sa tyka aj P38...vlastne pri nej o to viac, pretoze ta luxusna 2.5DSE v nasom civilnom Range-i ma co robit aj dole kopcom

Dole prudkym kopcom jednoznace zaradena redukcia a kratka jednotka...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: high nebo low?
LOW má pravdu 

Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: high nebo low?
Více méně hned jak sjíždím ze silnice na polňačku a vím, že tam nebudu jen 5 minut a nebudu jezdit víc jak těch 40-50, tak řadím redukci.
Já mám spíš problém s tím, že běžně jezdím na 3 a D řadím až na dálnici, nebo pokud jedu déle minimálně 80. A když zařadím redukci, tak tam automaticky zase šoupnu 3 a pak se divím proč to tak točí a nejede
Já mám spíš problém s tím, že běžně jezdím na 3 a D řadím až na dálnici, nebo pokud jedu déle minimálně 80. A když zařadím redukci, tak tam automaticky zase šoupnu 3 a pak se divím proč to tak točí a nejede

Range Rover P38 2,5DSE r.v.98
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: high nebo low?
redukciu radim hned ako idem do terenu, ak viem ze nepojdem moc rychlo. rad jazdim na redukcii, v rusku som ju nevyradil aj 200km v kuse;-)
- Dockar
- Příspěvky: 287
- Registrován: 16 dub 2011 09:24
- auto: RRC 300 TDi
- Bydliště: Na kopečku u jeskyně
Re: high nebo low?
Dávám redukci skoro vždy, když sjíždím do terénu, nebo i členitější lesní cesty. Motor se točí ve slušnejch otáčkách, z kopce dávám bez brzd. Moc mi nejde do hlavy předhánění, co kdo dal bez špéry, na zadek, bez redukce atakdále.
Dočkař momentálně bez Dočky
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: high nebo low?
No, co se těch slušných otáček týká, to nevím, zda je úplně velká výhoda; mám dojem, že když ty polňačky jezdím na redukci, žere to plynu celkem znatelně víc, než když je jezdím na high. Ale možná se mi to jen zdálo, spotřebu si nepíši, je to jen dojem.
Stran "co kdo dá bez špéry", to se mi nejeví nerozumné (ale je to úplně jiná pohádka než redukce) -- však při zapnuté špéře dostává podvozek daleko víc zabrat a je mnohem větší šance něco urvat než bez ní, ne?
Jinak se zdá, že celkový konsensus je "redukci na polňačky řadit". OK, beru, dává to smysl; ale netušíte někdo, proč u všech všudy ten zatrolený uživatelský manuál zcela výslovně doporučuje pravý opak
Stran "co kdo dá bez špéry", to se mi nejeví nerozumné (ale je to úplně jiná pohádka než redukce) -- však při zapnuté špéře dostává podvozek daleko víc zabrat a je mnohem větší šance něco urvat než bez ní, ne?
Jinak se zdá, že celkový konsensus je "redukci na polňačky řadit". OK, beru, dává to smysl; ale netušíte někdo, proč u všech všudy ten zatrolený uživatelský manuál zcela výslovně doporučuje pravý opak

OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Re: high nebo low?
na polňačce je to zbytečný, když tam jedeš 60, tak to přece nebudeš přetáčet na půlenou pětku, to dá rozum... půlky tam má cenu dávat až v terénu... ale kdo čemu říká terén je druhá věc...OC píše:No, co se těch slušných otáček týká, to nevím, zda je úplně velká výhoda; mám dojem, že když ty polňačky jezdím na redukci, žere to plynu celkem znatelně víc, než když je jezdím na high. Ale možná se mi to jen zdálo, spotřebu si nepíši, je to jen dojem.
Stran "co kdo dá bez špéry", to se mi nejeví nerozumné (ale je to úplně jiná pohádka než redukce) -- však při zapnuté špéře dostává podvozek daleko víc zabrat a je mnohem větší šance něco urvat než bez ní, ne?
Jinak se zdá, že celkový konsensus je "redukci na polňačky řadit". OK, beru, dává to smysl; ale netušíte někdo, proč u všech všudy ten zatrolený uživatelský manuál zcela výslovně doporučuje pravý opak

Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
- Dockar
- Příspěvky: 287
- Registrován: 16 dub 2011 09:24
- auto: RRC 300 TDi
- Bydliště: Na kopečku u jeskyně
Re: high nebo low?
No, tak pokud se nechá jet 60, tak to je normální cesta, a vo tom tu snad proboha není řeč
pak se podívej do podpisu a tam uvidíš tdi. To hovoří o tom, že má pramalej smysl se někde trápit na volnoběh na velkou dvojku, dyž turbo začne dávat tak za tejden.Takže asi tak 


Dočkař momentálně bez Dočky
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm
Re: high nebo low?
Heh, mě loni v Přešticích taky napomenul Low, jen co jsme vyjeli z parkoviště, ať tam dám redukci.....
No sice ji už dávám častěji, než dřív, ale protože mě to dost tahá za uši, tak asi ještě né dostatečně často ......
Ale asi tak jak píšete, pole, lesy, polňačky atd. normál ( i když jedu pomalu ). Řeka, bláto, náhony, těžší terén, hlubší sníh, prudký kopec,
nebo když tahám občas zapadlou "ještěrku", tak vždycky.

No sice ji už dávám častěji, než dřív, ale protože mě to dost tahá za uši, tak asi ještě né dostatečně často ......
Ale asi tak jak píšete, pole, lesy, polňačky atd. normál ( i když jedu pomalu ). Řeka, bláto, náhony, těžší terén, hlubší sníh, prudký kopec,
nebo když tahám občas zapadlou "ještěrku", tak vždycky.
Re: high nebo low?
Hovorili sme o terene, nie o polnackach. Na ceste, ktoru prejdes aj s Fabiou je radit redukciu zbytocne.OC píše: Jinak se zdá, že celkový konsensus je "redukci na polňačky řadit".

Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Mirko
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: high nebo low?
Se zkušenosti Lowa a jiných tady nehodlám soupeřit a proti ni argumentovat.
Moje zkušenost sahá jen tak daleko, že když pošlu krouťák V8 a automatiky se zařazenou redukci v nevhodém terénu do diferáku, tak mám po nich. Od toho prameni má opatrnost.
Mě navíc vadí u automatu to výraznější cuknutí při přeřazení, pokud je zařazená redukce. Takže tam dávám redukci jen, když vím, že někde budu jezdit krokem.
Moje zkušenost sahá jen tak daleko, že když pošlu krouťák V8 a automatiky se zařazenou redukci v nevhodém terénu do diferáku, tak mám po nich. Od toho prameni má opatrnost.
Mě navíc vadí u automatu to výraznější cuknutí při přeřazení, pokud je zařazená redukce. Takže tam dávám redukci jen, když vím, že někde budu jezdit krokem.
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: high nebo low?
Hovorili sme zcela přesně o tomto (kráceno, podstatné zachováno ba zdůrazněno, pro podrobnosti viz prvý příspěvek ve vláknu) -- co z toho platí po "polňačky" a co pro "terén" je snad zřejmé:teslo píše:Hovorili sme o terene, nie o polnackach. Na ceste, ktoru prejdes aj s Fabiou je radit redukciu zbytocne.
Praví uživatelský manuál: "HIGH range gears should be used whenever possible; only change to the LOW range when ground conditions become very difficult."
[Dle Lowa] je lepší řadit redukci kdykoli, když se jezdí pomaleji než cca 40 kph.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Re: high nebo low?
Pokud to vypadá, že těch 30 pojedu delší dobu bez problémů, tak tam rozhodně nechám dlouhé kvalty (a uzávěrku tam samozřejmě také necpu) a nechám automat, ať si dělá, co umí nejlépe. Ono se může stát, že z toho terénu vyjedu, aniž bych ty krátké potřeboval. Vyjímkou je situace, kdy mám pocit, že jsem tam redukci už dlouho nezařadil a nacpu ji tam jenom z toho důvodu, aby nezatuhla volící páka
. To je ale hlavně případ Disca, se kterou do terénu prakticky nejezdím. U Serie často ani neřadím přední náhon, natož redukci, se zadohrabem je větší sranda, ale ty konce...




Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- eliott
- Příspěvky: 11533
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: high nebo low?
Srovnávat techniku jízdy P38ky s motorem 4.6 s ostatními modely LR používanými pro expedice není moc na místě. Ono těch 225 koní si hravě poradí na velkou dvojku s tím, kde TD5ka potřebuje dávno redukci. Navíc na redukci bude automat častěji přeřazovat a to mu rozhodně nesvědčí, každé přeřazení = opotřebení lamel.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: high nebo low?
Přidám se do debaty: redukci jsem neřadil ani nepamatuji. Pro běžnou jízdu na polňačkách a lesních cestách není důvod u 4.6 to vůbec řešit. Jak píše Eliott, ten motor má dost síly. Redukci jsem řadil jen je při prudkých sjezdech - neriskuju, že mi selžou brzdy. Jo a u automatu je pravda, že čím častější řazením tím hůř. Lamely, čas od času i satelity, v práci někdy naši mechanici mění jak na běžícím pásu - je to o lidech. 

„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“
- Dockar
- Příspěvky: 287
- Registrován: 16 dub 2011 09:24
- auto: RRC 300 TDi
- Bydliště: Na kopečku u jeskyně
Re: high nebo low?
Stím se asi nedá ouplně souhlasit. Tím, že automatka řadí se samozřejmě opotřebovává, to je asi logický. Nicméně, pokud výkon tý vaší obrovský
4,6 naperete v terénu do automatky bez redukce, usmažíte lamelu jako prd za dvě minuty
No a pak se holt měněj jak na běžícím pásu 



Dočkař momentálně bez Dočky
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: high nebo low?
Hu, bylo by príma, kdyby se tu objevil Low a upřesnil jak to myslel, možná že jsem něco špatně pochopil a interpretuji to nesprávně, ale já mu právě rozuměl tak, že naopak tvrdí, že je dobře když automat řadí (resp. že by bylo špatně, kdyby člověk skoro vše jel jen na tu /rychlou/ dvojku, protože by dostávala neúměrně zabrat, kdežto na redukci že se zátěž rozloží mezi všechny stupně zhruba stejnoměrně)eliott píše:... Navíc na redukci bude automat častěji přeřazovat a to mu rozhodně nesvědčí, každé přeřazení = opotřebení lamel.


O detailech funkce ZF mám na rozdíl od Lowa i Eliotta spíše vágní představy než detailní znalosti, takže z toho vůbec nejsem moudrý

OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html