Po vyndání EGRu...

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
discoverydejf
Příspěvky: 143
Registrován: 05 zář 2008 20:47

Po vyndání EGRu...

#1 Příspěvek od discoverydejf » 20 říj 2012 10:42

Ahoj...
mám dotaz. Na všech mých předešlých offech jsem vždy vyhodil EGR, vyřezal nepotřebné části výfuku a přidal na čerpadle, aby off trochu jel. Teď jsem na své D II vyndal EGR, vyřezal střední tlumič, nechal tam jen zadní (myslím že to je jen rezonátor), ale teď co dál.... Myslím si, že by auto potřebovalo maličko víc přidat na naftě (jde tam teď víc vzduchu už jen tím, že je větší průchod do sání a nejde tam bordel z výfuku).Ne , že bych pozoroval nějaké cukání nebo nepravidelný chod...to je vše dobré, ale když sešlápnu pedál, čekal bych trochu větší zátah.U aut s čerpadlem bylo přidání pootočením kuželky docela znatelně znát. Je to u DII možné a jakým způsobem a nebo ne.A dělal jste to někdo vůbec, nebo zůstáváte jen u těchto 2 úprav?

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Po vyndání EGRu...

#2 Příspěvek od Hubert » 20 říj 2012 11:35

U D2 jedině remap ŘJ motoru. Nebo přidání jednotky co zkresluje údaje z čidel. Jedná se totiž o elektronicky řízený motor.
Naposledy upravil(a) Hubert dne 20 říj 2012 13:35, celkem upraveno 1 x.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Po vyndání EGRu...

#3 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 20 říj 2012 12:15

Na stelovani cerpadla sroubovakem zapomen, je potreba na to jit pres ridici jednotku, ja bych se obratil na toomicha http://www.toomich.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , ze si udelal lepsi cestu vyfukem a vyhodil egr, se ti bude hodit, rekni to toomichovi a on ti pvi co a jak dal.
h.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

discoverydejf
Příspěvky: 143
Registrován: 05 zář 2008 20:47

Re: Po vyndání EGRu...

#4 Příspěvek od discoverydejf » 20 říj 2012 12:46

To je právě ono, že to nejde šroubovákem, ale jen přes ŘJ.... OK..pozeptám se u Toomiche. Je to znatelný rozdíl po zásahu do ŘJ, nebo to jen stojí dost peněz a zas až taková pecka to není?A není to pak na úkor životnosti motoru?nezastávám úplné ždímání koní z motoru, který na to nemá materiálově...tak životně nutné mít z disco raketu zas není :-) ... prosím o názory a zkušenosti lidí, kteří takto TD5 mají upravenou a zaznamenaly rozdíl.... děkuji

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: Po vyndání EGRu...

#5 Příspěvek od Tonny » 20 říj 2012 17:08

discoverydejf píše:To je právě ono, že to nejde šroubovákem, ale jen přes ŘJ.... OK..pozeptám se u Toomiche. Je to znatelný rozdíl po zásahu do ŘJ, nebo to jen stojí dost peněz a zas až taková pecka to není?A není to pak na úkor životnosti motoru?nezastávám úplné ždímání koní z motoru, který na to nemá materiálově...tak životně nutné mít z disco raketu zas není :-) ... prosím o názory a zkušenosti lidí, kteří takto TD5 mají upravenou a zaznamenaly rozdíl.... děkuji
je to výrazná změna.. auto začne být živější a většině aut i nepatrně spadne spotřeba...
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Po vyndání EGRu...

#6 Příspěvek od Benjamin » 20 říj 2012 17:26

Máš automat nebo nebo manuál? U manuálu je rozdíl po přečipování ŘJ znát ihned. U automatu je většinou třeba ještě vyměnit měnič v převodovce za větší, tzv. Medium. Ten je schopen mnohem lépe přenášet zvýšený výkon. U standardního měniče (Small) v automatické převodovce se většina navýšeného výkonu po čipu ztrácí právě díky malému měniči, který není schopen tento výkon učinně přenést.

Jinak, svezl jsem se už v různých remapech ŘJ (většinou DII) - něco z Anglie, něco z místní české produkce. Není remap jako remap. Pokud je to udělané napůl, jezdí to třeba slušně, ale zase dosti hulí nebo není průběh výkonu ideální atd. Honza Toomich se vyzná, neboj se ho optat. Čipují, jestli si dobře pamatuji, za standardních cca 135 koní, které má DII Td5, až na 170 koní apod. Záleží na přání zákazníka.

Jinak remap je určitě znatelný. Není to tak, že za to dáš spoustu peněz, sedneš do toho a přemýšlíš, jestli je tam vůbec nějaká změna. Alespoň ne u manuálu, u automatu je to složitější. No u manuálu je to poznat hned. Pokud se ti výkon nezdá dostatečný, je to jediná účinná cesta...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

discoverydejf
Příspěvky: 143
Registrován: 05 zář 2008 20:47

Re: Po vyndání EGRu...

#7 Příspěvek od discoverydejf » 20 říj 2012 17:33

Mám manual r.v.99 . Určitě se na vaše doporučení ozvu a domluvim s Toomichem. na auto pujdou teď větší kola, takže výkon bude potřeba už jen kvůli normální jízdě a občasnému tažení velkého přívěsu.....

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Po vyndání EGRu...

#8 Příspěvek od Benjamin » 20 říj 2012 18:00

discoverydejf píše:Mám manual r.v.99 . Určitě se na vaše doporučení ozvu a domluvim s Toomichem. na auto pujdou teď větší kola, takže výkon bude potřeba už jen kvůli normální jízdě a občasnému tažení velkého přívěsu.....
Takhle z hlavy v rychlosti z členů fóra, kteří jezdí čipovanou (různými způs.) DII manuál namátkou:

- MadTom (remap dělal tuším sám)
- Macronera (remap někde z Brna)
- Sloon (remap od Bella z UK, nedávno DII prodal)
- MilošII

A vzpomenu si možná na další - snad jim to nebude vadit.
Zkus někoho z nich oslovit přes SZ, třeba ti poradí osobní zkušenosti...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

discoverydejf
Příspěvky: 143
Registrován: 05 zář 2008 20:47

Re: Po vyndání EGRu...

#9 Příspěvek od discoverydejf » 20 říj 2012 18:07

Díky :-)

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Po vyndání EGRu...

#10 Příspěvek od MadTom » 21 říj 2012 07:35

Jestli chceš, tak se zastav - do Olomouce a porovnáme, ať víš, jestli to má smysl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Po vyndání EGRu...

#11 Příspěvek od libovka » 21 říj 2012 08:14

Mám už druhej remap od Tomicha a jsem nadmíru spokojenej.

Odpovědět