masar píše:Toyoty LC a Hiluxy se snad tolik neserou, ne? Teda až na to, že na Osumde občas někomu "upadne" kolo

Tak k 80de. Krásné auto, ale zrovna přední diff tam také moc nevydrží. Nemluvě o tom, že když si pak jdete koupit nějaké náhr díly, tak jsou většinou za cenu celé Disco.
A Hiluxy co by jezdili v terénu moc neznám a to že je nikdo nejezdí asi má nějaké důvody. No a ty co znám, tak tam mají také jiné nápravy, většinou obě tuhé, bo ta nezávislá na Hiluxu se prostě v terénu rozsype.
tomáš štěpnička píše:Sláma Karel píše:No to se možná týká náprav, ale ostatní značky jsou na tom zase podprůměrně s jinými věcmi.
Klidně si napiš značku a myslím, že na každé najdeme něco co je oproti ostatním podprůměrné.
Do těch LR náprav stačí trochu zainvestovat a hned jsi nadprůměrný a to vysoce.
K

teď je otázka jestli se někomu chce investovat 50000,- do pevnostních věcí aby to vydrželo to co ostatní vydrží standartně
jinak jako slabina mi ještě tedy příjde rozvodovka- sestup z hlavní na přídavnou převodovku -takové vůle vzniklé vymačkáním materiálu jsem snad ještě neviděl .
Každopádně každé auto má své neduhy ...nicméně rozlousklej diff je celkem zásadní problém pro pohyb vozu .
nu tak tedy schválně nahodím značku ať je to zajímavé
Toyota ...... u té je zásadní problém cena dílů co vím
Patrol .....tam to bude zřejmě slabý motor ?
a co Jeep ?
Sice investuješ 50tis ale když k nim přičteš cenu celé Disco, tak ještě pořád nejsi ani na třetině pořizovací ceny Toy 80de. A když se ti posere motor na té nesmrtelné Toy 80 (a že už je to docela běžné) tak za něj dáš víc než za celou Disco.
Jeep je na tom s nápravami úplně stejně, možná ještě hůř než LR. Stačí si to přečíst na Offroadforu, kde je o tom mnoho napsáno. Jinak asi OK. Cenově asi srovnatelné s LR akorát o trochu dražší ND, ale ne zase nějak výrazně.
No a o Patrolu já nebudu psát. Jezdím na některých svých autech nápravy z GR, které měly být nesmrtelné. Dával jsem je tam někdy kolem let 2000 kdy ještě na LR moc pevnostních věcí nebylo. A tolik kloubů a předních poloos co jsem zpřetrhal a zadních vyčesaných uzávěrek co jsem udělal bych už nikdy nechtěl zažít.
Ty nápravy z GR vydrží prostě jenom ten nevýkon (a je mi jedno co píšou kolik to má kw) motoru 2,8Td od Nissanu. Jak tam dáš přední uzávěru, větší kola a trochu krouťáku od spodu, tak to prostě praská. (jinak vydrží určitě víc než origo LR o tom žádná). O dost lépe jsou na tom nápravy z Y61. Ne nadarmo udělali větší klouby i ty přední poloosy. No motory a převodovku nemá na Patrolu cenu komentovat. Zbytečné vožení váhy u 2,8 a naprosto nepovedený 3.0Td a stejně se to sere. Teď jsem rozprodával jednoho Patrola a nechápal jsem jak se po těch dílech zapráší. Všechno, vstřiky, čerpadlo, servočerpadlo, holej motor, převodovka přídavka, kardany, na všechno volali nebo psali aspoň 3 lidi. Na zadní diff asi 8 a na nápravy ani nevím. A to tam bylo jasně napsáno, že nápravy nejsou na prodej, že z nich potřebuju ND na ty svoje auta.
Nemluvě o tom, že třeba 2.8TD se vůbec nikdy nedělala v automatu.
No a pokud budeš chtít motor 4,2D, tak za něj dáš za samotnej zase víc než za celou Disco.
Takže ať počítám jak počítám, tak mi vychází finančně nejlépe LR a v závěsu Patrol GR. Ale jak se pustíš do úprav, tak už vede LR. Ať už v dostupnosti dílů, doplňků, tak i v množství na to vyráběných doplňků a hlavně v cenách ND a doplňků.
K
