Vackova hriadel Td5 - rada

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Vackova hriadel Td5 - rada

#1 Příspěvek od petmic » 05 lis 2012 17:12

Kedze mi tecie olej s motora dnes som menil tesnenie pod vrchnym vekom. Ked som ho dal dole objavil som na vacke a "rocker arms" skrabance. Su iba na prvom a druhom valci, ostatne je ok. Motor bezi ok, zatial som ale najazdil iba cca 1500km.

Je to normalne? Treba s tym nieco robit? Prosim o radu niekoho skuseneho. Dakujem
Přílohy
prvy valec
prvy valec
druhy valec
druhy valec
treti valec - ok
treti valec - ok
if it ain't broke, don't fix it

Uživatelský avatar
patrik
Příspěvky: 2620
Registrován: 05 dub 2007 23:24
Bydliště: slovensky grob

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#2 Příspěvek od patrik » 05 lis 2012 17:18

Kontaktuj chlapa pod menom Peter sk .Riešil niečo podobne ne svojom defe .
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#3 Příspěvek od MadTom » 05 lis 2012 17:19

Tyhlety vahadla nezvedají ventily, ale tlačí na vstřikovače. Podle obrázku to bylo nebo spíš je přidřené. Pokud je to jenom vačka a vahadla, tak to nemusí moc vadit, spíš bych se zajímal, kam ty šponky z toho zmizely (výpustný šroub oleje - je na něm magnet), protože pokud by doputovaly až do turba nebo do jiného ložiska, nebylo by to nejlepší. Chtělo by to kouknout i na zbytek motoru - klika, ojnice - jestli není chycenej, ale to je na komplet rozborku. Pokud by totiž byl chycenej jenom lehoučce, tak je oprava "jednoduchá" - přeleštit, oproti tomu, co je potřeba, když se to postupně pořádně vymele.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#4 Příspěvek od petmic » 05 lis 2012 17:31

MadTom píše:Tyhlety vahadla nezvedají ventily, ale tlačí na vstřikovače. Podle obrázku to bylo nebo spíš je přidřené. Pokud je to jenom vačka a vahadla, tak to nemusí moc vadit, spíš bych se zajímal, kam ty šponky z toho zmizely (výpustný šroub oleje - je na něm magnet), protože pokud by doputovaly až do turba nebo do jiného ložiska, nebylo by to nejlepší. Chtělo by to kouknout i na zbytek motoru - klika, ojnice - jestli není chycenej, ale to je na komplet rozborku. Pokud by totiž byl chycenej jenom lehoučce, tak je oprava "jednoduchá" - přeleštit, oproti tomu, co je potřeba, když se to postupně pořádně vymele.
zajtra idem menit tesnenie pod olejovou vanou, tak uvidim ci nieco najdem na tom magnete. Skor nie ako ano, olej vcetne vsetkych naplni som daval menit ked som auto kupil v Land Rover parts v Stupave. Nehovorili ze by tam boli na tom magnete nejake spony. Na druhej strane vzhladom na ich pristup by si ich asi aj tak nevsimli.
if it ain't broke, don't fix it

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#5 Příspěvek od petmic » 06 lis 2012 18:19

ak by to niekoho zaujimalo, tak nejaky typek z australie riesil takmer rovnaky problem ako mam ja:

http://www.aulro.com/afvb/technical-cha ... input.html" onclick="window.open(this.href);return false;

pricina je pravdepodobne zanedbana vymena oleja v motore pripadne bol pouzity nevhodny typ oleja.

ja len dufam ze som to odchytil v podstatne skorsom stadiu a ze bude stacit vymenit vacku a par drobnosti (za dost velke peniaze).

ak by niekto vedel o puzitelnej vacke na Td5 15P tak mi dajte prosim vediet, kupim.

btw ako casto menite olej? aky olej pouzivate?
if it ain't broke, don't fix it

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#6 Příspěvek od Miloš II » 06 lis 2012 19:18

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 15#p236530" onclick="window.open(this.href);return false; MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#7 Příspěvek od DanoDEF » 06 lis 2012 19:20

petmic píše:Nehovorili ze by tam boli na tom magnete nejake spony.
to asi preto lebo vypustna sruba na motore nie je magneticka. Na taketo male necistoty ma predsa Td5ka rotacny filter.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MarekS

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#8 Příspěvek od MarekS » 06 lis 2012 19:31

petmic píše:ak by to niekoho zaujimalo, tak nejaky typek z australie riesil takmer rovnaky problem ako mam ja:

http://www.aulro.com/afvb/technical-cha ... input.html" onclick="window.open(this.href);return false;

pricina je pravdepodobne zanedbana vymena oleja v motore pripadne bol pouzity nevhodny typ oleja.

ja len dufam ze som to odchytil v podstatne skorsom stadiu a ze bude stacit vymenit vacku a par drobnosti (za dost velke peniaze).

ak by niekto vedel o puzitelnej vacke na Td5 15P tak mi dajte prosim vediet, kupim.

btw ako casto menite olej? aky olej pouzivate?
Jaký kdo používá olej by mě taky zajímalo už ho budu taky brzo potřebovat nevím co tam bylo chtěl bych dát tehle CASTROL EDGE Turbo Diesel 5W-40 a měnit 15ti tis.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#9 Příspěvek od DanoDEF » 06 lis 2012 19:48

MarekS píše:Jaký kdo používá olej by mě taky zajímalo už ho budu taky brzo potřebovat nevím co tam bylo chtěl bych dát tehle CASTROL EDGE Turbo Diesel 5W-40 a měnit 15ti tis.
Uz sa to preberalo v inej teme (skus pohladat). Tymto olejom urcite nic nepokazis. Ja som pouzival do 340tkm CASTROL EDGE 5W-30 s intervalom 20tkm. Teraz pouzivam LIQUI MOLY TopTEC 5W-30
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MarekS

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#10 Příspěvek od MarekS » 06 lis 2012 20:18

DanoDEF píše:
MarekS píše:Jaký kdo používá olej by mě taky zajímalo už ho budu taky brzo potřebovat nevím co tam bylo chtěl bych dát tehle CASTROL EDGE Turbo Diesel 5W-40 a měnit 15ti tis.
Uz sa to preberalo v inej teme (skus pohladat). Tymto olejom urcite nic nepokazis. Ja som pouzival do 340tkm CASTROL EDGE 5W-30 s intervalom 20tkm. Teraz pouzivam LIQUI MOLY TopTEC 5W-30
Hledal jsem už a mám přečteno dost jen mě zajímala značka oleje ten LIQUI MOLY je prej opravdu špičkovej olej.
Těsnění výka ventilů budu taky měnit doufám,že to bude v pohodě mám sice Td5 2001,ale už s motorem 15P.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#11 Příspěvek od Acon » 06 lis 2012 20:21

Problém je, že mnohí (vrátane mňa) sa uspokojujeme so základnou špeckou oleja ako je xWx v tomto prípade 5W40. No nie každá 5W40 je aditivovaná pre aplikáciu do PD motorov. A práve toto môže byť následok.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#12 Příspěvek od petmic » 06 lis 2012 20:30

a to som si myslel ze kupujem dobre. komplenta servisna historia so vsetkymi fakturami, najazdenych necelych 120.000km. posledna vymena oleja v LR Parts v Stupave, dali mi tam Addinol MV0537 (http://www.addinol.de/oilfinder/oil_details.php?id=655" onclick="window.open(this.href);return false;). Osobne som o takomto oleji nikdy nepocul. Len dufam ze nedali nevhodny olej.
if it ain't broke, don't fix it

MarekS

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#13 Příspěvek od MarekS » 06 lis 2012 20:31

Acon píše:Problém je, že mnohí (vrátane mňa) sa uspokojujeme so základnou špeckou oleja ako je xWx v tomto prípade 5W40. No nie každá 5W40 je aditivovaná pre aplikáciu do PD motorov. A práve toto môže byť následok.
Právě,že ten castrol edge 5W-40 to splňuje zajímali mě další oleje na který tu lidi jezděj a splňujou.

Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 je syntetický motorový olej s Fluid Strength Technology™ vhodný pro použití zejména v přeplňovaných dieselových motorech (technologie čerpadlo - tryska). Tento olej nesmí být používán v motorech s nastavenými prodlouženými servisními intervaly (indikace písmeny QG1 na Štítku VIN - detaily viz návod k obsluze), pro tyto účely je vhodný olej Castrol EDGE 5W-30 VW 504 00/507 00). Jeho složení poskytuje maximální výkonnost a zároveň zajišťuje kompatibilitu se systémy následné úpravy výfukových plynů. Na základě nezávislých testů snižuje kontakt kovových součástek motoru až o 40% oproti přednímu konkurenčnímu produktu.

Fluid Strength Technology™ (FST) je nový dynamický systém, který aktivně posiluje olejový mazací film. Je šitý na míru specifickým požadavkům různých druhů motorů. Je navržen tak, aby minimalizoval vzájemný kontakt kovových součástek, neustále se přizpůsoboval různým otáčkám motoru i podmínkám řízení a zůstal silný po delší dobu.

Specifické vlastnosti oleje:

Napomáhá maximalizovat krátkodobý a dlouhodobý výkon motoru (zvyšuje účinnost motoru)
Zajišťuje maximální ochranu za všech provozních podmínek, rychlostí a teplot
Vhodný pro automobily s pevným zkráceným intervalem (15 000 km nebo 1 rok)
Snižuje kontakt kovových součástí až o 40% oproti přednímu konkurenčnímu produktu a to i pod největšími provozními tlaky v motoru
Vydrží až o 35% déle oproti přednímu konkurenčnímu produktu (schopný odolávat po delší dobu)
Pracuje s turbodmychadly přeplňovaných vznětových motorů s mezichladiči, včetně motorů PD
Plně syntetická technologie

Mísitelnost:

Olej Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 je mísitelný se všemi značkovými motorovými oleji, které odpovídají specifikacím vydávaným výrobci automobilů. Vynikající výkonnost tohoto produktu však může být plně využita pouze tehdy, když není míchán s jinými oleji.

Výkonové třídy, specifikace:SAE 5W-40

ACEA C3

API SM/CF

VW 502 00/ 505 00/ 505 01

BMW Longlife-04

MB-Approval 229.31/ 229.51

Renault RN0700/0710

Vyhovuje pro Ford WSS -M2C917-A

Vyhovuje pro Fiat 9.55535-S2

MarekS

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#14 Příspěvek od MarekS » 06 lis 2012 20:43

petmic píše:a to som si myslel ze kupujem dobre. komplenta servisna historia so vsetkymi fakturami, najazdenych necelych 120.000km. posledna vymena oleja v LR Parts v Stupave, dali mi tam Addinol MV0537 (http://www.addinol.de/oilfinder/oil_details.php?id=655" onclick="window.open(this.href);return false;). Osobne som o takomto oleji nikdy nepocul. Len dufam ze nedali nevhodny olej.
Některý servisy nekoukaj na kvalitu oleje,ale nato jakej je naněm rabat.Nedávno umě byl známej a ten tvrdil,že když dával do aut olej od starline tak ubejval tak přešel na značkovej a od výměny do výměny :shock:

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#15 Příspěvek od vladob8 » 07 lis 2012 11:55

Ja davam prednost pred 5W30 radsej hustejsiemu 5W40 konkretne Castrol Edge Turbo Diesel. PD motory su na vyber olejov dost citlive a nieje jedno co sa tam leje, hlavne musi olej splnat vykonostny parameter ACEA minimalne B4 http://www.valman.sk/podpora/technicka/ ... odla-acea/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#16 Příspěvek od petmic » 07 lis 2012 12:00

vladob8 píše:Ja davam prednost pred 5W30 radsej hustejsiemu 5W40 konkretne Castrol Edge Turbo Diesel. PD motory su na vyber olejov dost citlive a nieje jedno co sa tam leje, hlavne musi olej splnat vykonostny parameter ACEA minimalne B4 http://www.valman.sk/podpora/technicka/ ... odla-acea/" onclick="window.open(this.href);return false;
Manual hovori ACEA A1 a B1 s poznamkou ze aj B2 je mozne pouzit
if it ain't broke, don't fix it

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#17 Příspěvek od visby » 07 lis 2012 12:23

petmic píše:Manual hovori ACEA A1 a B1 s poznamkou ze aj B2 je mozne pouzit
nesplna vyssia norma ACEA aj tu nizsiu? alebo to zle chapem?

Uživatelský avatar
maky
Příspěvky: 185
Registrován: 05 říj 2008 13:36
tel.: 0903312465
Bydliště: Slovensko - Dolný Kubín

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#18 Příspěvek od maky » 07 lis 2012 12:31

a td5 je pumpa diza??
defík nie je auto - defender je životný štýl

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#19 Příspěvek od petmic » 07 lis 2012 12:34

maky píše:a td5 je pumpa diza??
Nie je to PD ako ju vola VW ale vo svojej podstate je to rovnaky system len sa tak nevola. Aspom tak tomu ja rozumiem.
if it ain't broke, don't fix it

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

#20 Příspěvek od Acon » 07 lis 2012 12:35

ACEA 1 či už pre A alebo B (benzín alebo nafta) sa už nevyrába. Možno sa ešte niečo nájde, no táto špecka je už asi minulosťou. Nahrádza ju B2. V základe sú všetky určené aj pre PD no ako písal MarekS sú oleje špeciálne aditivované na tento účel a najznámejší je práve toľko kritizovaný Castrol. Hlavne preto, že výlučne tento olej používajú známe koncernové autorizáky.

A TD5 je úplne klasické PDéčko a aj sa tak volá. Systém Pumpa Dýza = PD
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Odpovědět